Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżdżę Laguną I 2.0 16v pali 10-11l/100km prędkość na ekspresówce średnio 140km/h na krajowej średnio 110km w mieście jak to w mieście ale nie mam dużo tego odcinka. także nie jest źle jeśli chodzi o koszt nawet z 1litrem benzyny wyniesie mnie 23-25 zł/100km -Pobije to Diesel musiał by spalić 5-5,5l/100km przy takich prędkościach co pisałem. Chciałem ON 2.0 150KM dla mnie i tak by była duża różnica a podoba mi się przyspieszanie diesla bo kolega mnie suberbem przewiózł.Laguna trochę muł jeśli chodzi o wyprzedzanie przyspieszanie no i tak nie podoba mi się jak BMW 320:) Ale naczytałem się o tych pękających łopatkach nie wiem jak z rozrządem tu kolega pisze że są problemy, jakie to koszty wymiany, napraw itp :

 

http://www.fakt.pl/Diesel-od-BMW-drogi-zawodny-i-skomplikowany,artykuly,110181,1.html

 

Przy moich dużych przebiegach dojdzie dwu masa itp wiem, że z czasem trzeba wymienić ale właśnie może BG będzie lepszy silnik??, nie znam się aż tak dlatego szukam wyjaśnienia ja nie jestem nastawiony że ma być 2.8 B może być i 2.0D ale czy nie wpakuje się po 100 tyś w większe koszty jak benzyna chodzi mi raz o ekonomię dwa o koszty części silnika i ewentualną wymianę. Jeśli ktoś mnie przekona że 2.0D 150KM będzie dobrym posunięciem podziękuje mu i taką kupię :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslu są problemy z rozrządem a w benzynie nie. Chyba ze ktoś używa kiepski olej i filtry. Od 2l

benzyna po 2.5 do 2.8 to silniki tej samej budowy.

 

Co masz na myśli problemy z rozrządem w dieslu jakie to koszta i co się psuje?? Możesz trochę więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tylko słówko na temat tego co lepiej na początek, czy motor np. 1.8 czy 3.0 itd. Autorze, zrób sobie tabelkę co i ile kosztuje w danym aucie. I szybko się zorientujesz, że pojemność skokowa to nie jedyna różnica. Na szybko: taki 330D ma znacznie większe tarcze hamulcowe niż np. 316i, do motoru wchodzi zauważalnie więcej oliwy, felgi - min. 17" bodajże, do tego stosowne opony też kosztują znacznie więcej. O ubezpieczeniu też pamiętaj - jak Ci bez zniżek za 3 literki policzą i młody wiek, to usiądziesz z wrażenia. Także spalanie to naprawdę tylko jedna z różnic i dla młodej, a więc pewnie jeszcze nie ustatkowanej osoby, która w dodatku pewnie ma na głowie znacznie ważniejsze wydatki niż fura, musi to mieć znaczenie.

 

Przygodę z motoryzacją naprawdę najlepiej zacząć nie z grubej rury, nie od R6 czy V8, ale na spokojnie, żeby Ci się po prostu nie odbiło czkawką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.8 to najlepsza jednoskta w bmw i najmniej awaryjna flakowy silnik tej marki trorego w nowszych modelach juz nie ma bo był za mało araryjny a przeccież sewris musi zarabiać a gospodarka sie kręcic, mozna zagazować tylko trzeba instalaćie dobra załozyć bedzie palić około max15 l gazu. w bmw sie nie wymienia rozrządu powinien wytrzymać jakies 500tyskm,

 

a co do dizla w e46 czy 2.0d czy 3.0d te silniki są udanie i nie ma probłemow z rożrządem w e90 są, w e46 urywają sie klapki w kolektrorze które po zakupie należy usunąć i pozbędzie sie problemu i termostaty lubia sie psuć ,sterowniki swiec jaki same świećę, korzt serwisu dizla jest sporo wiekszy niż benzyny , dlatego poleciłbym ci ten silnik 2.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz mieć mało awaryjne auto to kup 1.8 albo 2.0 benzyne odpuść sobie dizla bo cie koszta zjedzą lepiej niech autro spali troche więcej niz za serwis dopłacać dizel pali mniej ale drogi w utrzymaniu jest, do benzyny masz tansze częsci i zawsze mozna założć podtlenek LPG, a tematów na forum setki o zakupie auta co dzien ktoś nowy zkłada temat a wystarczy troche poszukać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolejną opinie jaką słyszałem że Diesel w BMW to "padaka" jedynie co im się udał to 3.0

jakiś upośledzony umysłowo jesteś?

ktoś pisał żebyś nie cytował tych wypocin ćwierćdebili bez matury z interii czy faktu.

diesel w bmw wielokrotnie zostawał silnikiem roku.jako pierwsi zrobili 100KM z litra pojemności w dieslu.

do gazu jeszcze koszt instalacji dolicz który na 6 garów to 5-6 tysi.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Taa diesel beee a części do benzyny to za darmo dają..głupie czujniki wałka rozrządu ori, bo inne to psu na budę po jakieś 4 stówy sztuka, cewki, disa, przepływomierz, sondy, pompa paliwa, odma, nieszczelności dolotu, falowanie obrotów nie wiadomo dlaczego itp..nie mówiąc już o częstych przegraniach silnika przez początkujących "dryfterów" :lol: ale racja, nic się nie psuję a jak już to koszt max 5 dyszek :mrgreen:

No i najlepsze nie kupuj 2.0d w e46, bo ma problemy z rozrządem..pisze to właściciel m52, na dodatek w e39 :norty:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejną opinie jaką słyszałem że Diesel w BMW to "padaka" jedynie co im się udał to 3.0

jakiś upośledzony umysłowo jesteś?

ktoś pisał żebyś nie cytował tych wypocin ćwierćdebili bez matury z interii czy faktu.

diesel w bmw wielokrotnie zostawał silnikiem roku.jako pierwsi zrobili 100KM z litra pojemności w dieslu.

do gazu jeszcze koszt instalacji dolicz który na 6 garów to 5-6 tysi.

 

Czytam wszystko możesz się z tym nie zgadzać nie oczerniam tu Diesli tylko szukam od fachowców takich jak wy opinii ale chyba każdy chwali swoje i ten co ma Diesla będzie go polecał i na odwrót. Nikt jeszcze nie napisał ale "mam Diesla nie polecam bo......., czy mam benzynę nie polecam bo....., przecież któryś jest lepszy jeśli chodzi o awaryjność. Nurtuje ten wątek szukam cały czas dowiaduję się coraz więcej bo chcę jak najlepiej chyba jak każdy z was. Jeszcze dwa dni wcześniej nie wiedziałem o pękających łopatkach ale jednak występuję i jest nawet w tym durnym czasopiśmie może za dużą piszą ale zawsze coś chyba tam jest, także nie do końca piszą nieprawdę. Zaraz okaże się że znajdę kolejny cytat i może się okazać że też prawda ale nie we wszystkich modelach itp także będę pytał i to jest znaczna różnica niż stwierdzenie bo ja nic nie twierdzę, jak bym się znał to bym się nie pytał proste. Ps dzięki za podanie kosztu instalacji kolejny ważna wiadomość na korzyść Diesla:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z posiadaczy 2.0 D 150KM w E46 wypowie się co mu siadło w przeciągu roku co jest bolączką tych silników a może tak źle nie ma

Jaki jest koszt wymiany rozrządu, elementów ukł. zasilania co ile mniej więcej km coś wysiada liczę się z tym że części się zużywają i mam o tym świadomość nie chcę tylko kupić nieudanej przez producenta jednostki i po miesiącu powiedzieć sobie trzeba było wsiąść benzynę czy na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeszcze dwa dni wcześniej nie wiedziałem o pękających łopatkach ale jednak występuję i jest nawet w tym durnym czasopiśmie może za dużą piszą ale zawsze coś chyba tam jest, także nie do końca piszą nieprawdę.

nie łopatki tylko klapki kolektora.akurat moje były spoko.zależy kto co ma.zazwyczaj te samochody są krańcowo wyeksploatowane z przebiegami 500tkm.dlatego się psują.

ja przy 240tkm nie miałem żadnej poważnej awarii.suma wydatków przez pięć lat (ekstra ponad serwis eksploatacyjny to może 3000-4000zł).

wierz mi że te głąby piszą zasłuchane półprawdy i ogólniki.

poza tym jak chcesz pofilozofować to masz wstępnie co czytać 117 stron :mrgreen:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=115509

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dwa dni wcześniej nie wiedziałem o pękających łopatkach ale jednak występuję i jest nawet w tym durnym czasopiśmie może za dużą piszą ale zawsze coś chyba tam jest, także nie do końca piszą nieprawdę.

nie łopatki tylko klapki kolektora.akurat moje były spoko.zależy kto co ma.zazwyczaj te samochody są krańcowo wyeksploatowane z przebiegami 500tkm.dlatego się psują.

ja przy 240tkm nie miałem żadnej poważnej awarii.suma wydatków przez pięć lat (ekstra ponad serwis eksploatacyjny to może 3000-4000zł).

wierz mi że te głąby piszą zasłuchane półprawdy i ogólniki.

poza tym jak chcesz pofilozofować to masz wstępnie co czytać 117 stron :mrgreen:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=115509

 

 

Czyli jednak nie jest tak tragicznie 2.0D jak się okazuję skłonny jestem wydać 4tys na 5lat oby tylko ta cena nie wrosła razy dwa :). Ale dalej nie wiem co będzie mniej awaryjne :( Jak na razie jestem za benzyną ale ofert w ON jest dużo więcej i jest w czym wybierać Ciężko podjąć decyzję :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nieźle jak wybierasz silnik nie jadąc nawet chwilę tymi, którymi jesteś zainteresowany :roll: może okazałoby się, że 2.0d jest dla Ciebie za słabe a 2.8 drze asfalt, albo odwrotnie 2.8 ma za słaby dół..Jak jesteś zdecydowany na benzynę to zacznij coś szukać i sprawdzać :wink:

 

Są ludzie, którzy w rok włożyli w auto 10k, bo lubią mieć auto na tip-top, nieważne czy on czy pb a Ty boisz się 10k na 4 lata :mrgreen: pamiętaj, że przy Twoich przelotach na same wymiany oleju w roku wydasz 1200,- i bez znaczenia tu jest czy to pb czy on..teraz pomnóż to przez 4 i będzie szok :norty:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odpowiedzi na oryginalne pytanie - Czy 2.8 to dobry wybór? Tak, dobry, pod warunkiem, ze kupisz zadbany egzemplarz i sam trochę ogarniesz temat, żeby o niego należycie dbać.

Spalanie zależy od kierowcy, ale w przypadku tego silnika nie ma ono zbytniego znaczenia bo jeśli tak bardzo zależy Ci na najniższym spalaniu, pomyśl o Tico. Zresztą jakbyś już raz zasiadł za kierownicą 328 to zapomniałbyś tym, że kiedyś myślałeś o oszczędnej jeździe :) Oczywiście dobra instalacja gazowa może Ci pomóc w obniżeniu kosztów a gaz sprawdza się z tym silnikiem bardzo dobrze. Sam mam już ponad 300 tys z czego polowa na gazie i poza zwykłymi wymianami i jedną wymianą pompy wspomagania nie miałem większych przygód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 20.d 150koni 3 lata i zrobiłem 40tyś km, co wymieniłem przy silniku to ,sterownik świeć ,swiece, pompe wody ,2termostaty i ostatnio pompę paliwa rozrządu sie nie wymienia bo te silniki 500tys wytrzymaja chyba ze ktoś katował silnik, bierz ta 2,8 to najlepsza opcja jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam 20.d 150koni 3 lata i zrobiłem 40tyś km, co wymieniłem przy silniku to ,sterownik świeć ,swiece, pompe wody ,2termostaty i ostatnio pompę paliwa rozrządu sie nie wymienia bo te silniki 500tys wytrzymaja chyba ze ktoś katował silnik, bierz ta 2,8 to najlepsza opcja jest

 

A ile z tych 40tys. przejeździłeś na wirusie, tym co Ci dał 200koni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Forumowicze, mam pytanie.

Chyba mi w klapie, w kombiaku wężyk pękł i płyn do spryskiwania leci z pod spoilera ze stopem zamiast dyszą. Jak się do niego dostać. Mam szybę oddzielnie otwieraną. Tam jest taki plastik ale bez wkrętów i śróbek, jak to usunąć? Czy szyba jest przymocowana do tego spoilera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Forumowicze, mam pytanie.

Chyba mi w klapie, w kombiaku wężyk pękł i płyn do spryskiwania leci z pod spoilera ze stopem zamiast dyszą. Jak się do niego dostać. Mam szybę oddzielnie otwieraną. Tam jest taki plastik ale bez wkrętów i śróbek, jak to usunąć? Czy szyba jest przymocowana do tego spoilera?

wyjasnij nam logicznie dlaczego pytasz o to w temacie Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania a dostaniesz odpowiedz z video-poradnikiem jak usunąc usterkę :duh: :duh:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich chce kupić bmw e46 tylko jeździłem wczoraj cały dzień 2.0 150km z 99 roku i no szału na mnie nie zrobił moze dlatego ze sie przesiadam z motoru ktory sprzedalem a chciałbym znale jakiś 2.5 2.8 silnik i wsadzić w gaz ale jestem ograniczony funduszami mam 14 tys. Chciałbym samochód w sedanie i tak sprowadzony samochód to zaraz akcyza trzeba zapłacić jeżeli powyżej 2.0 silnik możecie coś podpowiedzieć? Znalazłem w lipnie bmw e46 numer VIN jest na zdjęciach podany może mi ktoś to pomoc rozkodowac?

http://allegro.pl/bmw-323-e46-2-5b-klima-skora-alu-sprow-z-niemiec-i5068238467.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.