Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W celu uaktywnienia wszystkich ukrytych testów należy odblokować komputer.

Procedura odblokowania przebiega następująco:

1. Przytrzymać lewy przycisk w zestawie wskaźników.

2. Przekręcić kluczyk w pozycję 1 i zwolnić przycisk gdy na wyświetlaczu pojawi się napis "test 1"

3. Przyciskając odpowiednio lewy przycisk wejść do testu 19

4. Na wyświetlaczu na przemian pojawią się napisy "lock_on" oraz "lock_off".

Aby odblokować testy w chwili pojawienia się drugiego napisu należy przycisnąć lewy przycisk.

TEST1

1.0 - 5 ostatnich znaków numeru nadwozia VIN

1.1 - liczba K – wewnętrzne oznaczenia BMW

1.2 - wewnętrzny numer BMW oznaczający nr części

1.3 - kolejne wartości to index płytki kodującej, index

zmian i index szyny głównej

1.4 - data produkcji tydzień i rok (TTRR)

1.5 - wersja oprogramowania i zestaw wskaźników

1.6 - niedostępny

1.7 - wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian

TEST2

2.0 - po wciśnięciu klawisza uruchamiana jest najbardziej

efektowna procedura testu wskaźników

TEST3

3.0 - paliwo zużyte od ostatniej inspekcji

3.1 - dni od ostatniej inspekcji

TEST4

4.0 - chwilowe zużycie paliwa l/100km (np.00112 = 11.2)

4.1 - chwilowe godzinowe zużycie paliwa l/h

TEST5

5.0 - średnie spalanie z ostatnich 50km w l/100km

5.1 - zasięg pojazdu na znajdującym się w baku paliwie

TEST6

6.0 - poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika

(np.101201 oznacza 10.1 lewego 20.1 prawego)

6.1 - poziom paliwa suma wartości z testu 6.0

6.2 - poziom paliwa wartość wyświetlana

TEST7

7.0 - temperatura silnika

7.1 - temperatura zewnętrzna

7.2 - prędkość obrotowa silnika w obr/min

7.3 - prędkość samochodu w km/h

TEST8

wartości wejściowe komputera w formie HEX

TEST9

9.0 - ładowanie alternatora

TEST10,11,12

niedostępny

TEST13

sygnał dźwiękowy - test

TEST14

niedostępny

TEST15

stan portów wejścia/wyjścia zestawu wskaźników,

informacje

w formacie bitowym o opcjach/przełącznikach

samochodu

TEST16,17,18

niedostępny

TEST19

odblokowanie/zablokowanie komputera

TEST20

niedostępny

TEST21

reset wszystkich ustawień OBC

 

 

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kolego @sfinks311 w końcu jasno zostało to napisane. Bo już trochę "hasam" na forum ale spotkać tego nie można było. Brawo!!!
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Chyba zapomnieliscie, ze przy odpalaniu auta (zaplon) te kontrolki sie zapalaja :) Jesli nie ma kontrolki 4x4 = nasi tu byli :)

Po co test zegarow dla jednej kontrolki, ktora po zaplonie sie sama uaktywnia ?

 

Dodatkowo kontrolka 4x4 to moze byc blad skrzynki w starych wersjach softu. Po aktualizacji pala sie juz 3 ;) - sprawdzilem w aucie z 2004r ;)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Mam także problem z BMW X3 E83 3.0d 204KM z 2004r. zapaliły mi się kontrolki: lampka ostrzegawcza hamulca, lampka kontrolna ABS i DSC/xDrive

, te lampki palą się ciągle. Po podłączeniu komputera mam błędy 21956, 21960, 21961 i 24128.

Opublikowano
Witam

Mam także problem z BMW X3 E83 3.0d 204KM z 2004r. zapaliły mi się kontrolki: lampka ostrzegawcza hamulca, lampka kontrolna ABS i DSC/xDrive

, te lampki palą się ciągle. Po podłączeniu komputera mam błędy 21956, 21960, 21961 i 24128.

 

Zacznij od sprawdzenia silniczka, zebatki oraz pokrec trybikiem w skrzynce. Albo inaczej:

- zdemontuj ze skrzynki silniczek i pokrec zebatka, jesli bedzie chodzila luzno - skrzynka do robienia

- rozbierz silniczek i zobacz plastikowa zebatke - jesli bedzie dobra - silniczek padl, jesli uszkodzona, wymien zebatke.

Opublikowano
Wymieniłem zębatkę była zużyta i założyłem nową. Ale problem tkwi w czymś innym.Dalej jest tak samo. Coś blokuje przy skręcie, i nie ma komunikacji komputera ze sterownikiem,
Opublikowano

Czujnik kąta skrętu sprawdzałaś na kompie ??

Błąd komunikacji ze skrzynią może wynikać z programu lub urządzenia do diagnostyki.Nie wiem czym to robisz.To manual czy automat ??

W najgorszym razie skrzynka do regeneracji

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Ale wiesz ile razy to napisałeś prawda ??? Dla mnie to oczywiste :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Panowie, ja pierdziu!. Czy ktos po wymianie zebatki robil adaptacje ??? Nie ma o tym slowa. Blokuje sie bo brak adaptacji. Ewentualnie padl silniczek lub - skrzynka do regeneracji.

Nie ma mowy o testerze..

Sorry ale jestem początkującym użytkownikiem Bmw. W jaki sposób mam zrobić adaptację tej zębatki ??

Opublikowano
Panowie, ja pierdziu!. Czy ktos po wymianie zebatki robil adaptacje ??? Nie ma o tym slowa. Blokuje sie bo brak adaptacji. Ewentualnie padl silniczek lub - skrzynka do regeneracji.

Nie ma mowy o testerze..

Sorry ale jestem początkującym użytkownikiem Bmw. W jaki sposób mam zrobić adaptację tej zębatki ??

Jeśli kolega pyta w jak można to zrobić to zakładam że nie jest użytkownikiem ista/inpa, doradzam udac sie do warsztatu specjalizujacego sie w bmw lub do kogos od kodowania bmw itp. W moim aucie kontroli tarkcji i recznego pojawily sie 2 krotnie, padl czujnik konta skretu a drugim razem plastikowa zabatka xdrive. Zycze udanej reperacji i pozdrawiam

Opublikowano

Mam bardzo podobny problem z X3 2005 2.0d manual.

Otóż pojawiły mi się 3 kontrolki DSC4x4, ręczny i ABS. Została wymieniona zębatka na nową. Mechanik podobno to w kompie kodował. Lecz problem nie ustał dalej kontrolki się pojawiały. Po około 2 tyg po odpaleniu auta kontrolki się nie pojawiają. Ale podczas przyśpieszania (jak mocniej wcisnę gaz) to pojawia się pierw 4x4(wraz z piknięciem), a po około 3-5 sekundach pojawia się dodatkowo abs i ręczny także z pinknięciem, chociaż piknięcie nie występuję za każdym razem. Nieraz jak delikatnie jadę to kontorlki się nie zapalają nawet przy drasie po 30-40 km, a nieraz zaraz po ruszeniu.

Mechanik mówił że IMPA pokazuję jakieś błędy (poniżej screeny) jakie mi podesłał mmsem.

Prosił bym o pomoc co i jak zrobić żeby wyżej wymieniony problem rozwiązac.

 

PS. Jeśli kontrolki się nie palą to napęd na 4x4 działa normalnie bo sprawdzałem na podnośniku.

 

 

13e972e25ce44.jpg.html

c432bfab02754.jpg.html

155774681d69c.jpg.html

90163d142361a.jpg.html

e93629e0ecca0.jpg.html

 

 

https://zapodaj.net/13e972e25ce44.jpg.html

https://zapodaj.net/c432bfab02754.jpg.html

https://zapodaj.net/155774681d69c.jpg.html

https://zapodaj.net/90163d142361a.jpg.html

https://zapodaj.net/e93629e0ecca0.jpg.html

Opublikowano
Nie wiem jakie bledy pokazal komputer ale mi to wyglada na czujnik kata skretu, mialem identyczne objawy. zmienilbym mechanika. Pozdrawiam
Opublikowano

Jak silniczek umiera elektrycznie i nie ma mocy krecic do spodziewanej wartosci - to dokladnie takie bledy sie pojawiaja.

To samo ma sie w przypadku, kiedy skrzynka jest walnieta (tzn. za duza sile oporu stawia rozwalone lozysko pomiedzy lapkami mechanizmu)...

 

Zatem w pierwszej kolejnosci radze podmienic silniczek na drugi, adaptacje (jesli przepniesz to male czarne na silniczku (rezystor/czujnik temp) to nie musisz kodowac) i po temacie.

Warto tez zrobic adaptacje czujnika kata skretu.

Jesli powyzsze nie pomoze - skrzynka do roboty :)

Opublikowano

No właśnie mechanik rozłożył ręce i pytam w jego imieniu. Dlatego przekaże i dam znać jakie rezultaty. Dziękuję.

 

A mogłbyś podesłać linka gdzieś gdzie można kupić taki silniczek ??

Opublikowano

Witam ponownie jestem właśnie po wizycie w warsztacie. Zrobiłem adaptację i ustawiłem kąt skrętu, auto jeździ jak przed awarią ale kontrolki jeszcze się świecą.

Jutro zabieram się za wymianę klocków z tyłu - mam błąd ABS w tylnym kole. I coś ze sprzęgłem ale to będę wiedział w piątek dopiero.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.