Kolego wszystko powinno być sztywne w układzie kierowniczym, a cały układ najlepiej sprawdzać na włączonym silniku bo wtedy pompa wspomagania pracuję. Jeśli masz luz od strony pasażera to na 99% drążek kierowniczy lub końcówka drążka wymaga wymiany, bo jak piszesz że jest duży luz, to z przekładni olej by ci wyciekł ( chyba że już cały wyciekł :) ). Jak chcesz dokładnie sprawdzić co trzeba wymienić to podnieś auto od strony pasażera, włącz silnik, niech ktoś porusza kołem a Ty sprawdzaj gdzie jest luz. Jak nie jesteś pewien to możęsz jeszcze ściągnąć osłonę drążka, i wtedy szystko ładnie widać. Może też być luz na sworzniach, lub tylnej tulei wahacza, jak nie masz za dużego doświadczenia w temacie to lepiej jedź na stację obsługi to Ci wszystko sprawdzą. P.S Jeśli masz luz tylko z jednej strony to raczej nie jest to awaria przekładni ( chyba że listwa ma luz pionowy)