Skocz do zawartości

530d M57 193 jaki olej przy przebiegu 340.000?


jakubdabek1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów. Wiem że takie tematy istnieją, ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi jaki olej wlać indywidualnie do mojego egzemplarza. Mija 15 tys. na oleju, poprzedni właściciel zalał auto shellem 5w30 ale zauważyłem delikatny ubytek oleju, tzn. ok 200 - 250 ml na jakiś 1000km. raczej nic mi nie cieknie. Słyszałem że najlepszy jest motul czy liquy moly. Auto ma przejechane aktualnie oryginalnie 340 tys. km. Zmieniać parametry oleju? jaka marka? wiem że te nasze oleje to istna mina więc proszę o poradę czegoś dobrego. Z góry dziękuję i pozdrawiam. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na twoim miejscu lał bym dalej to samo, chyba że koniecznie chcesz zmienić, to np valvoline, 5W40 ale cały czas syntetyk.

Auta które nagle z 500tyś mają zrobione 180tyś jakoś nadal chodzą na syntetyku i nic się im nie dzieje, więc sądzę że nie powinieneś kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego że musi to być pełen syntetyk nie mam żadnych wątpliwości. auto ma przejechane oryginalnie na 100% (potwierdza to aso) dlatego zastanawia mnie ten ubytek oleju, dlatego pomyślałem że dla mojego oleju może być jakaś alternatywa. znajomy miał taki przypadek że przykładowo castrola zjadał mu te 2 setki na tysiąc a motula o tych samych parametrach nie jadł prawie wcale..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Motul jak i valvoline to dobre oleje, gdzie nie twierdzę że shell to niewypał. Możesz zastosować jeden z powyższych, silnika lepszym olejem raczej nie popsujesz :wink:

Wiem że jeden valvoline (nie pamiętam który dokładnie) ma jakieś dodatki poprawiające elastyczność uszczelnień, że niby ma zapobiegać wyciekom itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega pisze przez odmę może ubywać oleju i to nawet znacznie więcej niż u Ciebie. Co 2-3 wymiany oleju powinno się ją wymienić.

 

następnym razem spróbuj motula i zobaczysz czy będzie poprawa. Jeśli nie to będziesz kupował niecałą bańkę więcej i dolewał co te 2 tys km. Lepsze to niż męczyć silnik gorszym smarowidłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za porady :) przydają się. wybór padł na shella tego co był teraz czyli helix ultra extra 5w30 http://image.ceneo.pl/data/products/10979465/i-shell-helix-ultra-extra-5w30-4l.jpg miałem zamiar jutro od rana wymieniać ale Panowie piszecie tutaj o odmie którą zapewne wymienię. Musze zrobić to przed wymianą? i gdzie mogę dostać taką odmę? ile może kosztować i czy w takim warsztacie gdzie wymieniają oleje to ogarną? z góry dzięki chłopaki :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, znalazłem coś takiego http://allegro.pl/filtr-odmy-odma-separator-oleju-bmw-e39-525d-530d-i2913256499.html , czyli wymieniając ten filtr odmę mam zrobioną? prawdopodobnie zabiorę się do tego sam, widziałem na forum fajny slajd instruktażowy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakubdabek, jesli nie wiesz kiedy byla wymieniana odma, to kup filterek z korpusem.

 

barteq81: racje masz, sam mam ten z e60, tylko taki filterek plastikowy ma JEDNĄ WADĘ - przepuszcza mgiełkę olejową do dolotu, wiec jest wiecej oleju w dolocie i mozna nawet zaobserwować niebieskiego małego bączka przy odpaleniu zimnego silnika z rana, gdy jest chłodno i wilgotno.

Czesta przypadłośc M57N/N2 i na nią ratuje chyba tylko zamontowanie Oil Tank Catch w kanał odmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Kurde jest specjalnie podwieszony temat o oleju to nie-zawsze ktoś musi się wyrwać przed szereg.

Ciężko napisać w tym temacie gdzie wszyscy- viewtopic.php?f=72&t=150596

Już te oleje wychodzą mi bokiem.Zgłaszam temat do usunięcia.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
jakubdabek, jesli nie wiesz kiedy byla wymieniana odma, to kup filterek z korpusem.

 

barteq81: racje masz, sam mam ten z e60, tylko taki filterek plastikowy ma JEDNĄ WADĘ - przepuszcza mgiełkę olejową do dolotu, wiec jest wiecej oleju w dolocie i mozna nawet zaobserwować niebieskiego małego bączka przy odpaleniu zimnego silnika z rana, gdy jest chłodno i wilgotno.

Czesta przypadłośc M57N/N2 i na nią ratuje chyba tylko zamontowanie Oil Tank Catch w kanał odmy

 

to nie lepiej założyć odmę starego typu tą z filterkiem materiałowym/filcowym zamiast rzeźbić ?

ludzie zakładają odmę nowego typu bez filterka do m57 to w drugą stronę też musi pasować

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.