Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, wertuje neta juz 4 godziny i nigdzie nie moge znalezc wykresu momentu obrotowego silnika M54B22, zastanawia mnie w jakiem zakresie obrotów uruchamia sie vanos? i czy jest to wyczuwalne, nie wiem czy to jest okej ale u mnie dopiero po 5000 obr silnik słyszalnie zmienia dzwiek i budzi sie do zycia. Do tego chyba wypalilem wydech bo od 2.5 do 3.5 tys/obr wydech zaczął wydawac metaliczne dzwieki, bzyczy jak m50b25, czasem potrafi strzelic z rury :duh: . Pozdrawiam
Opublikowano

Weź stetoskop czy przyłóż ucho bliżej do Vanosa (jak nie jesteś w stanie usłyszeć charakterystycznego kliknięcia), podkręć obroty i sie dowiesz kiedy się włącza u Ciebie.

A jak chcesz wiedzieć kiedy się powinien włączać to to chyba zależy od wielu czynników, nie tylko od obrotów. A zadaniem Vanosa niekoniecznie jest budzenie silnika do życia ?

Opublikowano
witam ponownie, nie slysze zadnych charakterystycznych klikniec, stetoskopu nie mam bo nie jestem lekarzem. Dlatego pytam na forum po uprzednim googlowaniu. :D
Opublikowano
Nie musisz mieć stetoskopu, wystarczy listewka o przekroju kwadratu przyłożona do ucha. Generalnie silnik M54 oddaje swoj moment obrotowy łagodnie, liniowo bez zrywów.
Opublikowano
Kolego sprawdź czujnik wału, wtedy strzela w wydech - jak nie ma zapłonu lub też kąt zapłonu jest nie odpowiedni. Zawiaduje tym sterownik na podstawie czujników wału korbowego, wałka ssącego i wydechowego, temperatury. Ale czujnik wału jest dominujący. Poza tym radzę udać się do elektromechanika - on ci szybko powie co i jak jest nie tak.
Opublikowano
U mnie podczas jazdy wyczuwalny moment załączenia się vanosa to około 4300-4500obr/min.
BMW E46 320i
Opublikowano
Z tego co wiem to w m54 nie czuć vanosa gdy jest sprawny,w m52 też chyba tak powinno być.Jeśli czuć nagły przyrost mocy koło 4tyś obr to prawdopodobnie uszczelniacze na vanosie puszczaja.
Opublikowano

Podłącz kompa bo wróżenie z fusow nie ma większego sensu, jeśli chcesz kolejną możliwą przyczynę w ciemno to - czujnik położenia wałka rozrządu :]

 

Wysłane z mojego LG P990 za pomocą Tapatalka

Opublikowano
Z tego co wiem to w m54 nie czuć vanosa gdy jest sprawny,w m52 też chyba tak powinno być.Jeśli czuć nagły przyrost mocy koło 4tyś obr to prawdopodobnie uszczelniacze na vanosie puszczaja.

 

E chyba nie inpa nic nie pokazuje a silnik chodzi równiutko i ma swoją moc mniej więcej w całym zakresie .

BMW E46 320i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.