Skocz do zawartości

e39 525d ogrzewanie slabe brak na biegu jalowym


nobeli

Rekomendowane odpowiedzi

witam ostatinio zauwazylem ze moja bunia przestala grzac jak powinna temperatura w kabinie strasznie wolno wzrasta dopiero jak wskazowka zalapie pion to dopiero mam ogrzewanie w 100% gdy auto postoi chwile na wolnych obrotach to automatycznie zaczyna leciec zimne powietrze dopiero przy 1,5 -2 tys obrotow znowu zaczyna leciec cieple powietrze... dzis to zauwazylem ostatnio przy mrozach -18 bardzo szybko mi sie nagrzewala.... chodzi o srodek w kabinie... czyzby to termostat??? szwankowal??? czy jakies inne ustrojstwo???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odkręć kotek zbiorniczka z płynem, odpal auto i patrz czy masz strumień przelewowy. Jeśli nie, to stawiam że niedomaga ci pompa wody, albo masz zapowietrzony układ.

Bardziej by mi pompa pasowała, tym bardziej że mówisz że płyn sprawdzony.

Zawory zostaw w spokoju, one zawieszają się niezależnie od temperatury, albo by grzał cały czas, albo wcale, a na pewno nie padły by obie strony naraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w korku przelewowym normalnie leci plyn tylko (moje zdanie) dlugo sie nagrzewa srodek samochodu... mozna powiedziec wraz z silnikiem kiedy jest wskazowka pion to leci elegancko cieple powietrze... ale na wolnych obrotach przestaje leciec i leci zimne... jak by pompa szwankowala ale ta przy nagrzewnicy przy tych elektrozaworach ogolnie jak jest pion i jade to mam cieplo wedlug ustawien klimatronika. mam np 21 daje wiecej automatycznie leci cieplejsze powietrze ale na biegu jalowym automatycznie przestaje leciec cieple nawet na 32 stopniach... dodam gazu i odrazu cieplo jak by pompa niedomagala ale w przelewowym normalnie przelewa tak jak zawsze ciaglym strumieniem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może masz jakiś zator na drodze do nagrzewnicy np w okolicach webasto?

Płyn z silnika najpierw leci do webasta, potem na nagrzewnicę, może tam coś trzyma, np uwalona pompka przy piecu?

U mnie nie ma pompki pod elektrozaworami, mam webasto (dłuższa droga dla płynu) i autko pięknie grzeje, a jedynym urządzeniem które wymusza obieg jest pompa cieczy mechaniczna.

Jeśli mówisz że dodanie gazu przywraca ogrzewanie, to tym bardziej myślał bym nad tą pompą.

Gdyby u mnie takie kwiatki wyszły, w pierwszej kolejności wymienił bym pompę wody, za jednym zamachem z płynem + płukanie układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie musze sprawdzic jutro czy mam takowa pompke bo webasto mam ktore tez przestalo dzialac i w tym czasie zaczely sie te komplikacje moze rzeczywiscie ta pompka zdechla??? a jaki jest koszt tej pompki??? moze ktos pokazac co to wogole za pompka???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz to mnie zaskoczyles:d myslalem ze ta przy elektrozaworach:d ale ok jutro po pracy bede sprawdzal a jest moze bezpiecznik jakis ktory odpowiada za ta pompke??? czy to nr 23??? jak tak to sprawny bezpiecznik :D aaa jeszcze jedno jest mozliwe ze mam pompke przy webascie i przy elektrozaworach??? czy tylko jedna jest??? tu albo tu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zobacz co pisze na naklejce od webasta pod maską, dokładnie podaj mi moc, 46W ma pompkę, słabsze nie mają.

Ale ona normalnie nie pracuje, pamiętaj o tym, zakładaj jedynie że mogła się przytkać czymś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak webasto nie dziala np ( LATO) to ta pompka nie pracuje??? coraz wieksze przeczucie mam ze to pompa wody (glowna) albo ta przy zaworkach... ale jutro sprawdze co i jak podlacze inpe moze cos pokze z webastem... zrobie screeny bedziemy dalej myslec:) i dzialac;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak ... po rozgrzaniu silnika weze od nagrzewnicy sa zimne wszystkie... do elektrozaorow nie dochodzi nawet cieple... gdy dodalem gazu wszystkie weze zrobily sie cieplutkie po czym sprawdzilem czy sa cieple elektrozawory.. gorace wrecz mam pod nimi pompke ktora byla zimna... bylem tez u mechanika stwierdzil ze albo termostat albo pompa wody... niewiem nigdy tego nie wymienialem a juz zrobilem 60 tys ponad mowilem zeby zamowil mi to i to + zmiana plynu... jezeli to nie pomoze to zmienie ta pompke pod elektrozaworami

 

 

co do webasta... mam screeny z inpy co sadzicie o tym? pierwsze zdjecie gdy chcialem odpalic webasto przez inpe

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b4256e29c88c7088.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2b600cd8b90b30d0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na 99% uwalony sterownik, stawiam na czujnik temperatury na nim.

Nie wpadłeś na to że płyn chłodniczy nie może mieć 226 stopni? :mrgreen:

 

Co do temperatury węży, nadal uważam że to wina pompy.

Jeśli wskaźnik stoi w pionie, to termostat będzie dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wpadłeś na to że płyn chłodniczy nie może mieć 226 stopni? :mrgreen:

Temperatura podana w screenie jest w Fahrenhaitach czyli jakieś 105 stopni celcjusza.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wpadłeś na to że płyn chłodniczy nie może mieć 226 stopni? :mrgreen:

Temperatura podana w screenie jest w Fahrenhaitach czyli jakieś 105 stopni celcjusza.

 

M57 pracuje przy temp ok 93 stopnie, więc 100 to jednak coś nie halo ;)

A na F faktycznie nie zwróciłem uwagi, mój błąd ;)

Webasto grzeje coś do 73 z tego co pamiętam, nie więcej.

Nadal obstawiam czujnik na sterowniku :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czujnik w sterowniku wymieni każdy kto choć trochę ogarnia lutownicę, nie ma potrzeby wymieniać sterownika, jeśli to jedyna usterka, sądzę że nie ma tez sensu odsyłać komuś tego, bo zapłacisz z 200pln za 5 minut pracy.

Nie pokazałeś zrzutu błędów webasta, więc zakładam że poza tym czujnikiem reszta jest okej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skoro uważasz że jesteś zielony, to może jednak oddaj to komuś.

http://imageshack.us/scaled/landing/515/sterownik.jpg

 

Czujnik temperatury masz na czerwono zaznaczony.

Sprawdź go sobie miernikiem, upewnisz się czy to na pewno jego wina.

A przy okazji podłącz inpę i sprawdź czy webasto nie ma żadnych błędów w pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.