Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
heheh bez punktu odniesienia jaki powinien byc ten ruch maksymalny to mozesz sobie krecic i 10. obrotow a i tak nie masz do czego porownac :P Jedyna sluszna metoda, to rozebrac reduktor i sprawdzic luz pomiedzy lancuchem a slizgami. Jesli wejdzie Ci pomiedzy lancuch a slizgi palec - lancuch jest wyciagniety. Nominalnie, na nowym lancuchu, luz ten nie przekracza 0,5cm (odleglosc lancucha od slizgu w momencie jak sie go paluchem odchyla) :)
  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Odlacz i tak powinno byc.. Bledy zgasna jak ponownie podlaczysz wtyczke i wylaczysz/wlaczysz zaplon.

 

 

witam,

 

odłączyłem dziś wtyczkę od silniczka przy reduktorze, przód nie załączył, kilka razy ostro ruszyłem, żadnych zgrzytów ani stuków, więc to prawie na pewno dźwięk z który słyszę podczas załączania się przodu, jak już pisałem brzmi to jak przeskakujący łańcuch w reduktorze.

 

proszę poradźcie jak najlepiej załatwić tę sprawę, jechać do kogoś kto to robi, czy raczej kupić taką po regeneracji, na wymianę ?

Opublikowano (edytowane)

Ja bym sam wymienił... jeśli masz tylko odrobinę zmysłu technicznego (i jakiś kanał), powinieneś sobie z tym łańcuchem poradzić, zwłaszcza, że na you tube widziałem filmy z redukcją w roli głównej... Z tym, ze (z tego, co pamiętam) to taki łańcuch kosztuje coś ok 900 PLN, a regeneracja w jakimś warsztacie ok 3 tys. (minimum) Wiec sam musisz zdecydować co się bardziej opłaca...

Dodam jeszcze tylko (gwoli ścisłości w temacie zębatki), że żadne jej obracanie nic nie wniesie do jej naprawy... trzeba niestety wymienić na nową...

Edytowane przez slavo100
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

Z tym, ze (z tego, co pamiętam) to taki łańcuch kosztuje coś ok 900 PLN, a regeneracja w jakimś warsztacie ok 3 tys. (minimum) Wiec sam musisz zdecydować co się bardziej opłaca...

 

... łańcuch to nie wszystko !!! :mad2:

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przez papik » 19 Paź 2013 14:14

 

W takim przypadku szukaj skrzynki na allegro. Te graty kosztują majątek i nie kupisz osobno.

Tarczek nie ma potrzeby wymieniać. No chyba, że mają grubość poniżej1.4mm (nowe mają 2.1mm)..

 

Zeby nie byc goloslownym:

http://en.razdatka.by/t/vehicle/bmw/x3-e83

 

Potrzebujesz to:

http://en.razdatka.by/products/atc-400-pressure-plate

200 $

to: http://en.razdatka.by/products/atc-400-clutch-grip

290 $

lub to: http://en.razdatka.by/products/drive-sprocket-kit-for-bmw-x3-atc-400-transfer-case

640 $

komplet tarczek: http://en.razdatka.by/products/friction ... 3-original

135 $

 

Reasumujac, w najlepszym razie na czesci potrzebujesz okolo 1000$ co przy obecnym kursie i kosztach cła i wysylki daje kwote ponad 3.000zl brutto. A za taka kwote kupisz na alledrogo skrzynke z ktorej smialo mozesz powyciagac brakujace elementu, rob zrobic jej pelna regeneracje (wymienic wszystkie lozyska + lancuch + olej).

Aha, lancuch mozesz kupic na alledrogo i to kolejne 900zl. - jesli mi powiesz,ze lancuch jest dobry, to kaze Ci sie popukac w glowe/czolo etc. Przy tak zniszczonych elementach lancuch masz wyciagniety co najmniej o 1cm :)

Slynne szarpanie skrzynki pochodzi wylacznie od lancucha, ktory po wyciagnieciu slizga sie/przeskakuje majac luzy na trybach.

 

Jesli teraz mi ktos powie,ze regeneracja skrzynki w takim stanie jest droga, to niech sam regeneruje wg powyzszego :P

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano (edytowane)

Niech wymieni lancuch :) Moze mu skrzynka nie stanie tak jak ta ostatnia, ktora robilismy (na facebooku mam foty) :)

Albo jesczze taniej - przeciez niektorym pomagala wymiana oleju ! Olej 180zl w ASO ale mozna zastosowan tani zamiennik Ravenola za okolo 80zl !! Po co przeplacac ! :duh:

 

Macie kilka fotek co poza lancuchem moze byc wywalone w skrajnym przypadku:

1. bieznie łożysk:

1654383_829249430469686_7542344028901849650_n.jpg?oh=7c951ad2b17526b2e3f9570e72c6a40c&oe=555FD09E

 

2. pompa oleju:

10866131_828730990521530_7786209162522188740_o.jpg

 

3. obudowa (kołek ustalający dla pompy oleju:

10856693_828730930521536_2915872519505600920_o.jpg

 

Wyciągnięcie łańcucha powoduje nie tyle przeskakiwanie z trybu na tryb a jego uślizgi na trybach. Stuki podczas ruszania/manewrow pochodza takze od lancucha, ktory jest na tyle luzny,ze przy napinaniu uderza w slizgi (badz w skrajnych momentach wyciera obudowe).

 

Czas regeneracji skrzynki to 2 dni (regeneracja własciwa, kodowanie, adaptacje, aktualizacja softu, jazda probna + sprawdzenie,czy nie ma wyciekow). Koszt (stan od stycznia 2015) 3500zl z FV (bądź bez).

Gwarancja 6m-cy (bo mniej wiecej co taki okres wymieniacie opony od ktorych zalezy poprawnosc dzialania napedu).

Przy takim podejsciu przestalismy miec sporadyczne reklamacje dotyczace wycieków i huczenia łożysk. Nie my je produkujemy, wiec zdarzaja sie wadliwe jednostki ;)

Edytowane przez papik
Opublikowano
Ja bym sam wymienił... jeśli masz tylko odrobinę zmysłu technicznego (i jakiś kanał), powinieneś sobie z tym łańcuchem poradzić, zwłaszcza, że na you tube widziałem filmy z redukcją w roli głównej... Z tym, ze (z tego, co pamiętam) to taki łańcuch kosztuje coś ok 900 PLN, a regeneracja w jakimś warsztacie ok 3 tys. (minimum) Wiec sam musisz zdecydować co się bardziej opłaca...

Dodam jeszcze tylko (gwoli ścisłości w temacie zębatki), że żadne jej obracanie nic nie wniesie do jej naprawy... trzeba niestety wymienić na nową...

 

 

witam kolegów forumowiczów,

 

jestem inżynierem mechanikiem, mam "zmysł techniczny" (tak mi się wydaje) i wiem jedno, jeśli łańcuch przeskakuje to na 100% zębatka (co najmniej jedna ta na której przeskakuje) jest do wywalenia a kto wie co jeszcze, kanału nie mam, ale z tym to jakoś bym sobie poradził, problem nie leży w tym żeby to zdemontować i zajrzeć, ale w tym żeby szybko i sprawnie zrobić (żona jeździ co dzień tym autem do niani z dzieckiem, potem do pracy, a mieszkamy w miejscu gdzie bez 4x4 raczej o tej porze roku nie da rady). gdybym to sam rozebrał, czekał bym na części, pewnie zapłacił bym za nie tyle samo co w warsztacie z montażem, (kiedyś do malucha to można było wszystko kupić w "żelaźniaku" a silnik wyjmowałem przy użyciu drewnianego kołka i deski, ale x3 to nie maluch, i czasy też trochę inne).

chodzi mi tu bardziej o to żeby ktoś mi doradził gdzie podjechać do warsztatu w którym mechanik to robi, będzie miał części lub zdobędzie je max w jeden dzień, wymieni co trzeba, złoży, a niepotrzebne części zwróci, na robotę da jakąś gwarancję, i nie zedrze ze mnie "jak za zboże"

 

Proszę o poradę gdzie ewentualnie mogę to wykonać.

 

z góry dzięki.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Dogadaj się z papikiem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym sam wymienił... jeśli masz tylko odrobinę zmysłu technicznego (i jakiś kanał), powinieneś sobie z tym łańcuchem poradzić, zwłaszcza, że na you tube widziałem filmy z redukcją w roli głównej... Z tym, ze (z tego, co pamiętam) to taki łańcuch kosztuje coś ok 900 PLN, a regeneracja w jakimś warsztacie ok 3 tys. (minimum) Wiec sam musisz zdecydować co się bardziej opłaca...

Dodam jeszcze tylko (gwoli ścisłości w temacie zębatki), że żadne jej obracanie nic nie wniesie do jej naprawy... trzeba niestety wymienić na nową...

 

 

witam kolegów forumowiczów,

 

jestem inżynierem mechanikiem, mam "zmysł techniczny" (tak mi się wydaje) i wiem jedno, jeśli łańcuch przeskakuje to na 100% zębatka (co najmniej jedna ta na której przeskakuje) jest do wywalenia a kto wie co jeszcze, kanału nie mam, ale z tym to jakoś bym sobie poradził, problem nie leży w tym żeby to zdemontować i zajrzeć, ale w tym żeby szybko i sprawnie zrobić (żona jeździ co dzień tym autem do niani z dzieckiem, potem do pracy, a mieszkamy w miejscu gdzie bez 4x4 raczej o tej porze roku nie da rady). gdybym to sam rozebrał, czekał bym na części, pewnie zapłacił bym za nie tyle samo co w warsztacie z montażem, (kiedyś do malucha to można było wszystko kupić w "żelaźniaku" a silnik wyjmowałem przy użyciu drewnianego kołka i deski, ale x3 to nie maluch, i czasy też trochę inne).

chodzi mi tu bardziej o to żeby ktoś mi doradził gdzie podjechać do warsztatu w którym mechanik to robi, będzie miał części lub zdobędzie je max w jeden dzień, wymieni co trzeba, złoży, a niepotrzebne części zwróci, na robotę da jakąś gwarancję, i nie zedrze ze mnie "jak za zboże"

 

Proszę o poradę gdzie ewentualnie mogę to wykonać.

 

z góry dzięki.

 

Nie ma takiej mozliwosci aby lancuch przeskakiwal. Moze jedynie powodowac stuki o slizgi. Z mojego doswiadczenia, a juz mialem dosc duzo takich przypadkow, nie ma sensu tego samemu rozbierac. Jest tyle elementow, ktore ulegaja uszkodzeniu, iz pozniej budzisz sie z reka w nocniku i zaden warsztat nie bedzie tego chcial tego naprawiac. Ja bynajmniej odmawiam naprawy skrzynek, ktore byly rozkerace. Sprzedac moge cala jedynie. Tak jak pisal Kruk, papik jest dobry i ma na polce czesci. Sam od niego kupowalem gdy mialem problem ze zdobyciem pewnych elementow. Temat zebatek nawet w UK zostal opanowany i wszyscy kreca je bez jakiegos sensu i zrozumienia systemu. Konczy sie to przewaznie spaleniem sprzegla, rozerwaniem kosza itp...

Opublikowano

Witam,

 

Jakis czas temu pokazaly mi sie slynne kontrolik (ABS,4x4 i reczny) po jakims czasie zgasly.

Autko nie szarpalo. Jechalo dosc plynnie i nie widze innych objawow.

 

Obecnie auto mam w ASO (przy innej okacji) Zastanawiam sie czy mozna to jakos sprawdzic?

Zlecac im taki przeglad? Pewnie skasuja... :/

Bede wdzieczny za porade.

 

Pozdrawiam,

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
potrzebuje sie dowiedziec gdzie to znalesc w inpie ta kalibracje bo niestety nie moge poprawnie zainstalowac disa ciagle mam cos nie tak inpa mi chodzi wiec pomózcie jak sie to kalibruje w inpa... ktos wczesniej wspominal ze jest ta opcja gdzies w inpie
Opublikowano

to czyli bedzie niewykonalne bo akurat z tym nie chce sie polaczyc za kazdym razem wyskakuje to samo i wraca do poczatku do wyboru auta...

chyba ze to na odpalonym aucie moze robi to jakas róznice??

pytam bo zaswiecil mi 4x4 duzo czytalem o tej zebatce zeby ja odwrócic tylko ze wszyscy mieli objawy z 3 kontrolkami ja mam z jedna ale chce byc pewien ze równiez bede mógl to zkalibrowac zanim to rozbiore...

Opublikowano

Ale o czym Ty piszesz.. Chcesz najpierw zakalibrowac a potem rozebrac ? To tak jakbys zlamanie chcial najpierw wyleczyc a potem wsadzic w gips. :mad2:

Masz komputer to naucz sie go obslugiwac - CZYTAJ BLEDY jakie sa.. Kontrolka 4x4 to nie jest od razu skrzynka/zebatka/olej/zle opony/niewlasciwe paliwo etc..

Kontrolka 4x4 to takze blad czujnika kata skretu, moze wymaga kalibracji a moze jest uszkodzony. To takze ogolny blad skrzynki, ktorego powodem moze byc uszkodzony czujnik, blad w sterowniku silnika etc..

Jedna kontrolka zalatwia kilka(nascie) usterek.

Najpierw komputer, bledy a potem dopiero odpowiednie ruchy...

Skoro nie przechodzi Ci adaptacji to masz 2 odpowiedzi:

- wadliwa INPE

- uszkodzenie silniczka (a tu zebatka albo martwy silniczek lub uszkodzona skrzynka - np. pekniety walek na koszu sprzeglowym)...

Proste ? :)

Opublikowano

czytalem kolego ze jesli nie skalibruje sie tego po wymianie i przekladce tej zebatki to niby tydzien i ma sie to popsuc...

niestety kolego jestem 1500km od Polski i chcialem dla pewnosci zobaczyc czy wogóle mi sie z tym polaczy zanim zaczne cos kolwiek robic zeby nie bylo ze wymienie olej i przeloze ta zebatke o te 180stopni a pozniej nie bede mial jak tego zkalibrowac i na tyle zda mi sie ta wymiana jak i tak jej nie dokoncze

poprostu chce byc pewien...

Bylem sie pytac w BMW ile mnie tu skasuja za wymiane oleju i chca 5400zl za to wiec wybacz kolego ale wole wiedziec czy bede w stanie to zrobic czy nie... jesli nie bede w stanie tego skalibrowac sam bede musial zaprowadzic do BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Ale musisz wiedziec co oznaczaja te błedy i tam szukac przyczyny

 

 

55C4 - > No Message from DSC

 

55C4 - > brak ( kontaktu ) polaczenia z CSC

 

 

 

55C6 - CAN_MESSAGE_GESCHWINDIGKEIT_RAD - da fehlten dem steuergerät wohl die einzelnen radgeschwindigkeiten

55C6 - > CAN_polaczenia_szybkosci_kola ( kol ) - brak informacji ; w urzadzeniu sterujacym ; predkosci poszczegolnych kol

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
i teraz kolego juz jestem totalnie glupi bo na innym forum wyczylalem ze ten blad tyczy sie oleju w skrzyni i oleju w dyferencjale nic o predkosciach kól nie bylo... czyli kolego najprosciej mówiac gdzie szukac??? bo juz sam nie wiem olej zamówilem jutro ma byc wiec w weekend sie zabiore za wymiane mam nadzije ze to to...teraz nie wiem kto ma racje...juz nastawilem sie ze to bedzie ten olej i pozniej kalibracja i po problemie a tu zonk... wytlumaczysz bardziej zrozumiale... jak dla mnie predkosc kól to albo czujnik albo róznica w oponach co prawda bylem zmuszony zalozyc nowe opony na tyl bo mi ponacinalo je od srodka ale robilem to prawie 2 tyg temu a przez ten czas przerobilem juz okolo 3tys km i dopiero teraz by to wyskoczylo???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.