Skocz do zawartości

piotrpom

Zarejestrowani
  • Postów

    50
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d M47

Osiągnięcia piotrpom

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Chyba gdzieś podjechać trzeba. Jak ruszam z miejsca dynamicznie to też tak jest - obroty startują, auto stoi i później ostro przyspiesza. Jak delikatnie puszcze hamulec i dodam tylko trochę gazu to rusza płynnie.
  2. No i jak????? Jakieś sugestie ?????
  3. Witam, mam pytanie. Czy taka praca skrzyni jak pokazana na filmie jest prawidłowa?. Mama zapięty 4 bieg w manualu - dodaję delikatnie gazu. Silnik wchodzi na obroty bez redukcji. Czy nie powinien ciągnąc od razu z dolnych obrotów? Proszę o sugestię.
  4. piotrpom

    bmw e46 luzy na maglu

    jeśli masz luz taki jak pokazany na filmiku, to niestety ale regeneracja maglownicy pozostaje - jeśli z lewej luzu nie masz to niestety ale magiel ma luz pionowy. Koszt regeneracji to ok 500 zł w górę + demontaż i montaż - BMW niestety to takie auta w których cały układ kierowniczy musi być perfekcyjny - inaczej można się na drodze zabić ( szczególnie jak większe koła założysz ) Jak narazie nie masz kasy na regenerację, to możesz trochę podkręcić śrubę na maglu - może coś pomoże. - poczytaj w necie jak to zrobić. P.S I to nie jest PRĘT tylko listwa zębata :) Ściągnij osłonę i zobacz czy ten luz nie występuje na tym jabłuszku - bo wtedy tylko drążek trzeba wymienić.
  5. piotrpom

    bmw e46 luzy na maglu

    Kolego wszystko powinno być sztywne w układzie kierowniczym, a cały układ najlepiej sprawdzać na włączonym silniku bo wtedy pompa wspomagania pracuję. Jeśli masz luz od strony pasażera to na 99% drążek kierowniczy lub końcówka drążka wymaga wymiany, bo jak piszesz że jest duży luz, to z przekładni olej by ci wyciekł ( chyba że już cały wyciekł :) ). Jak chcesz dokładnie sprawdzić co trzeba wymienić to podnieś auto od strony pasażera, włącz silnik, niech ktoś porusza kołem a Ty sprawdzaj gdzie jest luz. Jak nie jesteś pewien to możęsz jeszcze ściągnąć osłonę drążka, i wtedy szystko ładnie widać. Może też być luz na sworzniach, lub tylnej tulei wahacza, jak nie masz za dużego doświadczenia w temacie to lepiej jedź na stację obsługi to Ci wszystko sprawdzą. P.S Jeśli masz luz tylko z jednej strony to raczej nie jest to awaria przekładni ( chyba że listwa ma luz pionowy)
  6. Jeśli czujnik wskazuje temperaturę zewnętrzną nr 20 stopni a wyświetla Ci się 18 to możesz zrobić kalibrację DISEM tzn robi się tak że jak skalibrujesz to będzie Ci się wyświetlało to co podaje czujnik. Ja u siebie tak robiłem i nie mam pojęcia dlaczego była ta różnica - może dlatego że czujnik wymieniałem i coś nie tak było. Jak masz DISA to sprawdzę CI dokładnie jak to zrobić - a jak nie masz to i tak musisz do kogoś podjechać więc niech się ten " ktoś męczy " :D
  7. Nie koniecznie. Miałem tak kiedyś w aucie, że jak odpaliłem samochód to na sondach 0V. I cały czas auto chodziło na ustawieniach ecu. Jak się nagrzał to było to samo. Ale jak tylko dotknąłem gaz i auto wskoczyło na obroty to wtedy zaczynały sondy oscylować. Problem był w przepływie spalin przez katalizator. Na wolnych obrotach pęd spalin był zbyt mały - i wszystko się dusiło przed katem - nieraz auto gasło i pojawiały się błędy mieszanki. Po wycince katów zero problemu.
  8. Rzadko zdarza się taka sytuacja że 2 sondy na raz padają. Z tego co piszesz rozumiem że wyskakuje błąd obu sond. Napisz dokładnie jak ten błąd wygląda. Jeśli faktycznie obie nie pracują to ja obstawiał bym zakłócenie przepływy spalin - czyli katalizator ale najpierw wszystko dokładnie opisz.
  9. Jaki odpalisz auto na zimnym to wtedy sondy od razu nie działają, muszą się nagrzać - co wynika ze specyfikacji działania sond. Wtedy komputer pracuje na ustawieniach ECU i nie koryguje dawek paliwa. Jak już się nagrzeją to wtedy zaczynają oscylować i ECU koryguje dawki. Z opisu widzę że nie masz instalacji gazowej więc problem pewnie leży w samej pracy tych sond - piszesz że sondy nie pracują więc pewnie masz dwie, przed i za katem. Przed katem to sonda regulacyjna, ta za katem to kontrolna - która Ci nie pracuje???????
  10. piotrpom

    320d dźwiek z pod samochodu

    A ręczny to Ci działa, bo nieraz taki dźwięk jest jak okładzina od szczęki się oderwie i lata po bębnie.
  11. Ja latam na 225/45 przód i 235/45 tył. Po wymianie tylnych tulej wachaczy przednich ma Meyle HD naprawdę fajnie się lata na tych oponkach. Jak wjedziesz w koleinę to poczujesz ale niebezpiecznie nie jest i w sumie to nawet nie przeszkadza- nie tak jak na Lemforderach których już nigdy nie założę, nawet na 15 cali woziło po całej drodzę. ( może poprostu jekieś lewe mi się trafiły )
  12. Przetoczyć to można sobie bęben od ręcznego, ale szybciaj poleci Ci tylna tarcza niż ten bęben więc nie polecam.
  13. Bo może pompka ma za małą wydajność, albo przerywa. A działa to tak że z lewej komory pompka pompuje paliwo do filtra, z filtra wraca przewodem powrotnym do prawej komory, a z prawej przewodem przelewowym znowu do lewej. Odkręć filtr paliwa, przekręć kluczyk i zobacz czy się stan podnosi, jeśli nie to pompka nie pompuje ( może pracować ale daje za małe ciśnienie ) ewentualnie gdzieś przewód paliwowy uszkodzony ( od pompki do filtra, lub w samej pompce ten harmonijkowy się uszkodził. Jeśli natomiast pompuje do filtra to znaczy że paliwa nie przelewa, więc albo masz coś z tym przewodem przelewowym o czym pisałem wcześniej, albo coś z wyrównywaniem ciśnienia w komorach. Sprawdż to co napisaqłem i napisz ci się dzieje.
  14. Może masz nieszczelny układ podciśnienia, ja miałem to samo. Na przewodzie idącym od pompy podciśnienia do serva jest taki plastikowy odcinek gdzie się podłącza przedowy podciśnienia, i jeden koniec się ułamał ( od egr, choć to nie ma znaczenia bo możesz je podłączać dowolnie) I wtedy jak zgasiłem auto to całe podciśnienie z niego uciekało ( podczas jazdy poźniej nie było zauważalnej różnicy bo pompa daje więcej powietrza niż przez to pęknięcie uciekało.) Najlepiej sprawdź tak: ( jak Ci się nie chce wszystkiego rozbierać). Maska do góry, Ty patrzysz na żaluzję chłodnicy, ktośodpala auto. Przy zimnym silniku i sprawnym układzie podciśnienia powinny się zamnkąć praktycznie od razu po uruchomieniu silnika. P.S oczywiście jeśli elektrozaworek i cały układ żaluzji poprawnie Ci działa, Jeśli nnie to pod kompa musisz podłączyć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.