Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, dzis nagle pedał od hamulca stał się mięciutki (słabo hamuje) i zapaliła sie kontrolka ręcznego, jeszcze wczoraj hamulce były dobre. Czyżby się skończyły/kończą ?

p.s. niedawno przy zmianie kół rzuciłem okiem na hamulce i jeszcze zapas był.

Edytowane przez lukas93lw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miękki hamulec=zapowietrzony hamulec, do tego wykrzyknik prawdopodobnie informuje cie o niskim poziomie płynu hamulcowego.
Opublikowano
Sprawdź stan klocków hamulcowych bo na 99% masz do wymiany , stąd takie objawy, a kontrolka która się zapaliła nie jest od ręcznego tak na marginesie :wink:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź stan klocków hamulcowych bo na 99% masz do wymiany , stąd takie objawy, a kontrolka która się zapaliła nie jest od ręcznego tak na marginesie :wink:

W sumie to nie napisał jak ta kontrolka wyglada, ale jeśli faktycznie od ręcznego, to prawdopodobnie mało płynu, chociaż róznie było z tymi kontrolkami, zalezy jakie ma zegary.

U mnie zużycie hamulców pokazuje oddzielna lampka, te "nawiasy" sa przerywane, a kontrolka od ręcznego świeci jak jest mało płynu.

 

EDIT:

http://img718.imageshack.us/img718/7041/zegary1k.jpg

Wykrzyknik-->ręczny, mało płynu, inne usterki

ABS--> wiadomo

(o) nawiasy przerywane-->zużyte okładziny hamulcowe

Opublikowano

Klocki ok ale plynu faktycznie minimum. Mam w garazu DOT 4 mozna go dolać ? Jaki w ogole jest w bmw plyn hamulcowy ?

Dolalem plynu do nieco ponad minimum i dalej kontrolka swieci. Nie chce dolewac zbyt duzo bo za swiezy ten plyn nie jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, płyn kosztuje 20pln za pół litra, a ty jakiegoś dziada dolewasz?

W dodatku jak już zapowietrzyło układ, to dolanie na niewiele się zda, co najwyżej zniknie kontrolka.

Typowo powinien być DOT4.

Opublikowano
ale to co dokupic pol litra i dolac czy calkowicie wymienic ? jesli tak to jak ? jak odpowietrzyc? i ile tam wchodzi ? kontrolka po dolaniu nie zgasla
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli faktycznie zapowietrzyło układ, to kup co najmniej litrę, odciągasz ze zbiorniczka ile dasz radę, zalewasz świeżym i jazda, zaczynając od najdalszego koła, pompujesz hamulcem, trzymasz, popuszczasz odpowietrznik, (hamulec wpada w podłogę) dokręcasz odpowietrznik, puszczasz hamulec i tak powtarzasz aż przelejesz płyn, potem kolejne koło, i następne.

Wg mnie żmudna i męcząca praca, lepiej pożyczyć ssak do płynu hamulcowego, 30 min i po sprawie, ew podjechać do mechanika, myślę że nie będzie drogo.

Opublikowano

Za kilka groszy każdy warsztat wymieni płyn hamulcowy i odpowietrzy układ.

Swoją drogą lepiej sprawdź czy nie masz wycieków i czy przewody nie są już skorodowane (jak nie były nigdy wymieniane, to na pewno są).

 

Pamiętaj też, by przy wymianie klocków, wymienić również czujnik ich zużycia - jak już się zapaliła lampka, to należy to zrobić.

Opublikowano

W inpie wywala taki błąd : tank-hebelgeber 2.

Wycieków nie ma. Mógłbym cos pokombinowac w garazu ale jednak układ hamulcowy to wyższa liga, niech to mechanik zrobi. Napisze co i jak, jak już będe po wymianie. Dzięki za odpowiedzi :D

Opublikowano
Samo odpowietrzenie to nie żadna wyższa liga. Gorzej jak ktoś pierwszy raz miał by wymienić przewody i samemu zarabiać końcówki i inne głębsze prace. Ale przy odpowietrzaniu nie da się czegoś zepsuć
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Da się urwać odpowietrznik, a jak był długo nie ruszany, to ryzyko duże.

Co do wymiany przewodów to też żadna filozofia, 30 minut i nowe przewody na tyle założone.

Opublikowano

jak płyn jeszcze był to od czego miało by się zapowietrzyć ?

jak pedał zmiękł z dnia na dzień to albo pompa przepuszcza albo poszły oploty w którymś wężyku gumowym a są takie i przy kołach i przy sterowniku ABS

najlepsza jest porada : "w garażu mam DOT4" - "nie lej dziadostwa - wlej DOT4"

sorki ale nie mogłem się powstrzymać ... :D :D :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A teraz przeczytaj jeszcze raz co ja napisałem, i co wcześniej napisał kolega.

Co z tego że dolał DOT4 (fakt, właściwy do tego auta), jeśli mówi ze był jakiś stary, a stary na pewno ma niską temp wrzenia, wynika to z wysokiej higroskopijności płynu.

Nowy świeży płyn kosztuje 20pln, więc jaki sens dolewać starego dziada do układu? :roll:

Czytamy ze zrozumieniem :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mówi ze był jakiś stary

"Wlałem stary,bo był nowy"

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Witam, postanowiłem z kolegą odpowietrzyć ten układ i zalać nowy płyn. niby jest poprawa ale pedał twardy nie jest. Za drugim razem odpowietrzałem z podłączoną rurką do odpowietrznika i drugi koniec zanurzony w płynie(gdzieś wyczytałem na forum żeby tak zrobić) i jest lepiej ale nadal nie to, za tym drugim razem z tyłu jeszcze troche bąbelków bylo i trzecie podejście w tylnych brak bąbelków ale z przodu w lewym kole były, no i teraz jest nawet ok ale pedał "jarzy" dopiero od połowy, hamuje dobrze, zniknęły nawet drgania na kierownicy od hamowania ale to jeszcze nie to... Próbować jeszcze kolejny raz ? bo za 2 i 3 były widoczne jeszcze pęcherzyki powietrza, małe ale były.
Opublikowano
Ok ale czemu gdy pompuje hamulce przy.odpowietrzaniu z tylu to pedal mozna wcisnac do polowy, dalej jest opor a przy odpowietrzaniu z przodu pedal dochodzi do konca.
Opublikowano
Wiecie o co chodzi ? Przewód z tyłu elastyczny był pęknięty i od tego się zaczęło, został wymieniony.

Wiem bo o tym Ci pisałem

Opublikowano (edytowane)
Ale czemu dalej pedał jest miekki, odpowietrzalem juz 4 razy :P na wylaczonym silniku mozna go napompowac by byl twardy a po odpaleniu miekki :/ Edytowane przez lukas93lw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.