Skocz do zawartości

Grupowe kodowanie/aktualizacje Slask/Malopolska/Podkarpacie


dziqsek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 651
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zarejestrowani
Lista sie powoli rozrasta, bardzo dobrze :cool2: Jak narazie prawdopodobny termin to sobota za tydzien ( nie ta tylko nastepna) , moze jeszcze kilku chetnych sie znajdzie bo duzo ludzi dzwonilo i deklarowalo ze chce ale jeszcze sie nie dopisali z tego co widze

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
No i zaczyna to jakos wygladac:ok: czekamy na wiecej jeszcze poltora tyg wiec sie pewnie ktos dopusze

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co masz na mysli pisząc FULL ??

 

jakie sterowniki masz na myśli?

 

czy to full jak w serwisie? czy full to tylko wg Ciebie wybrane sterowniki?

Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia w moduły BMW, konwersją BMW z importu USA. Obsługujemy samochody serii Exx/Fxx/Gxx


Naprawa Nawigacji CCC/CIC/NBT


Nasza firma posiada w BMW AG status AfterSales Online System Partner - www.serwisujemyBMW.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Idzie diagnostyka plus kodowanie modulow na zyczenie i aktualizacja wszystkich modulow bez CCC/CIC i RAD2.

 

@prmax poszlo pw

Edytowane przez dziqsek

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sądziłem, że jak piszesz FULL to jest to pełne programowania i diagnozna, włącznie z CIC i telefonem do najnowszych wersji...

 

A ile za taką niekompletną aktualizację?? E91 330xd 2009 ???

Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia w moduły BMW, konwersją BMW z importu USA. Obsługujemy samochody serii Exx/Fxx/Gxx


Naprawa Nawigacji CCC/CIC/NBT


Nasza firma posiada w BMW AG status AfterSales Online System Partner - www.serwisujemyBMW.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Widze kolega z bimmerretrofit zakonspirowany :) Nie musisz sie bac konkurencji nie wbijam na wasz teren :norty:

 

Cena dla zainteresowanych poszla nie musisz tutaj wbijac sabotujac kolejny z reszta temat :nienie:

 

pozdr i milego dnia w pracy z Patrykiem :twisted:

 

Cic/ccc moge poleciec ista i icom-em ale szkoda czasu tylu osob na czekanie 2-3h na jedno auto kiedy zmiany sa praktycznie rzadne

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaku nikt nie jest zakonspirowany ;)

 

Mnie chyba z kimś pomyliłeś - ja z Patrykiem nie mam nic wspólnego a po pierwsze Patryk to jest chyba z Bimmertech'u jak dobrze kojarzę fora zagraniczne.

 

Bimmerretrofit jak już wezwałeś jest firmą mojego znajomego.

 

Pisząc w tym wątku interesuje mnie programowanie danego samochodu (330xd 2009),który jest na Śląsku a dokładnie w Gliwicach. Jest to auto mojej koleżanki.

Nie będę jej ciągną do Wawy aby zrobić jej soft u znajomych ale mając na uwadze to, że piszesz że zmiany w CIC nie wnoszą żadnych zmian to zaproszę ją na weekend do Wawy na profesjonalnie zaprogramowany cały samochód do jednego poziomu.

Mylisz się i to bardzo, że nie jest potrzebna :)

Sama aktualizacja bazy Gracenote jest powodem dla ktorego podniósł soft w CIC. Soft w innych urządzeniach jest również potrzebny jak najnowszy i podstawa to powiniem mieć jednolity I-level dla całego samochodu a nie mix różnych poziomów w całym aucie.

Poczytaj o zależności poziomów oprogramowania względem różnych sterowników a nie rób na pałę tego co Ci wygodniej i szybko, bo nie tędy droga i albo dokładnie albo wcale...

 

również pozdrawiam

 

ps

A o sabotowaniu jakiś tematów hmmm... to chyba znów coś pomyliłeś - nie mam potrzeby i tyle czasu aby to robić bo i po co - nie jesteś moją konkurencją. Zanim coś takiego napiszesz to zobacz czym się zajmuję

Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia w moduły BMW, konwersją BMW z importu USA. Obsługujemy samochody serii Exx/Fxx/Gxx


Naprawa Nawigacji CCC/CIC/NBT


Nasza firma posiada w BMW AG status AfterSales Online System Partner - www.serwisujemyBMW.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam cały wątek i czekałem kiedy ktoś zada konkretne pytanie dotyczące programowania i kodowania samochodów.

 

Myślę że wszyscy tutaj jesteśmy po to żeby przekazywać sobie określone informację i pomagać w miarę możliwości.

 

Chciałbym na początku pewnym "zadowolonym kolegom" przekazać trochę wiedzy .

 

Określamy dwie możliwości programowania :

 

1. Programowanie z palca tj. Wybieramy sterownik i za pomocą WInKFP uploadujemy oprogramowanie , oczywiście moduły pracujące na most wymagają programowania poprzez światłowód więc kabel DCAN nie wystarczy . Jest prawie nie osiągalne zaprogramowanie z określeniem jednolitego poziomu softu ( Integrated level) w aucie.

To działanie jest tylko i wyłącznie doraźne ....

 

2.Programowanie Full

 

Realizowane jest poprzez oprogramowanie BMW zwane ISSS i po podłączeniu samochodu system sam dobiera wszystkie update sterowników . Rozpoczyna od aktualizacji CAS i następnie po kolei wszystkie sterowniki kończąc zapisaniem poziomu softu całego auta. Ważne jest żeby samochód miał jednolity poziom softu. Jeśli robione jest to z palca po podłączeniu do diagnostyki samochód wskazuje najniższy i najwyżśzy soft.

 

Dużo osób nie wiem o tym że w momencie update do pewnego poziomu np.DME sterownik silnika bez update skrzyni biegów auto będzie się dziwnie zachowywało.

 

Oczywiście czasem dany sterownik nie podsiada aktualizacji ale zazwyczaj jest to po koło 7-8 latach od zakończenia produkcji.

 

Czytałem również powyżej że aktualizacja CCC i CIC jest bez sensu ale z jakiegoś powodu została opublikowana.

 

Poprawki są tworzone przez BMW na podstawie informacji i sugestii klientów i serwisów.

 

 

Zdjęcie z systemu ISSS programowania , ustalanie poziomu softu i wyposażenia

 

http://imageshack.us/a/img198/1141/isss46320120710121343.png

 

Zaplanowane programowanie i kodowanie samochodu ( P , C , A)

 

http://imageshack.us/a/img692/989/isss46320120920124100.png

 

Zdjęcie zawiera schemat wszystkich sterowników i zaplanowanych dla niego prac.

 

Programowanie całego samochodu trwa od 2,5h do 7h.

 

System na koniec koduje auto pod fabrykę.

 

Kodowanie dodatkowych funkcji możemy już później zrobić jako gadżet....

 

Ważne jest jeszcze potrzymanie poziomu napięcia przy programowaniu.

 

PS.

 

Po programowaniu powinno się zrobić diagnostykę ISID i dokonać inicjacji i kalibracji np. Kierownicy czy adaptive drive....

 

http://imageshack.us/a/img338/5927/isid23020120725142050.png

Bimmer Retrofit Polska


Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia moduły BMW, konwersją BMW z importu, DVD FREE, CIC seria F i E, BMW APPS, imp. naprawczych kodów FSC


Nasza firma posiada w BMW AG status External Service Partner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Normalnie :) Bedzie zrobione tak ze chipa nie stracisz .

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Dziekuje. Wielu mi juz zaufanie i sa zadowoleni. Ale zawsze pojawia sie ktos kto chce troszke namotac.

 

Na marginesie , kolego Art full moim spisobem czyli tym beznadziejnym, biednym nieprofesjonalnym itp kosztuje 400zl za diagnoze update i kodowanie drl i innych funkcji.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
W takim razie jak zaktualizowac auto zeby nie stracić chipa?

 

Nie da się zrobić programowania sterownika silnika bez utraty chipa. Podczas programowania ładowany jest soft fabryczny tak więc wszystkie modyfikacje w programie zostaną zamazane.

 

Jeśli chcesz mieć nowszy (zalecany) poziom oprogramowania w swoim aucie to w pierwszym kroku należy wykonać update auta i potem zrobić modyfikację oprogramowania sterownika silnika.

 

Inaczej się nie da...

Edytowane przez prmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Dziekuje. Wielu mi juz zaufanie i sa zadowoleni. Ale zawsze pojawia sie ktos kto chce troszke namotac.

 

Na marginesie , kolego Art full moim spisobem czyli tym beznadziejnym, biednym nieprofesjonalnym itp kosztuje 400zl za diagnoze update i kodowanie drl i innych funkcji.

 

Wg. mnie nie chodzi o "zamotanie" tylko o wykonanie procesu programowania wg. technologii/zaleceń producenta.

 

Jakby nie patrzeć, pracował nad tym sztab inżynierów z BMW i z jakiś powodów obrał taką a nie inną drogę...

 

Ja też na początku "bawiłem" się WinKFP w trybie Comfort Mode na swoim aucie podnosząc wszystko co się da do najnowszej wersji oprogramowania ale tym sposobem moje auto dostawało soft nie koniecznie odpowiedni dla mojej wersji auta.

 

Podłączając takie auto pod ISTA/P od razu jest bałagan bo niby jest najnowszy soft a I-Level nadal jest stary. Nie ma gwarancji, że tak załadowany soft (WinKFP) będzie pracował w sposób poprawny i zamierzony przez producenta.

 

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

 

Tak jak wielu innych i ja zdecydowałem się na tzw fulla u dziqsek. U mnie potrzeba ta wynikała z powszechnego błędu ELV w module CAS, który po upgradzie miał zniknąć. U mnie wyskoczyła od razy czerwona kłódka z kierownicą pomimo że blokada cały czas elegancko działała. Kasowanie błędu i porównanie działało zazwyczaj jeden dzień.

 

Ale do rzeczy, mój mechanik oprócz powszechnego GT1 posiada także oprogramowanie ISTA/P i to ISTą zrobił całe programowanie.

Trwało to bez mała ok 5 godzin, moje auto nigdy wcześniej nie było ugradowane, sterowniki miały oryginalny soft z 2006 roku.

 

ISTA zaczyna od tego że weryfikuje wszystkie auto i wszystkie sterowniki i przypisuje im najlepszy możliwy soft, co nie oznacza że programuje wszystkie. Dla przykładu, ku mojemu zdziwieniu wgrał mi nowy soft do silnika a skrzynię automatyczną pominął. Pewnie tak ma być. Chip oczywiście poszedł pa pa, ale zdawałem sobie z tego sprawę.

 

Najbardziej bałem się programowania CCC, które to jest bardzo chimeryczne i potrafi umrzeć. Ale się udało ma nową szatę i inne ułożenie menu.

 

Programowanie odbywało się przy podłączeniu do profesjonalnego prostownika a komp miał łącze światłowodowe z netem.

 

Być może coś pokręciłem, ale wybaczcie nie jestem specem w programowaniu aut.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Nic nie pokreciles , wszystko opisales bardzo ladnie i szczegolowo. Mam nadzieje ze klodeczka zniknela :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Witam kolegów

 

Tak jak wielu innych i ja zdecydowałem się na tzw fulla u dziqsek. U mnie potrzeba ta wynikała z powszechnego błędu ELV w module CAS, który po upgradzie miał zniknąć. U mnie wyskoczyła od razy czerwona kłódka z kierownicą pomimo że blokada cały czas elegancko działała. Kasowanie błędu i porównanie działało zazwyczaj jeden dzień.

 

Ale do rzeczy, mój mechanik oprócz powszechnego GT1 posiada także oprogramowanie ISTA/P i to ISTą zrobił całe programowanie.

Trwało to bez mała ok 5 godzin, moje auto nigdy wcześniej nie było ugradowane, sterowniki miały oryginalny soft z 2006 roku.

 

ISTA zaczyna od tego że weryfikuje wszystkie auto i wszystkie sterowniki i przypisuje im najlepszy możliwy soft, co nie oznacza że programuje wszystkie. Dla przykładu, ku mojemu zdziwieniu wgrał mi nowy soft do silnika a skrzynię automatyczną pominął. Pewnie tak ma być. Chip oczywiście poszedł pa pa, ale zdawałem sobie z tego sprawę.

 

Najbardziej bałem się programowania CCC, które to jest bardzo chimeryczne i potrafi umrzeć. Ale się udało ma nową szatę i inne ułożenie menu.

 

Programowanie odbywało się przy podłączeniu do profesjonalnego prostownika a komp miał łącze światłowodowe z netem.

 

Być może coś pokręciłem, ale wybaczcie nie jestem specem w programowaniu aut.

 

Pozdrowienia

 

Czerwona kłódka zniknęła Ci po tzw. "full'u" wykonanym przez autora tego wątku czy dopiero po tym jak Twój mechanik zrobił programowanie całego auta przez ISTA ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programowania przez dziqsek nie zdążyłem zrobić. Wyjazd dziqsek na Śląsk ma dopiero nastąpić :-). Nie czekając na to czy to się stanie czy nie, a także mając na uwadze że kłódka może kiedyś zablokować mi auto na amen, wybrałem kodowanie poprzez ISTA. Póki co drugi dzień i blokada się nie pokazuje. I mam nadzieję że tak pozostanie.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Będzie dobrze :cool2: ISTA/P "wie co robi"...

 

Pytałem, ponieważ zauważyłem, że sam update sterownika CAS przez WinKFP oraz reset licznika ELV z reguły przynosi krótkotrwały efekt. Po kilku dniach czerwona kłódka powraca...

 

Programowaniu całego auta przez ISTA/P, dopiero rozwiązuje problem...

 

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Zgadza sie ja autko nie ruszalem jeszcze czego mozna by sie domylec skoro kolega napisal ze ma tez ccc zrobione . co do klodki to nie pisz bzdur ze sam cas i reset elv pomagaja na kilja dni prosze cie. na e90 post chlopaki u siebie tak robia od dawien dawna i jakos im nie wraca u kilku moich klientow rowniez byl zabieg robiony winkfp i is ta i rowniez klodka nigdy nie wrocila wiec swoje madrosci jak prosilem rozsiewajcie w dziale diagnostyki a nie w moim temacie kodowan grupowych bardzo prosze.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.