Skocz do zawartości

Wtryski czy podkladki pod wtryskami 320d


pawelciu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Takie małe wprowadzenie...

Problem się zaczął od tego, że za dużo pali (za 100 zł zrobilem 170 km), Więc postanowiłem zerknąć na filtry powietrza, paliwa i je wymienić. Po odkręceniu plastików całe 2 pierwsze gniazda wtrysków były zalane ropą, kupiłem wężyki przelewowe chodź stare wygladają na sprawne. Zagrzałem silnik kolega przygazował do 4 tys obr i okazało się, że leje z tych 2 pierwszych wtryskiwaczy.

 

Fotka skąd dokładnie

http://w420.wrzuta.pl/obraz/4JDaOsd2Drw/dsc_0016

 

Cienką kreską na czerwono zaznaczyłem obszar z którego przy wysokich obrotach wydostają się kropelki ropy.

 

No i moje pytanie... Do wymiany wtryski czy tylko podkladki pod wtryskami no i oczywiscie które...

 

Z góry dziękuje za szybką odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem rope miałem w gniazdach a nie było widac z kąd sie ona wydobywa.Wyjołem wtryski i wymieniłem podkładki pod nimi niewielki koszt 2zł za 4 podkładki miedziane :) i przy okazji zawiozłem wtryski na sprawdzenie i są idealne :)

Tylko dużo rozkrecania żeby je wyjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie próbowałem dociągać, robiłem to z wyczuciem żeby niczego nie urwać ale nic z tego... Co do wymiany to chodzi tylko o te miedziane podkładki czy jeszcze są jakieś uszczelniacze?

Nie wiem do końca jak to zrobić...

Najpierw ściągnąć kolektor ssący, i tu pytanie... czy te rurki metalowe od wtrysków da się jakoś przesunąć żeby wyciągnąć wtrysk? Czy trzeba wyciągać kolektor? i co za tym idzie zmiana uszczelek?

Jeśli by ktoś mógł to bardzo bym prosił jakie materiały potrzebuje do zmiany podkładek no i jak to mniej więcej zrobić, na co zwrócić uwagę...

 

Dzięki za zainteresowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dociąganie to dobry pomysł nie pamiętam już jakim momentem miały być dokręcone. Bez ściągania kolektora nie da rady, później jak poodkręcasz uchwyty od przewodów wysokiego ciśnienia to wystarczy delikatnie odgiąć i można wyciągnąć wtryskiwacz pod warunkiem że nie będą zapieczone inaczej przydałby się ściągacz bezwładnościowy. Podkładki pod wtryski to grosze. Ważne aby przed złożeniem wyczyścić gniazda. Na pewno będą Ci też potrzebne nowe przewody przelewowe. I wypadało by się zaopatrzyć w klucz dynamometryczny. Przy składaniu delikatnie zakręć przewody wysokiego ciśnienia na wtryskiwaczu i zakręc rozrusznikiem żeby odpowietrzyć bo moja była 320d dopiero po tym odpaliła. Ogólnie to tylko tak strasznie wygląda ale nie jest to jakaś skomplikowana robota.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem rope miałem w gniazdach a nie było widac z kąd sie ona wydobywa.Wyjołem wtryski i wymieniłem podkładki pod nimi niewielki koszt 2zł za 4 podkładki miedziane :) i przy okazji zawiozłem wtryski na sprawdzenie i są idealne :)

Tylko dużo rozkrecania żeby je wyjąć.

 

 

ile ci krzykneli za sprawdzenie????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej sprawdza się wtryski gdy są zamontowane normalnie w silniku.

Byłem ost w dobrym serwisie Boscha, podłączyli do tej swojej maszyny, kompa sprawdzili korekcje i wszystko niby w normie.

Autko nie dymi a ni nic, lecz na ciepłym silniku lekko coś tyka jak w zegarku, przy odpuszczeniu gazu w trakcie jazdy cykanie ustaje.

W serwisie powiedziano mi że bez problemów można na tym śmigać bez jakiś większych obaw wypalenia tłoków itp itd.

Wkur mnie te cykanie, podejrzewam podkładki pod wtryskami czy faktycznie?

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam takiej możliwości aby sprawdzić wtryski na stole. Dodam że autko nie dymi, pali normalnie. Cykanie ewidentnie pochodzi z wtrysków, trzeba przyłożyć ucho bo obok samochodu nie słychać. :wink: Jest to takie cykanie.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie udało mi się ich wyciągnąć w poniedziałek jadę do mechanika na ustalenie terminu... Z tego powodu, że niby przestało się lać z wtrysków przynajmniej tego pierwszego bo reszty nie widać a już nie mam zdrowia do tego zeby to rozbierać:P ale za to teraz wydaje mi się ze silnik nie chodzi równo i się słabszy zrobił, może tylko mi się wydaje... Moim zdaniem wina jest tego, że chyba za mocno dokręciłem te śrubki. A pytanie do was mógł się zmienić w jakiś sposób kąt wtrysku albo coś innego ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.