Skocz do zawartości

jakubdabek1

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530i 11.2000

Osiągnięcia jakubdabek1

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. dziś rano to samo , po otwarciu auta podnosi się do normalnej wysokości w około 10-15 sek . i w ciągu dnia trzyma wysokość , na desce rozdzielczej nie pali się żadna kontrolka od tego systemu , kompresor załącza się chyba tylko od rana jak samochód siedzi , może w ciągu dnia też na 2-3 sek . generalnie ciężko mi to zweryfikować bo w aucie jest sporo innych rzeczy do zrobienia więc póki co czeka w garażu na przypływ gotówki :) faktycznie zanim to ruszę pojadę na kompa , myślałem że te poduchy gorzej kosztują , dzięki :)
  2. Witam serdecznie , pojechałem po BMW e39 530i 231km. do Niemiec , wersja poliftowa , auto użytkowane przez jednego prywatnego właściciela , jest nadgryzione żebem czasu ( nie picowane , nie plakowane ) po normalnej eksploatacji , zamierzam z czasem doprowadzić je do normalnego stanu , przebieg ponad 300.000 , Panowie problem jest taki , auto pozostawiłem na dobę w garażu , przychodze do auta , patrzę a tył jakby usiadł dość mocno , załamałem się , pomyślałem o jakiejś korozji od spodu że wszystko 'siadło' , jednak po przekręcenie kluczyka , usłyszałem pompę , która podniosła pojazd do normalnego prześwitu , od czego zacząć aby rozwiązać problem ? Ew. jakie maksymalne koszta mogą mnie czekać ? Pozdrawiam wszystkich !
  3. no właśnie, znalazłem coś takiego http://allegro.pl/filtr-odmy-odma-separator-oleju-bmw-e39-525d-530d-i2913256499.html , czyli wymieniając ten filtr odmę mam zrobioną? prawdopodobnie zabiorę się do tego sam, widziałem na forum fajny slajd instruktażowy :)
  4. dzięki za porady :) przydają się. wybór padł na shella tego co był teraz czyli helix ultra extra 5w30 http://image.ceneo.pl/data/products/10979465/i-shell-helix-ultra-extra-5w30-4l.jpg miałem zamiar jutro od rana wymieniać ale Panowie piszecie tutaj o odmie którą zapewne wymienię. Musze zrobić to przed wymianą? i gdzie mogę dostać taką odmę? ile może kosztować i czy w takim warsztacie gdzie wymieniają oleje to ogarną? z góry dzięki chłopaki :)
  5. co do tego że musi to być pełen syntetyk nie mam żadnych wątpliwości. auto ma przejechane oryginalnie na 100% (potwierdza to aso) dlatego zastanawia mnie ten ubytek oleju, dlatego pomyślałem że dla mojego oleju może być jakaś alternatywa. znajomy miał taki przypadek że przykładowo castrola zjadał mu te 2 setki na tysiąc a motula o tych samych parametrach nie jadł prawie wcale..
  6. Witam szanownych kolegów. Wiem że takie tematy istnieją, ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi jaki olej wlać indywidualnie do mojego egzemplarza. Mija 15 tys. na oleju, poprzedni właściciel zalał auto shellem 5w30 ale zauważyłem delikatny ubytek oleju, tzn. ok 200 - 250 ml na jakiś 1000km. raczej nic mi nie cieknie. Słyszałem że najlepszy jest motul czy liquy moly. Auto ma przejechane aktualnie oryginalnie 340 tys. km. Zmieniać parametry oleju? jaka marka? wiem że te nasze oleje to istna mina więc proszę o poradę czegoś dobrego. Z góry dziękuję i pozdrawiam. :)
  7. Witam szanownych forumowiczów. Na samym wstępie chciałbym zaznaczyć że jest to mój pierwszy post, jeżeli dodałem go w złej kategorii to proszę nie trąbić, szukałem i niczego podobnego nie znalazłem. Ale do rzeczy. BMW e39 530d. Dziś po wyjezdzie z domu wyświetliło mi na blacie komunikat (check coolant level), po dotarciu do celu (ok. 5km.) sprawdziłem poziom, faktycznie było tak jakby na "min" ale wystarczająco żeby się poruszać, myślałem że naturalnie trochę koncentratu wyparowało stąd te 5km. wcześniej wyświetliło żeby dolać (myślałem że doleję z 200ml i będzie ok.), od tego momentu przejechałem ok. 4km. (jechałem trasą nie w mieście) gdzie przypadkowo zatrzymałem się na stacji paliw nieopodal domu, pomyślałem że sprawdzę kontrolnie płyn, okazało się że już było praktycznie pusto! (wskazówka stała w poziomie jak zwykle) po oględzinach stwierdziłem pęknięcie jednego z węży, po dolaniu ok. 2l wrzątku udałem się kilkaset metrów do domu. Teraz moje pytania: - czy przez te 4 km. przez które środek chłodzący uleciał, silnik lub jego podzespoły mogły ucierpieć? mimo tego że wskazówka jak pisałem była w poziomie ok. zakładam że bez płynu mogłem jechać około 2 - max 3 km. (jestem strasznie przewrażliwiony na punkcie mojego 530d).. - przy okazji dopytam, choć pewnie gdzieś było, jak poprawnie odpowietrzyć układ chłodzenia po uszczelnieniu? Pilnie proszę o odpowiedzi szanownych kolegów, jutro planuję się za to zabrać. Z góry dzięki! viewtopic.php?f=72&t=117890
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.