Skocz do zawartości

M50B25 Problemy po swapie :/


zlyzet

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz zakładam że sonda jest już ok skoro jest nowa zresztą zauważyłem poprawę po wymianie.

Planuję jutro zrobić pomiar kompresji.

Silniczek krokowy już wstępnie czyściłem ale dzisiaj jeszcze zamoczę go w benzynie ekstrakcyjnej i jutro wyczyszczę zobaczymy czy to coś da.

Zawór filtra węglowego podłączony, czy sprawny trudno mi powiedzieć muszę przeczytać gdzieś jak się go sprawdza (dziś widziałem że kolega mechanik naciskał jakiś taki zaworek który jest na wężyku idącym od tego filtra i coś syczało - nie wiem czy to ma jakieś znaczenie tylko moja obserwacja).

Co do wtryskiwaczy to chyba właśnie to jest kabel do nich prowadzący... zresztą dużo rzeczy wskazuje na to że kiedyś był gaz w tym silniku (mimo tego że wg. gościa który silnik przekładał była gwarancja że igła) mianowicie uszkodzony przepływomierz, brak gumy między przepływomierzem a puszką filtra (podobno sprzedający silnik nie dał tej gumy), wąż idący od silniczka krokowego do kolektora w górę miał urwane mocowanie przy kolektorze i było to zarzygane i sklejone na jakimś silikonie (to wymieniłem i zrobiłem tak jak należy) a teraz jeszcze te kable... masakra

A jeszcze mi się przypomniało co do zaworu filtra węglowego że to przed swapem było i po swapie jest takie samo i działało więc raczej to można wyeliminować chyba że "swaper" coś tam spieprzył.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Między zaworem filtra węglowego a przepustnicą jest wężyk,wystarczy go ścisnąć kombinerkami na pracującym silniku(wolne obroty) jeżeli silnik nie zareaguje to znaczy że jest szczelny i wszystko ok(pod warunkiem że wężyk siędzi na przepustnicy pod spodem).Co do silniczka krokowego samo mycie przesłonki czasami nic nie daje.Trzeba go rozebrać na części pierwsze i wtedy masz pewność że jest ok,można się zdziwić ile tam jest syfu na komutatorze.Zaznaczasz na obudowie kreske żeby wiedzieć w jakim położeniu złożyć z powrotem obie części,odginasz metalowe zatrzaski(4szt) i rozebrany.W środku jest stożek który ułatwia złożenie(chodzi o szczotki0.Komutator wyczyść papierem 2000 a szczotki delikatnie pałeczką do uszu(benzyną)Można delikatnie dogiąć szczotki żeby lepiej dolegały do komutatora.Takie czyszczenie daje gwarancje że jest ok.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tych obrotów to nie wydaje mi się żebyś miał rację, nie kojarzę czegoś takiego na B20 a teraz jeszcze przeglądałem forum i dla porównania:

 

Filmik kolegi Boston0006: http://www.youtube.com/watch?v=XCJyC-Gz9fw&feature=youtu.be (obroty oczywiście falują ale spadają do "normalnego" poziomu po przygazowaniu)

 

A u mnie jest tak: http://www.youtube.com/watch?v=3xHoFAe3v04&feature=youtu.be

 

Jeszcze się przyjrzę jutro dokładnie ale jeśli dobrze pamiętam to te polutowane kable idą dalej do wtrysków.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli po przegazowaniu na luzie stają na 1000 to się zgadza ewidentnie coś nie tak( w tamtym poście miałem na myśli wrzucenie auta na luz przed światłami).Jeżeli chodzi o jazde na luzie to powinny trzymać tak jak napisałem około 1000-1100.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie dogadaliśmy się chyba ale dobrze że przynajmniej już teraz wiadomo że coś świruje.

Zobaczę co będzie jutro po przeczyszczeniu krokowca i podjadę zmierzyć kompresję.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokowiec wyczyszczony aż lśni i dodatkowo zmierzyłem oporności na pinach oraz sprawdziłem w jakiej pozycji zatrzymuje się przesłona - na 100% jest ok.

Kompresja sprawdzona - wyszło +/- 14 bar na każdym cylindrze więc zakładam że mechanicznie też jest w porządku.

 

Jedyna rzecz nad którą się jeszcze zastanawiam to przepływomierz... Jest oczywiście kupiony nowy ale zamiennik i tego się boję trochę, niestety nie mam gdzie sprawdzić na podmianę a kupować w ciemno inny też mi się nie uśmiecha :/

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po podłączeniu do kompa widać temperature zasysanego powietrza jak i płynu.Nie chce mi się wierzyć że sonda pracuje przy tych 600 obrotach,jestem tylko ciekaw co pokazuje ubogo czy bogato?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszanka jako tako jest nadal za bogata bo świece są dokładnie identyczne jak były na zdjęciu które kiedyś wstawiałem.

Myślę jeszcze nad tym przepływomierzem, spróbuję sprawdzić jakie ma wartości na mierniku i czy nie przekłamuje.

Już naprawdę sprawdziłem chyba wszystko co jest możliwe, jak rozebrałem cały dolot to pomierzyłem czujniki temperatur powietrza i wody, w zasadzie wszystko co tam było pod kolektorem.

Zastanawiam się nad przepływomierzem jako że jest zamiennikiem (podobno bmw nie lubi zamienników) jak również czujnikiem położenia wału (też zamiennik co prawda oporność ma katalogową) bo czytałem w jakimś wątku że ktoś miał problem falowania obrotów i trzymania na za wysokich obrotach - problemem okazał się zabrudzony czujnik położenia wału.

 

Tak przy okazji gdyby ktoś miał taki przepływomierz jak ja czyli Bosch o numerze 0280213011, mieszka w jakiejś sensownej odległości od Nowego Sącza i byłby skłonny pomóc w sprawdzeniu przez podmianę to uprzejmie proszę o info - na pewno się odwdzięczę.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czujnik temp płynu sprawdzałeś tez na gorącym silniku?Podałem Ci w poście na 2 stronie rezystancje około 200ohm.Po wciśnięciu tego zaworka co opisywałes jak zaczynał ciągnąć lewe powietrze silnik powinien zczynać pracować poprawnie skoro się zalewał.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie pamiętam czy sprawdzałem na gorącym silniku czy nie ale zrobię to jeszcze raz albo w ogóle wymienię na inną sztukę ten czujnik co miałem już w planie zrobić dziś tylko nie zdążyłem.

Z tego co kojarzę po wciskaniu tego zaworka nie było jakiejś poprawy jeśli chodzi o pracę silnika niestety :/

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

czujnik temperatury silnika miał 270 ohm przy nagrzanym silniku (silnik nagrzany na postoju więc może jakoś kapkę mu brakowało do 100%)

Sprawdziłem też napięcie przepływomierza i kształtuje się ono następująco:

-na przekręconym kluczyku w stacyjce i zgaszonym motorze: 1,52v

-teraz film ukazujący zmiany napięcia na wolnych obrotach oraz przy otwieraniu przepustnicy na maksa (przepustnice otwierałem "ręcznie" czyli naciskałem na to odstające "coś" przy niej co powoduje jej otwarcie):

http://www.youtube.com/watch?v=62E3HuUh3fQ&feature=youtu.be

 

Tak dla jaj "przedmuchałem" też wąż odmy i nie jest zatkany czy coś z tych rzeczy.

 

Co sądzicie odnośnie napięć przepływki ?

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Te spadki napięcia na wolnych to coś nie łączyło czy ta przepływka tak się zachowuje?Nie spotkałem przepływki która na wolnych ma więcej niż 2,5 volta.Mierzyłeś między 5 a 6 pinem przepływki?Na 5 pinie jest masa przepływomierza.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem między 6 pinem a masą samochodu na śrubce gdzieś na karoserii - sugerowałem się tematem z tego forum gdzie tak to było opisane i pomiary wynosiły:

 

Napięcia: Stacyjka w POZYCJI 1 - 1.7V ( PIN6 plus a minus do masy pojazdu)

Bieg Jałowy - 2.5V-2.7V

Przepustnica na maksa- 4V i więcej

 

Więc wydawało mi się że wolne są ok, gorzej z przepustnicą na maksa bo u mnie chyba tylko raz pokazało się delikatnie powyżej 4v.

 

Co do spadków do zera to owszem były przerwy w połączeniu ponieważ robiłem to sam a trzech rąk nie mam żeby trzymać telefon do nagrywania i końcówki miernika więc na moment się popieprzyło.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Albo podmiana na inny albo montujesz coś takiego

http://www.altron.com.pl/cgibin/shop?info=PW3296W00100s&sid=5849b59c

na kablu masy przepływki(trzeba go rozciąć).Mówimy o kablu pinu 5.Po uruchomieniu silnika zwiększamy opór(zmniejszamy napięcie przepływki) aż silnik zacznie pracować poprawnie na wolnych obrotach.Myśle że to powinno załatwić sprawe i zakończyć temat.Zakładałes stary przepływomierz na próbe czy jest całkowicie padnięty?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem kontrolnie go założyć bo myślałem że może od początku sonda dawała w kość ale niestety po podpięciu mega falowanie obrotów a jak podpiąłem miernik to pokazywał 0 zawsze więc przepływka już w krainie wiecznych łowów.

Z tym magicznym urządzeniem bym spróbował ale nie wiem czy jednak nie wolałbym kupić po prostu innej używanej sprawnej przepływki. Nie mam z tym problemu w sensie takim że mogę wydać te kolejne 400zł na sprawny przepływomierz ale jakby się okazało że nadal jest coś nie tak to bym się chyba załamał :/

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powiem Ci że trafienie sprawnej używki choćby na allegro graniczy z cudem.Wszystkie z niemiec i nigdy nie widziały gazu.Dopiero 3 okazała się sprawna jak kupowałem sobie. Koszt potencjometru to 2,2 zł a może rozwiązać problem,juz tak robiłem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale praca samochodu będzie później zgodna z hmm... fabrycznymi parametrami czy to jest takie rozwiązanie że falować obroty przestają i tyle.

Chodzi mi o to że pewnie ma to wpływ na spalanie i inne parametry samochodu a jako że będzie instalacja gazowa to żeby się nie okazało że potem jakieś cyrki będą się działy.

Jedyne co mi przychodzi do głowy jeszcze to w Krakowie jest firma która handluje przepływkami, jak będą mieć na stanie akurat taką to zawsze mogę podjechać i sprawdzić - jak będzie działać ok to biorę a jak nie to rezygnuję, ryzykuję tylko paliwo na dojazd.

A w ogóle to jak to wygląda bo zakładam że napięcie mam za niskie na przepływce skoro na max przepustnicy powinno być 4v i w górę więc nie powinienem go podnosić a nie obniżać ?

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przepływka może zawyżać albo zaniżać liniowo w całym zakresie to wtedy pomoże,jeżeli natomiast tylko w dolnym lub górnym zakresie to taki pół środek.Myśle że za te cene warto sprawdzić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mały update:

po zakupie przepływomierza na Allegro i podpięciu go samochód dusi się kompletnie i po kilku sekundach gaśnie.

Jeszcze pojadę chyba na kompa żeby były dwa różne przepływomierze i posprawdzać wszystko ale moja nadzieja na to że winny jest przepływomierz umarła (zakładając że przepływka z Allegro nie jest uszkodzona).

 

Edit:

 

Po odpięciu akumulatora na 30 min i potem przejażdżce zauważam znaczną poprawę, już nie ma tego efektu że obroty się zatrzymują i potem dopiero opadają do samego dołu, samochód wydaje mi się że jest znacznie żywszy i w końcu jeździ jak powinno jeździć 192 konie. Jeszcze trochę pojeżdżę i tak czy inaczej podjadę na kompa żeby się upewnić czy wszystko gra, zobaczymy co z tego będzie.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma problemu podnieść napięcie.Wystarczy rezystor wieloobrotowy 20ohm.Ten opis napięcia na przepływce to bardzo nie dokładny bo tu chodzi o setne części volta.Ale jak przepływka nie mieści się w tych widełkach to jest na złom mimo że błędów brak.Nie ma programu ani jakichś konkretnych danych jak to jest z nowymi przepływkami żeby to sprawdzić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej kolego no i koniec z koncem co sie okazało w twojej bmw, to była wina przepływomierza czy tej sondy? czytałem ten artykuł z zaciekawieniem :) Ps. co to jest ten filtr weglowy i gdzie on sie znajduje i do czego to służy bo wstyd sie przyznac ze nigdy o czyms takim nie słyszałem a tez mam e34 525 24v, napiszcie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.