Skocz do zawartości

328i xDrive


Mariusz328

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

 

Za tydzień przesiadam się do nowej 328i Mpakiet w wydaniu xDrive i proszę o opinie tych którzy mieli przyjemność przetestować ten samochód lub są już szczęśliwymi posiadaczami :D

Będę wdzieczny za każdą opinię czy aby na pewno mój wybór jest słuszny :)

Dodam że nigdy wcześniej nie miałem styczności z napędem na wszystkie kopytka, a tym samochodem w wersji napęd standard miałem okazję przejechać się na jezdzie testowej i zrobił na mnie ogromne wrażenie :D

dlatego też nie wahałem się długo z decyzją o zakupie :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Hmmm, świetny wybór.... ale co tu Ci można na napisać - gratulujemy Mpakietu !!!, resztę nie wiadomo co Ty tam masz.

Dość sporo w dziale F30 zostało już o tym samochodzie napisane pozytywnie/negatywnie.

Będzie furka, wstawisz fotki to będziemy chwalić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje. Myślę że będziesz zadowolony.

Sporo opinii znajdziesz na forum gdzie czasami do bólu był przerabiamy temat RWD czy 4x4.

Moim zdaniem ocena który jest lepszy zależy od sposobu użytkowania a przede wszystkim jest subiektywną oceną każdego kierowcy.

"Ortodoksyjni"właściciele marki na pewno będą optowali za ośką. I mają tu sporo racji bo to jest niejako istota BMW, która przekłada się na radość jazdy.

Mnie osobiście bardzie odpowiada 4x4 i tu mam fun.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego chciałem zaciągnąć opinii osób które mają doświadczenie i mogą opisać praktyczne różnice w jezdzie autami z napędem 4x4 oraz RWD...

Ja nie miałem za bardzo wyboru... potrzebowałem szybko saomochodu tak aby jeszcze w tym miesiącu załatwić formalności związane z zakupem a wiadomo

że autko pod zamówienie to spory czas oczekiwania dlatego też wziąłem wersję która była dostępna od ręki, a że jest to Mpakiet w kolorze Estoril blue tym lepiej :D

Tylko ten napęd mnie nurtuje ciągle...

Jedni mówią że pogarsza osiągi, jest głośniejszy, szybciej zużywają się podzespoły, spalanie zwiększone...

Z drugiej strony poprawia zdecydowanie bezpieczeństwo jazdy a to jest chyba najważniejsze :)

Mam nadzieję że moje wątpliwości rozwieją się w szybki tempie, odbieram zaraz po nowym roku, niezwłocznie opiszę relacje z pierwszych jazd :D

 

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczeństwa nie poprawia, a wręcz je pogarsza. Auto z napędem 4x4 jest cięższe i ta dodatkowa masa jest ulokowana w złym miejscu (głownie z przodu). Chyba ze masz na myśli wyjazd z zaspy. To tak - idzie mu lepiej.

 

To już nie są czasy poloneza, gdzie mocniejsze wcisniecie gazu oznaczało wizytę w rowie. Auto jest rzeczywiście nieco bardziej ociezale, ale jeśli sporo jeździsz w mieście to napęd 4x4 będzie na plus, szczególnie na mokrym. W trasie na minus.

 

Przy 245 KM to jest jak dla mnie granica sensownosci xdrive o ile ktoś nie mieszka w górach lub miejscu gdzie ten napęd jest konieczny niemal na codzień.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bezpieczeństwa to się z kolegą nie zgodzę, ale to już przerabialiśmy. :lol:

Jeździłem RWD, FWD a potem przesiadłem się do 4x4. Po czym kupiłem 3 też z napędem na 4 kopyta.

Mnie po prostu tak lepiej pasuje.

Różnice w przyspieszeniu na korzyść ośki powyżej 100.

No i na pewno 1-1,5l więcej pali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz prawo sie nie zgodzić, ale przydało by sie mieć jakieś argumenty... Te niestety nie padły.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie jest kwestia przekonywania. W tamtej dyskusji tez stanęło na tym ze jak ktoś chce bo tak to będzie miał xdrive. Ma on swoje zalety, ale na pewno nie jest to bezpieczeństwo lepszego trzymania się drogi w osniezonym zakręcie. Wady tez ma jak wszystko na tym świecie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogladalem ostatnio jakas powtorke Automaniaka. Porownywali czas przejazdu slalomu na mokrej nawierzchni w mitsubishi asx z napedem na przod i na 4 kola. Silniki identyczne, nawt kolor byl chyba ten sam :-). Szybciej pokonal slalom ten z napedem na 4 kola.

Byl tez jakis test porownawczy carrery w dwoch wersjach napedu. Test byl chyba w top gear, gdzies o tym pisalem, mozna znalezc na youtube. Tor byl krety i sliski bo to gdxies w hali i tez 4 napedowka wygrala. Prowadzil Stig :-)

Mysle ze jednak przy kiepskiej przyczepnosci 4x4 gora, albo tam gdzie jest problem z nadmiarem mocy. Roznica w wadze samochodu to mniej wiecej jeden dorosly pasazer, wiec bym tego nie demonizowal w zwyklej cywilnej jezdzie.

Czy jest bezpieczniej z tym napedem nie wiem, moze nawet w pewnych momentach mniej bezpiecznie bo sie mozna zapomniec.

Odcinajac sie od tych dywagacji mysle ze jednag glowna zaleta to trakcja na sniegu, blocie posniegowym czy koleinach z woda a nawet przy opisywanych zaspach.:-) Jednak pewnosc dojechania do celu zima daje wieksza naped na 4 kola. W zyciu codziennym czyli w korkach tylko podnosi spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć...

 

Mam dokładnie taką konfigurację w M Pakiecie. Bardzo dobry wybór. Zanim zakupiłem X-Drive miałem przez tydzień to samo autko, z RWD. Mój wybór padł na X, choć odbera troche frajdy z jazdy. Ale na śniegu lub w deszczu trakcja jest nieporównywalnie lepsza.

Spala rzeczywiście ciut więcej, ale będziesz zadowolony

 

Dobry wybór

 

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/575029_10151386129032288_41740790_n.jpg

Edytowane przez pmik01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Kontynuując temat xdrive w F30

 

Wg cennika jest dostępna opcja:

Zmienny sportowy układ kierowniczy dopłata ok 1000zł.

 

czy jest to samo jak w E90:

Aktywny układ kierowniczy (tam dopłata byla ok 5000zł)?

I nie był on dostępny w wersjach x. Dlatego wersje x sporo przez to traciły. X-drive wykluczał aktywny układ kierowniczy w E90-93

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anwood

 

Ja tego co opisujesz nie kwestionuje. To ,że cały zakręt da sie na śliskim pokonać szybciej 4x4 jest dla mnie oczywiste. Jednak to nie ma wpływu na bezpieczeństwo w realnej jeździe, a dużo daje np. W rajdach. Auto z napędem 4x4 jest w stanie wejść w zakręt nieco wolniej, ale za to jest w stanie dzięki lepszej trakcji znacznie szybciej z niego wyjść.

 

Przekładając to na życie. W aucie z napędem 4x4 mamy nieco mniejszy margines bezpieczeństwa w najbardziej niebezpiecznym miejscu zakretu - w apeksie, natomiast po jego minieciu, dzięki lepszej trakcji możemy mocniej przyspieszyć. Ale to już nie ma wpływu na bezpieczeństwo (zakładam ze nie goni nas mafia ;) ).

 

Sumarycznie cały zakręt można pokonać szybciej w 4x4 (gdy jest ślisko ), ale łatwiej z niego wylecieć na pobocze. Wydaje sie to trochę nieintuicyjne, stad wlasnie mit o wyższym bezpieczeństwie.

 

Osobna sprawa jest ze w aucie przednionapedowym dodatkowa masa z tylu poprawia wywazenie auta. A w BMW, gdzie rozkład statyczny jest idealny (50:50) pogarsza, bo większość (3/4) dodatkowej masy dociąża przód. Chyba zrozumiałe tez jest ze każda dodatkowa masa pogarsza zachowanie auta w zakręcie.

 

W sporcie, na luznych nawierzchniach zysk z napędu 4x4 jest wyraźny. Owszem trzeba w zakręt wjechać nieco wolniej, ale za to można dużo szybciej wyjechać. W życiu takich problemów raczej nie mamy... A jeśli mamy to mowimy o poprawie osiagow a nie bezpieczeństwa.

 

Ja nie mówię ze 4x4 to zło. Nie zgadzam sie tylko na zaklamywanie rzeczywistości. Nie da sie nie zauważyć ze jak spadnie pierwszy mocny śnieg to w rowach leży najwiecej SUVów. Napęd 4x4 daje bardzo fałszywe poczucie bezpieczeństwa dzięki lepszej trakcji na śliskim. Przez to tez jest bardziej niebezpieczny. Przyspiesza lepiej, nie daje dobrego wyczucia warunków na drodze, a niestety hamuje tak samo jak oska albo gorzej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując temat xdrive w F30

 

Wg cennika jest dostępna opcja:

Zmienny sportowy układ kierowniczy dopłata ok 1000zł.

 

czy jest to samo jak w E90:

Aktywny układ kierowniczy (tam dopłata byla ok 5000zł)?

I nie był on dostępny w wersjach x. Dlatego wersje x sporo przez to traciły. X-drive wykluczał aktywny układ kierowniczy w E90-93

To nie to samo niestety. Aktywny układ kierowniczy w serii 5GT kosztuje 7600 zł.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anwood

 

Ja tego co opisujesz nie kwestionuje. To ,że cały zakręt da sie na śliskim pokonać szybciej 4x4 jest dla mnie oczywiste. Jednak to nie ma wpływu na bezpieczeństwo w realnej jeździe, a dużo daje np. W rajdach. Auto z napędem 4x4 jest w stanie wejść w zakręt nieco wolniej, ale za to jest w stanie dzięki lepszej trakcji znacznie szybciej z niego wyjść.

 

Przekładając to na życie. W aucie z napędem 4x4 mamy nieco mniejszy margines bezpieczeństwa w najbardziej niebezpiecznym miejscu zakretu - w apeksie, natomiast po jego minieciu, dzięki lepszej trakcji możemy mocniej przyspieszyć. Ale to już nie ma wpływu na bezpieczeństwo (zakładam ze nie goni nas mafia ;) ).

 

Sumarycznie cały zakręt można pokonać szybciej w 4x4 (gdy jest ślisko ), ale łatwiej z niego wylecieć na pobocze. Wydaje sie to trochę nieintuicyjne, stad wlasnie mit o wyższym bezpieczeństwie.

 

Osobna sprawa jest ze w aucie przednionapedowym dodatkowa masa z tylu poprawia wywazenie auta. A w BMW, gdzie rozkład statyczny jest idealny (50:50) pogarsza, bo większość (3/4) dodatkowej masy dociąża przód. Chyba zrozumiałe tez jest ze każda dodatkowa masa pogarsza zachowanie auta w zakręcie.

 

W sporcie, na luznych nawierzchniach zysk z napędu 4x4 jest wyraźny. Owszem trzeba w zakręt wjechać nieco wolniej, ale za to można dużo szybciej wyjechać. W życiu takich problemów raczej nie mamy... A jeśli mamy to mowimy o poprawie osiagow a nie bezpieczeństwa.

 

Ja nie mówię ze 4x4 to zło. Nie zgadzam sie tylko na zaklamywanie rzeczywistości. Nie da sie nie zauważyć ze jak spadnie pierwszy mocny śnieg to w rowach leży najwiecej SUVów. Napęd 4x4 daje bardzo fałszywe poczucie bezpieczeństwa dzięki lepszej trakcji na śliskim. Przez to tez jest bardziej niebezpieczny. Przyspiesza lepiej, nie daje dobrego wyczucia warunków na drodze, a niestety hamuje tak samo jak oska albo gorzej.

 

 

No tutaj "prawie masz racje". Rozkład mas dla 328i jest (49.5/50.5) także w X-Drive będzie bardziej idealny ze względu na dodatkowe dociążenie przedniej osi. Nie cała dodatkowa masa wynikająca z napędu 4x4 w x-drive jest oparta tylko na przedniej osi.....tylnia też dostaje extra masy, choć w znacznie mniejszym stopniu.

 

Co do zdradliwości 4x4 na śliskich nawierzchniach, zgadzam się całkowicie, jednak kierowca posiadający takie auto, powinien o tym wiedzieć i brać to pod uwagę. To że w rowach tyle leży SUVów, to świadczy bardziej o głupocie właścicieli i braku ich umiejętności panowania nad autem w gorszych warunkach...

 

W moim przypadku dalej stawiam na 4x4, który według mnie ma większy sens w autach z mocniejszymi silnikami. Nawet na suchej nawierzchni auto prowadzi się bardziej stabilnie, tylko technika jazdy jest inna, tak samo jak inna jest w przypadkach aut z przednim napędem i inna w przypadkach tylnej ośki...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie do kolegi K8v8M.

Jak długo użytkowałeś 4x4, jaki model, diesel czy benzyna?

Chciałbym poznać źródło ponieważ jak z pewnością wiesz są różne rodzaje napędu 4x4 w tym tzw. pseudo 4x4 a poza tym dobrze jest poznać odczucia innych w zależności od modelu napędu i pojazdu.

Ja przez 18 lat jeździłem ośką w tym 4 RWD, ostatnie 3 4x4 i moje opinie są wyłącznie oparte na moich doświadczeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując temat xdrive w F30

 

Wg cennika jest dostępna opcja:

Zmienny sportowy układ kierowniczy dopłata ok 1000zł.

 

czy jest to samo jak w E90:

Aktywny układ kierowniczy (tam dopłata byla ok 5000zł)?

I nie był on dostępny w wersjach x. Dlatego wersje x sporo przez to traciły. X-drive wykluczał aktywny układ kierowniczy w E90-93

 

Zmienny układ kierowniczy (Servotronic) a Aktywny różnią się tym, że "zmienny" zmienia charakterystykę w zależności od trybu pracy - (komfort, sport, itd...) - kierownica pracuje lżej lub ciężej, a "aktywny zmienia stosunek obrotów w zależności od predkości. np: na postoju wykonasz mniej obrotów kierownicą, aby wykonać pełny skręt kół. Aktywna opcja jest znacznie droższa...

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
aktywny zmienia stosunek obrotów w zależności od predkości. np: na postoju wykonasz mniej obrotów kierownicą, aby wykonać pełny skręt kół. Aktywna opcja jest znacznie droższa...

 

Wiem bo mam aktywny układ kierowniczy w E93, super. Tylko 1,7 obrotu kierownicą między skrajnymi położeniami.

Ale wg cennika ta opcja jest niedostępna w F30. A opcja: Zmienny sportowy układ kierowniczy 2VL to jakaś namiastka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybka odpowiedz dla kolegi conner

 

Na torze pod Poznaniem w warunkach zimowych jeździłem z wykorzystaniem maks mozliwosci auta X1 X3 X5 e90 xdrive i 550i xdrive. Tam meczac napędy do bólu robiłem rzeczy których nie próbowałem nigdy w codziennej jeździe. Ponadto jeździłem dłuższy czas f10 xdrive i kilka dni f30 xdrive. Z innymi napedami mam niewielkie praktyczne doświadczenia, jednak znam podstawy fizyki...

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie że Twoje spostrzeżenia mają coś wspólnego z praktyką bo tak naprawdę tylko one wnoszą coś wartościowego.

Ja mam trochę jednak inne odczucia, ale jak wspominałem ......

Bo niestety nawet największa wiedza teoretyczna znacznie rozmija się z praktyką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.