Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wiec jesli ktos ma kase, to jezdzi EVO, a jak nie

ma, to jezdzi Cinquecento.

dla mnie to taka sama oczywistosc jak BMW to

R6, a jak Audi, to Quattro

 

słuchaj jak cię stać to tankuj nawet i 98PB a tych co na auto składali parę lat i w końcu go kupili lecz na jazdę na benzynie ich niestać to nie wyjeżdżaj mi tu z wiochą teraz to nówki wychodzą z instalacją gazową.

 

ale o co Ci chodzi? dla mnie to wiocha i juz. nie twierdze, ze Ty tez tak musisz myslec.

 

Kolego abc77, rozumiem Twój punk widzenia ale proponuję trochę umiaru - doczytałem, że jeździłeś e36 320i. Silnik R6 ale tylko 150KM więc i tak szału nie było.

Uprzedzając, jeździłem długo e39 530d i zgadzam się, że nie ma porównania dla kultury pracy silnika jednostek 4 i 6 cylindrowych.

Ale z drugiej strony wszystko zależy od osobistych preferencji, budżetu itp.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ja komukolwiek mowie, ze ma nie jezdzic R4 badz nie jezdzic na gazie? nie. nigdzie tego nie powiedzialem. napisalem tylko, co o tym mysle. i tyle. moj ojciec ma e46 318d, 2004. nawet to z Nim kupowalem miesiac temu. ja bym tego nigdy nie kupil, bo nie lubie pierdziawek, ale jesli On jest z auta zadowolny, to ja sie ciesze razem z Nim. i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie napisałeś kto czym ma jeździć.

Napisałeś za to, że poniżej 6 cylindrów to wiocha.

Dlatego poradziłem troszkę umiaru w wygłaszaniu tak kategorycznych stwierdzeń :nienie:

Temat zamknięty.

Ze sportowym.......

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 143KM ma valvetronic, ale jeszcze da się zagazować. Tylko tyle, że mało który gazownik się tego podejmie, nie mówiąc już o tym czy zrobi to prawidłowo.

 

Pomyśl o 1.9 118KM - tańszy, mniej problematyczny, łatwiejszy w wystrojeniu (LPG).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bral bym 328 albo 330i chodz 330 wiecej kosztuje ale jest 231 ps pod pedałem gazu :D

Tak jak mówiłem wcześniej, mam do wydania jakieś 28tyś, wydaje mi się że w tej cenie powinienem znaleźć coś rozsądnego w coupe z roczników po lifcie?

 

Jeśli szukasz byle jakiego egzemplarza albo igiełki od handlarza — to jak najbardziej. Ale szybko dołożysz kilka.

Według mnie bez 40 tys. nie ma szans na bardzo dobre 330Ci po lifcie (i nie mówię o wyposażeniu tylko o stanie, historii, itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mowa o spalaniu dodam coś od siebie, też mam 2.0 143KM, w mieście powyżej 10 spalisz tylko jak jeździsz agresywnie, mi wskazuje 10,4 i bałbym się ostrzej jeździć. W trasie miła niespodzianka bo jadąc 70~80 km/h możesz zejść nawet do 6 litrów, przynajmniej tak wskazówka mi pokazywała jak jechałem, więc zakładając że jedziesz autostradą te 70km/h to prawdopodobnie tyle właśnie spalisz (piszę prawdopodobnie bo nigdy nie chciało mi się tak wlec :), spalanie zwykle mam 7,5 l ).

 

Co do silnika bierz małą benzynę (kiedyś myślałem że tylko 3.0 ale po obejrzeniu kilku sztuk w przeciągu roku zmieniłem zdanie), nie wiem czemu ludzie narzekają aż tak na te czterocylindrowe... poszukałbym zadbanej małej benzyny po wszystkich bardziej znanych awariach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja dolewam litr na okolo 1000km,przykre ale niema sie co oszukiwac.

Po prostu jeżdzisz niesprawnym autem i tyle . Skoro wiesz ,że połyka takie ilości oleju to dlaczego tego nie naprawisz . Jadąc takim autem w dłuższą trasę to trzeba pamiętać nie tylko o tankowaniu ,ale i bańce oleju na dolewki :duh:

 

W temacie "dużego" zużycia oleju:

 

http://www.a5klub.pl/silniki-benzynowe-i-lpg/zuzycie-oleju-2-0-tfsi/

 

http://www.a5klub.pl/silniki-benzynowe-i-lpg/uwaga-na-wadliwe-silniki-2-0-tfsi-akcja-grupowa/

 

http://www.spalacz.pl/olej-i-jego-spalanie-w-silniku-audi-20-tfsi

 

Tu 1l/1000km to może nie norma ale nic nadzwyczajnego, ASO przeprowadza 'naprawę' dwuetapowo, najpierw wymiana odmy i osprzętu potem tłoki pierścienie korbowody.

 

Swoją drogą to :duh: oleju palą te silniki jak Syrenka w paliwie mixolu. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 2.0 143KM i powiem tak w mieście spali mi te 9 no max 10l natomiast na trasie udało mi się wdlg kompa zejść do 6.9l i nigdy mniej nie udało mi się :mrgreen:

 

To i tak dobre spalanie jak na dwulitrową benzyne. Ten silnik ma spoko osiagi, 9,3 sekundy do setki to nazbyt wystarczająco. Jesli kiedys wrócę do e46, a jest taki plan, to chyba własnie do 318i po lifcie. Idealne auto na wygodny dupowóz.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do silnika bierz małą benzynę (kiedyś myślałem że tylko 3.0 ale po obejrzeniu kilku sztuk w przeciągu roku zmieniłem zdanie), nie wiem czemu ludzie narzekają aż tak na te czterocylindrowe... poszukałbym zadbanej małej benzyny po wszystkich bardziej znanych awariach.

 

Trzylitrówki są cholernie zużyte i cholernie drogie, a dobre sztuki ktorych jest jak na lekarstwo kosztują na prawde bardzo wysokie pieniądze.

Za to łądniutkie 318i można wyrwać juz w rozsądnej kasie. I w ładnym stanie w niedużych pieniążkach...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 318i z valvetronikiem zagazowana instalacja Brc.Smiga jak odrzutowiec.A propos montazu.Mam w rodzinie gazownika i on twierdzi,ze niektorzy gazuja te silniki jak kazde inne, a to jest blad.W tym akurat silniku podcisnienie w dolocie prawie nie wystepuje i jest jakis tam specjalny myk zeby ten temat usprawnc i wtedy wsio lata jak trzeba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 do 3.0 co to w ogóle za porównania?

To tak jak porównywać polską reprezentacje do reprezentacji Hiszpani

 

Nie ma to jak merytoryczna odpowiedź podparta argumentami. Nie ma czegoś takiego jak auto lepsze czy gorsze obiektywnie, zawsze porównujemy według jakiś kryteriów. Dla jednego lepsze to które mniej pali a dla drugiego to które ma najlepsze osiągi. Dla mnie 2 litrówka jest dużo lepsza od 3 litrówki i wybrałem ją bo dla mnie ma więcej plusów.

 

+ tańsze w kupnie (sprowadzałem z DE więc akcyza 3.1% zamiast 18)

+ łatwiej znaleźć zadbany egzemplarz bo właściciele mają z reguły mniej wyścigowy temperament

+ znacząco mniejsze spalanie (szczególnie w mieście), mniej więcej miasto/trasa 9l/7l.

+ tańsze w eksploatacji (hamulce, zawieszenie, opony etc)

 

Osiągów 3.0 i tak bym nie wykorzystał na polskich drogach, może przydałoby się czasem trochę więcej mocy żeby móc bezpieczniej wyprzedzić. 3.0 ma fajny dźwięk silnika i silnik też jest niby trwalszy od 2.0 z Valvetronikiem, ale z drugiej strony jak czytam historię z uszczelniaczami to nie jestem do tego już taki przekonany. Gdybym robił często jakieś międzynarodowe trasy to pewnie brałbym 3.0 ale raczej diesla, inaczej to chyba tylko po to żeby szpanować przed kolegami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie diesel, ale ma jedną klapkę o nazwie DISa, ten element skraca lub wydłuża kolektor dolotowy silnika. Jeśli jest to trzeba go skontrolować, jest opis na forum. Trzeba sprawdzić czy jest w 118KM czy w 105KM, ale raczej tylko w 318i. Podobno były problemy z panewkami, ale to raczej rzadkość. Jeśli ten silnik jest zadbany to oleju nie bierze w nadmiarze. Mój M43B16 zadowalał się 0,3 L na 10 tys km. To się prawie niczym nie różni od motorów z e36, jest trochę więcej elektroniki, wałki równoważące, inna norma spalania, itd.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=8&t=86392&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie no Europa, dużo e36 i e46 miało przed liftem.

pierwsza seria M43 1600ccm

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/271/e46_316i.html

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M43

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.