Skocz do zawartości

E46 - wymiana kierownicy


crayou

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przetarła mi sie skóra na kierownicy, więc muszę coś zrobic dla poprawy wyglądu, bo z czarną taśmą izolacyjna wygląda to kiepsko ;) Nie będę raczej obszywał, bo i przyciski na multifunkcji też drasnął już ząb czasu. Czas na zakup używanej. I tu pytanie do Was:

Aktualnie mam taki ster: http://moto.allegro.pl/kierownica-skora-multifunkcja-bmw-e46-warszawa-i2902167144.html

Czy taki też będzie pasował?: http://moto.allegro.pl/bmw-e46-kierownica-i2900830192.html

Oczywiście to tylko przykłady, dla zdjęć.

Czy multifunkcja będzie działała (czy są te same wtyczki)? Co z taśmą kierownicy (bo pewnie inna poducha)?

Jeśli jednak nici z wersji 2 kierownicy, to czy przy zakupie mojej wersji wystrzegać się kierownic z "anglików"? Pytam, bo niektórzy na aukcjach wyraźnie zaznaczają "NIE ANGLIK". Są jakieś różnice?

Pozdrawiam klubowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto pewnie sprzed 06/2000? Wtedy trzeba spasować nową dwunabojową poduchę do starej jednonabojowej instalacji (ja osobiście nie wiem, jak to zrobić).

Kierownice z anglików są takie same, jak europejskie. NIE ANGLIK to chwyt marketingowy sprzedawców allegrowych, słaby chwyt zresztą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki zakładają te dwunabojowe w miejsce jednonabojowych ale nigdy nie wiadomo czy wystrzeli ona w odpowiednim momencie itp. Zależy na czym bardziej ci zależy, bezpieczeństwo czy wygląd. Ja osobiście stawiam na to 1. Najlepiej kup taką jaką masz (tylko w lepszym stanie).

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie powiedzieć jak wygląda zamiana kierownicy ze zwykłej na tą z multifunkcją? (kierownicę mam taką jak kolega crayou-pierwszy link, tylko bez multifunkcji, a z powodu przetarcia chciałbym wymienić, a jak wymieniać to na tą z mf, głównie chodzi mi o tempomat)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możecie powiedzieć jak wygląda zamiana kierownicy ze zwykłej na tą z multifunkcją? (kierownicę mam taką jak kolega crayou-pierwszy link, tylko bez multifunkcji, a z powodu przetarcia chciałbym wymienić, a jak wymieniać to na tą z mf, głównie chodzi mi o tempomat)

viewtopic.php?f=15&t=69277

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie co do designu swojej obecnej kierownicy to nie mam wiekszych zastrzeżeń - specjalnie szukałem takiej a nie tej kwadratowej. Ta z linku 2 jest niby ładniejsza i przy okazji wymiany pomyślałem po prostu o niej. Ale skoro wymiana na nowszą to nie takie wsadził-wyjął-w halkę wytarł, to nie będę się bawił. Rozumiem, że brać bez poduchy i włożyć po prostu swoją? Pewnie po operacji zaświeci się Airbag ale problemu ze skasowaniem nie będzie. Oczywiście oparacja na odłączonym aku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

witam. Mam pytanie bo nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Posiadam kierownice 4-ramienna w e 46 2003 rok bez multi.

Mam pytanie bo pojawiają się na allegro poduszki z multi które 'niby' podchodza do e38,e39,e46.

Czy jest w tym rąbek prawdy czy pic na wodę ? inwestowac w taka poduche czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki posiadające dwa naboje lub jeden są zamienne. Można je montować zamiennie i zawsze wystrzelą ale trzeba wpisać do sterownika poduszek ze są dwa naboje lub jeden, trzeba przeprogramować moduł. Ja u siebie miałem kierownicę mającą dwa naboje, teraz założyłem trój ramienną z jednym nabojem i wyłączyłem drugi nabój. Zasada jest taka:

Jak masz kierownicę jedno nabojową i chcesz wymienić na dwa naboje to trzeba dopisać dodatkowy nabój np. NcsExpert'em lub Pa-Softem,

Jak miałeś kierownicę dwu nabojową i teraz chcesz wstawić jedno nabojową to są dwa wyjścia: wykodowujesz drugi nabój NCSExpert'em lub Pa-Softem lub w odpowiednie piny na wtyczce od poduchy (są to 3 i 4 pin z 6 pinów) wlutowujesz opornik o oporze 2,2 oma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

Witam,

Nie chcę zakładać nowego tematu więc piszę tutaj. Posiadam trójramienną kierownicę bez mulitifunkcji, auto z końcówki 2003r, 320ci 170km foto https://www.dropbox.com/s/qybz2y0hptu7aip/20150612_164648.jpg?dl=0

Chcę mieć multifunkcję ale kiera jest w dobrym stanie i nie opłaca mi się kupować innej z multi więc zastanawiam się nad samymi przyciskami czy np takie http://allegro.pl/multifunkcja-proca-kierownicy-bmw-e46-e39-x5-ideal-i5663954572.html lub takie http://allegro.pl/bmw-e46-wielofunkcja-do-kierownicy-i5614283956.html podejdą bez problemu? Czy coś więcej muszę dokupić poza tym panelem z przyciskami żeby multi działało? Wiem ,że w różnych kierownicach były różne poduszki ale jesli jest trójramienna to one chyba nie różnią się między sobą i elementy moga być dowolnie przekładane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.