Skocz do zawartości

e39 530d automat- metaliczne stuki w silniku


krz221

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 354
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Możesz spróbować ale mało prawdopodobne żeby zmiana oleju miała taki wpływ że przestanie stukać.Tym bardzie że jeździsz na syntetyku.

Może rzeczywiście to wtryski stukają,musisz jechać do dobrego fachowca bo tak to można gdybać i narażać się na koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem identyczne stukanie i zlokalizowałem je dopiero schodzac do kanalu dokładnie tak jak na filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=C5hJTJN3yRk

 

oczywiscie 530d ASB.

 

nie dowiedzialem sie co bylo przyczyna.

nie chcialem sie pchac w koszta i sprzedalem.

 

daj znac czy aby przypadkiem nie z tego samego miejsca dochodza stukoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej systematycznie wymieniany nie ma raczej niż wspólnego. Dobrze, że chodzi na syntetyku :D Znam kolesia co ma e39 420kkm i jeździ na mineralu :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbierajac fakty do kupy, moze ktorys wtrysk podlewać i efekt bedzie taki, ze już nie sam wtrysk stuka tylko koło zamachowe, nawet całkiem sprawne!

Dzieje sie tak dlatego, ze podlewajacy wtrysk wybija cykl pracy z płynnego rytmu i sobie stuka.

 

Tylko uwaga, bo wtryski to sa takie małe dranie, ze lubią się kamuflować - tj. wydają się być calkiem sprawne gdy sa zimne, czy gorące, ale w przedziale temperatur 50-60st podlewają i w normalnych warunkach testem przelewowym tego nie sprawdzi. To jest przykład, bo roznie uszkodzone wtryski w rozny sposob daja o sobie znać.

Trzebaby je wyjąc wszystkie 6 i dać na maszynę do gruntownego testu i poszukac zakładu, ktory wlozy 'brudne' wtryski na maszynę, bo np. w mojej okolicy każą najpierw zmienić końcówki wtryskow, dopiero wtedy zrobią test, a to przeciez koszt, blisko 1.5 tysia całość.

 

Poza tym piszesz, ze lubi zostawić chmure dymu gdy depniesz, więc powiązanie z tematem jest.

 

Ale i napinacz główny paska tez tak stuka i ten dzwiek sie jakos dziwnie rozchodzi, pytanie jaki dzwiek masz gdy silnik gasisz, czy jest jakiś brzdęk, dzwonienie? I zrob ten test jak pisalem wczesniej spradzajac czy stukot przyspiesza/nasila się, wraz z obrotami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ja tez się dołączę do grona stukających silników.

U mnie jest tak samo jak u krz221, po odpaleniu silnika zimnego przy temp ok -10 przez pierwsze sek nie było słychać stuków, po chwili zaczęło być słychać.

U mnie stuki rosną wraz z obrotami, ale mam wrażenie że jakby wolniej niż obroty, poza tym silnik ładnie pracuje, miękko wkręca się na obroty, dobrze przyspiesza, stuki słychać tylko na wolnych obrotach i podczas lekkiego dodawania gazu podczas jazdy, szybka jazda i prawie nie słychać przez pęd powietrza.

Wymieniałem płyn chłodniczy cały, spuszczałem też z bloku i na odpalonym silniku w garażu w kanale od dołu nie było słychać stuków, przy kołach pasowych tez nic, wydają się pracować równo, stuki słychać od góry pod maską tak bardziej pod kolektorem dolotowym (wersja bez klapek 184KM) i chyba na ostatnim cylindrze.

Jak odpowietrzałem układ chłodzący to wyszedłem z garażu samochód pracował i słyszałem właśnie te stuki jak się niosą i odbijają od ściany i drzwi.

W lecie w upały po dłuższej jeździe , nim 50km non stop, i ponownym odlaniu auta jakby w ogóle nie było słuchać, bardzo słabo pukało.

 

Do całości dodam iż mam niesprawny termostat po komp pokazuje 70st C.

 

 

Też się zastanawiam czy to nie wtrysk bo (kupiłem już samochód z tym stukiem, wiem trochę głupio) przed zakupem gośc sprawdzał DISem i INPĄ wszystkie parametry i wszystko było OK, jedynie 6 wtrysk słabo wypadał cos ok 1.6 ale nie pamiętam dokładnie, i mówił że może być przybrudzony.

 

Teraz pytanie czy w celu sprawdzenia czy to wtryski w CR, czy można je odłączać podczas pracy silnika, chodzi o wypięcie wtyczki, sprawdzenie czy to to i zapięcie na pracującym silniku. Czy przez to nie uszkodzę wtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja własnie tak robiłem odłączałem wtyczki na każdym wtrysku i stukanie nie przestało. mamy panowie wszyscy taki sam problem. ciesze się że nie jestem sam może w końcu ktoś znajdzie przyczynę dzisiaj wstawie film z pracy silnika rozgrzanego pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krz221 a w jakich okolicznościach zaczęło u Ciebie stukać? były wcześniej jakieś awarie przed stukami?

być może tak jak piszą luz na sworzniu tłoka, a jak gładzie cylindra nie porysowane to wystarczy wymienić tłok i sworzeń.

 

 

ja mam silnik w e38 184KM, zastanawiam się czy jakbym kupił słupek z silnika 192KM i poprzekładał graty ze swojego łączenie z kompem to czy to by chodziło normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie są to panewki ani luz na sworzniu tłoka .Według mnie to są popychacze zaworów lub wtryskiwacze .Muszę Cię pocieszyć że sporo M57 słyszałem z takimi stukami i właściciele mówią że nic poza tym złego się nie dzieje.

Więc nie przejmuj się zbytnio i idź na kolację wigilijną.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oby to były popychacze, bo klekot jest bliźniaczy jak u mnie, a po czym wnosisz że to nie tłok? Nie podważam Twojej wiedzy ale chciałbym wiedzieć, co do panewek to chyba byłyby nieregularne stuki, tak sądzę.

A jest możliwości że wtrysk daje dawkę nie w momencie pracy a np ułamek sek wcześniej przez co występuje spalanie stukowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dodawaniu gazu stukot cichnie a nawet w ogóle znika ,przy schodzeniu z obrotów nie stuka głośniej jak na wolnych dla tego uważam że to nie sworzeń ani panewki.Oczywiście mogę się mylić bo nie jestem mechanikiem tylko kierowcą ze sporym stażem.Co do wtrysków to tu bez diagnostyki nic po prostu nie można stwierdzić.

Na słuch można tylko wnioskować ale pewności nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie to stuka, napinacz nie dzwoni przy gaszeniu, stukot jednak przyspiesza, tylko od pewnych obrotow jest zagłuszany, panewy też to na moje ucho to nie sa, bo one inaczej się odzywają, popychacze tymbardziej. Na luz sworznia stukot jest zbyt cichy przy przyspieszaniu, wiec serio to nie wiem :/

 

Gdzies kiedys wyczytalem, ze podobny stukot mial ktos na niedokreconym do konca wtrysku, po dokreceniu odpowiednim momentem jak ręką odjął.

Na Twoim miejscu podjechałbym do szpeca, sciagnał oba paski, odpalił na chwilke sprawdzić czy nie ma poprawy i przyjrzał się kole pasowemu, jesli dalej nic, to zobaczyc te wtryski, na sam koniec rozgladać się za klientem, zeby zmieniło właściciela, bo jednak jesli powyzsze operacje nie pomogą, może to być minimalny luz na tym sworzniu któregoś tłoka.

 

Bodzio z 5er, gdy miał jeszcze e39 520d, miał podobne stuki, to wykryli mu mikropęknięcie wału korbowego, czy ktoregos korbowodu (juz nie pamietam dokładnie).

Czyli bez kosztownej ingerencji może się nie obyć, ale wróżyć z fusów nie chcę.

 

Wesołych Świąt!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę poszukać fachowca nie będzie łatwo tutaj nikt się nie zna. ale może znajdę mam nadzieje że to nic kosztownego jeśli tak to będę musiał sprzedać auto ale jak już to kupię to samo jak mi się uda to w wersji sport z takim samym silnikiem albo 3.0 benzyna tylko nie wiem jak spalanie ale się zobaczy. dziękuję wszystkim za podpowiedzi jak coś znajdę dam znać. wesołych świąt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno znajdziesz fachowca, nie wierzę, że tylko u nas znajdzie sie zaledwie kilku, ale jednak sa fachowcy.

 

Tak na trzeźwo myślać, jesliby to był faktycznie luz na sworzniu, to tak jak pisze Bogi, można jezdzic bez stresu, gorzej jakby było mikropekniecie wału korbowego, wtedy ktoregos pechowego dnia mozna sie zdziwic na trasie.

 

Luzny wtrysk stukałby bardziej w ten sposob: "pss pss pss", a nie tak metalicznie, ale mimo wszystko poprzez filmik z - bądź co bądź - zniekształconym dźwiekiem cięzko ocenić właściwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Zarejestrowalem sie aby powiedziec ze tez mam taki sam stukot, zrobilem 25tys i nic sie nie dzieje.

 

Na zimnym stukanie jest mocniejsze, bardziej stuka jak jezdze wolno, jak wcisne dobrze pedal to jakby sie wszystko naprawia, u mni jeszcze jak jest zimny slychac zawory jak sie rozgrzeje to jakby silnik podmienil, normlnie szum jak w benzyniku, tylko te stukanie do konca nie ustaje. Olej castrol 5 /40.

 

Wtryski sprawdzalem na kompie i wsystkie byly na minusie od 0.3 do 0.7

 

Przyspieszenie ma normalne, dla mnie po przesiadce z opla astry 1.4 to on ma lepsze przyspieszenie od 100 do 200 niz astra od 0-100 :). Nie kopci, nie bierze oleju, silnik nie drzy.

Jak korek odkrece to pompe vacum slychac, musze wymienic, ale poza tym nic sie nie dzieje.

 

A jak sie zapytalem mechanika co to jest za stukanie, to on powiedzial ze nic nie syszy i zebym jezdzil, a jak za glosno jest to abym olej zmienil na polsyntetyk. Normalnie mam chec rozebrac ten silnik i zobaczyc co tak stuka.

 

Ps. Jestem z Wami chlopaki i nie poddam sie. Zrobilem juz w zyciu wiele silnikow, od ciezarowek i osobowek

Takze sie nie poddam :)

Ide jeszcze zerknac na te kolo pasowe, na moje ucho to jest regulator zaworu.

Doaczego tak sadze, a no bo slychac dziwne "fukanie" w tlumiku i jak sie otwiera zawor EGR tez slychac ten dzwiek.

Pozniej wrzuce film.

 

Najlepszego w Nowym Roku i oby nam sie te maszyny smiglaste naprawily.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cię, coraz więcej tych stukających m57, jednak coś musi być że tak stuka, mój wujek tez ma taki silnik (184KM) ma nalatane grubo ponad 400tyś km i tam nic nie stuka.

 

Ciekawe co to może być, wykluczając tłoki wał panewki itp (no bo chyba nie może się psuć w większości M57, chyba że to wada fabryczna), a może popychacze zużyte gdy robią się twarde uderzają o krzywkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś tam słychać, ale nei sa to typowe stuki jak autora watku.

Imo bym się tym akurat w ogole nie przejmował.

 

BTW, coś dziwnie obroty podniesione, a silnik już w miare ciepły

I zawsze mnie intrygowało szybkie wkrecanie się w obroty gdy jest automat (mniejsza masa koła zamachowego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ar_w , samochod ma 750obr/min na zegarach pokazuje 800, ktos mial problem z wyswietlaczem [znikajace pixele] i dobrze nie ustawil skazowek po naprawie, ekonomizer tez przestawiony o 3litry do przadu.

 

Nie powiem, ladnie sie wkreca, jak sie dobrze rozgrzeje to chodzi rewelacyjnie.

Czyli slychac tylko pompe vacum? Tylko jak odkrece korek wlewu oleju to te "stuki" nie pokrywaja sie z vacum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie by te wskazówki wkurzały i od razu bym poprawiał.

Nie wiem jak stuka pompa vacuum, moze ktoś podpowie?

 

A co do stukotu po odkreceniu korka oleju - nie widziałem takiej, której tam nie stuka, a silniki pracują bardzo ladnie i ten stukot ginie po zakreceniu korka calkowicie

Edytowane przez ar_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.