Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam silnik M50 2l analiza spalin dla CO wyszła pozytywnie,około 0,250 podobno norma to 0,5.

Jednak HC (węglowodany?) przekroczone 4 razy tzn. norma 100 a u mnie 400.

Chyba coś złego dzieje się w silniku?

Opublikowano
Jednak HC (węglowodany?) przekroczone 4 razy

Dodaj jeszcze trochę białka i twoja 520 będzie napakowana jak 540 :lol:

Wybacz ale nie mogłem się powstrzymać przez te węglowodany :wink:

Tak poważnie to możesz mieć padnięty katalizator lub go wogóle nie mieć, bo to on zajmuje się utlenianiem węglowodorów na CO2 i H2O.

peace & love
Opublikowano
Te "węglowodany" to słowo które usłyszałem na przeglądzie od mechanika a pytając o katalizator stwierdził że jest ok jeśli CO jest w normie,a HC może być od złego paliwa.
Opublikowano
Te "węglowodany" to słowo które usłyszałem na przeglądzie od mechanika...
A nie węglowodory?

Węglowodór obecny w spalinach jest skutkiem zbyt ubogiej/bogatej mieszanki paliwowej, co mogłoby wskazywać na wadliwą pracę sondy lambda. Ale to tylko takie moje amatorskie przemyślenia.

http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano

Sory za te węglowodany :mad2: oczywiście że weglowodory,teraz sobie uzmysłowiłem.

Jak sprawdzić czy to wina sondy

Opublikowano

Wyszło ci tak na benzynie czy na gazie???

Mnie na gazie włąsnie wychodzi 400-500 (węglowodory) - i to fakt ze norma to 100 lecz w moim przypadku nie jest to do przeskoczenia gdyz nie mam elektronik (komputera do sterowania gazu) i nie jest to wina sondy ani katalizatora przynajmniej u mnie tak jest.

Gdybym ponoć założył kompa do gazu wtedy ponoć zeszlo by do tych 100

Na benzynie natomiast mieszczę sie w przedziale.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Sprawdzałem na benzynie,ale mam też gaz sekwencje tylko akurat na przeglądzie brakło go i nie zrobiłem pełnego pomiaru.
Opublikowano

Norma

-CO% to 0,5 to masz w normie,

-HC ppm 100, duże HC to efekt spalania oleju, sprawdz sprężanie dla pewności powinno być 10-11bar,

Szkoda, że nie masz wyników na LPG

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Widzę, że muszę się wtrącić.

duże HC to efekt spalania oleju
Na pewno nie spalania. Wprawdzie w oleju też są węglowodory ale tu chodzi o niedopalenie ich. Wynik HC ppm przy pomiarze analizatorem spalin wskazuje ilość niedopalonego PALIWA w częściach na milion (Parts Per Million) i jest głównie wynikiem problemów z zapłonem. Każde :zgubienie zapłonu powoduje zwiększenie wydzielania HC ponieważ paliwo się nie spala. Brak iskry, nieprawidłowy czas trwania iskry itd. powoduje to samo. Zasilanie gazem nie ma tu nic do rzeczy. Chodzi o prawidłowe ustawienie mieszanki i zapłonu. Na gazie przy prawidłowych ustawieniach poziom HC jest mniejszy niż na benie i z komputerem czy bez, sekwencja czy "na śrubę" ma być ustawione dobrze kolego Katar14. Nieprawidłowy skład mieszanki paliwowo powietrznej też powoduje zwiększone wydzielanie HC niezależnie czy jest to mieszanka bogata czy uboga.

Przez te "węglowodany" ze śmiechu przeoczyłem fakt, iż właśnie masz za niskie CO, a nie jak pisze kolega Fazer w normie. Nie piszesz o wynikach pozostałych gazów ale jeśli CO2 masz niskie, a O2 wysokie świadczyłoby to o tak ubogiej mieszance, że wypadają zapłony i to powoduje wysoki poziom HC.

peace & love
Opublikowano

Wypadanie zapłonów rzeczywiście może powodować wzrost HC (oprócz wielu innych rzeczy) choć kolega slaw369 nic o tym nie pisze, że coś złego dzieje sie z samochodem oprócz cząstkowych danych analizy spalin, stąd mój wniosek dotyczący spalania oleju.

 

Kiedy wg. kolegi Zbichu jest zachowana norma CO skoro wynosi ona dla tego modelu max 0,5 przy wolnych obrotach a przy podniesionych 2500-3000rpm wynosi 0,3 :?: (niewiadomo w jakich warunkach koledze wyszło 0,250)

Powinno być:

- CO - 0,5max

-HC - 100

-CO2 - 14,5-16

-O2 - 0,1-0,5

-lambda 0,97-1,03

Jeśli wypadałyby zapłony to na gazie silnik będzie strzelał, nierówno pracował a o tym też nic nie ma...

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Według kolegi Zbichu norma co na biegu jałowym to 0,5% max. Lecz kolega Zbichu skupił się na tym co dostał czyli HC 400 i CO 0,250 co sugeruje mieszankę, która się nie spala stąd też powyższe wnioski. Tak, łatwo o strzał na gazie przy ubogiej mieszance lecz ja uważam, że pomiar został wykonany na benzynie. Poczekajmy aż główny zainteresowany slaw369 zdradzi nam pozostałe wyniki i przy jakim zakresie obrotów zostały wykonane, bo inaczej będziemy bujali w obłokach HC czyli smogu.
peace & love
Opublikowano

Podpowiedzcie Koledzy gdzie moglbym znalezc dopuszczalne wartosci albo ich zakresy dla poszczegolnych parametrow. Troche sie martwie bo mam wudruk z analizatora i troche to wszystko inaczej u mnie wyglada.

Google podalo kilkaset linkow ale kazdy w troche w innej formie a ja jestem laikiem w tych sprawach.

u mnie Co 0.00, CO2 14.7%, HC 8ppm, O2 0.20%, NOX 0ppm lambda 1.009

Sczegolnie Co i HC mam calkiem inne (1.8 benzyna bez gazu)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Sory że tak późno,ale nie miałem możliwości odpisać.

Zrobiłem dzisiaj analize na gazie,poprzednia na benzynie jak się dobrze domyślał kolega Zbichu.Wyszło tak;

RMP =717

CO =0.248%

CO2=11.56%

O2 =7.59%

HC =867 ppm

L =1.363

Dodam że silnik M50 2,0l przebieg prawie 200tyś,a instalacja gazowa to BRC sekwencja, spalanie na gazu średnio 12l na 100km.

Jeśli mógłbym coś dodać istotnego, to czekam na podpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Badanie sp alin mojej 325 bez katalizatorów wersja na Polske mniej ekologiczna haha :norty:

 

norma badanie

CO 1-3,5% 1,461

HC 150 - 600 374

CO 2 14 - 16 % 13.64

O 2 0,1 - 0,3 % 0,76

 

Chyba nieźle jak na 200 tys km przebiegu i 15 lat zycia

Opublikowano
Co 0.00, CO2 14.7%, HC 8ppm, O2 0.20%, NOX 0ppm lambda 1.009

 

:clap: To są baaardzo przyzwoite wyniki, pod każdym względem, których nie powstydziłby się nowy egzemplarz :!: Widać, że katalizator mimo wieku działa świetnie, a silnik jest w bardzo dobrej kondycji :clap:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Po wcześniejszych wypowiedziach Zbicha i Fazera wnioskuje że w moim przypadku winę za takie wyniki spalania ponosi zbyt uboga mieszanka paliwa.

Chyba musze odwiedzić jakiś warsztat,tylko zastanawiam sie mechanika czy gazownika?

Opublikowano
Proponuję jeszcze pomierzyć ciśnienie sprężania-przy instalacji gazowej często dochodzi do nadpaleń zaworu wylotowego i taki może być wynik analizy spalin.
Opublikowano

Sprężanie mierzyłem przy zakładaniu gazu (było bardzo dobre zdaniem gazowników) i zrobiłem na nim jakieś 20tyś km, czyżby gaz poczynił takie zniszczenia?

Mam pytanie czy pozostaje mi tylko warsztat i to mechanika bo HC już na benzynie mam przekroczone 400% a na gazie 800%.

Chciałem jeszcze zapytać co trzeba będzie z tym problemem zrobić w warsztacie, bo niemam żadnego zaufanego a bemką jeżdże dopiero rok.

Opublikowano

Zanim cokolwiek będziesz robił to obowiązkowo sprawdź ciśnienie

sprężania. Gaz nieprawidłowo wyregulowany może w krótkim czasie "załatwić" zawory i wszystko na to wskazuje.

Miałem kiedyś instalację gazową i tak samo się skończyło, nawet nie zostało miejsca na szlifowanie gniazd zaworowych-wszystkie wydechowe do wymiany. Nieodpowiedzialni instalatorzy a czasami na życzenie klienta ustawiają instalację aby jak najmniej gazu spalała i efekty są jakie są. Miej nadzieję że się mylę.

Opublikowano
Witam

Sory że tak późno,ale nie miałem możliwości odpisać.

Zrobiłem dzisiaj analize na gazie,poprzednia na benzynie jak się dobrze domyślał kolega Zbichu.Wyszło tak;

RMP =717

CO =0.248%

CO2=11.56%

O2 =7.59%

HC =867 ppm

L =1.363

Dodam że silnik M50 2,0l przebieg prawie 200tyś,a instalacja gazowa to BRC sekwencja, spalanie na gazu średnio 12l na 100km.

Jeśli mógłbym coś dodać istotnego, to czekam na podpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Z Twoich danych wynika, że mieszanka jest za uboga (dla pewności doświadczony diagnosta powinien wykonać dodatkowe testy na analizatorze). O2 jest bardzo podwyższony co może świadczyć o ubogiej mieszance, która powoduje wypadanie zapłonów stąd podwyższone HC i niski poziom CO. Dodatkowo CO2 wskazuje, że silnik nie pracuje z max wydajnością.

Zacznij od sprawdzenia kompresji (powinno być 10-11bar), czy nie bierze lewego powietrza jeśli będzie wporządku trzeba koniecznie wyregulować mieszankę.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Odpowiedzcie mi prosze, tylko konkretnie!

czy w przypadku slebej kompresji na jednym z cylindrow i w pelni sprawnego katalizatora, analiza spalin moze wyjsc prawidlowa?

 

Przeprawszam ze sie po raz kolejny wpinam w temat ale nie chce zakladac nowego watku a mam duzy problem ze zuzyciem oleju

Z gory dziekuje za odpowiedz

Opublikowano
czy w przypadku slebej kompresji na jednym z cylindrow i w pelni sprawnego katalizatora, analiza spalin moze wyjsc prawidlowa?

 

Znam przypadki paru silników, które mimo jednego słabego cylindra z dużym zapasem mieściły się w normach.

 

mam duzy problem ze zuzyciem oleju

 

8 ppm HC wskazuje, że silnik nie spala oleju :!:

Ale też olej nie musi być spalany, żeby ubywał.

Ma kilka innych dróg ucieczki, nie wszystkie są łatwo widoczne.

 

BTW, jakakolwiek nieszczelność układu wydechowego przekłamuje wyniki (znacznie zmniejsza poziom toksyczności spalin).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.