Skocz do zawartości

Swap z m50b20 na m50b25 a dyfer 3,25


slaw369

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Motor już czeka na przekładkę, ale wystąpiła kwestia dyfra.Obecnie mam z przełożeniem 4,27 i do silnika m50b25 raczej zbyt krótki.Oryginalnego nie chcę kupować, bo czekała by mnie zmiana wózka.Najbardziej zbliżony jest(z tym samym mocowaniem)z e34 TD M21 3,25 i tym jestem zainteresowany.Może ma ktoś taki swap i mógłby się pochwalić swoimi doświadczeniami?

Bo czasami teoria nie równa się praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dyfer 3.23 jak kto lubi dla mnie biegi sa długie. 1-60kmh 2-100km 3-150km/h 4-190km/h ja bym proponował 3.64 , 3.73 zdażały sie na takich mocowaniach jak widziałem bo troche sie naogladałem tematu. sam obecnie zakładam 4.10 zobacze jak to smiga:)

Faktycznie przydługawe,rozumiem że masz oryginalny z m50b25.

Jak na nim z obrotami na 5-tce przy 100km/h

Zastanawia mnie ten artykuł,bo tłumaczenie z googla jest dosyć kiepskie

Ein Beispiel aus der Tabelle:

Im 525i M50 in der Schaltversion wurde bis 9/90 ein Differential mit der Übersetzung 3.73:1 verbaut, in der Automatikversion 4.10:1. Ab 9/90 wurde in Schalter und Automatik ein 3.23:1 eingesetzt, ebenfalls im Touring mit Schaltgetriebe. Der Touring Automatik hatte ein 3:46:1. Jedoch wurde für den 525i Touring Automatik ab 9/92 dann ein 3.38:1 verbaut.

 

Etwas Grundlegendes:

Je kleiner die Zahl des Übersetzungsverhältnisses, desto länger ist die Übersetzung. Mit dem gleichen Getriebe wäre ein E34 mit 3.23:1-Differential folglich wesentlich länger übersetzt als mit einem 3.73:1. Die Angabe 3.23:1 bedeutet, dass sich die Einganswelle des Differentials (wo die Kardanwelle angeschraubt ist) 3.23 mal drehen muss um die Antriebswelle 1 mal zu drehen. Daher wäre es auch schwachsinnig, wenn man nur das Differential des 525i M50 von 3.73:1 in 3.23:1 getauscht hätte; ab 9/90 wurde in diesem Modell ein kürzer übersetztes Getriebe eingesetzt. Mit dem 3.73er Diff vorher wurde ein Schonganggetriebe verbaut (5. Gang war mit 0.81:1 Übersetzt, die Kurbelwelle musste sich also 0.81 mal drehen um die Getriebeausgangswelle 1 mal zu drehen), mit dem 3.23er Diff dann zeitgleich ein Sportgetriebe (5. Gang 1:1 übersetzt). Der Motor dreht dann bei Höchstgeschwindigkeit zwar in den Begrenzer, jedoch schliessen die Gänge besser aneinander an, der Wagen wirkt dadurch "spritziger". Würde man einfach die Ausgleichsgetriebe ohne die Getriebe vertauschen, sähe das wie folgt aus (Zahlen stimmen nicht 100%ig, nur als Beispiel):

 

525i M50 vor 9/90 mit Schonganggetriebe und 3.73er Diff: 230km/h bei ca. 6000u/min

525i M50 nach 9/90 mit Sportgetriebe und 3.23er Diff: 230km/h bei ca. 6500u/min

 

Baut man das 3.23er Diff in den "alten" 525i M50, ergibt sich eine 3.73/3.23=1.155 = 15.5% längere Übersetzung. Der Wagen würde also (theoretisch!!) gute 265km/h statt vorher 230km/h bei 6000u/min rennen, im Begrenzer wären es dann über 287km/h. Schafft er durch die zu geringe Leistung bzw. durch den zu hohen Luftwiderstand nicht, im Gegenteil, das wäre die reinste Schlappwurst, dessen letzter Gang praktisch nicht zu gebrauchen ist. Zusätzlich würde das Beschleunigungsniveau auf 520i-Zeiten fallen. Andersherum würde der neuere 525i mit dem 3.73er Diff bei knapp 200km/h in den Begrenzer laufen, dafür wäre die Beschleunigung bis dahin aber um Klassen besser als vorher. Wer sich für mehr Theorie interessiert, dem seien in der Tuning-Rubrik dieser Seite die Artikel über die Themen cw-Wert, Leistung und Endgeschwindigkeit sowie Leistung und Drehmoment empfohlen.

 

Kai525i@e34.de

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład z tabeli: W 525i M50 przełączania wersja różnicy z tłumaczeniem było utrudnione do 9/90 3.73: 1, automatyczne wersji 4.10: 1. Od 9/90 został przełączyć i automatyczne 3.23: 1, również używane w trasę z manualną skrzynią biegów. Hotel touring automatyczne miał 3: 46: 1. Ale automatyczne z 9/92 został zmontowany na 525i touring to 3.38: 1.Coś podstawowych: im mniejsza liczba przełożenia, im dłuższy jest tłumaczenie. By E34 z 3.23: 1 z samym dyferencjał przetłumaczone w ten sposób dużo dłużej niż z 3.73: 1. Określanie 3.23: 1 oznacza, że gęś jeden wał różnicy (gdzie wał jest pijany) należy obrócić 3.23 razy 1 razy obrócić wał napędowy. W związku z tym byłoby również kretyński po zmianie tylko różnicy M50 525i 3.73: 1 w 3.23: 1; krótszy przetłumaczone skrzyni biegów był używany w tym modelu z 9/90. O używaniu 3 diff przed OverDrive została zainstalowana, skrzynia biegów (5 biegów została przetłumaczona z 0.81: 1, wału korbowego musiał więc 0,81 razy 1 razy obracać wałka wyjściowego skrzyni biegów), 3. 23 diff następnie w tym samym czasie transmisji sportowych (5-biegowa przetłumaczonych 1: 1). Silnik to zamienia w wysokiej prędkości w ogranicznik, ale lepiej ze sobą połączyć korytarze, samochód czy tym "żywy". Możesz po prostu zamienić się różnicy bez transmisji, który będzie wyglądać w następujący sposób (numery nie są 100%, tylko jako przykład): M50 525i przed 9/90 z nadbieg skrzyni biegów i 3 diff o: 230 km/h w około 6000u/min525i M50 po 9/90 z sport sprzęt i diff 3-23: 230 km/h w około 6500rpm/minBaut do 3-23 diff w "starych" M50 525i, 3.73/3.23 = 1.155 = 15,5% wynika już tłumaczenie. Samochód zostałby uruchomiony w ten sposób (w teorii!) dobre 265 km/h zamiast wcześniej 230 km/h w 6000u/min, w ogranicznik, byłoby około 287 km/h on, kończy się niepowodzeniem z powodu małej mocy lub oporu powietrza wręcz przeciwnie, że będzie najczystsza kiełbasa wiotki, jest praktycznie niemożliwe do wykorzystania jego ostatni oczywiście. Ponadto 520i razy przyspieszenie poziom spadnie. Odwrotnie byłoby nowsze 525i z około 3 różnica prawie 200 km/h w ogranicznik dla przyspieszenia będzie lepiej się tam, ale do klasy niż wcześniej. Jeśli jesteś zainteresowany więcej teorii, współczynnikiem oporu powietrza, wydajność, szybkość, moc i moment obrotowy są zalecane który w sekcji Tuning tej strony, artykuły o tematy.

Mniej wiecej tak tu pisze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dyfer 3.23 jak kto lubi dla mnie biegi sa długie. 1-60kmh 2-100km 3-150km/h 4-190km/h ja bym proponował 3.64 , 3.73 zdażały sie na takich mocowaniach jak widziałem bo troche sie naogladałem tematu. sam obecnie zakładam 4.10 zobacze jak to smiga:)
,

Tez mam to przełozenie 3.23 i dziwie ci sie ze mówisz ze za długie, ja uwazam zupełnie odwrotnie, ale to rzecz gustu, ja nie lubie wyć na 3-ce jadac 60 km/h wogóle mnie to nie bawi, zreszta 2,5l 24v najładniej brzmi w zakresie 2-2,4 tys obr :wink: przynajmniej moja he he :arrow: Ale do driftu to rozumiem sprawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaki mam dyfer ale 1 -60, 2-100, 3-150, 4-205, 5-250. oczywiście mówię o odcieciu zapłonu. dla mnie zbiera się przyzwoicie. jak kto lubi :)

No prawie by sie to zgadzało na ori dyfrze czuli 3,23 ,ale IV i V biegu to skala widocznie Ci kolego zdecydowanie zawyża, jak bys kiedys sprawdził na GPS-ie to sam zobaczysz i niestety nie bedziesz zadowolony z wyniku :wink: Wiem po sobie tyle ze mi zawyza o 7-8 do 150km/h ale w okolicach 200 to juz prawie 10 km/h oszykuje, a druga sprawa ze musisz miec dobra fure zeby na drodze osiagnać chocby licznikowe 250, także SZACUN :cool2: Moja 240 licznikowe i koniec :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i tak ale moje auto nie widziało nigdy gazu. płyny oleje wymieniane przed czasem. auto kupiłem od znajomego który nie oszczędzał na niej. gonilem się z kumplami z tym samym motorem i nie mieli polotu. może i oszukuje na 5 przy 250 złamało odcięcie. odcinka przy 6.700. próbowałem na lodzie na 5 biegu i pokrylo się :) mówię to co widzę więc możesz myśleć co chcesz :) wesołych świat życzę i M5 ;) pod choinka :)
Gdyby Bóg kochał przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.