Skocz do zawartości

e39 520i regeneracja maglownicy ocena warsztatu


hummel

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie niecały miesiąc siedzi zregenerowana. podobno wymienione tulejki i uszczelnienia i jak na razie jest ok, ale okazało się, że dostałem nie swoją bo na tej mam nabity rok prod.97... szkoda, że nie powiedzieli od razu ale jak na razie chodzi więc zobaczymy.. robione w hydrosystemie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za regenerację ze zwrotem mojej + wymiana w Warszawie zapłaciłem 1200 PLN. Warsztat trochę się nie wykazał, bo po miesiącu wymieniłem drążki i jeden wahacz (nie można było od razu???). Teraz chodzi trochę ciężej (przed regeneracją kręciła się jak karuzela, był spory luz i trzeszczała jak stara szafa - listwa był podobno w tragicznym stanie), samochód jest lepiej wyczuwalny i nie lata od pasa do pasa. Zobaczymy jak długo wytrzyma, mam rok gwarancji :lol:
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

dzisiaj wyszarpałem całą przednią zawiechę bo coś mi puka głucho. Mówią, ze jestem przewrażliwiony... no i dzisiaj na podnośniku wyszło, że wali w maglu. Łapie za koło energicznie szybko skręcam i stuka aż słychać. Metalicznie niegłośno. Wykluczyłem po wielu próbach przeguby na drążkach.

Pytanie1. Czy ten luz ma być tak słyszalny na wyłączonym silniku? Mowią i pisza, że luz kasuje się po załczeniu pompy. To w takim razie zapytam, na czym ja ten luz czuję? Na chłopski rozum jest tam przekładnia mechaniczna, która luzu nie powinna mieć wcale.

Pytanie2: czy jeżeli nie mam żadnych wycieków, wszystko suche jak pieprz, auto młode i 140tys. przebiegu to czy nie wystarczy docisnąć listwę śrubą aż luz się skasuje?

Pytanie3: Ponoć są dwie śruby do regulacji: docisk listwy i druga wzdułóż wałka z zębatką. Prawda? Do czego służy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Regulacja jest tylko jedna.

Docisk Slizgacza do listwy.

 

Możesz dokręcic na próbę ale najpierw zaznacz obecne położenie i dobrze dopasuj klucz bo zniszczysz śrubę regulacyjną < najlepiej opiłować nasadkę tak by nie miała fabrycznych skosów na brzegu tylko od razu ostry kant>

 

Dokręcaj po trochu i kawałek jedź. < tylko gdzieś na pustym placu>

JAk zauważysz , że kierownica nie chce sama wracać to minimalnie poluzuj. Dosłownie troszkę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Jestem po wymianie maglownicy ale w 530d.

U mnie był luz od strony kierowcy. Dokręcenie trochę zlikwidowało luz tylko słabo kierownica odbijała po skręcie. Zdecydowałem się na regenerowana.

Zamówiłem w firmie Auto-Rege. Maglownica miała wymieniona listwę. Po wymianie nie ten samochód. Kierownica super odbija, równo sie kreci. Zero luzu, cicho na wybojach. No i auto przestało lekko uciekac na wybojach. Przestała tez lekko bic kierownica - a trochę z tym walczyłem :) Jest idealnie.

 

Aby wymienić w 530d trzeba:

- odkręcić obie poduszki uchwytami od ramy.

- odkręcić maglownice od ramy

- podnieść lekko silnik (od góry).

- poluzować ramę i lekko ja opuścić.

- maglownica wychodzi do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szlifowana listwa jest niewiele warta.

One są utwardzane powierzchniowo, po szlifowaniu, powierzchnia utwardzona zostaje usunięta, przez co listwa ponownie w bardzo szybkim tempie zużyje się.

Ja za nową oryginalną listwę zapłaciłem coś ok. 800pln, więc jestem ciekawy co faktycznie zostało zrobione za te 650pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdzie mozna kupić nową oryginalną listwę za 800?

 

Pytam bo chętnie kupię na zapas.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2-3 lata temu jak regenerowałem swoją, to ściągnął ją dla mnie warsztat zajmujący się naprawą przekładni:

http://www.przekladnie.rzeszow.pl/index.html

 

Podobno dość deficytowy temat, niestety nie wiem jak to wygląda na chwilę obecną, napisz do nich albo zadzwoń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Wie ktoś z czego robione są tuleje listwy? Co to za tworzywo sztuczne i co sie nadaje najlepiej w te miejsca? Mam dostęp do tokarek CNC i dobrych narzędzi, wiec żaden problem wykonać. Listwe mam w super stanie i nie wymaga szlifu. Tuleja ma u mnie luz pionowy wiec wylatuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Miesiąc temu regenerowałem przekładnię w Gdyni. W Google na miejscu 1. w reklamie - przekladniagdynia.com. Jutro jadę na reklamację ponieważ zaczęło coś stukać. Wcześniej był luz ale nic nie stukało przy kręceniu kierownicą. Zaplaciłem 650,- za regenerację, 650,- za nową listwę i 400,- za wymianę ze zbieżnością. :(

Ciekawe co zdiagnozują. Najlepsze jest to, że gwarancja nie obejmuje wymiany więc ... jest fajnie.

Bardzo lubię swoje BMW. Bardzo lubię mechaników i Panów z hurtowni motoryzacyjnych. Powoli przebywam z nimi więcej niż z rodziną.

Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam


Jestem po wymianie maglownicy ale w 530d.

U mnie był luz od strony kierowcy. Dokręcenie trochę zlikwidowało luz tylko słabo kierownica odbijała po skręcie. Zdecydowałem się na regenerowana.

Zamówiłem w firmie Auto-Rege. Maglownica miała wymieniona listwę. Po wymianie nie ten samochód. Kierownica super odbija, równo sie kreci. Zero luzu, cicho na wybojach. No i auto przestało lekko uciekac na wybojach. Przestała tez lekko bic kierownica - a trochę z tym walczyłem :) Jest idealnie.


Aby wymienić w 530d trzeba:

- odkręcić obie poduszki uchwytami od ramy.

- odkręcić maglownice od ramy

- podnieść lekko silnik (od góry).

- poluzować ramę i lekko ja opuścić.

- maglownica wychodzi do przodu.

 


Witam


Tak tylko dodam, ze do dzisiaj działa idealnie.

A juz trochę czasu jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.