Skocz do zawartości

E61 535d temperatura pracy silnika


psyborg

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Ja nie spotkałem się by na termostatach była podana inna temperatura niż, początku otwarcia.Rozumiałbym jak by były podane dwie temp.tj.początku.otarcia i druga max.otwarcia, ale żeby była podana tylko temp. max.otwarcia :shock: .Coś mi się nie chce w to wierzyć, mało logiczne.

pieczek chyba się pomyliłeś :wink: jeżeli na Twoim termostacie była podana jedna temp.to była to temp. początku otwarcia.Tym bardziej że 88-89st jest to typowa temp. początku otwarcia termostatów w dieslach.

Dla prawidłowej pracy silnika zdecydowanie istotniejsza jest temp. początku otwarcie, a nie temp.max otwarcia termostatu. Tak jak w tym temacie, gdy silnik miał by być niedogrzany istotna jest temp. początku otwarcia, a nie temp. max otwarcia,ona miała by wpływ w przypadku ewentualnego przegrzewania silnika.

Co do optymalnej temp. silnika 535d nie wypowiadam się.

Potrzeć z technicznego mojego punktu widzenia proces spalania w 80st tym bardziej w dieslach, jest mniej efektywny (mniejsza sprawność ) , jak również wydaje mi się że jest to za niską temperatura by olej silnikowy pracował z max. ochroną dla silnika( optymalną lepkością ).

Właśnie z tych samych powodów silniki niedogrzane spalają więcej paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko teraz tak, czy koledze ten termostat "88'C" pracownik serwisu dal o tak po prostu, jak każdemu do diesla,

czy dobierany/sprawdzany był po vin'ie ??

 

ktoś dysponuje literaturą techniczną dotyczącą 535d '272 ?

 

"RogerNYSA" może by udzielił info, na pewno ma wiedzę w tej kwestii :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie cr 2 i 3 generacji mają ten sam termostat.

 

11517805811

 

Termostat z króćcem przyłączeniowym

From:01.03.2007To:-Weight:0.260 kgCena:$52.64

Supersedes:

 

11517789014 (01.11.2001 — 23.03.2007), wymieniany odwrotnie11517787052 (01.09.2001 — 11.10.2001)

Część 11517805811 została znaleziona w następujących pojazdach:

1' E87   (02/2003 — 02/2007)

3' E46   (06/1998 — 08/2006)

3' E90   (02/2004 — 08/2008)

3' E90 LCI   (11/2007 — 10/2011)

3' E91   (02/2004 — 08/2008)

3' E91 LCI   (03/2008 — 05/2012)

3' E92   (05/2005 — 02/2010)

3' E92 LCI   (12/2008 — 03/2013)

3' E93   (09/2005 — 02/2010)

5' E60   (02/2002 — 02/2007)

5' E60 LCI   (10/2005 — 12/2009)

5' E61   (11/2002 — 02/2007)

5' E61 LCI   (11/2005 — 05/2010)

6' E63 LCI   (05/2006 — 07/2010)

6' E64 LCI   (04/2006 — 07/2010)

7' E65   (11/2001 — 07/2008)

7' E66   (03/2005 — 07/2008)

X3 E83   (01/2003 — 07/2006)

X3 E83 LCI   (03/2006 — 08/2010)

X5 E53   (01/2003 — 09/2006)

X5 E70   (02/2006 — 03/2010)

X5 E70 LCI   (08/2009 — 06/2013)

X6 E71   (01/2007 — 03/2010)

 

Copyright © RealOEM.com

 

Wnioski : wszystkie termostaty są na 88st.

Z doświadczenia wiem że 535 z racji większej sprawności energetycznej silnika generuje mniej ciepła niż np. 530d W związku z tym wolniej będzie się nagrzewał , co nie zmienia faktu że jego temp roboczą sa okolice 90st. I ne ma znaczenia czy termostat bedize od 2 litry e46 czy od 120d lub 3d x3 Wszystkie termostaty są takie same.

 

Jako ciekawostka dodam że kiedyś wymieniałem , termostat w aucie sprowadzonym z Włoch, klient twierdził że uto się zagrzewa ale trzyma nisko temp. (sprawdzałł inpa)

Gdy wyciągnąłem na termostacie widniało 80st zamiast 88st .

Być może auta na rynki z klimatem nieco cieplejszym mają termostat o niższym progu otwarcia ???

 

Moje auto ma normalny seryjny termostat główny , nie posiadam ani termostatu małego ani chłodniczki egr.

Silnik uzyskuje temp robocza 90st i w jej okolicach procuje. Bywa że temperatura potrafi podczas wypalania dpf przekroczyć 110st.Tzn. w seryjnym aucie bo dpf-a już dawno wyciąłem. :mrgreen:

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RogerNYSA :modlitwa:

 

że ja tego wcześniej nie skojarzyłem...

moje auto po vinie jak patrzyłem, było konfigurowane na rynek włoski / ITALY :idea:

I wszystko pasuje,

jak piszesz że włoszczyzny mają termostat '80"C ,

i moje auto stamtąd pochodzi, oraz temperaturę na obrotomierzu ma w normie '4-kreski,

a w ukrytym menu oscyluje w okolicach właśnie 80"C.

Więc jest wszystko sprawne, z tym że muszę wymienić główny termostat na '88"C

 

Roger/chłopaki:

- czy termostat EGR też muszę zmienić ?

- czy są jeszcze jakieś inne różnice w innych układach(skrzynia?), między wersją na ciepły klimat/ITALY, a naszym klimatem ?

 

 

ps. jak wyjmę termostat napiszę na forum, jaki miał numer, nabitą wartość, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gdy zaczęły się chłodniejsze dni, czyli ok 3 - 5° rano po przejechaniu 50 km temperatura płynu chłodzącego wynosiła u mnie 69°. Po wymianie chłodniczki oleju skrzyni biegów ( zwaną także wymiennikiem ciepła ) po 15 tu minutach jazdy temperatura wynosi ponad 80°.

Pzdr,


Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.