Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dziś stałem się szczęśliwym posiadaczem bmw e36 316 1994r. Auto u poprzedniego właściciela trochę stało nieruszane,

i hamulce były trochę zapieczone. Cały czas hamulce trochę hamowały, ale pedał hamulca był ok.

Wróciłem do domu ok. 20km i po mocniejszym zahamowaniu pedał hamulca "wpadł".

Teraz na odpalonym silniku gdy pompuje z tyłu samochodu strasznie słychać syczenie jakby układ hamulcowy był gdzieś nieszczelny a hamulec jest bardzo słaby.

Po zgaszeniu silnika też słychać jednorazowe syczenie jakby schodziło ciśnienie z układu.

Jutro zaglądnę pod samochód i oglądnę układ hamulcowy.

Macie może jakieś propozycje co mogło się stać?

Z góry dziękuje

Opublikowano
Dziękuje za szybką odpowiedź. Jestem nowy na forum więc zapytam jest może gdzieś jakiś manual ( sam naprawiam) dla tego samochodu lub schemat hamulców z tyłu, ewentualnie jak zmienić taki cylinderek? Cylinderek trzeba kupić w razie czego nowy?
Opublikowano (edytowane)

Jak cylinderek to tylko nowy ,kosztyje w granicach 30-50 zl Sciagniesz beben ,szczeki hamulcowe + sprezyny i wtedy wymienisz cylinderek (odkrecasz go z tylu ,zczaisz ) :wink: Wszystko poskladasz do kupy z powrotem i bedziesz wiedzial ze jeszcze pojezdzisz :wink:

Ale moze to byc przewod jak juz pisalem :wink:

Edytowane przez trak

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Opublikowano

Jeśli okaże się że cylinderek to dostanę taki od ręki gdzieś w sklepach motoryzacyjnych w Krakowie?

Ostatnio zmieniałem szczęki w bębnach w drugim samochodzie ale to był peugeot.

Ściągam koło>ściągam osłonkę pod którą jest nakrętka mocująca bęben>odkręcam ją>ściągam bęben i dalej już sobie chyba poradzę :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

Jest problem z odkręceniem przewodu od bębna i przewód sztywny/na elastyczny. Zalane WD40, opukane młotkiem i nic.

Czuje że się obrobi.

Co robić w takiej sytuacji? Grzać? Czy oddać jakiemuś mechanikowi, ile takie coś może kosztować? Sama robota.

I jeszcze jedno jakbym się zdecydował oddać mechanikowi to bym dał mu też przewód żeby założyć nowy tylko nie wiem jakie końcówki mają być bo nie mogę wykręcić na wzór starego.

Opublikowano

Ok poczekam i ostukam. Jak się obrobi ta nakrętka to co wtedy?

Edit:

Przewód przykręcony do cylinderka odkręcony :D

Przewód i tak do wymiany więc go uciąłem i kluczem oczkowym poszło.

Jednak muszę wymienić więcej niż tej jeden przewód.

Muszę wymienić : przewód stały-przewód elastyczny-przewód stały który idzie do trójnika

Opublikowano

Zamówię, zawsze może się przydać.

Ale tak jak pisałem udało się odkręcić.

Jutro kupie przewód hamulcowy miedziany, tylko muszę zamówić jeszcze gdzieś przewód elastyczny.

Opublikowano

Tak zrobię, hamulce to podstawa.

Jak zawsze jest jakiś problem, jak udało się odkręcić przewód od cylinderka, tak przewód od trójnika też jest na klucz 9 ale 9 nie pasuje a 10 za duże...

Jakoś sobie dziś z tym muszę poradzić.

Mam jeszcze do Was pytanie dotyczące klamki zewnętrznej przedniej lewej , napisać w tym temacie o co chodzi czy mam założyć nowy temat?

Opublikowano
Zamówię, zawsze może się przydać.

Ale tak jak pisałem udało się odkręcić.

Jutro kupie przewód hamulcowy miedziany, tylko muszę zamówić jeszcze gdzieś przewód elastyczny.

 

No to WD40 jednak pomoglo ,Gratuluje postepu :cool2:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.