Skocz do zawartości

Matthew

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 120d 2005
  • Lokalizacja
    Południe

Osiągnięcia Matthew

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Historii ciąg dalszy. Od ostatniego razu problem z odpalaniem i gaśnięciem zaczął występować praktycznie przy każdej jeździe. Zatem nieco zdesperowany (po kilku nieplanowanych postojach) zawiozłem samochód do pierwszego lepszego warsztatu z wolnym terminem i z dobrymi opiniami na necie. Jak się później okazało gość był tak zwanym "druciarzem" i jest mega-negatywnie nastawiony do czegokolwiek z ASO. Do tego stopnia, że zdiagnozował wadliwy stycznik i wymienił na niepasujący(!). A zrobił to tak, że do stycznika dolutował sobie kabelki z pinami i takiego pająka schował pod klapką przy sterowniku silnika. Usterki jednak nie usunął. Jedynie zasugerował, że na 99% to wadliwy sterownik silnika. Zabrałem samochód i szukałem pomocy gdzie indziej. Następnie (już po świętach) samochód trafił do sprawdzonego speca od BMW. Gość wymienił mi stycznik na oryginalny i zaczął diagnozować sprawę. Po paru dniach dostałem odpowiedź, że wszystkie styczniki są sprawne, moduł CAS jest sprawny zatem wina może leżeć (niestety) tylko w sterowniku silnika. Gość jest na tyle ogarnięty, że podzwonił po "źródłach" szukając używanego sterownika na podmianę (opcja z ASO kosztuje około 4000, więc sobie odpuściłem). Jak gość twierdzi, od 10 lat robi z Beemkami i wcześniej miał tylko jeden padnięty sterownik w dieslu (w benzyniakach miał więcej). Na szczęście po tygodniu znalazła się jedna sztuka, więc natychmiast umówiłem się na "operację" do poleconego speca od elektroniki BOSCHa. Dziś wymieniłem u niego sterownik. Jak dotąd wszystko jest dobrze ale na 100% to się okaże w najbliższych tygodniach. Operacja trwała niecałe 30 minut, z czego większość to demontaż i ponowny montaż sterownika. Koszt to 800 zł za całość. Odezwę się niedługo czy wymiana tego sterownika to był sukces czy jednak porażka. EDIT: Wymiana sterownika DDE polegała na wyszukaniu używanej sztuki z dokładnie takim samym numerem zamówieniowym/seryjnym BOSCHa i "sklonowaniu" programu i pamięci ze starego do nowego. PS: @kotin44 przepraszam za brak odpowiedzi. Jakoś nigdy nie potrafiłem sobie przypomnieć czy świeci ta kontrolka czy nie. Na pewno objawy były identyczne jak u domi_07, czyli Tyre Presure Failure, DSC Failure i kontrolka "auto na podnośniku".
  2. @domi_07 Serdeczne dzięki za odpowiedź. Na pewno solidnie przejrzę bezpieczniki i styczniki. Napiszę co z tego wyjdzie.
  3. Samochód jakiś czas temu wrócił od mechanika, który stwierdził, że "to chyba nie jest w jego kompetencjach". Nie zdiagnozował nic, wziął tylko symboliczną opłatę. Natomiast problem z rozruchem ewoluował. Aktualnie poza tym, że nie zawsze mogę odpalić samochód (tak jak opisałem wyżej), to w ostatnich dniach samochód zgasł mi podczas jazdy(!) Wystąpiło to po prawidłowym rozruchu. To znaczy rano odpalił od razu, bez problemów, natomiast po 3-5 minutach jazdy zgasł mi dwukrotnie (akurat w porannym korku na światłach). Po zatrzymaniach oczywiście nie mogłem go normalnie odpalić. Sam już nie wiem co z tym dalej zrobić. Problemy z czujnikiem sprzęgła wykluczam po tym jak samochód zaczął gasnąć podczas jazdy natomiast zwrócę uwagę na pozostałe kwestie związane z przyciskiem Start/Stop. Mam pewne podejrzenie, że może to być kłopot z dostarczaniem paliwa (syf w baku, niedomagający filtr paliwa, może pompa paliwa). Z tego co zdążyłem przeczytać to widzę, że problemy z odpaleniem i samoczynne gaśnięcie samochodu często towarzyszy problemom z układem zasilania paliwem, więc może to jest dobry trop... Pozdrawiam.
  4. No można by pójść w stronę rozrusznika ale jak to pożenić z przypadkami kiedy motor już zdążył odpalić i zaraz po tym został (bezczelnie) zgaszony? PS: W międzyczasie odstawiłem samochód do kolejnego magika, który nie jedno BMW z dieslem już widział. Niech ten się wykaże. Największy problem z diagnozą tego problemu polega na wywołaniu takiej sytuacji na serwisie. Już dwa razy zostawiałem samochód (u różnych mechaników) w tej sprawie i za każdym razem wóz, akurat wtedy(!), palił bez najmniejszego zająknięcia. Mam nadzieję, że do trzech razy sztuka. Mimo to, jeśli ktoś z Was zetknął się z podobnym problemem to proszę o pomoc. Pozdrawiam, Mateusz
  5. Drodzy klubowicze, Od pewnego czasu mam problemy z rozruchem silnika w mojej Jedynce 120d (M47N2) rocznik 2005. Wygląda to tak, że po wciśnięciu przycisku Start motor kręci przez około sekundę i przestaje kręcić. Kolejne próby wyglądają tak samo, do momentu kiedy dopiero za którymś razem zapali jak gdyby nigdy nic się nie działo. Niestety odpala dopiero po 10-15 próbach. Ponadto dwukrotnie zdarzyło się tak, że motor zdążył odpalić i zaraz po tym zgasł. Takie problemy występują od około roku w losowych odstępach czasu. Potrafi zdarzyć się kilka razy w tygodniu a później przez 3 miesiące nie występować. Poza tym samochód na co dzień odpala bez problemów. W związku z tymi problemami wymieniłem już akumulator, sterownik świec i same świece. W międzyczasie wyszedł też problem z jednym wtryskiem, który też wymieniłem. Co prawda po wymianie sterownika świec i wtrysku były te 3 miesiące bez problemów ale dziś znów nie mogłem odpalić. Co ciekawe samochód nie zgłasza błędów związanych z tym tematem (diagnozowałem u dobrego mechanika, pokazał mi logi z diagnostyki). Może ktoś z was umie doradzić gdzie mogę szukać przyczyny moich problemów albo chociaż jak (gdzie) to mogę zdiagnozować na Śląsku? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam, Mateusz.
  6. 1. Viktor 320d full 2. Jasons E92 335d full 3. Friday69 e91 318d full 4. Temo e91 318d full 5. Pawel jaslo ( spoza forum ) kodowanie 6. Beemik e83 (automat) full 7. Matthew E87 120d full
  7. Moje wyniki w 120d 163KM. Jeżdżę głównie w trasie, zazwyczaj sam. Niewiele po mieście (jeśli za jazdę po mieście brać stanie w korkach w godzinach szczytu), gdyż w mojej okolicy dużych miast brak i (jeśli wszystkie drogi są przejezdne) w godzinach szczytu nie stoi się dłużej niż 10-15min. Ale za to często śmigam na krótkich odcinkach 10-20km. Moja jazda jest raczej mało oszczędna, ponieważ lubię czerpać radość z jazdy, nie minimalizując za wszelką cenę spalania. Autostradą często pozwalam sobie na 200+, a na (pod)górskich zakrętach (których u mnie nie brakuje) lubię przycisnąć, próbując wyczuć moment w którym tylna oś traci przyczepność. I tak: Lato: 6.7l (opony 225/45/R17) Zima: 7.2l (opony 195/55/R16) Trasa: Tor Brno - Bielsko-Biała (do skrzyżowania ulic Niepodległości z Wyzwolenia): Odległość: 245km Prędkość średnia: 124.5km/h (czas 1h 58min) :twisted: Spalanie 7.6l Spalanie dość wysokie jak na taką trasę, ale tuż za Brnem dogoniłem zająca w Maździe, który utrzymywał około 170km/h, a później naszym przewodnikiem był gość w X5, którego z trudem nadganiałem zamykając licznik (gdy ktoś zblokował). Najlepsze było to, że jak już skończyła się autostrada i przeciwległe pasy ruchu były oddzielone tylko podwójną ciągłą to nasza trójka nadal śmigała 200+. ^^ Ostatnia trasa: (powrót od Luczara po kodowaniu mp3, przez to miałem reset kompa w Rzeszowie i dlatego zmierzyłem tylko krajoznawczą drogę powrotną) Rzeszów-Domaradz-Dukla-Gorlice-Grybów-Krynica-Muszyna-StarySącz-Rabka-MakówPodchalański-SuchaBeskidzka-Wadowice-Osiek k Oświęcimia Odległość: 365km Prędkość średnia: 67.5km/h Spalanie: 5.4l Tempo chyba niezłe, biorąc pod uwagę drogowe serpentyny, fotoradary w terenie zabudowanym, brukowane fragmenty i zakręty pod kątem 90st między domkami (np w Starym Sączu). Ciekawe jest to, że przy licznikowych 200km/h spalanie wynosi tylko około 8.5l, a przy gazie w podłodze (licznikowe 240km/h) około 15l. Choć wystarczy nieco odpuścić gaz i spalanie momentalnie spada o jakieś 2-3 litry, a prędkość niemalże ta sama. Moim zdaniem to świetne wyniki.
  8. Zgadzam się w 100%. Jakoś nie mogę przetrawić wyglądu nowej Jedynki. A spróbujcie wyobrazić sobie nadwozie coupe z takim śmiesznym przodem ^^. W ogóle widząc nową Piątkę (F10) miałem nadzieję, że kolejne modele będą równie ładne, niestety zawiodłem się. Ale wnętrze, z tego co zdążyłem obejrzeć i przeczytać, moim zdaniem świetne. I coś, co bardzo mi się podoba w nowym modelu to duży (chowany? Jak w Jedynce przed liftingiem) wyświetlacz. Właśnie, ktoś może wie czy ten wyświetlacz w ogóle składa się (chowa) w deskę? Obejrzałem już chyba 10 filmików i coraz bardziej mam wrażenie że on tylko udaje, że właśnie wysunął się z deski. :) Stara Jedynka 120d startowała od 125tys, ta powyżej pewnie jest bogato wyposażona. Z tego co wiem to F20 ma być nieco tańsza od E87 w takiej samej konfiguracji. Pozdrawiam
  9. Z mojej strony możesz oczekiwać co najwyżej słów podziękowania za cynk o CarpeDiemDiag, a w sprawie prowizji możesz uderzać do gościa, który zgarnął kasę :wink: Nie żałuję. Może i byłoby to ułatwienie gdyż mógłbym zapomnieć o światłach ale ksenony przy podobnym oświetleniu jak na zdjęciu wyglądają o niebo lepiej. A ja tak czy siak zawsze włączam światła ręcznie bo denerwuje mnie włączanie się reflektorów po naciśnięciu startera a przed włączeniem silnika i przygasanie przy "kręceniu". Przy dziennych zrobionych jak na przykładzie pozwoliłbym sobie na takie katowanie żarówek halogenowych ale obecnych mi szkoda. Nawet sprawdzałem w domu jak by to wyglądało (włączone drogowe tylko z postojowymi) ale stwierdziłem, że wygląda to jakby auto miało zeza :D Dodatkowo jeszcze pochwalę się, że wracając pozwoliłem sobie na zwiedzanie południowo-wschodniej Polski (nadkładając jedyne 145km). Trasa: Rzeszów-Domaradz-Dukla-Gorlice-Grybów-Krynica-Muszyna-StarySącz-Rabka-SuchaBeskidzka-Wadowice-Osiek k Oświęcimia. Dla widoków w dolinie Popradu, dobrej jakości dróg i górskich serpentyn było warto. Pozdrowienia dla kierowców czerpiących radość z jazdy :cool2:
  10. Zrobione. Działa. Czas kodowania około 15min. Polecam usługi Luczara.
  11. Wreszcie poznałem wersje softu w moim module CAPPL. Takową informację otrzymałem w Lubelskim ASO po podaniu numeru VIN (tak poprostu! a ja jeździłem po okolicy szukając "majstra ze sprzyntym"). Jakby tego było mało, rozmowa odbywała się przez telefon(!). Na szczęście moja wersja softu CCC_APP to 8.106.1, czyli w najbliższych dniach wybieram się na kodowanie mp3. Pozdrowienia dla lubelskiego serwisu BMW :)
  12. Nie wiem dokładnie jak to jest zbudowane wewnątrz ale wydaje mi się, że coś takiego jak 'radio' nie ma w moim wozie zastosowania. Prawdopodobnie posiadam moduł CCC, który przypomina płytę główną z notebooka i on dekoduje, odtwarza etc. (taki mały komputer z takimi peryferiami jak anteny radiowa i GPS, napędy optyczne, ekran, głośniki czy urządzenie sterujące iDrive). PS: Kto z okolic Oświęcimia sprawdzi mi wersję softu modułu CAPPL? //Szok! W promieniu 30km od mojego miejsca zamieszkania nikt oprócz jednej firmy (polecanej u różnych mechaników) nie potrafi z elektroniki samochodowej więcej niż 'kasowanie inspekcji'. A ludzie w tej jedynej firmie twierdzą, że mają tyle roboty, że nawet nie mają 5 minut, żeby mi to sprawdzić. (jasne!) :mad2: Pozdrawiam.
  13. Dobrze to słyszeć, gdyby nie ten post i tak przypomniałbym się wieczorem. Sam wczoraj trochę szukałem ale nie znalazłem żadnego info o mp3 i E87 w sieci.
  14. EDIT: Po dalszej korespondencji mailowej pan z rzeszowskiej firmy stwierdził, że: oraz da znać gdy się dowie jak sprawa ma się z jedynkami. PS: Dzięki darcyn! Pozdrawiam
  15. Tytułem wstępu: Posiadam BMW E87 z lipca 2005 wyposażone w nawigację Professional (napęd CD i DVD). W żadnym z napędów nie mam możliwości odtwarzania plików mp3. Próbowałem już nagrywania płyt z różnymi prędkościami zarówno CD-R/RW jak i DVD-R/RW, w katalogach i bez katalogów. Niestety po włożeniu płyty z plikami mp3 do któregokolwiek napędu wyświetla się komunikat "Not supported format...". W związku z tym zacząłem szukać na forum rozwiązania tego problemu. Przeczytałem, że można "nadbudować oprogramowanie" czy też "odblokować mp3" w autoryzowanych serwisach BMW co pozwoli cieszyć się dużą ilością muzyki na niewielu nośnikach. Zacząłem, więc dzwonić do najbliższych serwisów: -Bielsko-Biała (Sikora) - Pracownik przyznał, że nie spotkał się z czymś takim i polecił zadzwonić w przyszłym tygodniu gdy wróci kierownik serwisu (może on będzie się znał). -Mikołów (też Sikora) - Gość poprosił o maila z numerem VIN i opisem tego co chcę zrobić, a on miał się skonsultować i odpisać. Po tygodniu odpisał, że są w stanie takie coś zrobić. Ale czy to się uda "zależy od radia" a to sprawdzą po podłączeniu do komputera. Koszt około 500zł. :? //Nawet jestem w stanie wyłożyć 500zł za taką usługę w ASO ale muszę być pewny, że zrobią to jak należy. -Katowice (Bawaria Motors) - Poprosili o VIN i po chwili stwierdzono, że w moim wozie nie ma możliwości odtwarzania mp3. Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy ale chodziło mi o programowe "dołożenie" odtwarzania mp3, a nie stwierdzenie czy teraz mogę odtwarzać mp3. Po bezowocnych kontaktach z serwisami postanowiłem to odłożyć, ale problem powrócił gdy spędziłem kilka godzin w samochodzie przełączając stacje radiowe w poszukiwaniu muzyki w otchłani reklam, wiadomości i POPu. W związku z powyższym szukam pomocy wśród użytkowników tegoż forum, którzy zajmują się aktualizacją bądź ingerencją w oprogramowanie samochodów BMW: Czy ktoś z Was potrafi zmusić Navi Professional w E87 z lipca 2005 roku do odtwarzania mp3? (lub do zrobienia czegokolwiek w rozsądnej cenie, co pozwoli odtwarzać pliki mp3 w moim wozie) Lub czy ktoś może polecić dobre ASO gdzie będą się na tym znali i nie wezmą 500zł za, sprawdzenie wersji modułu i stwierdzenie, że nic nie mogą zrobić? Jestem w stanie przemierzyć kawał drogi żeby to zrobić w profesjonalny sposób, więc gdzie to będzie zrobione nie ma dużego znaczenia (aczkolwiek preferuję Małopolskę, Śląsk i Dolny Śląsk ze względu na łatwy dojazd). Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.