Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych czytelników.

 

Zamówiłem BMW. Pierwszy raz będę jeździł bawarską perłą motoryzacji i pierwszy raz NIE czytałem żadnego forum przed zakupem. Oparłem się w całości na sugestiach pracownika salonu i teraz Wy mi powiedzcie co z tego wyszło.

Miałem zamiar odsluchac oferty calej wielkiej trójki w kolejności alfabetycznej. Zatrzymałem się na 'b'.

Ponieważ jeżdżę starym już RS-em (dalej nim będę jeździł, bo to wieeelka frajda) to byłem mocno ukierunkowany na Audi. Zadecydowałem się na BMW na własną prośbę koncernu z Ingolstadt, a raczej polityki sieci sprzedaży w Polsce. Mówiąc po ludzku - z powodu ceny.

Ostatecznie niedługo do odbioru 528xi. Pakiet 'polski', 'biznes', webasto, wentylowane fotele, rolety, jakieś nowe zegary, hifi pro i w sumie tyle. Żałuje, ze się wczytałem w forum, bo już wiem, że zawieszenie w serii jest do kitu, dwustrefowa klima dmucha zimnem na pasażerów z tyłu bez względu na ustawienia, a z głośników dobiega dźwięk jak z MK232.

Mam chociaż nadzieję, że ten silniczek mnie nie zawiedzie.

Pozdrawiam serdecznie i proszę o słowa pocieszenia.

 

--

Tomek

Opublikowano
Dla pocieszenia poczytaj forum Audi, dowiesz się o pękających głowicach i wycierających kołach rozrządu :D

 

Ha, dzięki za słowa pocieszenia :).

Co prawda niestety najprawdopodobniej usterki, o których piszesz nie dotyczą silnika produkowanego przez quattro GmbH...

Natomiast znam z autopsji kłopoty związane z zawieszeniem DRC - dlatego nie zdecydowałem się na damper control. Czytam u Was, że jest to zestaw jednak obowiązkowy. Trudno.

 

Dzięki.

 

PS: Jak się nazywa ETKA dla BMW?

 

Pzdr,

 

--

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ETK. :) Albo www.realoem.com

 

Dlaczego martwisz się dźwiękiem skoro zamówiłeś ten lepszy. Wszystko ponad serię gra rewelacyjnie.

 

Dlaczego standardowe zawieszenie to taka tragedia? Skąd te teorie???

 

A co do BMW w stosunku do Audi. Wg mnie nie ma co porównywać, bo BMW to coś więcej niż samochód.. to radość z jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przypuszczam, że chodzi o akcyzę i z niej wynikające ceny. Najmocniejsze benzynowe Audi poniżej 2.0 litrów ma tylko 180KM.
Opublikowano

Cena A6 quattro w silniku 3,0 TFSI 300 KM (absolutne minimum) w porównywalnej wersji wyposażenia: +30.000, z uwzględnieniem uzyskanych rabatów.

Akcyza na pewno robi swoje.

 

Pozdrawiam

 

--

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czegoś nie kumam- dla A6 chciałeś minimum 300 KM a w F10 zadowolisz się 245KM, przy podobnej masie?

pozdrawiam

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a kiedy zamowiles? samochod juz w produkcji? jesli nie, to zawsze mozna zmienic konfiguracje

 

jesli doradca / sprzedawca bedze burczal, popros o kod etapu produkcji - samemu mozna wtedy ocenic czy sie da zmienic konfiguracje czy nie

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Czegoś nie kumam- dla A6 chciałeś minimum 300 KM a w F10 zadowolisz się 245KM, przy podobnej masie?

 

Miałem trochę przemyśleń w tym temacie.

Sprzedawca zapewniał mnie, że te 245 koni to dość udana konstrukcja - jego rola, nie brałem tego zbytnio pod uwagę. Nie zależy mi aż tak na mocy. Moc mam w garażu. Zależy mi na napędzie na 4 i nie chcę diesla. To, jak widzicie, mocno zawęża wybór. Szóstka oferuje dwa silniki: FSI i TFSI. No i znowu: mam niechęć do rozwiązania zwanego FSI - znawcy tematu wiedzą, co się działo z kolektorami ssącymi w tych motorach... Niby przeszłość, ale uraz pozostał. Postanowiłem wybrać 528. Czy to zły wybór?

 

Pozdrawiam,

 

--

Tomek

Opublikowano
a kiedy zamowiles? samochod juz w produkcji? jesli nie, to zawsze mozna zmienic konfiguracje

 

 

Produkcja początek listopada. Nie wiem, na jakim etapie można coś zmienić, ale nie dawno dodałem rolety i nie było specjalnego problemu.

 

Pozdrawiam,

 

--

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no sie zastanow czyli nie zmienic konfiguracji: np. zawieszenia - z tego co czytalem, standardowe jest takie sobie, dajace znacznie mniej frajdy niz np. zawieszenie standardowe w e60... poza tym fotele komfortowe to wg. mnie MUST w bmw - pisales o wentylacji, ale nie wiem czy bedziesz mial komfortowe

 

poza tym - jezdzieles 528? ja mialem przez dzien jako samochod zastepczy i mialem wrazenie, ze samochod "nie jedzie"; to jest odczucie czysto subiektywne, ale piszesz o nadziei odnosnie silnika...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy zly wybor? Niekoniecznie, aczkolwiek pakujesz sie w nowa jednostke napedowa w gamie BMW. Czy bedzie ona trwala? Hgw. Czas pokaze.... Tak jak z silnikami fsi- przeciez je testowali zanim wypuscili do produkcji ale nie unikneli problemow.

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.