Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam prawdopodobnie uszkodzony nastawnik turbiny, po włączeniu zapłonu ( test ) dzyndzelek przesuwa się góra - dół i jest OK. Podczas jazdy już chyba nie turbina nie osiąga zadanego ciśnienia. Geometria nie stoi, była czyszczona. Czy da się w jakiś sposób naprawić ten sterownik ? Czy pasuje od 3.0d ? ( miałbym ewentualnie możliwość podstawienia ) i jakie jest prawdopodobieństwo, że to coś innego.

 

Pozdrawiam

 

viewtopic.php?f=70&t=180627&p=1310068#p1310068

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

No brakuje trochę na jedynce brakuje ze 400 może 500 najwięcej np na 5 przy 90km/h komp pokazuje że powinno być np 2,4 czy coś podobnego a jest może 1,5.

 

Ten objaw też nie zawsze występuje. Dziwna sprawa.

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Jak by zmienna geometria nie chodzila to by przeladowywalo, jak jest problem ze sterownikiem to albo przeladuje albo beddzie dobrze, nie ma opcji zeby nie doladowal przez sterownik. Jak problem jest czasem, to szukaj przedewszystkiem nie szczelnosci przedewszystkim.

 

Pzdr. Łukasz

Opublikowano

1. Sterownik nie jest Garett, tylko Mitsubishi podobnie jak cała turbina w 2.0D. W 3.0D siedzi turbina Garett, jednak sterownik jest Hella.

2. Uszkodzony sterownik może powodować niedoładowanie i jestem tego żywym przykładem

 

Taki sterownik można kupić na allegro http://allegro.pl/sterownik-turbiny-bmw-e-60-e-90-x3-2-0d-mitsubishi-i2602636421.html. Jego wymiana nie gwarantuje, że problem ustąpi. Przerabiałem temat, regenerowałem turbinę i dalej problemy. Dopiero wymiana na fabrycznie nową turbinę rozwiązała definitywnie problem.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Raczej bez szans, jak on zablokuje sie przed pelnym otwarciem to bedzie przeladowywal, jak otworzy sie za bardzo i tak osiagnie zadane cisnienie, mimo ze sterownik pcha dalej. Wiec czy zablokowany na nie otwarciu czy na mocniejszym otwarciu nie widze opcji zeby mial nie doladowac przez sterownik. Jak tak to przy jakim ustawieniu sterownika mialo by nastapic nie doladowanie ??

 

Pzdr. Łukasz

Opublikowano

Wyspiarz, nie filozofuj jak Cię proszę. Sterownik mi padł i efektem było maksymalne zamulenie. Z początku łapał od coraz wyższych obrotów (przez zgonem od 2,5 tyś) a później samochód jeździł jak SDI.

 

//EDIT

Kamil, Ty masz N47N czy M47TU2? Uzupełnij opis, mój post tyczył się M47TU2 163km. W N47N siedzi Garett ze sterownikiem hella. Bardzo podobny sterownik montowany był w fordach z silnikami TDCI, różni się kilkoma szczegółami. Poszukaj np. na forum Ford Mondeo, znajdziesz tam manual jak go samemu w domu naprawić. Jest tam przekładnia ślimakowa, najprawdopodobniej zaczęło się to wszystko zacierać.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tu nie chodzi o filozofie, powiedz po prostu w jakiej pzycji musial by byc sterownik zeby turbo nie doladowywalo ?. Skoro przy pelnym otwarciu zadane powinno byc otrzymane a przy nie pelnym otwarciu w pewnym momencie przeladowuje, to kiedy jest moment ze nie doladuje z racji nie prawidlowo pracujacej zmiennej geometrii. Jedynie co moze wydluzyc sie start turba, ale przy wyzszych obrotach przy sprawnej sprezarce i szczelnym ukladzie, moze albo przeladowac albo byc ok. Dlatego zaczal bym od ogledzin szczelnosci, jak i samego turba.

 

Pzdr.Łukasz

Opublikowano

Silnik 163km turbina mechanicznie jest sprawna. Dziś wreszcie zaprowadzam do porządnego mechanika, który na pewno ogarnie temat. Dam znać co i jak.

 

pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Witam ponownie.

 

Czy ktoś mi powie co to błędy

 

Charge air pressure. i cyclic authentication ( błąd powraca )

 

 

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam ponownie.

 

Czy ktoś mi powie co to błędy

 

Charge air pressure. i cyclic authentication ( błąd powraca )

 

 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnie błedu nr 2 - czy jest to błąd taki jak na poniższej fotce ?

 

http://i45.tinypic.com/i6ji3a.jpg

 

Błąd da się wykasować ale za dośłownie kilka sekund znowu powraca... Jest to błąd typu "shadow"...

Opublikowano

Nie błąd jest dokładnie taki jak napisałem. CO ciekawe zauważyłem, że auto jeździ teraz zupełnie normalnie tuż po rozgrzaniu. Postoi 2 godziny - jest zamulone powiedzmy przez 2km potem jest wszystko OKEJ.

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nie błąd jest dokładnie taki jak napisałem. CO ciekawe zauważyłem, że auto jeździ teraz zupełnie normalnie tuż po rozgrzaniu. Postoi 2 godziny - jest zamulone powiedzmy przez 2km potem jest wszystko OKEJ.

 

Pozdrawiam

"cyclic authentication" to ten sam błąd tylko, że pewnie masz INPA po angielsku a ja mam po niemiecku... Stad ta różnica... A jaki masz kod błędu ?

Opublikowano

Właśnie wydaje mi się ze taki sam. Co to za błąd ?

 

pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)
Właśnie wydaje mi się ze taki sam. Co to za błąd ?

 

pozdrawiam

Czy auto przypadkiem nie miało dłubanego sterownika DDE ? Błąd ewidentnie na to wskazuje. Jest generowany jeśli była robiona modyfikacja między innymi map... Widziałem ten błąd w każdym aucie z EDC17, które miały modyfikowany program...

BMW stosuje ten zabieg po to, że jak pojedziesz do ASO i podłączą auto do kompa na dzień dobry otrzymasz info jak niżej...

 

Czyli jeśli auto na gwarancji to ją tracisz a jeśli po gwarancji to nie masz możliwości skorzystania z tzw. goodwill'a...

 

Oczywiście błąd nr 2 może być niezależny od nr 1... A wcześniej podłączałeś auto pod kompa i tych błędów nie było ?

 

http://i49.tinypic.com/357lu6d.jpg

Edytowane przez prmax
Opublikowano

4530 air charge control - Za niskie ciśnienie doładowania. Muszę Cię zmartwić, ponieważ gdyby to było ewidentnie uszkodzenie wyłącznie sterowania turbiny otrzymałbyś błąd 44cc Air charge pressure controller. Sterownik ma moduł diagnostyczny, oraz potencjometr mierzący jego położenie.

 

Jeżeli zadane położenie jest różne od faktycznego, leci ten drugi błąd. Pierwszy leci, jeżeli sterownik ustawił się prawidłowo a mimo to ciśnienie doładowania jest za niskie. Może to być nieszczelność w dolocie, źle wyregulowany sterownik lub jednak mechaniczne uszkodzenia turbiny. Obstawiam ostatnie ponieważ miałem identycznie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

No to by się zgadzało z tym błędem bo faktycznie ciśnienie doładowania jest za niskie.

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Członkowie klubu
Opublikowano
No to by się zgadzało z tym błędem bo faktycznie ciśnienie doładowania jest za niskie.

 

Pozdrawiam

 

Na 100% wg. mnie Twoje auto miało dłubany sterownik...

 

Pytanie pomocnicze... czy błąd doładowania pojawił się od razu po modyfikacji programu ECU czy to po prostu zbieg okoliczności ?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam ponownie.

 

Czy ktoś mi powie co to błędy

 

Charge air pressure. i cyclic authentication ( błąd powraca )

 

 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnie błedu nr 2 - czy jest to błąd taki jak na poniższej fotce ?

 

http://i45.tinypic.com/i6ji3a.jpg

 

Błąd da się wykasować ale za dośłownie kilka sekund znowu powraca... Jest to błąd typu "shadow"...

 

co można zrobić by nie pojawiał się ten błąd 41ED

Opublikowano
co można zrobić by nie pojawiał się ten błąd 41ED

 

Jeśli masz chip to błędu raczej się nie pozbędziesz. Powrót do seryjnego programu spowoduje zniknięcie błędu

Opublikowano

jest to jakoś niebezpieczne ? właśnie mam jechać na przegląd i nie wiem co będą mówili

wszystko działa tylko przy air-mass jest !

Opublikowano
jest to jakoś niebezpieczne ? właśnie mam jechać na przegląd i nie wiem co będą mówili

wszystko działa tylko przy air-mass jest !

Nic groźnego. To jest tylko info o zmianach w sterowniku. O ile dobrze wiem to po chip to normalne że występują wykrzykniki przy niektórych wartościach mierzonych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.