Skocz do zawartości

[e46] 318d z wtryskami i ECU od 320d.


dxtr71

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, zabieram sie za przemiane mojego 318d na 320d.

 

To co juz mam albo bede miec to:

- wtryski z koncowka 131 od 320d (moje wala w przelew i auto nierowno pracuje wiec i tak musze wymienic).

 

Po zmianie auto dalej szarpie przy ruszaniu, poprzednie wtryski po prostu byly dobre tylko zle zdiagnozowano mi usterke!!!

Zostane przy nowych, bo mocy jest zdecydowanie wiecej!

 

EDIT: Sprzeglo moje oryginalne juz nie istnialo, stad takie dziwne szarpanie. Wymiana kompletu sprzegla - spokoj, cisza, radosc z jazdy i zero szarpania!

 

- komputer z ews i kluczykiem od 320d

 

Natomiast dreczy mnie temat turbiny i tu pytanie do was. Z tego co wiem 320d 136KM mialo garretta 15XX.

320d ma 1749V i podobno moja (regenerowana wiec mam na gwarancji nawet model) tez ma 1749V. Ale w realOEM miedzy turbo od 318d a 320d jest roznica w numeracji? Czy ktos wie z czego ona wynika? Czy to kwestia ustawienia limitu na ciegnie od zmiennej geometrii?

 

Prosze o rade czy szukac innego trubo czy walczyc z tym co mam.

Edytowane przez dxtr71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chcesz zrobic swap z 318d M47N na 320d M47N? Ja jestem po takim zabiegu i jest kupa rzeczy do zrobienia..

- słupek silnika (ja przekładałem kompletny motor z 320d)

- turbo

- wtryski

- szpera (jest inna ale starą da się zaadaptować)

- wał (jw)

- amortyzatory

- hamulce

- komputer

- ews (kluczyk miałem stary i kolega mi to zgrał komputerowo)

- skrzynia biegów

- kompletne sprzęgło z dwumasą

- drążek zmiany biegów (ze względu na inną skrzynię)

..i pewnie jeszcze kilka rzeczy o których zapomniałem

 

a czemu chcesz zrobić taki zabieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiany kompa i ews można uniknąć ... można przypisać czasy wtrysków i pare innych rzeczy do starego ecu ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz zrobic swap z 318d M47N na 320d M47N? Ja jestem po takim zabiegu i jest kupa rzeczy do zrobienia..

- słupek silnika (ja przekładałem kompletny motor z 320d)

- turbo

- wtryski

- szpera (jest inna ale starą da się zaadaptować)

- wał (jw)

- amortyzatory

- hamulce

- komputer

- ews (kluczyk miałem stary i kolega mi to zgrał komputerowo)

- skrzynia biegów

- kompletne sprzęgło z dwumasą

- drążek zmiany biegów (ze względu na inną skrzynię)

..i pewnie jeszcze kilka rzeczy o których zapomniałem

 

a czemu chcesz zrobić taki zabieg?

 

Oj, ale chyba żartujesz, słupek silnika jest przecież taki sam. Idealnie taki sam. Amortyzatory i sprężyny i tak przekładam na mpaka (tył już jest a przód robię). Ale to nie jest wyznacznikiem 320d.

Hamulce są mniejsze ale nie będę przekładał bo te dopiero zrobiłem i hamują znośnie. Skrzynia - jestem świadomy, że moja wytrzyma 150KM. Jak będę chciał więcej, to będę musiał albo zrobić hybrydę i włożyć sprzęgło większe w tą (DA SIĘ!) albo zeswapować skrzynię. To nie problem.

 

Mi chodzi konkretnie o turbo? Czym ono się wg was różni? Oznaczenia garretta ma te same 1749V.

 

Czemu to robię? Bo większość moich wtrysków leży i kwiczy. Zakupiłem już komplet, zobaczymy co są warte. Jak co to wkładam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie lepiej kupić cały silnik ? nie wiem czy wychodzi taniej jak widze taką liste rzeczy :D

swój silnik sprzedać, kupić m47n troche dołozyć i już.

 

Widzisz, pic w tym, że mój silnik to jest M47N, tylko 318d :). Wtryski i tak muszę kupić.

Turbawka chyba ta sama (1749V) ale czekam na potwierdzenie od kogoś kto się zna albo miał w ręce obie.

 

Zawieszenia etc zmieniać nie trzeba, bo waga auta się jakoś nie zmieni, tylko mocy przybędzie 30KM. Ale jak mówiłem zawiechę i tak robię bo moje amorki się posypały. Więc będzie Mpak II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się przymierzałem do takiego zabiegu ale, jeżeli masz przekładać tyle rzeczy to pewnie myślisz o małym + czyli jakieś 180-190 ps no i adekwatnie do tego NM, czyli trzeba sprzęgło, dwumasę, wał i skrzynie z 320d. Jeżeli myślisz aby zostać przy 150 ps to lepiej w 318d zrobić program i jedzie tak samo jak takie 320d 150 ps. Kupa roboty i pieniędzy a auto stare i nie ukrywajmy, dalej wolne.

Turbo z tego co wiem jest inne, mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, ale chyba żartujesz, słupek silnika jest przecież taki sam. Idealnie taki sam.

 

Nie jest :nienie: Głowica i wałki owszem. Blok / wał korbowy / tłoki / pompa olejowa - wszystko jest inne. Wiem bo przerabiałem temat.

A ciekawi mnie jak chcesz założyć skrzynię biegów z 318d na słupek z 320d jak wałek sprzęgłowy jest inny :?:

 

Turbo na bank też jest inne. Poruszałem kiedyś ten temat z Krzyśkiem z Nysy (roger-nysa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, ale chyba żartujesz, słupek silnika jest przecież taki sam. Idealnie taki sam.

 

Nie jest :nienie: Głowica i wałki owszem. Blok / wał korbowy / tłoki / pompa olejowa - wszystko jest inne. Wiem bo przerabiałem temat.

A ciekawi mnie jak chcesz założyć skrzynię biegów z 318d na słupek z 320d jak wałek sprzęgłowy jest inny :?:

 

Turbo na bank też jest inne. Poruszałem kiedyś ten temat z Krzyśkiem z Nysy (roger-nysa)

 

 

Hmmm lukam real oem i po czesci masz racje. Wal korbowy jest inny, chyba napedza pompe olejowa w 320d. Nie wiem, cos napedza bo ma kolo zebate na koncu.

Poza tym jest taki sam, ma takie same wymiary, panewki i tloki tez sa takie same. Tlokow to w ogole jest iles do wyboru, nie wiem, ktore sa na pierwszy montaz.

 

Pompa olejowa jest inna ale to nie powinno byc problemem przy 150KM. Nawet przy 200. Inna jest jeszcze w M47. Czyli kazdy slupek ma inna pompe.

 

Normalnie, zeswapuje skrzynie. Tu akurat nie masz racji, bo w 150KM byly tarcze z mala i duza iloscia zebow. Zrobie tak, zeby gralo ;). Dowodem na to, ze sie da jest autko szykowane przez TC - sprzeglo od M47N 320d w M47.

 

Masz foty porownawcze:

http://allegro.pl/bmw-e46-320d-150kmkolo-dwumasowe-sprzeglo-6biegow-i2890245806.html

http://allegro.pl/bmw-e46-318d-115k-sprzeglo-dwumas-montaz-i2858887087.html

 

A turbo moze miec inne doprowadzenie oleju, ale zdaje sie, ze jest to samo, bo garrett nie robi dwoch roznych 1749V modeli. Chociaz wciaz czekam na potwierdzenie. PS: Nawet jak jest inne to dmuchnie tyle co powinno bez bolu do 150KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według katalogów jest to turbo GT1749V czyli takie samo jak w 320d 150KM nie wiem czemu realoem podaje różne numery może jest coś innego w doprowadzeniu oleju nie wiem ...

najtrudniejsze do ogarnięcia może być sprzęgło ...ale wszystko da radę tylko pytanie jakim nakładem ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu to robię? Bo większość moich wtrysków leży i kwiczy. Zakupiłem już komplet, zobaczymy co są warte. Jak co to wkładam.

 

Ja jeszcze czegoś tu nie rozumiem. Napisałeś, że chcesz zrobić swap na 320d, a z Twoich postów wynika, że chcesz zostawić swój słupek silnika (318d M47N) i wymienić w nim tylko wtryski z 320d a resztę osprzętu zostawic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo głównymi róznicami mającymi wpływ lub związek z mocą jest sprzęgło ( mniejsze ) oraz wtryski ( mniej wydajne ) , resztę da rade ogarnąć przez zmianę ustawień w sofcie ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja ogólnie zastanawiam się nad taką zmianą... tzn nad jej sensem :) chcesz zmieniac turbo? zmieniaj na GTB1752V od E60 520D, chcesz zmieniać wtryski? zmieniaj na te od 535D 272KM, chcesz zmieniać sprzęgło/dwumas? Jedź do naszego nadwornego mechanika do Bydgoszczy, chcesz coś robić z chłodzeniem oleju? Również uderz do nas jeśli podstawka wydaje ci sie za mało wydajna :cool2:

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj TC ma rację ;). Nie będę swapował silinka skoro cała reszta mnie nijak nie ogranicza.

Dzięki za potwierdzenie odnośnie turbo, to duże ułatwienie. Bałem się, że mam Gt15 jak w 320d M47.

 

Chcę zrobić z 318d 320d jak najmniejszym nakładem.

 

Ze sprzeglem moze uderze do was ;). Trubo juz ustalilismy, ze nie ruszam bo wystarczy do moich celow. Wtryski 131 do 200KM wystarcza, wiec nie bede cudowal.

Poki co chce zrobic 150KM, to dla mnie juz duzy zysk z tego co mam.

 

JNX bedziemy w kontakcie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Turbo jest inne. Na stole przede mną leżało rozebrane od M47N 320D i moje zepsute od M47N 318D (2003 r.) - jest inne. Tzn połowa obudowy i środka pasuje a połowa nie - przymierzałem. Za to ten wirnik, który mi się ukręcił pasował od jakiegoś VW - ten od 320d M47N nie pasował.

- Teraz silnik. Słupek też jest inny. Wiem bo miałem swój rozebrany na części i chciałem wziąć trochę od 320d M47N i nie dało rady. Tłoki, pompa olejowa, wał, wtryski inne.

Jak tak z tym walczyłem po rozwaleniu turbo i wypaleniu tłoka to się zastanawiałem czy czasem to samo oznaczenie M47N nie jest czasem na wyrost ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę, to ten wirnik który został dopasowany od jakiegoś VW to ten od przodu samochodu - jak się zdejmie gumowy gruby wąż to jest go widać. Z tego co mówił i pokazywał ten gość od turbo, to od 150KM nie pasuje ten wirnik - przymierzał przy mnie (no... chyba, że się pomylił i przymierzał od czegoś innego). W ogóle połowa obudowy turbo jest trochę mniejsza niż w 150 KM.

W każdym razie powodzenia w walce.

Z wtryskami pomyśl czy można je wymienić bo jak rozumiem one wtryskują ropę na tłok - a tłok od góry jest trochę inny - ma inny kształt stożek w tej głębokiej komorze na środku ale i kształt tego płytkiego "kwiatka" wytłoczonego na górze tłoka jest ciut inny - zdaje się że nawet inaczej się łączy z tą centralną komorą.

Przepraszam za brak fachowych określeń ale ich po prostu nie znam a staram się opisać jako tako to co widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poki co chce zrobic 150KM, to dla mnie juz duzy zysk z tego co mam.

JNX bedziemy w kontakcie ;).

 

Bez sensu, 150 ps robi się samym programem na tych podzespołach które posiadasz. Jeżeli chcesz zrobić to porządnie to tak jak pisał jnx. Sprzęgło które masz wytrzyma do 350-360 Nm, więc tu jest największy problem. Jeżeli zeswapujesz przełożenie napędu od 320d to drzwi masz otwarte do 200ps. Jeżeli nie chcesz tego zrobić to rób program i masz osiągi takie jak 320d 150ps.

 

Pozwolę sobie wkleić:

tak to jedzie w porównaniu do 150 ps coupe. Warto pamiętać że seryjnie 320d zazwyczaj ma okolo 160 ps.

 

rolka:

 

a tak jeździ w porównaniu do serii (kiepski start):

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne filmiki, dzieki serdeczne za to :).

 

Sluchaj, wtryski i tak musze wymienic, wiec wymieniam teraz. Przy okazji albo mi je wpisze TC w tego kompa albo kompa na tego od 320d.

Potem postaram sie do konca styczna zmienic turbo na takie od 320d.

 

No i na tym bede mial 150koni bez lachy na start. Potem zmiana sprzegla i chip delikatny na 180-190. To jest juz dla mnie duzo bardzo w porownaniu z tym co mam. Zysk 60-70koni mnie bardzo urzadza.

 

No nic, zobaczymy jak to bedzie szlo, bede dawal znac jak beda postepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie pisz co i jak poszło albo z czym problemy, bo jestem bardzo ciekawy - ponieważ mnie również przy okazji remontu takie coś chodziło po głowie ;)

Szczególnie ciekaw jestem jak długo wał wytrzyma, a jest on jedyny w swoim rodzaju bo nie występował w żadnym innym modelu czyli zakładam, że był skrojony pod 116 KM -czyli max odchudzony pod najsłabszy M47N - a tu jeśli przyjąć 116 KM za 100%, to oczekiwane 190 KM będzie 163.78% - sporo ;) Pewnie Nm też wyjdzie sporo % więcej :D

Pozdro i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.