Skocz do zawartości

Problem DSC 4x4


Gensat

Rekomendowane odpowiedzi

W celu uaktywnienia wszystkich ukrytych testów należy odblokować komputer.

Procedura odblokowania przebiega następująco:

1. Przytrzymać lewy przycisk w zestawie wskaźników.

2. Przekręcić kluczyk w pozycję 1 i zwolnić przycisk gdy na wyświetlaczu pojawi się napis "test 1"

3. Przyciskając odpowiednio lewy przycisk wejść do testu 19

4. Na wyświetlaczu na przemian pojawią się napisy "lock_on" oraz "lock_off".

Aby odblokować testy w chwili pojawienia się drugiego napisu należy przycisnąć lewy przycisk.

TEST1

1.0 - 5 ostatnich znaków numeru nadwozia VIN

1.1 - liczba K – wewnętrzne oznaczenia BMW

1.2 - wewnętrzny numer BMW oznaczający nr części

1.3 - kolejne wartości to index płytki kodującej, index

zmian i index szyny głównej

1.4 - data produkcji tydzień i rok (TTRR)

1.5 - wersja oprogramowania i zestaw wskaźników

1.6 - niedostępny

1.7 - wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian

TEST2

2.0 - po wciśnięciu klawisza uruchamiana jest najbardziej

efektowna procedura testu wskaźników

TEST3

3.0 - paliwo zużyte od ostatniej inspekcji

3.1 - dni od ostatniej inspekcji

TEST4

4.0 - chwilowe zużycie paliwa l/100km (np.00112 = 11.2)

4.1 - chwilowe godzinowe zużycie paliwa l/h

TEST5

5.0 - średnie spalanie z ostatnich 50km w l/100km

5.1 - zasięg pojazdu na znajdującym się w baku paliwie

TEST6

6.0 - poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika

(np.101201 oznacza 10.1 lewego 20.1 prawego)

6.1 - poziom paliwa suma wartości z testu 6.0

6.2 - poziom paliwa wartość wyświetlana

TEST7

7.0 - temperatura silnika

7.1 - temperatura zewnętrzna

7.2 - prędkość obrotowa silnika w obr/min

7.3 - prędkość samochodu w km/h

TEST8

wartości wejściowe komputera w formie HEX

TEST9

9.0 - ładowanie alternatora

TEST10,11,12

niedostępny

TEST13

sygnał dźwiękowy - test

TEST14

niedostępny

TEST15

stan portów wejścia/wyjścia zestawu wskaźników,

informacje

w formacie bitowym o opcjach/przełącznikach

samochodu

TEST16,17,18

niedostępny

TEST19

odblokowanie/zablokowanie komputera

TEST20

niedostępny

TEST21

reset wszystkich ustawień OBC

 

 

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...

Chyba zapomnieliscie, ze przy odpalaniu auta (zaplon) te kontrolki sie zapalaja :) Jesli nie ma kontrolki 4x4 = nasi tu byli :)

Po co test zegarow dla jednej kontrolki, ktora po zaplonie sie sama uaktywnia ?

 

Dodatkowo kontrolka 4x4 to moze byc blad skrzynki w starych wersjach softu. Po aktualizacji pala sie juz 3 ;) - sprawdzilem w aucie z 2004r ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam

Mam także problem z BMW X3 E83 3.0d 204KM z 2004r. zapaliły mi się kontrolki: lampka ostrzegawcza hamulca, lampka kontrolna ABS i DSC/xDrive

, te lampki palą się ciągle. Po podłączeniu komputera mam błędy 21956, 21960, 21961 i 24128.

 

Zacznij od sprawdzenia silniczka, zebatki oraz pokrec trybikiem w skrzynce. Albo inaczej:

- zdemontuj ze skrzynki silniczek i pokrec zebatka, jesli bedzie chodzila luzno - skrzynka do robienia

- rozbierz silniczek i zobacz plastikowa zebatke - jesli bedzie dobra - silniczek padl, jesli uszkodzona, wymien zebatke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik kąta skrętu sprawdzałaś na kompie ??

Błąd komunikacji ze skrzynią może wynikać z programu lub urządzenia do diagnostyki.Nie wiem czym to robisz.To manual czy automat ??

W najgorszym razie skrzynka do regeneracji

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja pierdziu!. Czy ktos po wymianie zebatki robil adaptacje ??? Nie ma o tym slowa. Blokuje sie bo brak adaptacji. Ewentualnie padl silniczek lub - skrzynka do regeneracji.

Nie ma mowy o testerze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja pierdziu!. Czy ktos po wymianie zebatki robil adaptacje ??? Nie ma o tym slowa. Blokuje sie bo brak adaptacji. Ewentualnie padl silniczek lub - skrzynka do regeneracji.

Nie ma mowy o testerze..

Sorry ale jestem początkującym użytkownikiem Bmw. W jaki sposób mam zrobić adaptację tej zębatki ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja pierdziu!. Czy ktos po wymianie zebatki robil adaptacje ??? Nie ma o tym slowa. Blokuje sie bo brak adaptacji. Ewentualnie padl silniczek lub - skrzynka do regeneracji.

Nie ma mowy o testerze..

Sorry ale jestem początkującym użytkownikiem Bmw. W jaki sposób mam zrobić adaptację tej zębatki ??

Jeśli kolega pyta w jak można to zrobić to zakładam że nie jest użytkownikiem ista/inpa, doradzam udac sie do warsztatu specjalizujacego sie w bmw lub do kogos od kodowania bmw itp. W moim aucie kontroli tarkcji i recznego pojawily sie 2 krotnie, padl czujnik konta skretu a drugim razem plastikowa zabatka xdrive. Zycze udanej reperacji i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo podobny problem z X3 2005 2.0d manual.

Otóż pojawiły mi się 3 kontrolki DSC4x4, ręczny i ABS. Została wymieniona zębatka na nową. Mechanik podobno to w kompie kodował. Lecz problem nie ustał dalej kontrolki się pojawiały. Po około 2 tyg po odpaleniu auta kontrolki się nie pojawiają. Ale podczas przyśpieszania (jak mocniej wcisnę gaz) to pojawia się pierw 4x4(wraz z piknięciem), a po około 3-5 sekundach pojawia się dodatkowo abs i ręczny także z pinknięciem, chociaż piknięcie nie występuję za każdym razem. Nieraz jak delikatnie jadę to kontorlki się nie zapalają nawet przy drasie po 30-40 km, a nieraz zaraz po ruszeniu.

Mechanik mówił że IMPA pokazuję jakieś błędy (poniżej screeny) jakie mi podesłał mmsem.

Prosił bym o pomoc co i jak zrobić żeby wyżej wymieniony problem rozwiązac.

 

PS. Jeśli kontrolki się nie palą to napęd na 4x4 działa normalnie bo sprawdzałem na podnośniku.

 

 

13e972e25ce44.jpg.html

c432bfab02754.jpg.html

155774681d69c.jpg.html

90163d142361a.jpg.html

e93629e0ecca0.jpg.html

 

 

https://zapodaj.net/13e972e25ce44.jpg.html

https://zapodaj.net/c432bfab02754.jpg.html

https://zapodaj.net/155774681d69c.jpg.html

https://zapodaj.net/90163d142361a.jpg.html

https://zapodaj.net/e93629e0ecca0.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silniczek umiera elektrycznie i nie ma mocy krecic do spodziewanej wartosci - to dokladnie takie bledy sie pojawiaja.

To samo ma sie w przypadku, kiedy skrzynka jest walnieta (tzn. za duza sile oporu stawia rozwalone lozysko pomiedzy lapkami mechanizmu)...

 

Zatem w pierwszej kolejnosci radze podmienic silniczek na drugi, adaptacje (jesli przepniesz to male czarne na silniczku (rezystor/czujnik temp) to nie musisz kodowac) i po temacie.

Warto tez zrobic adaptacje czujnika kata skretu.

Jesli powyzsze nie pomoze - skrzynka do roboty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie jestem właśnie po wizycie w warsztacie. Zrobiłem adaptację i ustawiłem kąt skrętu, auto jeździ jak przed awarią ale kontrolki jeszcze się świecą.

Jutro zabieram się za wymianę klocków z tyłu - mam błąd ABS w tylnym kole. I coś ze sprzęgłem ale to będę wiedział w piątek dopiero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.