Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich!

 

czy ktoś może mi powiedzieć czy koła zębate na pompie wtryskowej te od rozrządu są zespolone,

czy np. po poluzowaniu nakrętki na wałku pompy poruszają się niezależnie od siebie?

 

auto to e46 320D 136KM 1998r

z góry Dziękuje !

Opublikowano

nie wiem czy się jasno wyraziłem o co mi chodzi a wiec od początku:

 

padła pompa wtryskowa,

kupiłem nową (używaną)

wyciągnąłem starą, włożyłem "nową",

chciałem skorygować wał korbowy bo wypadł mi ten czpień co blokuje koło zamachowe

ale zauważyłem ze podczas kręcenia nie poruszają się wałki rozrządu,

dodam ze nakrętka na popie jest niedokręcona jeszcze,

czy to jest prawidłowe czy coś spie...łem?

Opublikowano

dzieki za te rysunki, ale je widziałem i schemat ustawienia rozrządu też.

ale z nich nie można się dowiedzieć czy "nr4 Koło łańcuchowe pompy wtryskowej" jest zespolone,

ktoś widział te koło, miał je w ręku, albo chociaż widział dobrej jakości zdjęcie w sieci.

mam nadzieje ze nie będę musiał się do niego dobierać żeby się dowiedzieć. :(

Opublikowano
ale zauważyłem ze podczas kręcenia nie poruszają się wałki rozrządu,

dodam ze nakrętka na popie jest niedokręcona jeszcze,

czy to jest prawidłowe czy coś spie...łem?

Witam!

 

Miejmy nadzieje, że sprawdzając ustawienie rozrządu kolega nie kręcił rozrusznikiem, bo jeżeli koło zębate pompy wtryskowej nie zostało dokręcone [110Nm] to brak napędu układu rozrządu podczas kręcenia rozrusznikiem spowodowało by kolizję zaworów z tłokami.

 

P.S Koło napędzające pompę wtryskową jest jednolite.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
nie wiem czy się jasno wyraziłem o co mi chodzi a wiec od początku:

 

padła pompa wtryskowa,

kupiłem nową (używaną)

wyciągnąłem starą, włożyłem "nową",

chciałem skorygować wał korbowy bo wypadł mi ten czpień co blokuje koło zamachowe

ale zauważyłem ze podczas kręcenia nie poruszają się wałki rozrządu,

dodam ze nakrętka na popie jest niedokręcona jeszcze,

czy to jest prawidłowe czy coś spie...łem?

ciężko wyłapać o co Ci chodzi i o co pytasz ...

ale od początku jak wyciągałeś pompę to zrobiłeś to oczywiście za pomocą specjalnego ściągacza który wypycha pompę po jej odkręceniu i nie pozwala kołu zębatemu spaść ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2101&hg=11&fg=25&lang=pl

 

Chodzi mi o te koło oznaczone nr 4 na rysunku.

Koło składa się one z trzech zębatek podwójna na dolny łańcuch i pojedyncza na górny łańcuch.

Pytanie czy te zębatki są na stałe ze sobą zespolone (zespawane),

czy są to dwie niezależne zębatki i dopiero po dokręceniu nakrętki na wałku pompy pracują razem.

 

Pytam dlatego ze kręcąc wałem korbowym jest około 10 stopniowy luz (opóźnienie) zanim zaczną się kręcić wałki rozrządu. Może tak ma być?

 

Nic nie było kręcone rozrusznikiem jestem na etapie poprawnego ustawienia rozrządu.

Na pompie nie mam aktualnie nakrętki, dlatego ze jest ustawiona i nie chce zmieniać konta początku wtrysku (nie mam zegara), żeby sprawdzić czy po dokręceniu jej zniknie luz miedzy wałem korbowym a wałkami rozrządu.

Opublikowano

dzięki

 

to może wiecie skąd ten luz i czy to jest normalne?

 

....kręcąc wałem korbowym jest około 10 stopniowy luz (opóźnienie) zanim zaczną się kręcić wałki rozrządu. Może tak ma być?

 

dodam ze wszystko jest zabudowane i patrze na wałek rozrządu przez korek wlewowy oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.