Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przymierzam się do podniesienia zawieszenia do standardowego prześwitu.

Byłbym wdzięczny za pomoc i informacje co muszę zakupić. Przeglądając realoem.com po numerze VIN znalazłem następujące części:

1. amortyzatory przód (lewy:31316785590, prawy:31316785589)

2. sprężyny przód/tył - kierują do BMW. Jakie są właściwe?

3. amortyzatory tył 33526780195,

4. amortyzator dodatkowy tylny: 33536767335

 

Czy amortyzator dodatkowy tylny musi też być wymieniony?

 

W chwili obecnej prześwit wynosi 10cm, co potrafi być czasem uciążliwe, gdyż niestety wjazdy do niektórych garaży podziemnych w mojej okolicy są strome i parkowanie w niektórych miejscach po prostu odpada.

 

Pytanie też, czy moglibyście zasugerować dobre miejsce na przeprowadzenie tej zmiany na śląsku?

 

Specyfikacja przedstawiona podczas kupna samochodu (używany z serwisu BMW) nie zawierała opcji S704A (M Sport suspension) i dopiero po jakimś czasie zorientowałem się, że samochód jest obniżony (sic!)

 

Wraz ze zmianą zawieszenia będę zmieniał opony, gdyż niestety aktualne BridgeStone Potenza re050ai (Przód:225/40/R18, Tył: 255/35/R18) po dwóch latach jeżdżenia i około 30kkm są zjechane od wewnętrznej strony (efekt zawieszenia).

 

Zamierzam wymienić na jakieś nie RunFlat celem poprawy komfortu. I tutaj też pytanie, czy polecalibyście jakieś konkretne opony, mogą być nawet całoroczne. Samochód używam poza PL i zimy są mi raczej obce, choć samochód może zobaczyć śnieg 2-3 razy w roku w trakcie wyjazdów weekendowych.

 

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie/propozycje.

 

Pozdrawiam serdecznie.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Witam,

 

Specyfikacja przedstawiona podczas kupna samochodu (używany z serwisu BMW) nie zawierała opcji S704A (M Sport suspension) i dopiero po jakimś czasie zorientowałem się, że samochód jest obniżony (sic!)

 

 

A kto to zmienił?

 

Chyba, że masz niefabryczne zawieszenie.

 

Mam u siebie m-pakietowe zawieszenie i jest ok z wyskością.

Opublikowano
Witam,

 

Specyfikacja przedstawiona podczas kupna samochodu (używany z serwisu BMW) nie zawierała opcji S704A (M Sport suspension) i dopiero po jakimś czasie zorientowałem się, że samochód jest obniżony (sic!)

 

 

A kto to zmienił?

 

Chyba, że masz niefabryczne zawieszenie.

 

Mam u siebie m-pakietowe zawieszenie i jest ok z wyskością.

 

Właśnie nie wiem, kto to zrobił, a nie spodziewałem się czegoś takieg w szczególności, że auto było kupowane z serwisu BMW...

 

Czy mógłbyś proszę zmierzyć prześwit u siebie, od ziemi do wspornika pod lewarek?

 

Z góry dzięki.

Opublikowano
Po kupnie samochodu stanałem przed podobnym dylematem w zwiazku z wjazdem do garazu, remont podjazdu albo podniesienie auta. Ori zawieszenie w moim autku to sport. Wymieniłem jedynie sprężyny z tyłu na zwykłe (symbol moge podac Ci póżniej, jak znajde). Ponadto zastosowałem wyzsze oponki i tak jak mowisz wielosezonowki. Tył GOODYEAR EAGLE 245/45/17 przod (z braku Goodyarow) MICHELIN MMX4 245/40/17. Bieznik jest prawie identyczny. To wystarczylo, jężdze na tym zestawie juz sporo i nie zauważyłem, żadnych różnic w prowadzeniu itp, itd
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Azajec i Rufio - dzięki!

 

Zmirzyłem. Jest 113mm

 

I to jest standardowe zawieszenie? Coś mało... oj mało.Ja mam na 10mm mniej, więc praktycznie żadna różnica, bardziej sprowadzająca się do opon.

 

A przynajmniej dochodzę do wniosku, że na tyle mało, że zabawa w podnoszenie jest nie warta świeczki.

 

Na jakich jeździsz?

Ja mam tak jak pisałem: Przód:225/40/R18, Tył: 255/35/R18

 

@Azajec, jaki ty masz prześwit?

 

I czy mógłbym was prosić o zrobienie fotki pokazującej prześwit z boku z poziomu dolnej krawędzi podwozia lub niżej, żeby zobaczyć co najbardziej u was wystaje, gdyż u mnie mam wrażenie, że rura wydechowa na wysokości lewarka zmiany biegów jest jakby niżej niż reszta podłogi od spodu.

 

Dzięki z góry.

Opublikowano

http://www.fotoszok.pl/upload/c4c800f5.jpg

Fotka jaka udało mi sie zrobic w miejscu lewarka. Widac ewidentnie obnizenie, chyba tak ma być.

Fotka druga to srodek i tył auta

http://www.fotoszok.pl/upload/adf128cc.jpg

Opublikowano

@Azajec - dzięki wielkie za fotki! :)

 

Przeglądałem raz jeszcze dzisiaj ofertę opon całorocznych R18 do normalnego śmigania i niestety nie ma za dużego wyboru w szczególności w rozmiarze na tył.

 

Wiecie może czy jest coś przeciw jeżdżeniu na takim samym rozmiarze przód i tył?

 

Generalnie jest duży problem znaleźć opony w rozmiarze jak potrzebuje, a nie chcę zmieniać felg na inne. Pytanie sprowadza się do tego, jaka średnica opony (całej) wejdzie do naszych aut?

 

Czy ktoś tutaj jeździ na całorocznych? Jeśli tak, to w jakim rozmiarze? (@Azajec, dzieki za wcześniejszą odpowiedź na to pytanie).

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
(...)W chwili obecnej prześwit wynosi 10cm, co potrafi być czasem uciążliwe, gdyż niestety wjazdy do niektórych garaży podziemnych w mojej okolicy są strome i parkowanie w niektórych miejscach po prostu odpada.(...)

 

Zawieszasz się podwoziem na przewyższeniach (między osiami), czy zwisem przednim lub tylnym? Ja u siebie mam obniżone podwozie (sportowe dostosowanie podwozia) i miałem podobne problemy. Na szczęście jest trochę miejsca do wymanewrowania i biorę je pod kątem. Zrób może zdjęcie, jak się przywiesisz aby widać było lepiej ile Ci tak naprawdę brakuje.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Wiecie może czy jest coś przeciw jeżdżeniu na takim samym rozmiarze przód i tył?

Jeśli tak, to w jakim rozmiarze?.

Nie ma jak masz takie same felgi. jak chcesz 18'' to na przód i tył 225/40 na 17'' to 225/45 bo rozumiem że mniej cali już cię nie intersuje ;)

W przypadku ogumienia mieszanego felgi przód tył mają inna szerokość 8j przód i 8,5j tył w przypadku 18 i 17

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem nie kombinuj z oponami, pozostań przy zalecanym fabrycznym rozmiarze.

Zapomnij o oponach całorocznych w takim aucie.

 

Rozkoduj Vin i sprawdź jak auto wyjechało z fabryki (na jakich amortyzatorach i z jakim zawieszeniem).

(Możesz podać VIN na forum jeśli nie radzisz sobie z jego rozkodowaniem).

 

Sprawdź jakie masz sprężyny, może poprzedni właściciel założył sportowe / obniżające sprężyny do standardowego zawieszenia i wtedy może tylko wymiana sprężyn załatwi temat.

Standardowe amortyzatory nie są drogie i łatwo dostępne (gdybyś koniecznie chciał założyć nowy zestaw z standardowym prześwitem), ale z tego co podałeś, to numery amortyzatorów są ze standardowego zawieszenia.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
(...)W chwili obecnej prześwit wynosi 10cm, co potrafi być czasem uciążliwe, gdyż niestety wjazdy do niektórych garaży podziemnych w mojej okolicy są strome i parkowanie w niektórych miejscach po prostu odpada.(...)

 

Zawieszasz się podwoziem na przewyższeniach (między osiami), czy zwisem przednim lub tylnym? Ja u siebie mam obniżone podwozie (sportowe dostosowanie podwozia) i miałem podobne problemy. Na szczęście jest trochę miejsca do wymanewrowania i biorę je pod kątem. Zrób może zdjęcie, jak się przywiesisz aby widać było lepiej ile Ci tak naprawdę brakuje.

 

Pozdrawiam

 

Zdjęcie zrobię jak tylko będę przy samochodzie (pewnie jutro).

 

Mam wrażenie, że u mnie rura wydechowa jest niżej o około 10mm na wysokości mniej więcej lewarka zmiany biegów w stosunku do reszty podwozia. Dokładnie na wysokości gdzie rura jest trzymana przez taki uchwyt mocowany do skrzyni (albo blisko)

 

Jak tylko mogę to biorą dziwne przewyższenia czy progi sposobem, tzn. pod skosem, ale niestety wjeżdżając, a raczej najczęściej wyjeżdżając z publicznych garaży podziemnych gdzie mieszkam nie ma miejsca na żadne manewry bo z każdej ze stron samochodu jest raptem po ok 10cm. miejsca. Efekt, ostatnio miałem do wyboru raczej niewykonalne ślimakiem zjechać tyłem 3 poziomy w dół wiedząc, że ilość miejsca jest na styk i ślimak nie jest o jednostajnym promieniu i do tego jeszcze zmusić pewnie z 5-8 aut do tego samego, które już były za mną, lub... jak już delikatnie zaszorowałem, to podjechać 2cm dalej i wyjechać... Nie mam ochoty po prostu na takie numery już nigdy więcej... Kiedyś w Barcelonie musiałem wyjeżdżać wjazdem z podobnego powodu, ale tam się już na prawdę nie dało wyjechać.

 

Także odnośnie podniesienia zawieszenia, to raczej jestem do tego zmuszony.

 

Moim zdaniem nie kombinuj z oponami, pozostań przy zalecanym fabrycznym rozmiarze.

Zapomnij o oponach całorocznych w takim aucie.

 

Rozkoduj Vin i sprawdź jak auto wyjechało z fabryki (na jakich amortyzatorach i z jakim zawieszeniem).

(Możesz podać VIN na forum jeśli nie radzisz sobie z jego rozkodowaniem).

 

Sprawdź jakie masz sprężyny, może poprzedni właściciel założył sportowe / obniżające sprężyny do standardowego zawieszenia i wtedy może tylko wymiana sprężyn załatwi temat.

Standardowe amortyzatory nie są drogie i łatwo dostępne (gdybyś koniecznie chciał założyć nowy zestaw z standardowym prześwitem), ale z tego co podałeś, to numery amortyzatorów są ze standardowego zawieszenia.

 

Co do opon, jestem praktycznie zdecydowany na cało roczne, gdyż normalnie na zakrętach aż tak nie szaleję... drogi są wąskie, a w razie "pomyłki" wystrzał z drogi bardzo często oznacza spotkanie ze skałą czyhającą tuż za krawędzią drogi lub wypadem w "przepaść" co najmniej 10-20m... To mocno zmusza do spokojniejszej jazdy, gdyż i zakręty są ostre i nigdy nie wiadomo co jest za kolejną skałką. Kupując samochód dostałem jeszcze jeden komplet felg z oponami, który sobie grzecznie czeka na ewentualne zapotrzebowanie na jazdę ostro sportową...

 

Gdybym jeździł po szerszych drogach i lub nie miał tego problemu z za niskim zawieszeniem i znikającymi krawędziami wszystkich opon, nie myślałbym o podnoszeniu.

 

Mam wszystkie 4 opony zjechane na wewnętrznym rancie. Zbieżność prawie wzorowa. Karosaż mam do poprawienia na przedniej lewej, ale to nie przecież nie wpływa na zużycie tylnych opon od wewnętrznej strony.

 

Z VIN'em to chyba muszę się udać do ASO, bo online to sam tego nie rozkoduję przecież? Ewentualnie kto z forum jest tak uprzejmy i ma dostęp do systemu?

Próbowałem się zarejestrować na http://parts.bmwgroup.com/ ale cokolwiek wpiszę jako username, twierdzi, że taki już istnieje - czyli zablokowana jest rejestracja.

 

Amortyzatory z tyłu już prawie na pewno mam standardowe i mam nadzieję, że poprzedni właściciel wymienił jedynie sprężyny... to by mi ładnie ograniczyło koszt całej operacji.

 

Wiecie może czy jest coś przeciw jeżdżeniu na takim samym rozmiarze przód i tył?

Jeśli tak, to w jakim rozmiarze?.

Nie ma jak masz takie same felgi. jak chcesz 18'' to na przód i tył 225/40 na 17'' to 225/45 bo rozumiem że mniej cali już cię nie intersuje ;)

W przypadku ogumienia mieszanego felgi przód tył mają inna szerokość 8j przód i 8,5j tył w przypadku 18 i 17

 

Czyli na moje obecne felgi 18 z tyłu może być problem z wrzuceniem takich samych gum jak na przednie felgi, gdyż są troszkę szersze? Wiem, że pytam o potwierdzenie tego co napisałeś, ale chcę być pewien na 100%, że wszystko dobrze rozumiem. W temacie felg/opon nie jestem niestety biegły.

 

wg informacji z różnych źródeł, jest normalnym, że wewnętrzny rant na oponach przy obniżonym zawieszeniu schodzi szybciej, ale u mnie po przejechaniu tych ok. 30-40kkm (2 lata) zjechanie tych rantów do przerażającej wartości mocno mnie martwi. Wrzucę później zdjęcia raczej jako osobny topic żeby robić całkowitego off topicu tutaj :)

 

Dziękuję wam wszystkim za komentarze i opinie i liczę na więcej.

Opublikowano

Z VIN'em to chyba muszę się udać do ASO, bo online to sam tego nie rozkoduję przecież? Ewentualnie kto z forum jest tak uprzejmy i ma dostęp do systemu?

 

Nie - możesz tu https://www.parts.bmwgroup.com/tetis/index.jsp?DOMAIN=Internet&APP=WebETK&ENTRY_ID=WebETK_START

identyfikator: eu111111

hasło: bmwetk1 i potwierdzasz enterem,

Następnie wpisujesz końcówkę VINu, Enter, potem na gorze masz Wyposażenie - otwiera Ci się nowe okno. :mrgreen:

 

 

PS

Tylko nikomu nie zdradzaj :wink:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Z VIN'em to chyba muszę się udać do ASO, bo online to sam tego nie rozkoduję przecież? Ewentualnie kto z forum jest tak uprzejmy i ma dostęp do systemu?

 

Nie - możesz tu https://www.parts.bmwgroup.com/tetis/index.jsp?DOMAIN=Internet&APP=WebETK&ENTRY_ID=WebETK_START

identyfikator: eu111111

hasło: bmwetk1 i potwierdzasz enterem,

Następnie wpisujesz końcówkę VINu, Enter, potem na gorze masz Wyposażenie - otwiera Ci się nowe okno. :mrgreen:

 

 

PS

Tylko nikomu nie zdradzaj :wink:

 

Pięknie dziękuję!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bugsy, to gdzie ty mieszkasz? Może w takim klimacie gdzie zimówki rzeczywiście nie są potrzebne?

...ale skoro masz dwa komplety kół, i jest u ciebie czasem śnieg i lód, to moim zdaniem i tak warto mieć zimówki. Opony całoroczne praktycznie szybciej się zetrą (chodzi mi o to, że gdy będziesz miał te dwa kpl opon - letnie i zimowe, to przejeździsz na nich teoretycznie więcej niż na dwóch kpl opon całorocznych).

 

Opanowałeś rozkodowanie Vinu? Jakie masz fabryczne zawieszenie?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Tutaj masz konfigurator opon, dobierzesz zamienniki. http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ . Ty masz 18" wiec poprobuj. Ja u siebie przy 17" założyłem wieksze czyli zamiast 255/40/17 - 245/45/17 a z przodu zamiast 225/45/17 - 235/45/17 i wszysko bylo cacy, nic nie ocieralo. Niestety te na przodzie były wadliwe więc oddałem i z braku goodyara, zdecydowałem sie na w/w micheliny. Wniosek jest taki, ze na obu osiach mozesz włożyć oponki wyzsze niz wymiar fabryczny i nic sie nie dzieje.
Opublikowano

Wiecie może czy jest coś przeciw jeżdżeniu na takim samym rozmiarze przód i tył?

Jeśli tak, to w jakim rozmiarze?.

Nie ma jak masz takie same felgi. jak chcesz 18'' to na przód i tył 225/40 na 17'' to 225/45 bo rozumiem że mniej cali już cię nie intersuje ;)

W przypadku ogumienia mieszanego felgi przód tył mają inna szerokość 8j przód i 8,5j tył w przypadku 18 i 17

 

Czyli na moje obecne felgi 18 z tyłu może być problem z wrzuceniem takich samych gum jak na przednie felgi, gdyż są troszkę szersze? Wiem, że pytam o potwierdzenie tego co napisałeś, ale chcę być pewien na 100%, że wszystko dobrze rozumiem. W temacie felg/opon nie jestem niestety biegły.

 

na feldze 8,5j opona 225 będzie trochę naciągnięta.

 

tak na szybko

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=87&t=43365

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=187721

Opublikowano
Bugsy, to gdzie ty mieszkasz? Może w takim klimacie gdzie zimówki rzeczywiście nie są potrzebne?

...ale skoro masz dwa komplety kół, i jest u ciebie czasem śnieg i lód, to moim zdaniem i tak warto mieć zimówki. Opony całoroczne praktycznie szybciej się zetrą (chodzi mi o to, że gdy będziesz miał te dwa kpl opon - letnie i zimowe, to przejeździsz na nich teoretycznie więcej niż na dwóch kpl opon całorocznych).

 

Opanowałeś rozkodowanie Vinu? Jakie masz fabryczne zawieszenie?

 

Auto użytkuje w 95% na południu Francji, gdzie normalnie śnieg nigdy nie pada... Aczkolwiek od czasu do czasu w góry mam potrzebę pojechać, a tam już jest śnieg, ale drogi są uprzątnięte. Dodatkowo wolę mieć opcję poruszania się w niższych temperaturach również. Ze względu na "zimowe" temperatury spadające do min. 4-5 stopni... nie chciałem dotychczas i nie będę się bawił z miany opon. Z drugiej strony "zejście" Bridgestone re050 w ciągu 30-40kkm (2 lata) na rantach mocno mnie zaskoczyło i zraziło do obniżonego zawieszenia.

 

Na obecnych Bridgestone re050 zdarzyło mi się już jechać zupełnie niezamierzenie po zaśnieżonej i kompletnie nie posypanej autostradzie, ale to tylko dlatego, że opady śniegu Włochów zaskoczyły kompletnie i było to w okolicach 2-3 w nocy. Tak czy siak w trakcie duużego opadu śniegu, po kompletnie białej drodze z mokrym i marznącym śniegiem zrobiłem na tych obecnych oponach ponad 50km w górach. Samochód jako tako się trzymał, ale się raczej toczyłem z 50-60km z ręką na sercu gdyż raczej nie było wyjścia żeby się zatrzymać.

 

VIN rozkodowałem, sportowego zawieszenia nie było w standardzie.

 

Jakie jest wasze zdanie, czy na obniżonym zawieszeniu ma prawo "zżerać" wewnętrzne krawędzie opony?

Opublikowano
Też mam BridgeStone Potenza re050a, zrobiłem na nich 80kkm i nie zauważyłem żadnego nierównomiernego zużycia. Fakt, że całego 3-go sezonu mogą nie wytrzymać, jednak nie mają przy mnie łatwo. Polecam zweryfikować zbieżność. W BMW ustawia się również negatywy, w przypadku seryjnego sportowego zawieszenia są one odrobinę inne. Błędnie ustawiony negatyw, może być przyczyną problemów z oponami przy większych przebiegach.
Opublikowano

Ja mam S001 - następcę RE050A - miała to być opona odporniejsza na ścieranie, lepiej trzymać, lepiej się prowadzić i chyba tak jest ..

Mają przejechane jedynie 30tys i już są dość mocno i w miarę równomiernie zużyte ale też nie mają łatwego życia. Używane jako całoroczne - zima pojawia się na tydzień może i to w przypływach szaleństwa śnieg leży max 1cm do dwóch godzin. Temperatura spada poniżej zera bardzo sporadycznie - min co widziałem to było -8 i to raz.

Jednak chyba bardziej to specyfika miejsca niż stylu jazdy- drogi są dość dziurawe, są łatane na bieżąco ale asfalt jest cholernie szorstki - dodatkowo przed krzyżówkami jest naklejony dodatkowy piasek, wielkościa prawie grys i tak samo ostry - to bardzo mocno trzyma auto przy hamowaniu ale i daje po oponach.

Poprzedni właściciel zjechał dwa komplety opon na dystansie 50kkm więc chyba nie idzie mi najgorzej.

Wg mnie bardzo dużo oprócz stylu i stanu technicznego zależy od jakości dróg po jakich jeździmy - firmowe auta też gubią tutaj szybko bieżnik ale to akurat nic dziwnego.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

40 tkm na oponach dla aut sportowych to raczej nieźle.

 

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/183/1904/38811016/203936796-w1188.jpg

 

Ale niektórzy mają problemy ze zdzieraniem opon wewn. Patrz fotkę powyżej.

U mnie teź zdziera wewn. ranty szybciej. Też mam Bridgestone RE050a

Ale jak np zimowe 17'' zdziera równomiernie.

Opublikowano
40 tkm na oponach dla aut sportowych to raczej nieźle.

 

[fotka]

 

Ale niektórzy mają problemy ze zdzieraniem opon wewn. Patrz fotkę powyżej.

U mnie teź zdziera wewn. ranty szybciej. Też mam Bridgestone RE050a

Ale jak np zimowe 17'' zdziera równomiernie.

 

 

Ja mam właśnie podobny problem z wewnętrznym rantem jak na fotce, ale takie rowka jeszcze mi się nie udało wykopać...

 

Czyli to jednak normalne? Mam nadzieję, że jutro strzelę fotki to może pomożecie ocenić czy długo je jeszcze mogę potrzymać. Do niedawna byłem całkowicie nieświadomy całego problemu ze zżeraniem wewnętrznych krawędzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdy kupiłem auto, to obydwie przednie opony RFT Bridgestone RE050 A2 225/45R17 miałem zjechane. (Tylne opony były dobre). Starte były zewnętrzne strony opon.

Sprawdziłem zawieszenie u zaufanych diagnostów. Zawieszenie było OK.

 

Od dwóch lat jeżdżę na oponach nie ROF i nie ma tego efektu zjechanych wewnętrznych stron opony czy nawet obydwu (na razie przynajmniej przez prawie dwa sezony jazdy).

Nie wiem na 100% co było przyczyną podjechania opon przez poprzedniego właściciela, ale myślę że jeździł (po niemieckich drogach) z za małą ilością powietrza, bo opony RFT RE050 są niesamowicie twarde i może tak chciał sobie zrekompensować brak komfortu???

 

Bardzo często zmiana sprężyn lub też amortyzatorów na krótsze i sportowe, jest przyczyną zjeżdżania wewnętrznych stron opon (prawdopodobnie nieodpowiednie ustawienie kątów i zbieżności). Zużycie amortyzatorów jest często przyczyną ząbkowania opon.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Mam w E93 założone Potenza RE 50A 235/45/18 na obu osiach. Felgi 8 i 8,5 cala. Prawy przód nieco przyciera o nadkole przy kołach skręconych w prawo.Pewnie 225/45 weszłyby bez żadnej kolizji z nadkolem. Opony całoroczne dobrze radzące sobie na śniegu, z tego co czytałem to Good Year Vector 4 i Vredestein Quantrac 3. Te ostatnie mam od paru dni w E90 w rozm. 225/40/18, ale wszystkie felgi 8cali. Na suchym i mokrym jest b. dobrze. Zimą przetestuję na śniegu i lodzie (podobno lepsze od Conti Wintersport3 :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.