Skocz do zawartości

inspekcja klapek na dolocie


larry

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

troche ciarki przechodza po czytaniu postow odnosnie szkod wyrzadzonych przez urywajace sie klapki na dolocie.

wymontowanie klapek widze tez ma podzielone opinie.

czy wy robicie jakies profilaktyczne inspekcje tych klapek, czyszczenie, wymiana jakis elementow, uszczelnien etc...?

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mi się tak wydaje, że problem nie tkwi tyle w klapkach, co w ich sterowaniu podciśnieniowym. Pada zaworek przy EGR powodując jego niepoprawną pracę, a taki sam steruje klapkami.

 

A co ma zaworek do urywających się klapek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest w tym, ze to bolce nie wyrabiają, zaczynają latać i wtedy mamy miszmasz w cylindrach.

Nie wiem tylko czy same klapki są w stanie prześliznąć się przez zawory .

Tu http://bmwspecialistreading.co.uk/what-are-swirl-flaps/ kilka fotek o co w tym chodzi.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to co. Ciężko urwać zamkniętą klapkę która nie stawia praktycznie żadnego oporu (o ile nie jest zawalona nagarem). Wystarczy, że zaworek reaguje z opóźnieniem. W pozycji wyjściowej klapki są otwarte, jednak zaworek działa na podciśnieniu i widziałem już przypadki kiedy zwyczajnie się zabrudził przez co przepływ powietrza był ograniczony i jego reakcja była mocno spowolniona.

 

Akurat piszę o zaworku sterującym turbiną (w starszych silnikach) czy też EGR. Jednak one wszystkie działają dokładnie na tej samej zasadzie. Konwertują sygnał PWM ze sterownika silnika, na odpowiednią wartość podciśnienia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A czy jak ten zaworek działałby niepoprawnie to czy po podłączeniu pod komputer wywali jakieś błędy?

W którym miejscu dokładnie znajduje się zaworek ?

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli klapki się zatną, to komputer potrafi to wyłapać korelując wartości z różnych czujników, w tym czujnika ciśnienia znajdującego się w kolektorze. Natomiast chwilowe zacięcia o których mowa nie zostaną wyłapane.

 

Tylko nie traktujcie tego jak coś sprawdzonego. Myślę po prostu na głos, miałem już raz niezłe klocki z takim zaworkiem w poprzednim samochodzie. Jak przeczytałem, że również w 320D przy EGR ten zaworek robi to samo to tknęło mnie, że przy kolektorze również występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko klapkami steruje zaworek nr. 11a nie od EGR http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=11_3717&hg=11&fg=40 klapki urywają się przy sprawnym zaworku, dlatego zapytałem co on ma wspólnego, a poza tym zaworek od klapek nie psuje się za często i nawet nie kojarzę żadnego tematu żeby ktoś miał z nim problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że ten sam tylko taki sam/podobny. Działa na analogicznej zasadzie, ma tylko inny wydatek i obudowę. To powiesz mi w takim razie, jak się dowiesz, że masz ten zaworek nie sprawny? Odłącz od niego podciśnienie i sam sprawdź, że nic się nie stanie :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja nie napisałem że nic się nie stanie tylko że nie kojarzę żeby ktoś miał problemy z nim, przeważnie są problemy z zaworkiem od EGR lub w starszych modelach od turbiny. Gdyby zaworek był nie sprawny i nie otwierał klapek to by występowały problemy z mocą po przekroczeniu 2,200 obr. (w tym zakresie obr. otwierają się klapki) ponieważ za mało powietrza by sie dostawało w stosunku do paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsumowujac urwanie sie klapki jest spowodowanie osadzaniem sie nagaru, wyrabianiem trzpienia, poluzowaniem sie klapki na trzpieniu. z tego co rozumiem to podstawowe powody...reszta to tylko konsekwencja.

w takim razie pytanie - czy wy otwieracie czasami kolektor zeby sprawdzic ich stan, podczyscic, wymienic uszczelnienie itd...?

profilaktycznie, zeby w spokoju przejechac kolejnych pare km

PS - Arcisz dzieki za fajny link, ciekawe informacje ale podejrzewam ze na zdjeciech sa przypadki ekstremalne zabitych przewodow nagarem dla zachecenia wystraszonych klientow na ich modyfikacje. podejrzewam ze normalnie wyglada to o duzo lepiej.

prosze o komentarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialbym otrzymac komentarz od osoby/osob ktore takie cos probowaly - typu

 

1. tak otwieram co ....tys km,za kazdym razem sa brudne, prosta praca, tania, wymieniam podstawowe uszcz itp dzieki temu wymienilem juz 2 klapki bo byly luzne tak wiec warto bylo otwierac itd..

lub

2. nie ma sensu, zbyt duzo pracy, wiecej szkody niz pozytku z takiej inspekcji poniewaz ...itd

 

cos od kogos kto ma w tym doswiadczenie, teoretyczne dywagacje sa zawsze przydatne ale czesto bez konkluzji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Ja chciałem sprostować to co napisałem wyżej ponieważ to dotyczy starszych modeli które mają DDE 4.0, w modelach które mają DDE 5.0 - 6.0 klapkami steruje ECU poprzez elektryczny siłownik. Informacje pochodzą z WDS Wiring Diagram System.

 

The adjustable swirl flaps are located in the tangential channels of the intake system and are opened and closed according to the operating status of the engine. The swirl flaps are closed under the following conditions:

 

at low engine speeds and low injection volumes (map-controlled)

 

The swirl flaps generally open when

 

the coolant temperature < 14 °C OR

the amount of fuel > 24 mg OR

engine speed > 2250 rpm OR

the intake air temperature < -5 °C.

 

Function

 

In the case of the M57 TU with exhaust emission stage EURO 4 and on the X3 3.0 D, an electric motor activates the control rod to close the swirl flaps. The control rod is up against the rear stop when the swirl flaps are open.

 

The swirl flaps are sealed when closed in the tangential ducts with rubber gaskets.

Effects of faults

 

If the swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.

 

If the swirl flaps stick in closed position: Loss in power output of approx. 10 % at higher engine speeds, danger of engine overheating.

 

 

 

chcialbym otrzymac komentarz od osoby/osob ktore takie cos probowaly - typu

 

1. tak otwieram co ....tys km,za kazdym razem sa brudne, prosta praca, tania, wymieniam podstawowe uszcz itp dzieki temu wymienilem juz 2 klapki bo byly luzne tak wiec warto bylo otwierac itd..

lub

2. nie ma sensu, zbyt duzo pracy, wiecej szkody niz pozytku z takiej inspekcji poniewaz ...itd

 

cos od kogos kto ma w tym doswiadczenie, teoretyczne dywagacje sa zawsze przydatne ale czesto bez konkluzji

 

Sprawdzanie stanu klapek nie wiele daje ponieważ były takie przypadki że były w stanie bdb, bez luzów a po miesiącu jedna odfrunęła, tak było u jednego z kolegów w dziale E60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też sobie na głos pomyślę :D

 

Wg mnie to raczej problemem jest wadliwe mocowanie klapek do trzpienia. Z tego co pamiętam to mocowanie klapek poprawiono w M57N2 i M47N2 i tu raczej jest spokój ale też nie do końca viewtopic.php?f=70&t=194392

 

Z tym, że jakoś nie bardzo kumam dlaczego klapki mają się urywać przez źle pracujący zawór? Że niby siłownik sterujący klapami wyłamuje śruby za pomocą których są mocowane?

Moim zdaniem bardziej jest to problem wibracji czy odkręcania się śrub mocujących klapki niż źle pracującego siłownika.

 

larry zobacz tu http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf

Wiadomo że to firma która sprzedaje ale możesz zobaczyć jak toto wygląda i jak samemu wywalić o ile ktoś chce.

 

Kilka osób z forum sprawdzało swoje klapki i twierdziły że są OK, ja swoich jeszcze nie widziałem i mam czasem ochotę je chlasnąć :twisted: dla spokojności choć gdyby byłu dostępne jako część zamienna to już bym je wymienił dawno bez zastanawiania się - w ogóle, dlaczego nie jest to część wymienna?

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Z tym, że jakoś nie bardzo kumam dlaczego klapki mają się urywać przez źle pracujący zawór? Że niby siłownik sterujący klapami wyłamuje śruby za pomocą których są mocowane?(...)

 

Silnik pracuje w zmiennych warunkach. Masz 2.000 rpm i lekko wciśnięty pedał gazu, klapki są zamknięte. Teraz dajesz pełen but a klapki otwierają się z opóźnieniem. Przez chwilę działają na nie większe niż powinny siły. Taka sytuacja może właśnie prowadzić do ich poluzowania. Od samego otwierania / zamykania by się nie wyrobiły. Otwarte nie stawiają praktycznie żadnego oporu dla przepływającego powietrza.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak wygląda sprawa nieszczęsnych klapek w silniku N47?

Czy sprawdzał może ktoś stan owych klapek przy tym silniku??

Z informacji dostępnych w necie wynika że przy silnikach M47T2 może się tam nazbierać spory nagar (kleista maź) a jak to wygląda przy silniku N47?. Czy dużo jest pracy i trudności przy samodzielnej próbie rozebrania, sprawdzenia stanu klapek i przeczyszczenia??

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnosnie tych klapek,otóż mechanik wywalil klapki ponieważ byly już poluzowane i zostalo to zaslepione...czy owe zaslepienie moglo miec wplyw na puszczanie dymu przy wcisnieciu pedalu gazu na maksa podczas przyspieszania gdyz od tego czasu tak wlasnie sie dzieje oraz minimalne cykliczne drgania na biegu jalowym wyczowalne na kierownicy bardziej wyczowalne gdy silnik jest zimny.Owe puszczanie bąka jest wyraznie widoczne szczegolnie na 2 biegu przy pedale w odlodze.Dodam ze przedtem tego nie mialem.Mechanik bardzo kumaty bo zajmuja sie tylko bmw wiec prosze o powstrzymanie sie od komentarzy " lepiej zmien mechanika".Z gory dIeki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Panowie a jak wygląda sprawa nieszczęsnych klapek w silniku N47?

Czy sprawdzał może ktoś stan owych klapek przy tym silniku??

Z informacji dostępnych w necie wynika że przy silnikach M47T2 może się tam nazbierać spory nagar (kleista maź) a jak to wygląda przy silniku N47?. Czy dużo jest pracy i trudności przy samodzielnej próbie rozebrania, sprawdzenia stanu klapek i przeczyszczenia??

Pozdr.

Kolego w M47T2 318D 122km nie ma klapek :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.