Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co pamiętam to tam jest klucz 32, dokładnie potrzebne są dwa, jeden do zblokowania, drugi do odkręcenia.

Zaznaczam że jeden powinien być cienki, bo nie wejdzie.

Można próbować spiłować zwykły klucz, i też da radę.

Oczywiście tam jest lewy gwint.

Opublikowano
Musi być duży i płaski jaki dokładnie nie pamiętam ale chodzi o złapanie i zablokowanie nim tych nakrętek /śrób które są na kole
Opublikowano

dawno nie odkręcałem ale z tego co pamiętam nie ma gdzie drugiego klucza wsadzić

zakładasz klucz i walisz w niego w prawo

czasami wystarczy dłonią ale przeważnie cza młotkiem

przy zakładaniu nie dokręcaj kluczem tylko łapnij gwint i zapal silnik - samo się dokręci i nie będzie problemu przy ponownym odkręcaniu

Opublikowano
dawno nie odkręcałem ale z tego co pamiętam nie ma gdzie drugiego klucza wsadzić

zakładasz klucz i walisz w niego w prawo

czasami wystarczy dłonią ale przeważnie cza młotkiem

przy zakładaniu nie dokręcaj kluczem tylko łapnij gwint i zapal silnik - samo się dokręci i nie będzie problemu przy ponownym odkręcaniu

 

no tyle że się kręci jak bez blokowania próbuje odkręcić

MatrixXXL

523i 99r.

Opublikowano

a pasek masz założony ?

jak założony to powinien utrzymać tylko cza "fikuśnie" przywalić bo jak ciągniesz to będzie ślizgał

Opublikowano

no to takie krótkie a solidne uderzenie powinno spowodować odkręcenie

tylko nie próbuj blokować koła pasowego na pompie bo bakelitowe więc je rozwalisz

Opublikowano
Ja u siebie jak wymienialem visko nie blokowalem paska, tylko uzylem dwoch plaskich kluczy 32, jednego zeszlifowalem po grubosci zeby dojsc do nakretki od strony silnika i tyle.
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
przecinak w reke opierasz na srubie i jedno mocne uderzenie i sie luzuje, brzmi brutalnie ale to najbezpieczniejsze bo kluczem i młotkiem mozesz wiecej szkód narobic
Opublikowano

Ja mam inny patent bo mimo że miałem klucz to nie mogłem poluzowac wiska

podnosimy na lewarku auto I odkrecamy osłonę.

następnie wyciągamy węże wodne z uchwytow na obudowie chłodnicy

po lewej stronie masz elektryczną pompke odlacz wtyczke i wyciagnij ją z uchwytu.

odczep zbiorniczek wyrownawczy od obudowy chlodnicy. Następnie podnosimy obudowę chłodnicy

do góry tak by dotykala lopatek wiatraka . Teraz krecimy wiatrakiem tak aby miec jedną z lopatek na godzinie 5 delikatnie ją odginasz i wychodzi ci za o budowę chłodnicy .

Przekreć wiatrak delikatnie i zrób to samo z drogą lopatka I z trzecią ,

obudowa powinna unieść sie do góry.

teraz najtrudniejsze.

od góry auta musisz wysunąć rękę pod obudowę chłodnicy (bardzo mało miejsca klucz imbus4 jeśli dobrze pamiętam) i odkręcić 3 srubki łączące wiatrak i wisko

( odkrec jedną potem trzymając cały czas obudowę chłodnicy krec wiatraki aż znajdziesz następna srobke itd.)

jak już odkręcić wiatrak będziesz mogl wyjąć obudowę chłodnicy i dostać sie do termostatu Później skladaj w ten sam sposób od końca... Nie jest to łatwe, można sobie raczki podrapac ale da sie zrobic ,

ją to już chyba _ 10 razy u siebie robilem. Jest bardzo mało miejsca i uważaj aby nie polamac lopatek wiatraka bądź obudowy chłodnicy.

Opublikowano

Wcześniejszy post jest prawidłowy: załóż klucz 32 i energicznie uderz młotkiem - musi puścic. Oczywiście nie za pierwszym uderzeniem się to uda (choć wiele razy tak bywało) ale napewno jest to dobra podpowiedź, lepsza niż odginanie łopatek wiatraka i mordowanie się z małą ilością miejsca.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Po się męczyć. Za viscem są 4 śrubki bodajże na klucz 10. Bierzesz dobry śrubokręt wkładasz go między śruby na krzyż, blokuję się koło i spokojnie kluczem 32 odkręcasz visco. Ja zdjąłem je w 2 minuty. Powodzenia :cool2:
Opublikowano

a mnie sie udalo wyciagnac obudowe chlodnicy (ten plastik) i odkrecilem te 4 sroby na imbus, ktore trzymaja lopatki wiatraka,

jak zdeontujesz wiatrak to jest wystarczajaco duzo miejsca zeby wymienic termostat, nie trzeba ruszac wiska, moze sobie siedziec

Opublikowano
a mnie sie udalo wyciagnac obudowe chlodnicy (ten plastik) i odkrecilem te 4 sroby na imbus, ktore trzymaja lopatki wiatraka,

jak zdeontujesz wiatrak to jest wystarczajaco duzo miejsca zeby wymienic termostat, nie trzeba ruszac wiska, moze sobie siedziec

 

Właśnie tak zrobiłem, 3 srubki na imbus i wiatrak wyszedł, potem już obudowa wyszła bezproblemu.

MatrixXXL

523i 99r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.