Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Kupilem bmw 524 TD 91r. z pompa elektroniczna.

Moge jezdzic na czerwonej ropie czy lepiej na zoltej?

Slyszalem, ze od czerwonej siadaja pompy wtryskowe.

Prosze mi cos doradzic. DZIEKI

Opublikowano
Bmw na tym świństwie tfu tego to juz nawet rolnicy do starych ciagnikow nie chca lac a co tu dopiero mowic o samochodzie. Chociaz na duze mrozy to niezly pomysl bo opał ma nizsza temperature zamarzania od zwyklej ropy.
Opublikowano
Nie wiem w ogole co ten temat tu robi :)

No właśnie powinien być w dziale humor ale tutaj nie ma takiego działu :twisted:

 

Ale o co chodzi. Każdy szuka rezerw. Zobaczcie sobie na niemieckim Ebay'u instalacje z dodatkowym podgrzewaniem instalacji /elektrycznym albo z ukł chłodzenia/ na olej rzepakowy do BMW także /oczywiście tylko pompa wtryskowa bez common reila/ o bionafcie w Czechach nie wspomnę. Niedlugo w IV RP też będzie można kupić biodiesla. A opałek na te ciężkie zimy, czemu nie?????????. Opałek jest tylko lżejszą frakcja ON i trochę mniej smarną. Niektórzy stosują mixol lub nie. A tak powaznie jak byście na prawdę wiedzieli jaki skład ma ten ON kupowany na stacjach. Myśle oczywiście o zawartosci siarki w paliwie. Kiedys miałem zgłoszenie awarii ciężarówki, która zatankowała ON w okolicach Konina. Nawet nie dojechała do Poznania. Jak zapytałem mechanika co się stało to powiedział, że przewody paliwowa zżarte są od kwasu siarkowego. Pytam się go a skąd kwas siarkowy w paliwie/ON. On an to - jakoś czerwony barwnik trzeba z opałku usunąć. Nie pamiętam ale zawartość siarki była tam na prawdę imponująca. PYTAM SIĘ więc co jest bardziej szkodliwe dla pompy wtryskowej i wtryskiwaczy dobry opałek czy ON z dużą zawartością wody i siarki. Kto to wie ???????????

A ile jest tam wody i innych syfów /smoły, rozposzczalników itp/

Ostatnio na Onecie był artykuł mówiący o tym, że paliwo dalej jest chszczone bo kary sa śmiesznie niskie.

Opublikowano
rzepak (50/50 ze zwykjla ropa) ,opal (butelka mixolu na bak) , zwykla ropa - tdsik na wszystkim pojedzie przeciez to diesel starej generacji. Nie ma problemu. Lej to co masz w dobrej cenie i ciesz sie bawarka :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
To, że opał jest taki syfiasty zawdzięczamy w większości stacją paliw. Mój kolega pracował u dystrybutora paliw zaopatrującego stacje i miałem porównanie pomiędzy ON i opałem, oprócz koloru nie różniły się niczym, nie wiem z czym oni to mieszają i jak składują na stacjach, że nawet piece domowe się zatykają :roll:
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Pracuję w jednym z autoryzowanych serwisów (nie BMW) i często mam okazję podziwiać skutki stosowania oleju opałowego (zatarte wtryskiwacze i pompy paliwa).

 

Dotyczy to jednak nie tych użytkowników, którzy z pełną premedytacją leją 'opał' - ci z reguły wiedzą o tym, że trzeba do opału dolać trochę mixolu żeby nie uszkodzić instalacji.

 

Problem pojawia się kiedy Bogu ducha winny użytkownik podjedzie na stację paliw, gdzie zamiast oleju napędowego z dystrybutora leje się odbarwiany olej opałowy. Odbarwiany kwasem siarkowym (tanio i skutecznie). Paliwo takie ma przekroczoną normę na zawartość siarki ponad 15-to krotnie! Teoretycznie da się na tym jeździć, ale trzeba dolać wspomnianego wcześniej mixolu, tylko która stacja nas poinformuje, że sprzedała nam właśnie opał??!

 

Mam nadzieję, że żadnemu z Was nigdy nie trafi się wizyta na takiej stacji...

Opublikowano
Z czystej ciekawości (nigdy nie miałem diesla) rozmawiałem na ten temat z mechanikiem prowadzącym jeden z najlepszych warsztatów bmw na śląsku i powiedział mi on że serwisuje bardzo dużo tdsów śmigających na opale niektóre mają juz 600-700tys km i mają sie bardzo dobrze jednak warunek opał musi być dobrej jakości i trzeba dolewać jakieś tam ilości mixolu.
Opublikowano

patryk w-wa pisze:

Bmw na tym świństwie tfu tego to juz nawet rolnicy do starych ciagnikow nie chca lac a co tu dopiero mowic o samochodzie. Chociaz na duze mrozy to niezly pomysl bo opał ma nizsza temperature zamarzania od zwyklej ropy.

sorry, ale większych głupot to jeszcze nie słyszałem, sam wprawdzie nie jeżdżę na opale bo mam dostęp do tańszej ropy, ale juz kiedyś pisałem czy sie generalnie różni olej opałowy od napędowego:

1. akcyzą, dlatego jego używanie w pojazdach jest prawnie zakazane

2. posiada w skałdzie specjalny barwnik, który jest wykrywalny w zbiorniku nawet przy minimalnyej zawartosci, a domiar kary może sporo przewyższyć wartość pojazdu

3.nie ma wersji "zimowej" oleju opałowego

4. ze względu na wyższą liczbę cetanową olej opałowy ma lepsze wlasciwości energetyczne od oleju napędowego, ale co do jego stosowania w pojazdach patrz punkty wyżej!

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.