Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, nowy jestem, to mój pierwszy temat. Uprzedzając - trochę poczytałem różnych tematów na niniejszej stronie i innych poświęconych BMW, aby sprecyzować pytania.

 

Na wstępie - w życiu nie miałem BMW i nawet nie przypuszczałem, że zakup będę rozważał. Ale rozważam. Chodzi mi o E30 (ewentualnie E28, ale to raczej już zabytki) do jazdy na co dzień. Coupe, żadnych kabrioletów czy kombi, skrzynia manualna. Do auta zamierzam wsadzić instalację LPG. Na osiągach zależy mi o tyle, żeby móc jechać w trasę i bez problemu wyprzedzić ciężarówkę czy eLkę. Żadnych driftów, wyścigów spod świateł i innego gówniarstwa. Po prostu, względnie ekonomiczne w gazie i względnie dynamiczne auto na co dzień. I tutaj parę pytań, ponieważ nie tylko nigdy nie miałem, ale nawet nie znam nikogo, kto kiedykolwiek jeździł BMW:

 

1. Który z silników najlepiej nadaje się do wstawienia gazu? Nie zamierzam robić przekładek z innych modeli.

 

2. W którym silniku realne będzie spalanie w cyklu mieszanym (mieszkam za miastem, także na każde 30 km składa się 20 km trasy i 10 km w mieście) do 14l lpg / 100km? Nie mam specjalnie ciężkiej nogi, biegi zmieniam znacznie przed osiągnięciem przez silnik 6'000 obrotów.

 

3. Czy większe silniki (od 2,5 wzwyż) są mniej zajechane niż popularniejsze, mniejsze modele?

 

4. Czy w budżecie do 20'000 PLN idzie kupić ogarnięte auto, czy w tej cenie sam szrot?

 

5. Jaka jest żywotność benzynowych silników w tych autach? Przypuszczam, że kupię coś z przebiegiem oscylującym w granicach 150'000 - 200'000, więc nasuwa się pytanie, ile to jeszcze pojeździ.

 

 

Pierwotnie chciałem kupować Mercedesa 190tkę, ale wszystkie benzyny w nich były albo na gaźniku (nie lubię tego wynalazku) albo z mechaniczną pompą, słabo nadającą się do LPG. Była jeszcze opcja W124 z końca produkcji, ale niepotrzebne mi tak duże auto. Stąd zacząłem rozważać BMW wychodząc z założenia, że to dwie (obok Mercedesa) najlepsze niemieckie firmy, ich produkty są jakościowo bardzo zbliżone i nie będzie większej różnicy, czy to ze Stuttgartu czy z Monachium.

 

z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi

pozdrawiam

Franek

Opublikowano
ja osobiscie jezdze z m40b18 czyli poj. 1.8 na zwyklym gazie. i pali mi 10 litrow gazu. a jezdze do szkoly i spowrotem. dziennie 30 km. osiagi przy tej kascie tez nie sa zle. tyle ze mankamentem tego silnika sa wycierajace sie walki rozrzadu. jak trafisz dobry to pojezdzisz no chyba ze soobie wyremontujesz . przypuszczam ze m20b20 tez by sie zmiescilo w 14 litrach gazu . ale to juz niech ktos inny sie wypowie. najlepszym rozwiazaniem jesli chodzi o osiagi i spalanie bylo by 1.8is orginalne ale znalezc takie i nie zajechane graniczy z cudem
Opublikowano
Ok, dzięki za odpowiedź. A M20B25? Czy te 14 litrów gazu (zakładając dobrej klasy instalację sekwencyjną) przy normalnej jeździe bez wyścigów spod świateł jest realne? Silnik 325e odpuszczam, nie idzie tego znaleźć w ogóle (a ze wstępnych informacji, które posiadam, byłby dobry).
Opublikowano

witam

a ile chcesz przeznaczyc na kupno e30? :)

jesli chodzi o silnik, wydaje mi sie ze m20b25 bedzie dobrym rozwiazaniem ale wiadomo teraz e30 z takim silnikiem w dobrym stanie mechanicznym jak i blacharskim ciezko jest znalesc :? a jesli juz to cena jest dosyc wysoka.

moj znajomy ma e30 z takim wlasnie silnikiem tylko ze w touringu, 170 koni to juz troche jest i naprawde daje rade, nie ma zadnego problemu przy wyprzedzaniu czy cos w tym stylu :lol:

jesli chodzi o spalanie to mowil mi ze na trasie spali mu tak 10-11 litrow gazu a w miescie wiadomo trzeba dodac te 2 literki wiecej, za sekwencje o ile dobrze pamietam dal cos kolo 2.800 zl ale firmy niestety nie pamietam.

pozdro

Opublikowano

Masz budzet do 20 tys zl czy to pomylka?Bo w tych pieniadzach to mozna miec 325 w rewelacyjnym stanie.

Podejrzewam ze kazdy z montowanych silnikow w e30 zmiesci sie w 14l lpg przy rozsadnej jezdzie.

Generalnie najlatwiej kupic chyba nie zajechane m20/b20.Ewentualnie jakies 1.6 lub 1.8.

Mozna chyba smialo napisac ze e30 z przebiegiem 150-200tys to rarytas. Wiekszosc egzemplarzy ma przynajmniej drugie tyle a czesto i wiecej.I dalej jezdza.

Opublikowano

Damian, Tomek - mam budżet do 20'000 na zakup auta. Instalacja gazowa z osobnych pieniędzy.

 

Tak sobie czytam, fajnymi silnikami byłyby Eta albo m20b25, ale to mi za dużo spali. A BMW chcę zagazować właśnie po to, żeby później tanio ją eksploatować. Także chyba padnie na 1.8 albo 2.0. Który z tych motorów lepszy? I który lepiej znosi gaz?

Opublikowano

Kazdy ma swoje wady i zalety.Najlepszy bylby 318is-oszczedny i dynamiczny silnik a przy tym bezobslugowy i najnowoczesniejszy w e30.Ale dawno juz nie widzialem zadnego ciekawego ori egzemplarza na sprzedaz.To juz chyba bialy kruk u nas.

Jesli chcesz tanio jezdzic to szukaj 318.Do tego sekwencja i jezdzisz za grosze.Ostatnio co jakis czas pojawia sie jakas perelka(przynajmniej z opisu) na allegro.

Ale powiem szczerze ze nie wiem czy dalbym wiecej niz 10 kola za m40 .Co innego za Isa...

320 to juz R6,a wiec logiczne ze spalanie wieksze i wyzsze koszta eksploatacji.Ale tez lepsza kultura pracy,dzwiek bez porownania i po prostu wiecej klasy.

Opublikowano

jesli chcesz wydac 20 tys na e30 to naprawde wielki szacun :D nie wiedzialem ze sa jeszcze tacy fanatycy potrafiacy wydac tyle kasy na nie ukrywajmy dosyc stare autko :)

wracajac do tematu, jesli myslisz ze m20b20 spali Ci duzo mniej niz b25 to jestes w bledzie, te silniki maja spalanie bardzo podobne, wiadomo wszystko zalezy od nogi kierowcy :norty: b25 ma o te 40 koni wiecej niz b20 co jest duzym plusem poniewaz przy rozpedzaniu czy wyprzedzaniu nie musisz tak duzo dodawac gazu aby autko spokojnie sobie jechalo :lol: (chyba sie troche powtarzam hehe :D )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Osobiście jak bym ja miał taki budżet, to bym kupił do 10 tyś dobra budę, a reszte na konserwację i swapa m52b25. 170 km spokojnie jeździe, a silnik jest sporo oszczędniejszy niż m20.

 

PZDR>

Opublikowano
Osobiście jak bym ja miał taki budżet, to bym kupił do 10 tyś dobra budę, a reszte na konserwację i swapa m52b25. 170 km spokojnie jeździe, a silnik jest sporo oszczędniejszy niż m20.

 

PZDR>

 

to dobry pomysl tylko ze Franek napisal w swoim pierwszym poscie ze swapy nie wchodza w gre... ale moze sie przekona do tego :norty:

Opublikowano

nie rozumiem cię kolego... Z jednej strony chcesz e30 za 20 tysi i który będzie w idealnym stanie i chcesz uzywać je na codzień i do tego jeszcze zagazować to ja nie rozumiem...

Jakbym kupil e30 za 2 dychy papiera to na pewno w zimę stałaby na kolkach pod kocem :)

mocno liczysz na niezawodność- w autach w tym wieku niewymieniane elementy gumowe zawieszenia zaczynają parcieć ze starości a auto pomimo tego że kupisz za tyle hajsu i tak będzie wymagać z czasem 2x tyle troski co nowsze konstrukcje..

aha jak już znajdziesz swoje wymarzone e30 to nie chwal się właścicielowi, że zamierzasz zagazować auto bo możesz się zdziwić jacy są fanatycy "eczydziestki"

pozdro

Opublikowano

Nie wiem, czego tu nie rozumiec=) Szukam taniego auta do jazdy na co dzien. Moim drugim samochodem jest klasa G Mercedesa, ktora w miescie swoje pali. I chce znalezc samochod albo w oszczednym dieslu albo benzyna + LPG do jazdy codziennej. Nie mam zadnego sentymentu do marki BMW, do niezbyt ciekawego wizerunku w intensywny sposob przyczynila sie zreszta potezna rzesza lysych uzytkownikow, robiac z BMW dresowozy.

 

Dla mnie E30 jest ostatnim fajnie wygladajacym BMW, ktore w gazie powinno przyzwoicie kosztowac na 100km. I tyle, nie zamierzam z niego robic eksponatu muzealnego. To nie stara szostka=)

Opublikowano
Witam. szukasz oszczednego autka to kup sobie ciqocento bo jesli szukasz E-30 to sa jednak autka wymagające ciągłych i systematycznych przegladów bo już mają te swoje 20 latek a jak tego nie przestrzegasz to 2-3 latka i na żyletki. a Be-emka nie należy do oszczędnych bo pali tyle ile musi.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Nie wiem, czego tu nie rozumiec=) Szukam taniego auta do jazdy na co dzien. Moim drugim samochodem jest klasa G Mercedesa, ktora w miescie swoje pali. I chce znalezc samochod albo w oszczednym dieslu albo benzyna + LPG do jazdy codziennej. Nie mam zadnego sentymentu do marki BMW, do niezbyt ciekawego wizerunku w intensywny sposob przyczynila sie zreszta potezna rzesza lysych uzytkownikow, robiac z BMW dresowozy.

 

Dla mnie E30 jest ostatnim fajnie wygladajacym BMW, ktore w gazie powinno przyzwoicie kosztowac na 100km. I tyle, nie zamierzam z niego robic eksponatu muzealnego. To nie stara szostka=)

Franek już Cię nie lubię :(

 

No sorki, ale wiesz wszędzie znajdą sie i tacy co potrafią "zje..." wizerunek.

Znam wielu fajnych chłopaków którzy jeżdżą bmw i wcale nie są łysi w dresach itd.

 

Mercedesem i audi też wożą się "penerki" i zauważyłem ostatnio że przechodzą właśnie z bmw i golfa na audiki :)

Nawet w tico... tacy się znajdą ;)

 

E30 w gazie jako dupowóz? Odpuść sobie. Kup sobie jakąś 106 albo clio w gazie jak chcesz tanio :)

Mam e30, a jako dupowóz 106 1.0 pali w cyklu mieszanym 5-5,5l beny.

Citroen AX/Saxo 1.4D/1.5D też bardzo mało pali. Jesteś w stanie ze spalaniem spokojnie mieścić się do 5l. Piszę to bo mieliśmy 4 lata saxo 1.5d.

Z drugiej strony nie będziesz miał pociechy jeżdżąc e30 z 1.6 z gazem.

 

Napiszę Ci coś od serca. Obojętnie jaką e30 nie kupisz to zakup e30 to najmniejszy koszt :) Koledzy powinni potwierdzić.

Pojeździsz trochę będziesz chciał więcej i więcej i tak zaczniesz szukać silnika do swapa, zawieszenie, itd. itp.

Opublikowano

nie wiem czemu niektorzy odradzaja gaz do auta codziennego, jak mozna jezdzic po prostu taniej. to jakies poglady przez tzw dresiarzy w 3kach.

a nawet 15l gazu na 100km to nie jest duzo.

chyyyba że masz jakas na prawde ladna laleczke, to o gazie zapomnial bym.

no ale autem 'muzealnym' nie jezdzi sie na codzien, a tylko wypady niedzielne.

 

po prostu, 'mam kase, ale wole jezdzic taniej'

to jest moje zdanie

Opublikowano

za 20k t oja bym kupil zdrowe e36 325 albo 328 no dobrej sekwie i by bylo fajnie

 

a jak chcesz tyle kasy wydac na e30 to gaz bedzie profanacja, bo za taka kase to ta e30 to bedzie juz youngtimer a nie gruchot za 1500zl

Opublikowano

Miałem podobny dylemat, niedawno kupiłem E30.

Moje doświadczenia w skrócie:

Nie byłem fanem BMW, szukałem auta za niedużą kasę.

Auto potrzebowałem na co dzień, zdarzają mi się przebiegi po 100km.

Nie byłem przekonany do gazu (wcześniej nie jeździłem), ale ostatecznie kupiłem M40B18 z sekwencyjną instalacją. Działa rewelacyjnie.

Auto pali 10-12 litrów gazu przy mojej dość ciężkiej nodze.

 

20 tysięcy na zakup BMW E30 - to bardzo dużo. Do 7-8 trafisz całkiem zadbany egzemplarz. Szukaj dużo i wybrednie. Podstawa to kompletne i zadbane nadwozie. Cała reszta jest naprawialna stosunkowo małym kosztem.

Ja moją kupiłem w październiku za 4 tys. (z różnych powodów) i z czasem wyremontowałem za praktycznie drugie tyle.

Samochód nie robi problemów, jeździ za 30-35 zł / 100 km.

 

Ale... nie da się nie lubić tego samochodu. Prawdę mówią Ci którzy już to przerobili. Nawet w aucie traktowanym do jazdy na co dzień, zaczniesz myśleć że cztery cylindry to nie sześć. Że trzeba było kupić M20B25, że zawieszenie można zrobić, itd... BMW E30 po prostu bardzo fajnie jeździ.

 

Za relatywnie nieduże pieniądze kupisz samochód o który Ci chodzi. Solidny (choć wymagający ciągłej uwagi w obsłudze i przeglądach), fajny (niby kwestia gustu, ale RWD i prowadzenie w E30 doceni każdy przytomny kierowca), ekonomiczny (w gazie), przy tym dynamiczny (nawet 318i zbiera się i wyprzedza bez kompleksów), a do tego praktyczny (w moim przypadku Touring).

Wcale nie jest prosto kupić samochód który będzie miał te wszystkie cechy na raz.

 

Pozdrawiam, powodzenia w zakupie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.