Skocz do zawartości

[E39] 5XX Odpalanie auta w bardzo mroźne dni-opinie


danielxc717

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego bogi, trochę się wygłupiłeś, bo ja nazwałem trollem sam siebie :duh:. Wiem, że w tym kraju wszystko jest zabronione i nic się nikomu nie podoba. Ale już nawet samego siebie nie można obrazić? Czy po prostu masz kłopot ze zrozumieniem?

 

Ja swoje argumenty podałem na pierwszej stronie tematu, więc nie będę się powtarzał. Powtórzę tylko, żebyście nie zmieniali przyzwyczajeń tylko dlatego, że ja twierdzę inaczej.

 

A za gratulacje dziękuję. Ma na imię Marta, urodziła się 20.12.2012, fajna data. Najważniejsze że obie panie zdrowe. Do usłyszenia po świętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Maxi Cosi Cabrio Fix. Chyba lepiej wybrać nie mogłem. Tym bardziej, że w poliftowym turasie w e46 Isofix był w serii ( :?: ) i grzechem byłoby tego nie wykorzystać.

 

Dokładnie ten, plus baza, żeby z pasami się nie męczyć:

 

http://1.bp.blogspot.com/-4iwfMusA9Ck/Tao66TDH4dI/AAAAAAAAHM8/IU7XDRBa_-k/s1600/maxi+cosi+cabriofix+brown+earth.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

równiez gratuluje prezentu gwiazdkowego :cool2:

 

Bogi, zobaczyłem twój filmik, bardzo ładnie ci pracuje zaraz po odpaleniu. Moj niestety klepie bardzo podobnie jak na filmiku legroocha, z tym, że on odpalał przy -19.5, a im niższe temperatury tym rozne dzwieki silnik wydobywa i chwile po odpaleniu nierowno pracuje.

Jak beda takie mrozy spróbuj jeszcze raz nagrać rozruch, ok?

 

ps. czemu kontrolka grzania swiec nie swieci ci się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zaświeciła się dosłownie na sekundę,może nie zauważyłeś.Auto stało dwa dni i w nocy było też -19.Przy -10,5 tak jest u mnie,przy -20 będzie się palić może z 3s.nie dłużej.Latem i jak tmp.jest powyżej 0 to raczej się w ogóle nie włącza kontrolka od świec.Nie wiem czy tak ma być ale u mnie tak jest i pali elegancko.Dam filmik jak temp. spadnie poniżej -20C.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj coś mnie samochód zawiódł - grzeje świece jeszcze pare sekund po zagsnieciu kontrolki (sposob z "podwojnym" nagrzewaniem swiec tez probowalem), kręci dobrze ale nie chce odpalić. Czasem jest tak, ze juz tjb. odpalił, ale jednak nie odpala i tylko jest dzwiek (hurgot) towarzyszacy przekreceniu kluczyka jak już samochod jest odpalony. Co moze byc powodem ? Paliwo z Orlena, w baku ponad 20litre, filtr paliwa zmienialem pod koniec stycznia 2012.

 

Edit - 15 minut temu wyszedłem zobaczyć czy może odpali - no i odpaliła ... mogło sie paliwko zżelować ? Tylko, ze przez caly dzien temperatura była podobna -10/12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jak zdecyduję się jutro jechać do pracy "bubu" to też nakręcę jak odpala.

Podejrzewam że nie powinno być problemu.Autko nie ruszane będzie od 6 dni,a ostatnio są u mnie ekstra mrozy.

No i nie było problemu :D

Filmik w galerii auta.

viewtopic.php?f=156&t=163485&start=60#p1502956

Trochę ciemno,bo niestety wyjeżdżam o takiej porze że "widzę ciemność,ciemność widzę" :mrgreen: .

Na dworze -16,w garażu -10.Po odpaleniu silnika szczególnie w taki mróz,wolne obroty podniesione do 1000 i wyraźnie slyszalny klekot końcówek wtryskowych :D .Typowe dla TDS-a.

Za to firmowy sprzęt założył mi tego samego dnia(niedziela) kaganiec na 45 km/h.

We własnym zakresie wyczyściłem odstojnik i kaganiec zniknął :cool2: .

poniżej zera wskazówka nawet nie drgnie a tu poszła dobre 2mm po przekręceniu zapłonu

U mnie w taki mróz nic nie dyga :mrgreen:

Kolego na tym filmiku widać, że auto było odpalone wcześniej. Nie jest żadna iluzja.

Też tak mi się wydaje.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zaświeciła się dosłownie na sekundę,może nie zauważyłeś.Auto stało dwa dni i w nocy było też -19.Przy -10,5 tak jest u mnie,przy -20 będzie się palić może z 3s.nie dłużej.Latem i jak tmp.jest powyżej 0 to raczej się w ogóle nie włącza kontrolka od świec.Nie wiem czy tak ma być ale u mnie tak jest i pali elegancko.Dam filmik jak temp. spadnie poniżej -20C.

 

Nie wydaje Ci się to troszku dziwne? ;)

Odkad mam do czynienia z róznymi 3.0d, czyli od jakos grubo ponad 4 lat, nie widziałem żadnego, któremu tylko na chwile świeczki załączają przy mrozie, a co dopiero przy siarczystym...

W mojej już przy -4...-5st wystraczy, aby świeczki grzały jakies 4sek.

Tzn świeczki dalej sie podrzewają pomimo że kontrolka/napis grzania gaśnie, ale jak wiadomo to znak ze juz można kręcić, a mimo wszystko widzę, że po wygaszeniu świeczek dalej czekasz ;)

 

Ciekawe jakby odpalał, gdybyś faktycznie przekrecił na rozruch zaraz po zgaszeniu kontrolki?

 

 

CIHY: nie wiem jak mają TDS-y, ale w 3.0d faktycznie lekko sie unosi wskazówka na zerową kreskę, nawet jak silnik zamrożony na amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wydaje Ci się to troszku dziwne? ;)

Odkad mam do czynienia z róznymi 3.0d, czyli od jakos grubo ponad 4 lat, nie widziałem żadnego, któremu tylko na chwile świeczki załączają przy mrozie, a co dopiero przy siarczystym...

W mojej już przy -4...-5st wystraczy, aby świeczki grzały jakies 4sek.

Tzn świeczki dalej sie podrzewają pomimo że kontrolka/napis grzania gaśnie, ale jak wiadomo to znak ze juz można kręcić, a mimo wszystko widzę, że po wygaszeniu świeczek dalej czekasz ;)

 

Ciekawe jakby odpalał, gdybyś faktycznie przekrecił na rozruch zaraz po zgaszeniu kontrolki

 

Mam taki nawyk że po zgaszeniu kontrolki od świec czekam jeszcze chwilę,nieraz świece grzeję 2 albo 3 razy.

Wszystko zależ od tego jaki jest mróz,jak auto odpala,w jakim stanie aku itd.

 

Faktycznie że kontrolka na tym moim filmiku zgasła prawie natychmiast ale nie dzieje się tak zawsze.

Zanim rozpocząłem nagranie to przekręciłem na chwilę kluczyk żeby wyprostować kierę bo nic by nie było widać.Widocznie już wtedy świece się trochę nagrzały.Przy drugim filmiku będę uważał na tak karygodny błąd :wink:

 

ps.Nagram tak jak CIHY z wstępem jak w THILLERZE :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze

Spadły temperatury, no to odgrzewamy temat :D

Moje M57 po całonocnym postoju, odpalanie przy -10 (noc -14). Wydaje mi się że rozruch jest jak najbardziej w porządku, co wy na to? :mrgreen:

I u mnie widać że wskaźnik temperatury lekko się podniósł od zera, ale na teście widać że auto nie palone - ciecz -4. Jutro ma być u nas -16, to zobaczę rano jak będzie gadał :mrgreen:

http://w768.wrzuta.pl/film/1lI83nsYbJO/bmw_e39_530d_cold_start_-10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja czekam na mróz przynajmniej -25 i wtedy się okaże na co stać mój silnik i w jakiej jest kondycji. :mrgreen:

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie kolego jakoś podejrzanie wysoko wskaźnik się uniósł :mrgreen: ale pali ładnie i silnik chodzi cichutko.Tylko ta kontrolka od oleju troszki za późno zgasła,a na jakim oleju jeździsz?

 

Jak auto mu odpaliło to zanim załapał na wszystkie gary to już kontrolka zgasła co trwało niecałą sek to nie wiem czy późno zgasła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie kolego jakoś podejrzanie wysoko wskaźnik się uniósł :mrgreen: ale pali ładnie i silnik chodzi cichutko.Tylko ta kontrolka od oleju troszki za późno zgasła,a na jakim oleju jeździsz?

 

Jak auto mu odpaliło to zanim załapał na wszystkie gary to już kontrolka zgasła co trwało niecałą sek to nie wiem czy późno zgasła

 

Ja wiem, że późno, bo mi gaśnie praktycznie razem z lampką akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam padnięty zaworek w podstawie filtra oleju, i jak trochę postoi to olej ścieka, przez to ta kontrolka późno gaśnie.

Olej mam 0W40 castrola.

Wskaźnik od temperatury faktycznie lekko się unosi, ale z perspektywy kierowcy nie wygląda to tak źle jak z nagrania telefonem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł byś pokazać to na teście zegarów pokazujący aktualną temp cieczy i temp otoczenia na poziomie -10st? Muszę sprawdzić u siebie kontrolkę czy gaśnie razem z aku ale przy -10 uważam że wcale późno nie gaśnie. Akurat dziś będzie dobra temp na takie testy to sprawdzę u siebie. Ty też byś mógł nagrać i pokazać.

 

Ja u siebie mam syntetyka motula, więc olej nie najgorszy. Napiszę jak szybko gaśnie mi kontrolka ciśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Daniel, tak się składa że jak mierzyłem kiedyś ciśnienie oleju, to diesel w początkowej fazie pracy miał sporo wyższe niż benzyna, więc pewnie kwestia gaśnięcia kontrolki też będzie inaczej wyglądać w obu przypadkach :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.