Skocz do zawartości

530DA Dziwne stuki na nieobciążonym silniku.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam .

Jak w temacie. Gdy wciskam pedał gazu to jest 'cisza' jednak gdy go puszczam w czasie jazdy lub silnik chodzi na luzie to zaczynają się dziwne nieregularne stuki dosyć głośne. Otworzyłem maskę i chciałem te dziwne dźwięki zlokalizować (początkowo myślałem, że coś obija się o wiatrak) ale niestety niczego luźnego nie znalazłem a dźwięki (gruchot) dochodzi jakby z wnętrza silnika. Dziwi mnie, że wszystko ustaje jak tylko wcisnę (nawet lekko) pedał gazu. Cóż to takiego może być ?

Czy można z czymś takim jeździć ? ( oczywiście w poniedziałek niezwłocznie udam się na warsztat ) ale dzisiaj jest sobota, a mam Mamę w szpitalu i niebardzo mam ochotę śmigać autobusem.

Memento Mori :-)
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Miałem tak kiedyś w E30 jak pękł wał korbowy no ale mam nadzieję że u Ciebie to drobnostka.
Opublikowano
Gdyby to był pęknięty wał to czy auto by jeździło ? Dodam jeszcze , że poza tymi hałasami (powyżej 1000 obr cichnie) autko jeździ i zbiera się prawidłowo.
Memento Mori :-)
Opublikowano
Gdyby to był pęknięty wał to czy auto by jeździło ? Dodam jeszcze , że poza tymi hałasami (powyżej 1000 obr cichnie) autko jeździ i zbiera się prawidłowo.

pewnie że by jeździło

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie mam podobny problem ,a więc ostatnio miałem jakieś stuki z okolic silnika przy ruszaniu i przy zmianie biegów więc mysle dwumas do wymiany :mad2: mało jeżdziłem więc powoli szykowałem sie do wymiany w tym tygodniu . Dzisiaj jednak stukanie sie nasiliło i stukało nawet przy wchodzeniu silnika na obroty , miałem zamiar wrócić z zakupów i odstawić auto do mechanika , ale niestety nie dojechałem już do domu . Podczas przyspieszania coś strzeliło i silnik zgasł , już nie odpalił , auto odcholowałem do mechanika i czeka do jutra :cry2: Dodam ze jest to e46 2000r 2.0d

Co mogło się posypać ??????????? Ma ktoś jakieś pomysły????

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie kręcił . Dziś padła diagnoza ,pęknięty wał :cry2: obróciło go na panewce , silnik do wymiany :duh:
Opublikowano
witam wszystkich :) mam bmw 530d 1999r i zaistniał taki problem że nie wiem co robić :( mianowicie mam w aucie drgania gdzieś w okolicy koła pasowego alternatora drganie jest przenoszone na delikatne wibracje paska na samym dole miedzy kołem pasowym a rolką prowadzącą od strony alternatora .Koło pasowe wymieniałem dwa razy pasek też już drugi ,rolki i napinacze wymienione , pewien mechanik powiedział mi że jak założę sprzęgiełko do alternatora to wszystko ucichnie . Czy to możliwe ???? potrzebuje fachowej porady . nadmieniam że na zimnym silniku są te drgania najgłośniejsze po rozgrzaniu się auta - silnika te drgania ustępują i są niesłyszalne może takie minimalne. Proszę o pomoc w tej sprawie . i dziękuję z góry . Pozdrawiam.
Opublikowano
Nie kręcił . Dziś padła diagnoza ,pęknięty wał :cry2: obróciło go na panewce , silnik do wymiany :duh:

Widzę że w tych silnikach to norma. Nie jesteś pierwszy co się boryka z pękniętym wałem w 2.0d

Opublikowano
w BMW 530d z1999r nie było sprzęgła na alternatorze jak mi wiadomo . Właśnie mi pewien magik powiedział żebym go zamontował a drugi magik mówi że nie było w tych modelach montowane sprzęgiełka w alternatorach i że powinno być ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.