Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wczoraj na kanale u kolegi podczas spawania wydechu ( za mojej kadencji tej BMW to już 4 spaw, wczoraj poszedł zaraz za katalizatorem, przed tym miejscem gdzie rura jest lekko spłaszczona) zauważyłem że mam dość mocno zaoliwioną skrzynie biegów, podobno jest to wina uszczelniacza z tyłu skrzyni, od wału. Musze kupić ten uszczelniacz, oraz nowy olej do skrzyni i to wymienić. Czy chodzi o ten uszczelniacz?? nr 11 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=23_0125&hg=23&fg=15&hl=74 do tego doszedłem, ale nie chciałbym kupić złej części
  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
słyszysz jakąś nieprawidłową pracy skrzyni ? Jeżeli nie to oleju dużo nie wyleciało więc narazie możesz jeździć co nie oznacza że nie trzeba tego zrobić. Simeringi się zużywają różnie w moim poprzednim aucie też wymieniałem po przebiegu 98kkm (auto nowe z salonu u mnie). Poza tym uporałeś się z wtryskiem sterującym i resztą tych błędów co znaleźliśmy kiedyś?

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano
nie, nic nie słychać ze skrzyni, ale z tego co się orientuje żeby to wymienić to i tak trzeba olej spuścić ze skrzyni?? Więc bez sensu zalewać później stary olej. Z wtryskiem sterującym nie zrobiłem nic, tu na forum wyczytałem że podobno nic nie zmienia sie na minus gdy jest uszkodzony, w pracy silnika nie widać jakichś negatywnych skutków, co do napinaczy pasów sprawdzałem wizualnie wszystko się wydaje być ok, więc nie mam pojęcia co jest z nimi nie tak. Teraz chce zrobić ten wyciek ze skrzyni, później poduszki silnika i serwis olejowy
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po niedzieli wybieram się do ASO, po uszczelniacz, tylko czy ktoś może mi jeszcze raz potwierdzić że to napewno chodzi o część nr 11?? Problem to wyciek oleju ze skrzyni, przy wale. Nie chciałbym kupić złej części i mieć później rozebrane auto, bez możliwości szybkiego poskładania. Drugie pytanie to jaki olej kupić? Dokładnie jakąś marke, specyfikacje możecie podać?? Mam na skrzyni taka naklejke :

 

 

http://img145.imageshack.us/img145/3859/20121201291.jpg

Opublikowano

Witam!

 

ORI olej to Pentosin 75W80 ja po zakupie auta zalałem Castrolem TAF-X 75W90 i nie narzekam, inny dobry olej to MOTUL GEAR 300 75W90.

 

http://www.turnermotorsport.com/image/fluids/CRP-116_Pento_MTF2_2.pdf



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
kolego jak juz to wymienisz to daj znac jakie koszta to byly i czy to bylo powodem przecieku. u mnie mam to samo, lekko leci. mechanik to obadal, sprawdzil poziom oleju stwierdzil ze na razie tego robic nie trzeba ale ja lubie miec tip top :) swoja droga wg realoem kosztuje to do ciebie 15$ a do mnie 45$, oczywiscie w serwisie :O
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu po wpisaniu vin masz ilości płynów ustrojowych :P

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

Olej można kupować po 100ml, widziałem na jakiejś aukcji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ile wchodzi dokładnie oleju do skrzyni w 320d 99r.?? Gdzieś czytałem że 1.1 litra, potwierdzi ktoś?? Musze w tym tyg też olej kupić, 2 butelki litrowe trzeba kupić chyba?

Do skrzyni wchodzi ok. 1,3 litra.

Natomiast 1,1 litra oleju to tyle mniej więcej wchodzi do dyfra.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
no właśnie w tym linku co podałem gość ma litr za 55 zł a na innej aukcji po 10 zł za 100 ml. To jak 1.3 litra to już lepiej wziąć 2 oryginalnie zapakowane butelki, tylko pytanie czy ktoś kupował u tego gościa i czy to nie będzie podróbka??
Opublikowano
No wiec ja juz mam prawie wszystko co potrzebne do zmiany tego uszczelnienia, uszczelke kupilem za cale 17zl elring :mrgreen: a nie 45$ wg realoem. olej jedzie z allegro, wymiana w przyszlym tygodniu jakos :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

z braku czasu biorę się dopiero teraz za tą skrzynie, pierścień uszczelniający kupiłem dziś w ASO, mieli akurat na stanie jeszcze 4 sztuki, a z tej firmy http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=5401492 zamówiłem telefonicznie ori olej do skrzyni Pentosin i odrazu litr oleju do dyfra Fuchs titan czy jakoś tak, w sobote może uda się to zrobić

 

pierścień z ASO koszt 53 zł:

 

http://img210.imageshack.us/img210/920/20130103202229.jpg

 

 

i olej ori Pentosin kupiony razem z olejem do dyfra

 

http://img600.imageshack.us/img600/1387/20130103184927.jpg

 

 

bardzo polecam firmę BCS z Sosnowca, zajmują się tylko skrzyniami biegów do wszystkich marek, jeśli ktoś potrzebuje oryginalny olej

koszt oleju u nich: Pentosin MTF2 55,97zł za litr + 3x100 ml 32,91zł, olej do dyfra Fuchs Titan 51,97 zł za litr

Opublikowano
no i auto już prawie gotowe po robocie, dla innych zainteresowanych tematem polecam kupić odrazu nie tylko pierścień uszczelniający nr 11 z rysunku widoczny na zdjęciu wyżej, tylko też uszczelniacz wybieraka, koszt nie całe 30 zł w ASO, u mnie właśnie stamtąd był wyciek, oleju miałemnie cały litr w skrzyni
Opublikowano
no i auto już prawie gotowe po robocie, dla innych zainteresowanych tematem polecam kupić odrazu nie tylko pierścień uszczelniający nr 11 z rysunku widoczny na zdjęciu wyżej, tylko też uszczelniacz wybieraka, koszt nie całe 30 zł w ASO, u mnie właśnie stamtąd był wyciek, oleju miałemnie cały litr w skrzyni

 

no i ile wlałeś ?

ja upchnąłem pod korek 1,6L ale w skrzyni ZF 6b

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Podłącze się do tematu, mam ten sam problem z wyciekiem oleju ze skrzyni biegów. Skrzynia jest zapaćkana od strony wału.

 

http://i.imgur.com/RWJNjYF.jpg

 

http://i.imgur.com/US7dFTM.jpg

 

http://i.imgur.com/TyyZuQG.jpg

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/i/v/231.png

 

Planuje wymienić uszczelniacz wału i wybieraka. Nr 9 to uszczelniacz wału, a nr 8 to uszczelniacz wybieraka? Nie jestem pewien i chcę się upewnić.

 

Edit: zapytałem w sklepie o części i mam dylemat czy brać części OE BMW czy Corteco i Febi.

 

- pierścień uszczelniający wału(wyjście ze skrzyni) 23117531365 Corteco 19zł, OE BMW 62zł

- pierścień uszczelniający wybieraka 23117531360 Febi 10zł, OE BMW 30zł

- guma stabilizatora przedniego 31351097179 Febi 22zł/szt , OE BMW 50zł

 

Poradźcie koledzy, różnica jest tylko w cenie?

Opublikowano

Zamówiłem części Corteco i Febi. Mechanik za wymianę samych uszczelek i oleju w skrzyni chcę 300 zł, czy to nie jest trochę za dużo? Wymiana kompletu sprzęgła z dwumasą kosztowała mnie 250 zł, ale to było u innego mechanika. W każdym bądź razie chyba sam podejmę się wymiany. Podstawowe klucze mam, kanał też. Problem w tym, że nigdy nie odkręcałem wału. Chciałbym prosić kogoś obeznanego w temacie o instrukcję, jak krok po kroku wymienić te uszczelniacze wału i wybieraka. Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny.

 

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.