Skocz do zawartości

Wrażenia z jazdy nowym 520d - drżący lewarek zmiany biegów.


krecik

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Bardzo dziękuję za Wasze wyczeprujące odpowiedzi na pytanie w sprawie tylnego napędu. Zapomniałem jeszcze opsiać jednego moim zdaniem bardzo ważnego spostrzeżenia jakie zdobyłem w trakcie jazdy testową 520d. Otóż zauważyłem bardzo niepokojące zachowanie lewarka dźwigni zmiany biegów. W trakcie pracy silnika "na luzie" lewarek bardzo zauważalnie DRŻAŁ :jawdrop: ! Samochód był oczywiście nowy (około 600 km przebiegu) a sytuacja ta miała miejsce zawsze bez względu na fakt czy silnik był zimny czy rozgrzany. Przyznam, że w samochodzie za prawie 160tyś to dla mnie niedopuszczalne.

 

Macie jakieś własne spostrzeżenia w tej kwestii ?

 

Czy w Waszych dieslach też spotykacie taki objaw ? Może to tylko problem tego egzemplarza. Sprzedawca nie był zbytnio przekonujący w tej kwestii.

 

Pozdrawiam,

 

Krecik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo zauważyłem jeżdząc E90 320D ...

Najlepiej wybrać automat - lewarek nigdy nie drży :mrgreen:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli widzę, że to chyba norma dla tego silinka i skrzyni manualnej :( To bardzo ciekawe jak tak szanująca się marka mogła wypuścić takiego bubla :shock:

Czekam na Service Pack 1 dla połączenia tego silnika i manualnej skrzyni.

 

Krecik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem o jakim modelu mówisz ale miałem E-39 525 tds i lewarek nawet nie drgnął.może minimalnie jak był na wpół nagrzany.

także w 540i manual nawet nie drgnie.może to kwestja tego właśnie egzemplarza.

wydaje mi sie to dziwne.

czasami się mylę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mówię o 520d czyli zakładam, że to kwestia diesla. To jednak żadne usprawiedliwienie... Póki co jeżdżę jeszcze Renault z 1,9dci i pomimo znacznie gorszej kultury pracy od diesla BMW drążek nie drgnie nawet na 1mm nawet przy -30 stopniach i pracy porównywalnej do czołgu :) Jest to więc ewidentne, niezrozumiałe zaniedbanie ze strony BWM... a szkoda....

 

I tak mi się podoba. Tylko jak powiedzieć żonie, że rezygnujemy z wakacji przez najbliższe 10 lat :twisted2: dla sfinansowania zakupu

 

Krecik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krecik,

zrezygnujesz z zakupu E60 z powodu telepania dźwigni zmiany biegów na wolnych obrotach :?: :?: :?:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Lagunie 2.2 DCi lewarek zminy biegów przy zmianie obciazenia wykonuje takie ruchy jak by mi chciał zemby wybic. W Megane podobnie. W E46 320d lewarek lekko wibruje a wolnych obrotach ale zadnych ruchów nie wykonuje podczas zmian obciazenia. W mojej E21 lewarek lekko drzy podczas całej pracy. I chyba jest to zupełnie normalne dlatego ze lewarek jest podłaczony sztywno a nie na ciegnach jak to ma np Ford (praktycznie nie spotkałem sie z drganiem lewarka np w focusie lub mondeo).

Tak naprawde to moim zdnaiem kolega szuka potwierdzenia zby nie kupic 5-tki. Prawde mowiac jest to szukanie dziory w całym ale to tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

red orange, 130 rapid: to nie tak, że szukam dziury w całym i zrezygnuję z zakupu E60 z powodu drżenia dźwigni zmiany biegów. Po prostu wydało mi się to bardzo dziwne, że występuje to w samochodzie za 160 tyś. W moim nowym Scenicu 1.9dci tak jak pisałem ani drgnie (a w BMW silniczek pracuje dużo bardziej kulturalnie). Podobnie pisał diesel o swoim 20 letnim samochodzie !!! Więc jeżeli 20 lat temu BMW potrafiło skonstruować diesla w którym lewarek nie drży to chyba teraz też potrafi !?

 

Nie piszcie więc o szukaniu przeze mnie dziury w całym a raczej przyznajcie, że w tej klasy samochodzie to poważne niedopatrzenie ! Chciałem się tylko upewnić czy to tylko "funkcja" E60 520d :) czy ogólnie BMW tak ma. Jak się okazuje to raczej "nowość" wprowadzona w zestawieniu nowego diesla z manualną skrzynią

 

pzdr,

 

Krecik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie piszcie więc o szukaniu przeze mnie dziury w całym a raczej przyznajcie, że w tej klasy samochodzie to poważne niedopatrzenie !

pzdr,

 

 

Niestety. Przyzjanemy Ci racje.

 

===

PS. Mój kumpel pracuje w firmie, która projektuje nowe światła do następcy E90. Będą świecić jeszcze gorzej, niż obecniy model... :duh:

 

Co już jest zupełną klęską bo Dacia Logan ma lepszeświatłą niż obecna '3-ka'.

 

pozdr

:: Moje auto ::


:: Nieważne czym jedziesz, ważne dokąd ::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie to widzę różne opinie. Myśle że temat wymaga zgłębienia bo musi być jakieś wytłumaczenie bo dziwnym jest, że w jednym BMW lewarek drży a w innym nie...

Jak już wspomniałem u mnie zimny czy ciepły silnik to lewarek drży na wolnych obrotach kiedy autko stoi. Kiedy jade to już się telepie niemiłosiernie :mrgreen: Troche szukam wyjaśnienia i usprawiedliwiam sobie taką syruację przez sztywne zawieszenie.

 

Inna sprawa z tym E60, w tym aucie jedynym rozsądnym rozwiązaniem wydaje mi się automat. Jeśli ktoś sądzi że wykorzysta dodatkowe możliwości i będzie miał większy FUN to myśle że się myli...

Łukasz

E30 316 BAUR TC (w renowacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krecik: az trudno mi uwierzyc ze w renaulcie nie drzy Ci gałka zmiany biegów. Jak juz pisałem wczesniej w Lagunie II chce mi zeby powybijac. A wracajac do tematu to lekkie drzenie jest jak najbardziej wg mnie normalnym zjawiskiem jak lewarek jest spiety sztywno (nie linkami jak to mam miejsce w fordzie). Tak wiec moim skromnym zdaniem nie powinienes sie tym zupełnie przejmowac. Prawde mowiac jedziłem juz w zyciu bardzo wieloma samochodami i w wiekszosc lewarek drzy. Nie wiem czy jest to niedopatrzenie, moze "poniedzaiłkowy" egzemplarz. Podjedz do innego dilera i sprawdz na innym egzemplazu.

Pozdrawiam i zycze udanego zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Red Orange: Poważnie nie drży ani 0,001 mm w trakcie postoju, jazdy itd :) Zrobię tak jak sugerowali forumowicze, czyli sprawdzę inny egzemplarz. Przejmować jednak się troszkę będę. Ja zakochałem się w E60 ale nikt nie wmówi mi, że to normalne jak coś drży w kabinie nowego samochodu (no chyba, że od basów :twisted2: ) Pozostaje rzeczywiście opcja automatu choć obawiam się czy to dobry pomysł z trzech powodów:

 

1. Nie wiem czy 520d to nie za słaby silnik na automat

2. Nigdy nie jeździłem automatem tak samo jak nigdy nie jeździłem autem tylnonapędowym :) Chyba za dużo nowości jak na pierwszy raz ;-)

3. Kolejne tysiące PLN.... :)

 

Pozdrawiam i dzięki za liczne odpowiedzi

 

Krecik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje rzeczywiście opcja automatu choć obawiam się czy to dobry pomysł z trzech powodów:

 

1. Nie wiem czy 520d to nie za słaby silnik na automat

2. Nigdy nie jeździłem automatem tak samo jak nigdy nie jeździłem autem tylnonapędowym :) Chyba za dużo nowości jak na pierwszy raz ;-)

3. Kolejne tysiące PLN.... :)Krecik

 

 

Ad. 2

Ja mam automat w E39 520i.

Jest to tzw. Steptronic - automat z możliwością zmiany trybu na sportowy oraz na ręczną zmianę biegów.

 

Wcześniej nie jeździłem żadnym autoamatem. Przez 2 dni dziwne uczucie i 'nagłe hamowania' - odruch wrzucenia sprzęgła przy dojeżdżaniu do skrzyżowania itp.

Ale po kilku dniach - bajka. Bardzo go sobie cenię! :cool2:

 

Ad. 1

Zależy jakich osiągów oczekujesz. Mi 2.0 i 150KM wystarcza. Ale w zasadzie wszyscy na forum uważają że to za słaby silnik. Owszem. Do dynamicznej jazdy za słaby. Do normalnej jest OK.

Ogólnie automat dodatkowo osłabia dynamikę! Pamiętaj o tym!

Co do osiągów diesla to się nie znam. Sprawdź. Ale stawiam na to, że osiągi będą mało odpowiadające 'sportowemu' charaterowi marki.

 

Ad.3

Za przyjemności się płaci.

 

 

pozdr i udanego zakupu życzę!

Jak już kupisz, zrób solidy fotoreportaż i podziel sie wrażeniami z jazdy!

 

Ja może kupię sobie E60 za 3-4 lata. Oczywiście z drugiej ręki.

:: Moje auto ::


:: Nieważne czym jedziesz, ważne dokąd ::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zauważyłem coś takiego jak drżenie lewarka na wolnych obrotach, a było to w E90 320d praktycznie noofka. :?

 

Wcześniej mało jeździłem dieslami więc pomyślałem, że to normalne i zapomniałem o sprawie.

Dodam jednak, że w MB W124 200D '85 na lewarku NIC nie czuć! Żadnych wibracji. :nienie:

AP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszcie więc o szukaniu przeze mnie dziury w całym a raczej przyznajcie, że w tej klasy samochodzie to poważne niedopatrzenie !

 

Krecik,

przypuszczam, że to nie jest niedopatrzenie tylko skutek działania kontrolerów kosztów. Oszczędza się tam, gdzie tego bezpośrednio nie widać i co nie będzie wpływać negatywnie na najważniejsze umiejętności samochodu.

 

Sądzę, że mechanizm zmiany biegów w nowszych BMW jest po prostu uproszczony w porównaniu do starszych, droższych modeli, a więc dużo tańszy, wybierający biegi równie dobrze, ale jednak - jak widać - gorzej izolujący dźwignię od wibracji silnika.

 

Automat osłabia osiągi mocnego diesla głównie na papierze. Bo w praktyce, przy maksymalnym przyspieszaniu, automat trafia ze zmianą biegów zawsze idealnie, w przeciwieństwie do kierowcy, który często nie nadąża.

 

W każdym współczesnym dieslu o mocy >100-120 KM, przyspieszając ile fabryka dała do prędkości <130 km/h, w zasadzie kierujesz wóz lewą ręką, a prawą trzymasz na dźwigni i co 1-3 sekundy grzebiesz w skrzyni :wink: Wymaga tego nie tyle przyrost prędkości, co wąziutki zakres użytecznych obrotów w dieslu. Tymczasem automat pozwala prowadzić obiema łapkami. :mrgreen: :mrgreen:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.