Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie spotkałem się by na termostatach była podana inna temperatura niż, początku otwarcia.Rozumiałbym jak by były podane dwie temp.tj.początku.otarcia i druga max.otwarcia, ale żeby była podana tylko temp. max.otwarcia :shock: .Coś mi się nie chce w to wierzyć, mało logiczne.

pieczek chyba się pomyliłeś :wink: jeżeli na Twoim termostacie była podana jedna temp.to była to temp. początku otwarcia.Tym bardziej że 88-89st jest to typowa temp. początku otwarcia termostatów w dieslach.

Dla prawidłowej pracy silnika zdecydowanie istotniejsza jest temp. początku otwarcie, a nie temp.max otwarcia termostatu. Tak jak w tym temacie, gdy silnik miał by być niedogrzany istotna jest temp. początku otwarcia, a nie temp. max otwarcia,ona miała by wpływ w przypadku ewentualnego przegrzewania silnika.

Co do optymalnej temp. silnika 535d nie wypowiadam się.

Potrzeć z technicznego mojego punktu widzenia proces spalania w 80st tym bardziej w dieslach, jest mniej efektywny (mniejsza sprawność ) , jak również wydaje mi się że jest to za niską temperatura by olej silnikowy pracował z max. ochroną dla silnika( optymalną lepkością ).

Właśnie z tych samych powodów silniki niedogrzane spalają więcej paliwa.

Opublikowano

tylko teraz tak, czy koledze ten termostat "88'C" pracownik serwisu dal o tak po prostu, jak każdemu do diesla,

czy dobierany/sprawdzany był po vin'ie ??

 

ktoś dysponuje literaturą techniczną dotyczącą 535d '272 ?

 

"RogerNYSA" może by udzielił info, na pewno ma wiedzę w tej kwestii :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja kupowałen swój w aso po vinie i jest na nim 88st.C

Niezależnie od prędkości mam 88-90st.C

535d 272km

Opublikowano

Wszystkie cr 2 i 3 generacji mają ten sam termostat.

 

11517805811

 

Termostat z króćcem przyłączeniowym

From:01.03.2007To:-Weight:0.260 kgCena:$52.64

Supersedes:

 

11517789014 (01.11.2001 — 23.03.2007), wymieniany odwrotnie11517787052 (01.09.2001 — 11.10.2001)

Część 11517805811 została znaleziona w następujących pojazdach:

1' E87   (02/2003 — 02/2007)

3' E46   (06/1998 — 08/2006)

3' E90   (02/2004 — 08/2008)

3' E90 LCI   (11/2007 — 10/2011)

3' E91   (02/2004 — 08/2008)

3' E91 LCI   (03/2008 — 05/2012)

3' E92   (05/2005 — 02/2010)

3' E92 LCI   (12/2008 — 03/2013)

3' E93   (09/2005 — 02/2010)

5' E60   (02/2002 — 02/2007)

5' E60 LCI   (10/2005 — 12/2009)

5' E61   (11/2002 — 02/2007)

5' E61 LCI   (11/2005 — 05/2010)

6' E63 LCI   (05/2006 — 07/2010)

6' E64 LCI   (04/2006 — 07/2010)

7' E65   (11/2001 — 07/2008)

7' E66   (03/2005 — 07/2008)

X3 E83   (01/2003 — 07/2006)

X3 E83 LCI   (03/2006 — 08/2010)

X5 E53   (01/2003 — 09/2006)

X5 E70   (02/2006 — 03/2010)

X5 E70 LCI   (08/2009 — 06/2013)

X6 E71   (01/2007 — 03/2010)

 

Copyright © RealOEM.com

 

Wnioski : wszystkie termostaty są na 88st.

Z doświadczenia wiem że 535 z racji większej sprawności energetycznej silnika generuje mniej ciepła niż np. 530d W związku z tym wolniej będzie się nagrzewał , co nie zmienia faktu że jego temp roboczą sa okolice 90st. I ne ma znaczenia czy termostat bedize od 2 litry e46 czy od 120d lub 3d x3 Wszystkie termostaty są takie same.

 

Jako ciekawostka dodam że kiedyś wymieniałem , termostat w aucie sprowadzonym z Włoch, klient twierdził że uto się zagrzewa ale trzyma nisko temp. (sprawdzałł inpa)

Gdy wyciągnąłem na termostacie widniało 80st zamiast 88st .

Być może auta na rynki z klimatem nieco cieplejszym mają termostat o niższym progu otwarcia ???

 

Moje auto ma normalny seryjny termostat główny , nie posiadam ani termostatu małego ani chłodniczki egr.

Silnik uzyskuje temp robocza 90st i w jej okolicach procuje. Bywa że temperatura potrafi podczas wypalania dpf przekroczyć 110st.Tzn. w seryjnym aucie bo dpf-a już dawno wyciąłem. :mrgreen:

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

RogerNYSA :modlitwa:

 

że ja tego wcześniej nie skojarzyłem...

moje auto po vinie jak patrzyłem, było konfigurowane na rynek włoski / ITALY :idea:

I wszystko pasuje,

jak piszesz że włoszczyzny mają termostat '80"C ,

i moje auto stamtąd pochodzi, oraz temperaturę na obrotomierzu ma w normie '4-kreski,

a w ukrytym menu oscyluje w okolicach właśnie 80"C.

Więc jest wszystko sprawne, z tym że muszę wymienić główny termostat na '88"C

 

Roger/chłopaki:

- czy termostat EGR też muszę zmienić ?

- czy są jeszcze jakieś inne różnice w innych układach(skrzynia?), między wersją na ciepły klimat/ITALY, a naszym klimatem ?

 

 

ps. jak wyjmę termostat napiszę na forum, jaki miał numer, nabitą wartość, itd.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Gdy zaczęły się chłodniejsze dni, czyli ok 3 - 5° rano po przejechaniu 50 km temperatura płynu chłodzącego wynosiła u mnie 69°. Po wymianie chłodniczki oleju skrzyni biegów ( zwaną także wymiennikiem ciepła ) po 15 tu minutach jazdy temperatura wynosi ponad 80°.

Pzdr,


Wojtek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.