Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przeczytalem wszystkie internety , ale nie potrafie znalezc odpowiedzi na wyjscie z mojej sytuacji.

Kupilem samochod w zdewastowanym stanie. Jako ze daleko od domu, a u mnie na prowincji sami kowale to postanowilem zaprowadzic do poleconego mechanika w Dublinie. W samochodzie padnieta byla sprezarka zawieszenia i kulal wtrysk i swiecilo sie wszystko na desce. Niestety pierwszy mechanik rozgrzebal maszyne i nie bylo z nim kontaktu absolutnie, wiec zabralem od niego auto. W nastepnym warsztacie zawiecha i wtrysk zostaly ogarniete. Natomiast pierwszy partacz powiedzial, ze obroci te zebatke w silniczku sterujacym reduktor , czy obrocil - nie wiem, bo nie bylo go nawet w garazu, gdy zabieralem auto. Drugi pan mechanik powiedzial dobra dobra, zebatke zalozymy nowa, bo obrocic to mozna , ale flaszke. Nie wiem ile w tym prawdy, ale po paru dniach dzwonil do mnie informujac, ze nie ma komunikacji ze sterownikiem od actuatora, wiec kupia uzywke. Niby tez kopali w przewodach( nie stwierdzilem nigdzie sladow kopania). Sterownik chyba wymienili (jest z 2009, a samochod 2007), zebatke (jak sie pozniej okazalo) nie.

Samochod odebralem, wszystko gaslo jak nalezy. Po niedlugim czasie nagle zapalil sie zestaw choinkowy , wskazujacy na problem z actuatorem, co potwierdzily tez bledy z launcha i autocoma. Majac auto u siebie na prowincji brak mechanikow, ktorzy ten temat przerobili, postanowilem kupic zebatke na ebayu i wziac sie za to samemu. Zebatka byla oczywiscie wytarta. Wymienilem zebatke, wyczyscilem komutator, sprawdzilem szczotki i zapakowalem actuator na swoje miejsce. Przystapilem wtedy do kalibracji, ale nie szlo na launchu, nie szlo na autocomie i autolandzie. Caly czas kalibracja konczy sie komunikatem "failed" Wsiadlem w maszyne i wszystko na zegarach z miejsca pogaslo. Przejechalem pare kilometrow, wrocilem do garazu, zgasilem maszyne, odpalilem i 3 kontrolki powrocily. A w sumie 4 , bo swieci sie tez parking brake. Kalibracja silniczka, wymiana oleju - failed. Bledy w VTG 54C4 i 54C6. W DXC 5F3A , 5F39.

Dzisiaj wyciagnalem actuator, zeby stwierdzic czy zebatka porusza sie swobodnie na zewnatrz reduktora. Zasterowanie jej z autocoma raz przynosi efekt raz nie,za to podczas kalibracji robi pol obrotu, troche sie cofa- w gwaltowny w sumie sposob, czemu towarzyszy od razu "failed" w autocomie. Sprawdzalem tez, czy slimak kreci sie swobodnie bez zebatki -kreci sie. Na ta chwile stwierdzam, ze do actuatora dociera 10V, kiedy autocom pokazuje 12.7 na 30 i 15. Domyslam sie, ze to zasilanie na sterowniku i to sie zgadza, bo na wtyczce "z instalacji do sterownika" jest zasilanie takie jak na akumulatorze , natomiast na wtyczce "ze sterownika do actuatora" jest 10V ( przy odpietym actuatorze) i 5V przy wpietym. Masy sprawdzone przy sterowniku i przy actuatorze.

Teraz pytanie, jak to jest zrobione... :lol: Do sterownika dobrac sie nie sposob. Czy on ma dawac 12V na silniczek na przewodzie czerwono-bialym? Na korpusie silniczka stoi 12V, wiec mniemam, ze powinno byc 12V. Ale czy te 10/5V jest wynikiem uszkodzonego sterownika , czy potrzebne jest jego ponowne kodowanie. Czy niezakodowany sterownik moglby dawac takie (10/5V) napiecie na actuator?

Bardzo prosze o rozswietlenie mi w glowie. Samochod na dzien dzisiejszy jezdzi normalnie, ale przed dzisiejszym wyciagnieciem actuatora, wczoraj przy zawracaniu cos go trzymalo na w pelni skreconych kolach. Powinien ruszac sam po puszczeniu hamulca, ale wibrowal cala buda i ruszal z trudem. Dzisiaj - mimo , ze na desce choinka - maszyna jezdzi swobodnie.

Dziekuje i pozdrawiam z Irlandii.

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Koledzy sie poddaja z czytaniem, a ja z tym skrapem i partaczami walcze juz od czerwca. :lol: Im aiecej zrobie,tym czesciej odnajduje kolejne usterki i fantastyczne pomysly projektantow... :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jeśli wytarła się zębatka nastawnika to trzeba wymienić elementy w koszu reduktora bo to one są przyczyną jej uszkodzenia i tzw. "choinki na desce "

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Ja byc moze mam problem z reduktorem.

Czy ktos z Was wie czy w moim modelu auta takze jest wtyczka aby wypiac i sprawdzic reduktor?

 

Z tego co slyszalem to w moim modelu juz jej nie ma. Drugie pytanko to czy wiecie moze, ktory lub ktore dokladnie bezpieczniki odpowiadaja u mnie za reduktor?

Moje auto to X3 F25 30D 2012 (Reduktor ATC 45L)

 

Dziekuje za pomoc

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szybkie pytanie,

błedy "św trójcy" + ciśnienie opon to walnięty czujnik ABS ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czujnik abs,

 

jeśli świecą się 4 ikonki na żółto - to czujnik ABS

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
mam pytanie (bez caps locka) czy po tym jak przez pół roku miałem wypiętą wtyczkę od X- driva teraz po podłączeniu trzeba zrobić kalibrację ?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
A czy jest możliwe że uszkodzony włącznik stopu wywala błędy św.trójcy.Dodam że nie zawsze ale jak już zapalą się kontrolki to ginie mi stop i nie mogę przerzucić biegów z pozycji P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czujnik abs,

 

jeśli świecą się 4 ikonki na żółto - to czujnik ABS

 

potwierdzam, w moim przypadku czujnik ABS wystarczyło wyczyścić i wszystko ok.

Na żółto osławiona trójca i czasami czujnik cisnienia w kołach mi się zaświecił.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Pytanie do fachowców :

Szarpie i stuka jak diabli.Przebieg 250tkm. Zebatka ok Domyślam się, że łańcuch do wymiany. A tarczki i przekladki stalowe też?

Pytanie 2: BMW wprowadzilo nowy olej do VTG. Jest lepszy?

Pytanie 3: Jakiej pasty uszczelniającej użyć?

Za wszelkie pomocne rady stokrotne dzięki.

Opublikowano

Ja mam inną zagadkę. U mnie wszystko jest OK tzn nic nie stuka nie puka zębatka prewencyjnie wymieniona na nową podczas wymiany dwumasy ale... W weekend byliśmy w górach i napęd działał OK. Ale raz się zakopałem i przy próbie wyjechania zdusiłem auto (normalnie zgasło) zaświeciła się kontrolka 4x4 (tylko ona) i przestał działać napęd na przód. Zgasiłem auto .. odpaliłem to samo. Przejechałem z 2-3 km weszliśmy do knajpy na obiad później odpaliłem auto i wszystko w porządku. Zdarzyło się juz to drugi raz i za każdym razem w takich samych okolicznościach.

Pytanie brzmi czy na kompie będzie ślad po tym błędzie? Czy może bez odczytywania błędów można wywnioskować co było przyczyną takiej chwilowej "awarii".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Snieg zakryl sensory abs, system nie "widzial" obrotu kol i wywalil blad.
Opublikowano
A czy jest możliwe że uszkodzony włącznik stopu wywala błędy św.trójcy.Dodam że nie zawsze ale jak już zapalą się kontrolki to ginie mi stop i nie mogę przerzucić biegów z pozycji P

 

Nie.

 

Widzę że chyba znasz się jak osioł na chlebie.Ponieważ po podłączeniu pod diagnoskop to właśnie zdiagnozowano.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy jest możliwe że uszkodzony włącznik stopu wywala błędy św.trójcy.Dodam że nie zawsze ale jak już zapalą się kontrolki to ginie mi stop i nie mogę przerzucić biegów z pozycji P

 

Nie.

 

Widzę że chyba znasz się jak osioł na chlebie.Ponieważ po podłączeniu pod diagnoskop to właśnie zdiagnozowano.

 

Widocznie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślisz że jest to możliwe? Jeśli tak to było by to najgorsze auto 4x4 jakie widziałem ;)

Jest to mozliwe. Czujniki abs sa dosc mocno odsloniete w e83.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy jest możliwe że uszkodzony włącznik stopu wywala błędy św.trójcy.Dodam że nie zawsze ale jak już zapalą się kontrolki to ginie mi stop i nie mogę przerzucić biegów z pozycji P

 

Nie.

 

Widzę że chyba znasz się jak osioł na chlebie.Ponieważ po podłączeniu pod diagnoskop to właśnie zdiagnozowano.

Myślę, że można trochę grzeczniej, bo kolega siedzi w temacie...

Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.