Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!

mam prośbę, najpierw o odrobinę wyrozumiałości (dopiero zaczynam sie tym bawić) a oprócz tego o pomoc!!

 

zakupiłem na allegro zgodnie z poleceniem interfejs od E-VOLT

wszystko zainstalowałem krok po kroku zgodnie ze wskazówkami, na końcu z tego co rozumiem mając podłączony kabel do kompa i odpalając INPA powinienem zobaczyć czarne pole przy komunikacie BATTERY czyli ON u mnie nie cholery

nie zależnie czy mam podpięty kabel pod auto, czy w aucie wkładam kluczyk i go wciskam uruchamiając zapłon czy też uruchamiam silnik!!!cały czas dwa pola są białe co świadczy o OFF!!!!!!!!!!!

 

chce jeszcze nadmienić że zmianiałem ustawienia w menadzerze urządzeń na wartości podane przez trandolfa czyli 4096 dwa razy na COM1, i nic!! zmieniałem też zgodnie z poleceniem producenta kabla na wartości 1024 i COM2 dalej [bAD]!!!

przy próbie wgrania sterowników producenta dostaję komunikat o tym że to są starsze od tych które były na MWA od trandolfa, zaglądałem do zmiennej środowiskowej wygląda że jest wszystko ok jest dopis w PATH ten....c:\ediabas itp. dokładnie go teraz nie pamietam!!!

 

co może być nie tak dlaczego nie działa???

a prócz tego skąd wziąść INPA wersję dla E90 lub tez spolszczenie do wersji 5.0 bo taką mam aktualnie zainstalowaną???

 

z góry dziękuję za wskazówki!

Opublikowano

jak zainstalujesz tak jak oni piszą w manualu, i tę ich INPe to wtedy te lampki się zapalają

wiem bo też mam ten 'shit'

ale u mnie problem jest inny bo ciągle zrywa połączenie, kabel już mam 2 wymieniony przez nich i póki co poprawy brak ;/ :mad2:

wwo_j
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Wiele ja tez mam kabel od nich i wiele osob ktore znam, wiec albo faktycznie zaczeli wypuszczac bobki albo cos zle robicie , a softy co oni daja sa akurat mocno srednie :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ustaw lantency timer na 1 bo na 16 to tak zrywa caly czas

 

Menadzer urzadzen wlasciwosci interface i tam poszukaj tam gdzie zmieniasz com jest tez timer

 

mam ustawione na 1, oraz resztę zgodnie z tym co dostałem od nich w instrukcji.

Błędy mogę zczytywać, ale problem się pojawia np gdy usiłuję live date zrobić bądź np coś kodować

Wiele ja tez mam kabel od nich i wiele osob ktore znam, wiec albo faktycznie zaczeli wypuszczac bobki albo cos zle robicie , a softy co oni daja sa akurat mocno srednie :)

jak bawiłeś się tym ich kablem, to miałeś jakąś nietypową konfigurację (inną niż podają oni) czy Ci wszystko ładnie banglało ?

wwo_j
Opublikowano
Na bank problem z kablem, sam stawiałem na tym inpe i zrywa połączenie ( na innym fejsie hula aż miło )

no właśnie, drugi kabel i to samo :mad2:

wwo_j
Opublikowano

i co z tym zrobimy ? :)

edit: już mam 2x ON, ale co z tego jak i tak dalej rwie połączenie i więcej błędów to chyba tylko w Windows Millenium widziałem :mad2:

wwo_j
Opublikowano

Najprościej kupić przezroczystego Chinola i pobrać do niego inpę EA-90X z chomika, zainstalować stery i wszystko chula a jak wyskakuja błędy coapi bądź inne to wina plikow konfoguracyjnych które TRZEBA dogrywać z SP-DATEN_Exx bo tam sa wytyczne dla programow o danym sterowniku itp. lub błędy w kodowaniu auta ZCS.

 

Dodam że INPA to program warstwy INŻYNIERYJNEJ stworzony dla konstruktorów oraz biura rozwoju, a obsługa jest zaawansowana, żeby go używać do kodowania KONIECZNIE trzeba mieć pojęcie o zasadzie przesyłu danych jak i architekturze sterowników w BMW MINI i RR. Żadna innna marka nie wypuściła takiego oprogramowania z rąk. Dla warsztatów był MODIC DIS teraz ISTA. INPA nadal jest najwyższym urządzeniem w bmw do diagnozy programowania modułów choć architektura plików konfiguracyjnych z 2012 roku nie pasuje z powłoki ISTY, prawdopodobnie się juz zabezpieczyli. Na ten dzień INPA można swobodnie łączyć serie F o ile wiemy co chcemy robic i mamy odpowiednio skonfigurowane oprogramowanie.

Pozdrawiam i dziękuję.
Opublikowano
w końcu udało mi się uruchomić ten e-voltowy kabel:) kolega Dziqsek podzielił się ze mną swoim doświadczeniem i pliczkami i INPA śmiga aż miło (mimo że 'lampki' są dalej 2x OFF)
wwo_j
Opublikowano
A ja mam taki problem że wogóle się nie łączy. Kupiłem fejs z przejściówką 20 pin. I tu moje pytanie. Mam auti z 99r, pod kierą nic nie ma ( wykręcałem nawet schowek żeby poszukać) mam po lewej stronie przy webasto. Ale tam jest podłączone tylko 6 pinów. Po co przejściówka na 20 jak tylko 6 aktywnych??? Chyba że coś z auta mam wycięte. Jak to u Was wygląda.
Opublikowano
No to dlaczego się nie łączy, mam wszystko pozmieniane wg instrukcji, port COM1 zmienione pliki eiabas i odb i nie widzi ani battery ani idnition. Fejs nowy, jak się podłącza to na wtyczce zapala się czerwona kontrolka. Może jakieś wskazówki??
Opublikowano
No to dlaczego się nie łączy, mam wszystko pozmieniane wg instrukcji, port COM1 zmienione pliki eiabas i odb i nie widzi ani battery ani idnition. Fejs nowy, jak się podłącza to na wtyczce zapala się czerwona kontrolka. Może jakieś wskazówki??

a od kogo masz ten fejs?

wwo_j
Opublikowano

E-volt

Po ponownym zaistalowaniu sterów działa ale wyskakują błędy i Battery off

CHciałem Disem aktywować manetkę ale chyba nic z tego nie będzie.

Spróbuję jeszcze inną inpę zainstalawać ( miałem 4.4.7) i zobaczymy, jak coś pomoże to napiszę

Opublikowano
E-volt

Po ponownym zaistalowaniu sterów działa ale wyskakują błędy i Battery off

CHciałem Disem aktywować manetkę ale chyba nic z tego nie będzie.

Spróbuję jeszcze inną inpę zainstalawać ( miałem 4.4.7) i zobaczymy, jak coś pomoże to napiszę

 

a masz te ich INPE ? bo bez niej mi też kontrolki nie chciały działać

wwo_j
Opublikowano

Ok dzisiaj jeszcze trochę potestowałem i swój problem z e-voltowy fejsem rozwiazałem tak:

 

1) nowe drivery do kabla z:

http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm

 

2) następnie instalacja Instprog.exe z obrazu "dzialajacy_ale_to_nie_5_02_INPAv502_EDIABASv647.iso"

można ją pobrać z wątku: viewtopic.php?f=97&t=108441

 

3) instalacja tej e-voltowej INPY, do pobrania z

http://download.hellshare.pl/i-k-rar/6081400/

 

oczywiście trzeba jeszcze sobie zaktualizowac SP-Daten

po tych zabiegach lampeczki w INPA śmigają aż miło :mrgreen: , z DIS też nie ma problemów :)

wwo_j
Opublikowano

Tak jak kolega pisze, na ich INPIE wszystko śmiga, Dis też. A macie może spolszczenie silnika do inpy??

Wszystko jest po polsku a silnik po niemiecku:(

Nie to żebym sobie nie poradził ale jak wszystko po polsku to wszystko.

 

Oczywiście spolszenia DISA nie ma???????

Opublikowano
Cieszę się że Ci również działą :) ja tam mam wszystko po ENG :) do e46 gdzieś na necie były jakieś spolszczenia
wwo_j
Opublikowano
A ja ostatnio opanowalem co w trawie piszczy z tym ignition i battery, trzeba emulacje wlaczyc w ediabas.ini :)

 

Możesz wytłumaczyć jak to zrobić?

Mam ten kabel z e voltu, uruchomiłem gotowca użytkownika trandolf na VMWare. Mogę zczytać błędy(NCS'a nie sprawdzałem jeszcze), ale battery i ignition na off cały czas...

Opublikowano
Ok dzisiaj jeszcze trochę potestowałem i swój problem z e-voltowy fejsem rozwiazałem tak:

 

 

oczywiście trzeba jeszcze sobie zaktualizowac SP-Daten

po tych zabiegach lampeczki w INPA śmigają aż miło :mrgreen: , z DIS też nie ma problemów :)

 

Mi też nie dziła nic po instalacji na nowym lapku. Po instalowaniu wszystko jest na off, batery jak i ignition.

Zasysam wszystkie 3 punkty tylko mam takie pytanie, jak zrobić aktualizacje sp0daten bo nigdy tego nie robiłem i nie mam pojęcia jak to wykonac i skąd wziąść te spdaten??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.