Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tato kupując Vectre przemierzył 180 km od zakupu, wszystko pieknie cacy i po 2 miesiacach zaczeła klekotac :( z silnika normalnie jakbym słyszał disla. A jesli chodzi o blachy to od 2000 roku wchodził ocynk. Troche poszperałem i poczytałem ze były ocynkowane i podatnosc na rdze maleje wraz z rocznikiem od 2000 roku ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Popieram zielo w 100%, temat dublowany, wszystko masz tutaj:

viewtopic.php?f=69&t=200081

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 to jest przecież bardzo wolne auto...co najwyzej na śniegu postawisz bokiem

 

Nie przesadzaj jak klikniesz "ASC" to można smiało na zakrętach strzelic "rogala" kilkadziesiąt metrów tylko trzeba wejc w zakręt odpowiednio szybko "bączka" na ciepłym asfalcie tez zrobi bez trudu no i 200km/h przekracza no fakt są to pojedyncze manewry i jak za bardzo zwolni to konczy poślizg. przy 300 -400KM poprostu driftem mozna latac nawet niechcący i na prostych odcinkach albo całe sekwencje zakrętów bez żadnej przerwy odpowiednio dawkując moc

 

w obu przypadkach trzeba umiec jeździc driftem .. lata praktyki.

 

Jak ktos chce sie dobrze oswoic z tematem polecam na zime kupic Poloneza mpi (100KM rwd- koszt max 1000zł) tylko po to by nim szalec i driftowac (PolishDriftMachine) na śniegu / deszczu pięknie idzie bokami i bardzo duzo wybacza (doskonale sie daje kontrolowac i wyprowadza nawet se skłonów pod 90 stopni...

 

bmka niby lepsze auto ale nie wybacza az tyle przy duzo mniejszym skłonie juz ją obraca ... a nie ma nic gorszego jak obrotka z ABSem wtedy auto nie leci prosto jak krążek hokejowy tylko cały czas po łuku i wypada z drogi nic nie mozna poradzic

(bez ABS jesli sie widzi że sie przesadziło w odpowiednim momecie blokuje sie wszystkie koła i auto sunie tyłem w wybranym kierunku czyli wzdłuż drogi bezpiecznie)

 

co prawda przy obrotce na sliskim w wielu autach system odłącza ABS ... ale nie zawsze to zadziała trzeba to wiedziec ... bo jeden błąd i huk, krew ,szkło , gieta blacha ... bmk na prawde mało wybacza błędów (z "ASC" OFF)

 

Dlatego pisałem że 170KM RWD E46 to napewno nie jest auto dla kogos kto jeszcze nie ma pojecia co to bedzie robic , jak kontrolowac auto w razie poślizgu o który przy tej mocy nie trudno

Edytowane przez PanMiyagi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 to jest przecież bardzo wolne auto...co najwyzej na śniegu postawisz bokiem

 

Nie przesadzaj jak klikniesz "ASC" to można smiało na zakrętach strzelic "rogala" kilkadziesiąt metrów tylko trzeba wejc w zakręt odpowiednio szybko "bączka" na ciepłym asfalcie tez zrobi bez trudu no i 200km/h przekracza no fakt są to pojedyncze manewry i jak za bardzo zwolni to konczy poślizg. przy 300 -400KM poprostu driftem mozna latac nawet niechcący i na prostych odcinkach albo całe sekwencje zakrętów bez żadnej przerwy odpowiednio dawkując moc

 

w obu przypadkach trzeba umiec jeździc driftem .. lata praktyki.

 

Jak ktos chce sie dobrze oswoic z tematem polecam na zime kupic Poloneza mpi (100KM rwd- koszt max 1000zł) tylko po to by nim szalec i driftowac (PolishDriftMachine) na śniegu / deszczu pięknie idzie bokami i bardzo duzo wybacza (doskonale sie daje kontrolowac i wyprowadza nawet se skłonów pod 90 stopni...

 

bmka niby lepsze auto ale nie wybacza az tyle przy duzo mniejszym skłonie juz ją obraca ... a nie ma nic gorszego jak obrotka z ABSem wtedy auto nie leci prosto jak krążek hokejowy tylko cały czas po łuku i wypada z drogi nic nie mozna poradzic

(bez ABS jesli sie widzi że sie przesadziło w odpowiednim momecie blokuje sie wszystkie koła i auto sunie tyłem w wybranym kierunku czyli wzdłuż drogi bezpiecznie)

 

co prawda przy obrotce na sliskim w wielu autach system odłącza ABS ... ale nie zawsze to zadziała trzeba to wiedziec ... bo jeden błąd i huk, krew ,szkło , gieta blacha ... bmk na prawde mało wybacza błędów (z "ASC" OFF)

 

Dlatego pisałem że 170KM RWD E46 to napewno nie jest auto dla kogos kto jeszcze nie ma pojecia co to bedzie robic , jak przewidziec i zachowac sie w razie poślizgu

no tak 323 to za dużo ale 1.8 to da radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piwo "ale najpierw trzeba oswoić sie z tylnym napędem trochę to będzie szok dla mnie bo samochód ciągnący na przód lepiej sie trzyma jezdni i w zimę i w lato. Nieraz można zostac obroconym. "

Ciekawa teoria, a myślałem że samochód z przednim napędem gorzej się trzyma. ciężko aby samochód który unosi sobie napędzaną oś podczas rozpędzania trzymał się lepiej... Co do zimy to mieszane uczucia, wszyscy buczą jakie to RWD niebezpieczne zimą ale to tylko frajda, troszkę treningu i będziesz miał banana na twarzy w zaśnieżone dni (podstawa dobra zimówka).

Ogólnie RWD jest moim zdaniem najlepszym napędem jeśli chodzi o feeling jazdy itp.

 

Co do samego zakupu mogę tylko powiedzieć starą zasadę, kieruj się stanem samochodu a nie przebiegiem. Kupisz samochód gdzie będziesz miał udokumentowany przebieg 120 000km a w środku gnój, ryfel pod nogami, zawiechę w wiórach i silnik warczący jak ruski wentylator ? No raczej nie... Przebieg jest rzeczą drugoplanową ! Zawsze patrz na stan samochodu.

Na początek zawsze proś telefonicznie o numer VIN aby sprawdzić wyposażenie samochodu, kolor, po której stronie jest kiera :shock: rocznik itp.

Nie ograniczaj się do szukania tylko powiedzmy w swoim województwie aby było blisko (chodź można szczęśliwie trafić coś fajnego), nieraz opłaca się drzeć całą Polskę aby kupić samochód by móc wracać z bananem na twarzy.

To abyś szukam z fajnym wyposażenie chyba nie muszę dopowiadać ale mówię to proforma bo uwierz szybko się chce więcej typu skórzana/pół skórzana tapicerka, stołki w prądzie itp.

Ostania rada, zabierz kogoś kto się zna na bmw, samemu raczej nie będziesz w stanie ocenić obiektywnie stanu samochodu, nieraz lepiej dać komuś w łapę 200zł ale wiedzieć że samochód jest sprawny i nie spawany z 2. Oczywiście miernik lakieru warto nabyć...

 

Widzę ogólnie że koledzy Cię postraszyli kosztami e46 ale nie jest tak tragicznie, jeśli kupisz dobry egzemplarz PB to będziesz zadowolony :cool2: Przebiegi o jakich pisałeś są tak symboliczne że musiał byś kupić totalny wrak aby naglę wyszły ogromne koszta naprawy.

Pamiętaj o pakiecie startowym, filtry,, oleje itp. Zawsze ten 1000zł na totalne minimum do wymienienia musisz posiadać.

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

u nas 3/4 ma jakieś skrywane tajemnice.

100X wolę coś z zachodu ściągnąć jeżeli mam jeździć dłużej.

przynajmniej nikt tak perfidnie nie oszukuje jak u nas.

i samochody po naszej stronie granicy cudownie tanieją o 30% niż wartość w miejscu zakupu.

nie licząc kosztów sprowadzenia :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce nic sugerować ani nikogo obrażać,ale BMW to faktycznie nie są auta dla młodzików świeżo co po kursie na prawa jazdy-taka prawda.Wbrew stereotypom są to samochody kierowane do bardziej doświadczonej klienteli.Kilka lat temu miałem znajomego,któremu ojciec dawał siódemkę,mieliśmy wtedy po ok 19 lat i niestety historia tragicznie się skończyła...tak więc jak słyszę nastolatek + mocne BMW to zawsze mam jakieś złe skojarzenia...Jak już to coś słabszego: 316 bądź 318,ale to oczywiście od Ciebie zależy na co się zdecydujesz.Co do audi-tamto auto,które opisujesz musiało byś zdrowo walone,bo akurat audi od 99 roku w a4 b5 miało podwójny ocynk i to nie ma prawa gnić...co innego w203.A najlepiej kup sobie mazde 6 w benzynie...takie moje zdanie,na beemke przyjdzie kolej za kilka lat...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz moje posty. Kolega z forum sprzedaje zadbana 330D M57N czyli 204KM w touringu z 2004 roku.

 

 

A At i niespecjalnie wyposażony i zachęcający.

Sam przeglądam 330d jak wielu i wielu posiadaczy 320d i jest [BAD] - na allegro może z 1 warta w ogóle wyjechania z domu a na mobile na jakąś wartą zachodu trzeba mieć 7-10 tysi.

Chyba że ktoś lubi zwyklaki biedaki a kupuje tylko dla silnika, mimo że całość może odpychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz moje posty. Kolega z forum sprzedaje zadbana 330D M57N czyli 204KM w touringu z 2004 roku.

 

 

A At i niespecjalnie wyposażony i zachęcający.

Sam przeglądam 330d jak wielu i wielu posiadaczy 320d i jest [bAD] - na allegro może z 1 warta w ogóle wyjechania z domu a na mobile na jakąś wartą zachodu trzeba mieć 7-10 tysi.

Chyba że ktoś lubi zwyklaki biedaki a kupuje tylko dla silnika, mimo że całość może odpychać.

 

Niespecjalnie wyposazony? Powiedz mi czego mu brakuje poza Mpakietem, na ktorym nie kazdemu zalezy.

Widzialem duzo biedniejsze wersje, tu jest skora, duza navi, multifunkcja. Automatu niekotrzy szukaja, bo preferuja. Dla mnie to tez minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówimy o tej samej sztuce - to kolor, navi czyli problem później ze wstawieniem radia t.j. nie wkładasz i od razu gra a ta navi nie gra ... brak hk, brak podgrzewanych stołków, brak sport size, brak relingów, koło jakieś słabawe i do tego wysoka jakby po wymianie amorów i coś nie poszło, już radiu professional nie wspomnę bo jest navi.

Ze at to już wspomniałem i dla mnie dyskwalifikuje.

Co ma - ma navi która tylko jest problemem, multifunkcję, wyjechane skórzane taborety i xenon.

 

Nawet gdyby miała Manuala i inny kolor to mnie by nie urzekła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do nauki panowania nad autem rwd polecam taką zabawe (zwykły polonez caro 1,4 100KM - koszt do max 1000zł)

 

zabawa jest wmiare bezpieczna i nie ma płaczu nad autkiem ze sie porysuje: a radość i adrenalina są takie że nie da sie opisac

 

(Dodam fakt że daje to bezcenne doświadczenie i umiejetnosci bezpiecznej jazdy po ulicach bo wie sie co powoduje ze auto wpada w poslizg a jak wpadnie to co zrobic by sie uratowac)

Kiedys w wiadomosciach mówili że takie zabawy mimo ze wygladają groźnie zmniejszają ryzyko wypadku z winy niedostosowania sie do warunków drogowych o 90% !!! innymi słowy amatorzy driftingu zostają najbezpieczniejszymi kierowcami w normalnej jeździe. Zagrożeniem są ci co nie wiedzą co sie stanie i co robic jak sie przekroczy cieką linie przyczepnosci.

 

 

Tak to jest zwykły polonez 1,4 GLI o mocy 100KM ...

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=qzp5OhoHr0g

 

Oczywiscie całkowitym nowicjuszom polecam zabawe zacząć od sniegu przy predkosciach max 40km/h i na jakims najlepiej placu czy łące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/e46_2-ed_touring/295/e46_320i_touring.html

tu masz dane techniczne auta. Mam ten silnik i super smiga ale tobie polecam zdecydowanie cos mniejszego jesli chcesz troche pojezdzic a jetes na garnuszku ojca i poczatkowym kierowca. Pamietaj te auta maja tylny naped i to ze mowisz ze umiesz jezdzic nie oznacza ze dasz sobie rade z tym autem np. w zime. Juz nie jeden co tak mowil zle skonczyl. Jesli chodzi ci o realne spalanie to ten silnik w trasie ok 8 l przy normalnej jezdzie, miasto lato ( wawa) 10,5- 11,5 zima 12- 13, mieszany cykl ok 10l. czesci jak ktos ma glowe i sam szuka a nie zdaje sie na tylko na warsztat wychodza taniej niz VW.

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piwo ale właśnie w tym chodzi o to że nieraz możesz wpaść w poślizg nieplanująca tego no i wtedy umiejętności i obycie z sytuacją się przydaje... Chodź uważam że jeśli kupisz e46 z dsc to samochód zrobi 90% roboty za Ciebie. Tak czy inaczej taka zabawa zimą jest fajna :mrgreen:

Jeden z moich ulubionych filmików :mrgreen: :cool2: Z tego się nie wyrasta :8)

 

 

Jak nauczysz się tak kontrolować samochód to będzie dobrze :mrgreen: :mrgreen:

 

 

Gość wie co robi :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi autorze tematu: mam 19 lat i bmka jeat moim pierwszym autem.

Jest to e46 coupe 320ci na silniku m54, ktora kupilem w grudniu.

 

Pierwsza zima w moim życiu, hmmm...

Co się nieraz strachu najadłem to moje. Teraz już mniej-więcej wiem jak się zachować w poślizgu (tutaj doświadczenie się zdobywa z przejechanymi kilometrami).

Co do latania bokiem, jak jest rozgrzany asfalt, to ja spokojnie moge go z zakretu wyrzucic bokiem. Jedyny minus to dsc, ktore mam podczas codziennej jazdy wlaczone, przy poslizgu strasznie zdlawia silnik.

 

JEDNAK: trzeba pamietac ze auto majace 170km nie jest driftowozem i latajac bokiem po suchym wszystkie podzespoly dostaja ostro po dupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam.Mam nadzieję,że piszę w odpowiednim dziale.

 

Moje pytanie dotyczy tego auta: http://otomoto.pl/bmw-318-lift-C29864023.html

 

Będzie to moje pierwsze BMW,więc nie nie wiem na co tu można zwracać uwagę przy kupowaniu.

 

Widział ktoś może to auto czy coś?

 

Będę wdzięczny za opinię.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówimy o tej samej sztuce - to kolor, navi czyli problem później ze wstawieniem radia t.j. nie wkładasz i od razu gra a ta navi nie gra ... brak hk, brak podgrzewanych stołków, brak sport size, brak relingów, koło jakieś słabawe i do tego wysoka jakby po wymianie amorów i coś nie poszło, już radiu professional nie wspomnę bo jest navi.

Ze at to już wspomniałem i dla mnie dyskwalifikuje.

Co ma - ma navi która tylko jest problemem, multifunkcję, wyjechane skórzane taborety i xenon.

 

Nawet gdyby miała Manuala i inny kolor to mnie by nie urzekła.

 

Heh. Czuje, ze z twoimi wymaganiami niektore salonowki by Cie nie urzekly.

 

Sa to twoje przemyslenia i skoro nie szukasz smaochodu, to nie wiem do czego prowadza. Moge jeszcze raz Ci tylko powiedziec, ze niektorzy szukaja AT i duzej NAVi (nie kazdy jest fanem basu w bagazniku).

Nie wszyscy tez woleliby polskory w sportsize zamiast pelnej skory w normalnych siedzeniach (ktore notabene nie sa wyjechane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że szukam odkąd mam swoje 320d, i szukałem na pół roku przed zanim ją kupiłem - pytałeś czego jej brak to napisałem.

Fakt, niestety 75% bmw które wyjechały z salonu w Polsce to biedaki, Polakom nie zależy na tym jak jeżdżą ale czym jeżdżą - t.j. liczy się marka, wolą biedną 5tkę niż godną 3kę itd, są przyzwyczajeni jak jest w civcu ze masz do wyboru 3 opcje i koniec z wymyślaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh przyznam szczerze że sam szukam w UK fajnej e46 330d 204KM koniecznie sedan , ciemny kolor najlepiej czarny , mpakiet , NIE automat ( to odpada na wstępie ) no i dalej zaczynaja się cyrki :)

w większości nie ma dużej navi ale to przeżyje , podgrzewanych stołków brak , HK nie ma , xenonów nie ma ...cięzko coś upolowac fajnego a wiadomo można wybrzydzać ponieważ nie kupuje auta bo muszę jako środek transportu tylko bo takie chce mieć ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.