Skocz do zawartości

[e36] Brak ogrzewania M40


cichy.318i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Wyjeżdżając wczoraj w dłuższą trasę postanowiłem nagrzać kabinę i zostawiłem samochód odpalony z delikatnym nawiewem na wolnych obrotach na 10 minut.Wchodząc do niego poczułem ,że jest tam zimno w porównaniu do tego jaka temperatura została ustawiona(brak klimy - nawiew). Nie mając więcej czasu ruszyłem w drogę.Z nawiewu na szybę czołowa leciał delikatnie ciepły strumień powietrza wystarczający tylko na to by nie parowała.Próbowałem ruszać potencjometrem na maks temp ale nic nie dawało.Ku memu zdziwieniu kiedy podjeżdżałem pod jakieś uskoki,delikatne górki zaczęło lecieć ciepłe powietrze takie jakie powinno być od samego początku.Moje pytanie brzmi - co steruje regulacją temperatury - potencjometr w kabinie(jak go zdemontować) czy pod maską jest jakiś mechanizm który określa temp.nawiewu.Czy jest tam jakiś silniczek odpowiedzialny za to?

 

Będę wdzięczny za każdą sugestię.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

 

Dołączę się do tematu, gdyż mam prawie taki sam problem. Różnica polega na tym, że jak silnik jest na wolnych obrotach, to leci zimne powietrze, a gdy silnik pracuje na wysokich obrotach (nie ważne, czy nim jadę, czy tylko gazuję), to wówczas leci cieplejsze, ale nie na tyle gorące, żeby było ciepło w samochodzie, tylko, żeby nie marznąć. Po zdjęciu nogi z gazu, temperatura powoli spada i znowu leci zimne powietrze.

 

Dodam jeszcze, że silnik (układ chłodzenia) rozgrzewa się prawidłowo, to znaczy wskaźnik temperatury staje do pionu płynnie i w normalnym czasie i bez gwałtownych skoków.

 

 

Co robić?

Proszę o radę, wskazówki itp. oraz z góry dziękuję.

 

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem ogólnie znany i powszechny. Sprawdźcie czy macie strumień w zbiorniczku wyrównawczym na wolnych obrotach i odpowiedni poziom płynu. Może się układ zapowietrzył .A lpg panowie macie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie brak LPG,tylko benzyna.Silnik łapie temperaturę normalnie,termostat wymieniany w lato.Możliwe,że coś z tym płynem może być nie tak ale dzisiaj już nie sprawdzę.Mam jeszcze pytanie odnośnie czucia zapachu oleju w środku kiedy się stoi ,podczas jazdy jest ok.Czy może to być wina filtru kabinowego??

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Wyjeżdżając wczoraj w dłuższą trasę postanowiłem nagrzać kabinę i zostawiłem samochód odpalony z delikatnym nawiewem na wolnych obrotach na 10 minut.Wchodząc do niego poczułem ,że jest tam zimno w porównaniu do tego jaka temperatura została ustawiona(brak klimy - nawiew). Nie mając więcej czasu ruszyłem w drogę.Z nawiewu na szybę czołowa leciał delikatnie ciepły strumień powietrza wystarczający tylko na to by nie parowała.Próbowałem ruszać potencjometrem na maks temp ale nic nie dawało.Ku memu zdziwieniu kiedy podjeżdżałem pod jakieś uskoki,delikatne górki zaczęło lecieć ciepłe powietrze takie jakie powinno być od samego początku.Moje pytanie brzmi - co steruje regulacją temperatury - potencjometr w kabinie(jak go zdemontować) czy pod maską jest jakiś mechanizm który określa temp.nawiewu.Czy jest tam jakiś silniczek odpowiedzialny za to?

 

Będę wdzięczny za każdą sugestię.

 

Pozdrawiam

 

 

1. Jeśli układ prawidłowo odpowietrzony, to do wymiany nagrzewnica (współczuję roboty).

2. Oczywiście sterowanie elektrozaworem może być uwalone, ale sprawdzenie elektrozaworów - odłączyć kabel je zasilający, powinny być zawsze otwarte, bo podanie napięcia je zamyka, więc w środku zawsze sauna. Jeśli nie jest gorąco, to pkt 1.

 

Oczywiście zakładam, że wskazówka od temperatury stoi pionowo, i wskazuje prawidłową wartość.

 

pozdr,

 

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Znalazłem dzisiaj chwilę czasu żeby popracować z samochodem.Silnik łapie temperaturę ok,wskazówka trzyma "pion". Po rozgrzaniu silnika odpiąłem elektrozawór ale efektów brak,cały czas to samo.Zauważyłem,że jeden z węży dochodzących do tego zaworu jest cieplutki a drugi zimny(możliwe,że nawet na odpiętym zaworze był zimny?). Dolałem płynu chłodzącego,w sumie wcześniej go nie brakowało.Podczas dodawania gazu odkręciłem korek od zbiornika wyrównawczego i obserwowałem czy jest strumień ale go nie było(może dlatego,że termostat jeszcze nie puścił bo wąż z chłodziwem wychodzącym z silnika był jeszcze zimny). Czy macie jakieś propozycje? Z racji tego,że nie dysponuje garażem proszę o wskazówki co do np.wymiany elektrozaworu(adres jakiegoś mechanika). Jestem z Łodzi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

 

mam podobny problem jak koledzy wyżej jak stoję w korku to z nawiewów leci letnie powietrze najgorzej jest właśnie teraz zimą;

w miarę wzrostu prędkości obrotowej silnika leci coraz cieplejsze powietrze oraz co ciekawe przy skręcaniu w lewo też leci cieplejsze powietrze szczególnie da się to odczuć na rondach

mój samochód to 318tds compact z klimą

silnik nagrzewa się dobrze, wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej jest w pionie, układ jest odpowietrzony, płyn chłodzący jest w normie

termostat wymieniałem 3 lata temu, pompę wody również

myślę że to nagrzewnica, ale może macie jakieś inne sugestie co może być przyczyną tego

 

dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Proponuję na rozgrzanym silniku dotknąć węże prowadzące do elektrozaworu.Jeżeli oby dwa są ciepłe to oznacza,ze raczej nagrzewnica a jeżeli tylko przewód doprowadzający jest ciepły to zapewne elektrozawór jest do wymiany albo do czyszczenie.Najlepiej jest odłączyć ten elektrozawór i sprawdzić jak się będzie wtedy zachowywać nagrzewnica.Mówię tutaj o silniku M40 z którym mam taki problem i postaram się jutro wyciągnąć ten elektrozawór i go wyczyścić,może pomoże a na pewno nie zaszkodzi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje na samym począdku przepłukać nagrzewnice, nie wiem jak u ciebie ale mi zajęło to ok pol godziny z odpowietrzeniem, nic to nie kosztuje a powinno pomóc, jeżeli nic nie pomoże to wtedy bierz się za termostat. Nie zapomnij porządnie odpowietrzyć auta, bo to możne tez być przyczyna. Ale jeśli auto na wyższych obrotach grzeje a na wolnych obrotach nie to obstawiam zapchana nagrzewnice.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja dodam swoja sugestie:) malo kosztowna a nie zaszkodzi wymienic:) mialem w trzech beemkach taki problem glownie to e36 a mianowicie proponuje wymienic pompe wody:)

zapewne macie sprawna bo auto sie nie grzeje ale nie na tyle by na wolnych obrotach popchnela wode do nagrzewnicy:)) stawiam 99% wlasnie na nia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne macie sprawna bo auto sie nie grzeje ale nie na tyle by na wolnych obrotach popchnela wode do nagrzewnicy

 

mi się wydaje, ze pompa albo jest sprawna albo nie. Jak może być na tyle sprawna żeby chłodzić układ a nie domagać w nagrzewnicy?? pompa jest napędzana przez silnik paskiem wieloklinowym, gdyby siadło np łożysko to od razu było by to słychać jakieś piski, gdyby oderwała się łopatka albo wygięła to tez by było słychać. Taka jest moja sugestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne macie sprawna bo auto sie nie grzeje ale nie na tyle by na wolnych obrotach popchnela wode do nagrzewnicy

 

mi się wydaje, ze pompa albo jest sprawna albo nie. Jak może być na tyle sprawna żeby chłodzić układ a nie domagać w nagrzewnicy?? pompa jest napędzana przez silnik paskiem wieloklinowym, gdyby siadło np łożysko to od razu było by to słychać jakieś piski, gdyby oderwała się łopatka albo wygięła to tez by było słychać. Taka jest moja sugestia.

 

A nie do końca...Niby co by miało być słuchać jak by się oderwała jedna łopatka ? Jak wiadomo na oryginalnej pompie są plastikowe łopatki i mogą one wyglądać np tak:

http://img822.imageshack.us/img822/1305/sth70062.jpg

Pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia na wolnych obrotach i jest lipa. Ja u siebie przeniosłem reduktor w miejsce filtra z węglem aktywnym i jest o niebo lepiej ale na wolnych obrotach szału nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybaczcie moj blad nie doczytalem do konca z tym podskokiem i ze dopiero wtedy polecialo cieple to przez to ze na telefonie :P w tym wypadku tez bym chyba obstawial cos zapchane ale jesli bylby przypadek ze na wolnych obrotach zimne a wy starczy przytrzymac na 1.5k i gorace wtedy fraczej na bank pompa za sprawa tych lopatek jak to powiedzial kolega powyzej :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viewtopic.php?f=68&t=185840

 

 

316i 1,6 compact nie działa ogrzewanie (rozwiązanie)

przez uzmel » 07 Maj 2012 16:31

 

Witam.

Chciałbym opisać problem nie działającego ogrzewania wnętrza pojazdu..

Otóż jeżeli macie podobny problem to jest bardzo prawdopodobne, że ten post będzie pomocny...

Problem polega na tym, że auto po nagrzaniu się nie podaje ciepłego powietrza do kabiny...

icon1.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.