Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pisałem już o tym kilka dni temu, ale chyba również mam problem ze skrzynką, mam X3 3.0D, którą niedawno kupiłem, jak pierwszy raz ostro nim ruszyłem na suchej szutrowej nawierzchni, chciałem sprawdzić czy wszystkie 4 koła zostawią ślad, to usłyszałem głośny zgrzyt pod spodem (podobny do dźwięku przeskakującego łańcucha), podczas normalnego ruszanie nic się nie dzieje niepokojącego. jak się zrobiło ślisko to hałas jest cichszy ale za to występuje częściej, również przy ostrym przyspieszaniu na 1 i 2 biegu. Czy możliwe że łańcuch w skrzyni rozdzielającej napęd mógł by być tak wyciągnięty żeby przeskakiwał ?

 

Może ktoś zna jakiś dobry warsztat w Pomorskim (Chojnice, Człuchów, Bytów, Słupsk lub okolice) który zajmuje się tym profesjonalnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No szkoda,

Mam jeszcze jeden trop, wydaje się mało prawdopodobne ale byłem na stacji diagnostycznej na przeglądzie, poprosiłem żeby dokładnie przetrzepali zawieszenie i okazuje się że w tylnym lewym wahaczu jest zerwana tuleja, gość mówił że możliwe że to hałasuje, i tak muszę wymienić więc zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

wcisnąłem hamulec, i szybko popuszczałem sprzęgło, kilka razy to powtórzyłem tak aby trochę szarpało aż do zgaśnięcia, nic się nie dzieje. dopiero jak ostro ruszam to zawsze to słychać. próbowałem też w głębokim błocie tak aby koła łapały poślizg, i też nic, chyba że próbuje to robić dość ostro i zaczyna łapać przyczepność.

Czy jest cokolwiek w tym układzie napędowym co może tak przepuszczać/przeskakiwać przy dużym obciążeniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Musialbys zdjac wydech caly aby zdjac oslony walu...Mialem pare takich, na wymiane reduktora, a okazywalo sie iz winny jest krzyzak na wale. Nie ten centralny, ten przy dyfrze. Nie jest to czesc wymienna, trzeba to wspawac. Ja zawoze taki wal do specjalistycznej firmy i oni to robia. Tak to wyglada w uk. Mozna oczywiscie kupic uzywany wal ale cena rowna sie z cena uslugi wymiany na nowy wiec nie ma sensu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesto, objawy takie daje wadliwy krzyzak na wale, ten przy tylnym dyfrze.

 

dzięki, to już jakiś trop, jak mogę to sprawdzić ?

 

Może nagraj ten dźwięk i wrzuć w net bo tak to ciężko cokolwiek powiedzieć .Możesz umieścić coś co nagrywa takiego by dało się podkleic ,przypiąć pod samochodem .Wykonać kilka prób umieszczając urządzenie w różnych punktach pod pojazdem które potencjalnie mogą generować ten dźwięk i porównać Kiedy jest najgłośniej na nagraniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musialbys zdjac wydech caly aby zdjac oslony walu...Mialem pare takich, na wymiane reduktora, a okazywalo sie iz winny jest krzyzak na wale. Nie ten centralny, ten przy dyfrze. Nie jest to czesc wymienna, trzeba to wspawac. Ja zawoze taki wal do specjalistycznej firmy i oni to robia. Tak to wyglada w uk. Mozna oczywiscie kupic uzywany wal ale cena rowna sie z cena uslugi wymiany na nowy wiec nie ma sensu.

a chodzi Ci o krzyżak sam w sobie czy o jego wielowypust?Bo sam luz na krzyzaku to dawałby raczej pojedyncze pukniecie niz zgrzyt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pukniecie, zgrzyt. Nie wiadomo dokladnie co on tam sie dzieje. Tam nie ma wielowypustu. Jest sam krzyzak. Sadze iz nie jest to temat na forum. Nalezy udac sie do warsztatu. Jest zbyt wiele czesci napedu, ktore moga dawac podobne dzwieki, objawy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musialbys zdjac wydech caly aby zdjac oslony walu...Mialem pare takich, na wymiane reduktora, a okazywalo sie iz winny jest krzyzak na wale. Nie ten centralny, ten przy dyfrze. Nie jest to czesc wymienna, trzeba to wspawac. Ja zawoze taki wal do specjalistycznej firmy i oni to robia. Tak to wyglada w uk. Mozna oczywiscie kupic uzywany wal ale cena rowna sie z cena uslugi wymiany na nowy wiec nie ma sensu.

 

ja sam wymienilem ten krzyzak bez żadnego spawania i wożenia gdziekolwiek.

Wymiana jest bajecznie prosta.Bylo to 3lata temu ,zrobilem juz ponad 100tys.km i jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo prosze. Ten na samym koncu?

Tak.

Tez z poczatku myslałem ,ze tylko zakup innego wału tylko wchodzi w grę.

Ale wyjałem krzyzak ,dokladnie go zmierzyłem i poprzez internet na podst.wymiarów znalazłem wymiarowo identyczny (koszt ok.100zł),załozyłem go i jezdze do dzis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mi też zaświeciła "święta trójca" i mam pytanie - czy mogę z tym jeździć parę dni do naprawy czy lepiej nie. Przeczytałem w tym wątku do dwudziestej strony ale nie znalazłem odpowiedzi. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam ziajo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie obróciłem tą zębatkę z tworzywa i kontrolki pogasły, auto jeździ elegancko. Czy trzeba faktycznie robić jakieś adaptację na komputerze? Czy coś się jeszcze może stać jak tej adaptacji nie zrobię? Auto sprawuje się nienagannie, próbowałem na śniegu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ludzie są niesamowici :) zaoszczędzone na zębatce to właściwie może i nie będę robił adaptacji i może się nic nie stanie :))

 

Termostat nie działa i silnik niedogrzany ? E tam ważne ze odpala i jedzie a termostat zrobię w przyszłym roku :)))

 

olej do wymiany po zimie ? Po co przecież napisane na butelce ze long live, to zostało mi jeszcze 2 tysie do 30 000 wiec przelatam druga zimę i zrobię na wiosnę .... !!

 

Filtry ? Jak filtry ? Po co ? A co zapchaly sie ?

 

LUDZIE MAM NADZIEJE ZE NIE TRAFIĘ NA AUTA PO WAS !!

 

KUPUJECIE AUTA ZA 40 50 60 TYS A POTEM ZAMIAST O NIE ZADBAĆ TO ZASTANAWIACIE SIĘ ILE JESZCZE UDA SIĘ PRZEJECHAĆ BEZ KLUCZY PRZY SILNIKU ;))

 

No!! sorry ze się unioslem i za drukowane litery ale jak czytam co jakiś czas takie wpisy to się krew gotuje ;))) bez urazy oczywiście :))))))

 

ZRÓB ADAPTACJE !!!

POZDRAWIAM :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pisałem już o tym kilka dni temu, ale chyba również mam problem ze skrzynką, mam X3 3.0D, którą niedawno kupiłem, jak pierwszy raz ostro nim ruszyłem na suchej szutrowej nawierzchni, chciałem sprawdzić czy wszystkie 4 koła zostawią ślad, to usłyszałem głośny zgrzyt pod spodem (podobny do dźwięku przeskakującego łańcucha), podczas normalnego ruszanie nic się nie dzieje niepokojącego. jak się zrobiło ślisko to hałas jest cichszy ale za to występuje częściej, również przy ostrym przyspieszaniu na 1 i 2 biegu. Czy możliwe że łańcuch w skrzyni rozdzielającej napęd mógł by być tak wyciągnięty żeby przeskakiwał ?

 

Może ktoś zna jakiś dobry warsztat w Pomorskim (Chojnice, Człuchów, Bytów, Słupsk lub okolice) który zajmuje się tym profesjonalnie ?

 

witam,

dziś byłem w innym warsztacie, właściciel kazał jednemu z mechaników się ze mną przejechać i wybadać co jest, ale najpierw po prostu powiedziałem mu żeby stał obok auta a ja ostrzej ruszę, ruszyłem i jak zwykle usłyszałem głośny zgrzyt, po pierwszym razie facet schylił się zajrzał pod podwozie tak aby spróbować wyczuć skąd ten dźwięk, zrobiliśmy tak kilka razy. jego pierwsze słowa były "to reduktor" przyszedł do nas właściciel zakładu, jego zdaniem też to dochodziło z reduktora, na chwilę gość wsiadł do samochodu a ja uklęknąłem koło auta i zaglądając pod niego również odniosłem wrażenie że hałas dochodzi z okolicy reduktora, obaj mechanik i właściciel stwierdzili że dźwięk (zgrzyt, może nawet nie zgrzyt ale głośne stuknięcia jedno po drugim w krótkim czasie) brzmi jak łańcuch przeskakujący na zębatce.

Już wcześniej ktoś mi tu pisał że łańcuch w reduktorze nie może być aż tak wyciągnięty żeby przeskakiwał, ale jak ewentualnie to sprawdzić to sprawdzić, czy jedyna opcja to rozebrać ?

Z tego co tu wyczytałem to zrozumiałem że ten łańcuch przekazuje napęd na przednią oś.

Czy jeśli odłączę silniczek elektryczny, sterujący pracą dyfra to wtedy ten łańcuch będzie bez obciążenia i jeśli to on jest winny to chyba nie powinno być tych hałasów ?

I jeśli tak zrobię, odłączę kilka razy ruszę, a potem podłącze, to czy nie nałapie błędów ?

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby sprawdzić czy łańcuch jest wyciągnięty, należy odczepić przedni wał napędowy i pokręcić flanszą lewo,prawo. Im większy ruch między skrajnym lewym, a skrajnym prawym położeniem, tym nasz łańcuch jest bardziej wyciągnięty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.