Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Przy wymianie rurki sprawdzaliśmy na postoju klasycznym sposobem czyli 10 min na biegu jałowym i gazowanie, po czym pojawiła się spora chmura szarego koloru, czyli niby w porządku ale mechanicy mówili że wszystko okaże się po zmianie oleju na rzadszy.

Przy 10W60 nie bierze nic.. zacząłem sobie wkręcać że może uszczelka pod głowicą i wpada płyn chłodniczy ale mechanik sprawdzał obecność CO2 i nie ma nic


Nie będę już pytał jakie oznaczenie oleju, LL-04 czy 01, przestudiuje dział i się dowiem.


Dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jakie opinie o oleju MANNOL 0W-40 z normą LL-04 do BMW E87 118d z chipem na 190KM, przebieg 246 tysięcy kilometrów? Od wielu lat kupujemy u jednego sprzedawcy, facet zawsze fachowo doradził odnośnie wszystkich aut, do których cokolwiek kupowaliśmy i generalnie byłbym w stanie mu zaufać, niemniej stwierdziłem, że nie zaszkodzi tu zapytać. :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Model: E60

Silnik: 4.8 V8 N62N

Przebieg: 137 tyś (autentyczny)

Styl jazdy: jak na V8, szybki

Użytkowanie: głównie odcinki 10-15 km. Do pracy przez niewielkie miasteczko bez korków 7 km w jedną stronę

Zużycie bieżące na l/1000km: znikome, przez 7tyś km od zakupu dolane tylko kontrolnie 300ml i trzyma poziom

DPF: w tym silniku raczej nie posiada


Dotychczas: i tu się pojawia problem. Poprzedni właściciel od przebiegu ok 80 tyś zaczął lać castrola edge titanium fst 10w60 pełny syntetyk, wymieniał go co ok 20 tyś km(tyle robił rocznie). Dopiero przy przebiegu 120-130tyś zrobił to w częstotliwości 10tyś gdy auto zaczęło służyć jako drugie w rodzinie. Chciałbym przejść na olej zalecany do tego modelu czyli 5w30/5w40. Przy wymianie rurki wody powiedziano mi że przez długie lanie gęstego oleju po zmianie na rzadszy będzie pił mi go na potęgę..

Czy przed zmianą na 5w30/40 dobrze będzie zrobić płukankę? i jaki konkretnie polecacie do tego silnika? Rocznie robię 10-12 tyś i wymiany mam zamiar przeprowadzać po max 10tyś

 


5W30 :shock: serio ? to nie 520d.


Lej Valvoline VR1 Racing 5w50 albo jak chcesz coś lepszego to coś od millers'a. Płukanki nie rób, ewentualnie możesz zalać gorszy olej i po np 1000km go zmienić.

gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Model: E60

Silnik: 4.8 V8 N62N

Przebieg: 137 tyś (autentyczny)

Styl jazdy: jak na V8, szybki

Użytkowanie: głównie odcinki 10-15 km. Do pracy przez niewielkie miasteczko bez korków 7 km w jedną stronę

Zużycie bieżące na l/1000km: znikome, przez 7tyś km od zakupu dolane tylko kontrolnie 300ml i trzyma poziom

DPF: w tym silniku raczej nie posiada


Dotychczas: i tu się pojawia problem. Poprzedni właściciel od przebiegu ok 80 tyś zaczął lać castrola edge titanium fst 10w60 pełny syntetyk, wymieniał go co ok 20 tyś km(tyle robił rocznie). Dopiero przy przebiegu 120-130tyś zrobił to w częstotliwości 10tyś gdy auto zaczęło służyć jako drugie w rodzinie. Chciałbym przejść na olej zalecany do tego modelu czyli 5w30/5w40. Przy wymianie rurki wody powiedziano mi że przez długie lanie gęstego oleju po zmianie na rzadszy będzie pił mi go na potęgę..

Czy przed zmianą na 5w30/40 dobrze będzie zrobić płukankę? i jaki konkretnie polecacie do tego silnika? Rocznie robię 10-12 tyś i wymiany mam zamiar przeprowadzać po max 10tyś

 


5W30 :shock: serio ? to nie 520d.


Lej Valvoline VR1 Racing 5w50 albo jak chcesz coś lepszego to coś od millers'a. Płukanki nie rób, ewentualnie możesz zalać gorszy olej i po np 1000km go zmienić.

 

Zrobiłem 150tyś tym silnikiem więc wiem co mówię. Jedyna słuszna lepkość do tego silnika to 5w30 ale każdy leje co tam chce. Olej typu racing do spokojnie pyrkającego sobie 4,8 V8 ? :?

Petrolhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłem do dwóch mechaników którzy również posiadają bmw z tym motorem i jednomyślnie polecają 5w30 i taki dzisiaj już wlałem. Ciekaw jestem czy nie będzie kopcił po prawie 60tyś km zrobionych na 10w60 :?


Teoretycznie 137 tyś km przebiegu to nic dla tego silnika ale nie wiadomo jak to będzie po przejściu na rzadszy olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę wywołać tym burzę heh :) Mechanik wlał mi castrola 5w30. Wiem że ma on słabą opinię, że dużo podróbek itp jednak przekonał mnie tym że ma z nimi umowę, olej ma z najpewniejszego źródła w beczkach i w sumie nie widzę przeciwwskazań żeby go wlać..


We wcześniejszym samochodzie toyocie corolli ts, wyżyłowanym 1,8l benzyna 192 km w serii też lałem castrola 5w30 z pewnego źródła i po przejściu na zalecanego na tamtym forum motula x-cess 8100 5w40 nie widziałem żadnej różnicy i po 45t km kolejny właściciel dalej bezawaryjnie śmiga



A mógłbyś mi przy okazji powiedzieć ile średnio brał Ci oleju? jaka mniej więcej jest norma dla tego silnika? bo przy 10w60 pobór był autentycznie zerowy a bywały naprawde szybkie trasy do odcinki ale wiadomo że tamten olej jest do emek a nie niewyżyłowanej V-ósemki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mogę wywołać tym burzę heh :) Mechanik wlał mi castrola 5w30. Wiem że ma on słabą opinię, że dużo podróbek itp jednak przekonał mnie tym że ma z nimi umowę, olej ma z najpewniejszego źródła w beczkach i w sumie nie widzę przeciwwskazań żeby go wlać..


We wcześniejszym samochodzie toyocie corolli ts, wyżyłowanym 1,8l benzyna 192 km w serii też lałem castrola 5w30 z pewnego źródła i po przejściu na zalecanego na tamtym forum motula x-cess 8100 5w40 nie widziałem żadnej różnicy i po 45t km kolejny właściciel dalej bezawaryjnie śmiga



A mógłbyś mi przy okazji powiedzieć ile średnio brał Ci oleju? jaka mniej więcej jest norma dla tego silnika? bo przy 10w60 pobór był autentycznie zerowy a bywały naprawde szybkie trasy do odcinki ale wiadomo że tamten olej jest do emek a nie niewyżyłowanej V-ósemki

 

Przy Castrolu mogą być spore ubytki oleju ponieważ łatwo odparowuje w wysokich temperaturach i jego baza olejowa to głównie HC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem 150tyś tym silnikiem więc wiem co mówię. Jedyna słuszna lepkość do tego silnika to 5w30 ale każdy leje co tam chce. Olej typu racing do spokojnie pyrkającego sobie 4,8 V8 ? :?

 

wiesz każdy robi co chce, temat jest podobny do wielu na tym forum:

wypada zakladać LPG vs Nie wypada

robić płukankę vs nie robić

Edytowane przez arolst
gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

specem nie jestem ale wydaje mi się że do takiej m3 leje się tego typu oleje przez całkiem inną charakterystykę silnika, wyższe wkręcanie się na obroty, większe wyżyłowanie (wyciśnięcie ponad 100km z jednego litra pojemności). Jednak tak jak mówisz, 4.4/4.8 V8 to nie 2.0 150km i należy mieć to na uwadze przy dobieraniu oleju.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem 150tyś tym silnikiem więc wiem co mówię. Jedyna słuszna lepkość do tego silnika to 5w30 ale każdy leje co tam chce. Olej typu racing do spokojnie pyrkającego sobie 4,8 V8 ? :?

 

wiesz każdy robi co chce, temat jest podobny do wielu na tym forum:

wypada zakladać LPG vs Nie wypada

robić płukankę vs nie robić


lać zwykły olej vs lać olej ktory zachowuje swoje właściwości przy wyższych temperaturach


ja nie wlałbym oleju który używa się do 100konnych benzyn do 300konnego silnika, jeżeli Twoim zdaniem nie ma różnicy w temperaturach pracy to ok lej 5w30 nikt Ci nie zabroni

po mieście jak widzę 540i 550i to słychać tylko jeden wielki ryk :mrgreen: żadko się zdarza że ludzie jeżdżą spokojnie takimi autami


polecam w wolnej chwili pooglądać testy jak chroniony jest silnik przy olejach o róznej lepkości, parametr po W jest od lepkości a nie gęstości czyli W40 W50 W60 i jest zalecany do mocniejszych aut, nie powiesz mi że V8 jeździ się tak samo jak 520ii ?

do m3 ktora też ma powyżej 300KM leją 5W50 ale już do V8 333KM uważacie że taki olej to zło i lejecie ten sam olej co do 140KM silników ? bo m3 to tylko na torach jeździ ?



ja nikogo nie namawiam tj moja prywatna opinia tak jak pisałem ile ludzi tyle opinii, do 3.0 leje 5W40 millersa, ale do V8 nie zalałbym 5W30


a i żeby nie być gołosłownym, akurat oglądam 550i i tutaj np najdroższa e60 na otomoto i niespodzianka może dla niektórych:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-550i-m-pakiet-naviprof-lci-2010-lpg-f-vat-23-komforty-ID6AKk3u.html#69b185637a


"Samochód Przygotowany do sezonu: wymienione - olej Valvoline VR1 Racing 5w50 + filtr, "


pozdrawiam

 

Od kiedy to olej dobieramy na podstawie mocy silnika? :shock:

Jeździłeś kiedykolwiek E65 z silnikiem N62?

Ten silnik przy bujaniu 160km/h ma obroty koło 2000. Kompletnie niewyżyłowana jednostka, jeszcze bez turbo.

520d jest silnikiem dużo bardziej wyżyłowanym.

Albo 528i. 250km z litrów. Tam byś wg tej teorii zalecił 5W70 :lol:

Czemu seryjnie np do M5 albo M6 nie idzie 5W50 albo od razu 10W60 tylko 5W30?

Chłopaki na 7er.pl jeżdzą 750i E65 na dobrym 5W30 tak jak zaleca producent od nastu lat i nikt nie leje 5W50.

Nie zmieniaj zaleceń producenta.

Z mojej strony koniec tematu. Odezwałem się tylko dlatego że mam sentyment do tego silnika, tyle lat i kilometrów razem i chciałem doradzić koledze co fabryka zaleca.

Petrolhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do wszystkich zwolenników olejów o wysokiej lepkości takich jak 10w60 stosowanych w silnikach do których zalecane są oleje o niższej lepkości, zacytuję fragment z oficjalnej strony Castrol.


"Myślę, że ciągnące się latami, internetowe dyskusje o wyższości jednych olejów nad drugimi są trochę stratą czasu. Żeby pozwolić sobie na żonglowanie olejami w silniku, trzeba mieć już sporą wiedzę. Najlepszym przykładem niech będzie coś, co przeczytałem na forum pewnej japońskiej marki. Otóż, kilku użytkowników pochwaliło się stosowaniem olejów o wysokiej lepkości. Problem jest taki, że do tych silników wymagane są oleje o niskiej lepkości. Wynika to z konstrukcji tych silników.


Stosowany przez nich olej, skąd inąd, bardzo wysokiej jakości, nie sprawdzi się. Po pierwsze, będzie wolniej przepływał przez węzły tarcia, a to spowoduje gorsze odprowadzanie z nich ciepła. Po drugie, to może być nawet ważniejsze, jeśli zastosujemy olej o zbyt dużej lepkości to będzie on narażony na przegrzanie.


Dlaczego? Lepkość charakteryzuje tarcie wewnętrzne płynu. Jeśli płyn o dużej lepkości będzie poddawany ścinaniu, to co powstanie? Otóż to! Powstanie ciepło. Olej będzie się szybciej utleniał. A tego nie lubimy w węzłach tarcia. Pomijam utrudnioną pompowalność oleju. Nie kombinujcie z olejami."


Zaznaczę że siniki M-Power są specjalnie skonstruowane pod tak dużą lepkość, mają o większej średnicy kanały olejowe, dużo bardziej wydajną pompę olejową i wiele innych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie auto to e39 525i (oleju praktycznie nie bierze) LPG jeździ na 0w40 Valvoline ale ze względu na bardzo krótkie odcinki ok 2-3 km myślę żeby zmnienić na coś o niższej lepkości 0w30 LM lub 5w30 Valvoline.

Przyznaje że mam mała wiedzę na temat olejów i prosiłbym kogoś kumatego w temacie o podpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam pytanie auto to e39 525i (oleju praktycznie nie bierze) LPG jeździ na 0w40 Valvoline ale ze względu na bardzo krótkie odcinki ok 2-3 km myślę żeby zmnienić na coś o niższej lepkości 0w30 LM lub 5w30 Valvoline.

Przyznaje że mam mała wiedzę na temat olejów i prosiłbym kogoś kumatego w temacie o podpowiedz.

 

Oczywiście mozesz przejść na mniejszą lepkość choć ten co posiadasz obecnie jest bdb. Jeśli bardzo chcesz to proponuje ten: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w-30-synpower-4l-valvoline,11-5W~630~1SYNPOWER~14L-FVALVOLIN-0-0-OLEJ~111247~2VLV.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :wink: Jestem nowym posiadaczem e90 i zastanawiam się jaki olej będzie najlepszy do mojego BMW?

Model: E90

Silnik: 325d

Przebieg: 267tys

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące l/1000km - jeszcze nie wiem

DPF: tak

Dotychczas: nie jestem pewien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: F10

Silnik: 520d

Przebieg: 154 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: 70/30 miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie stwierdzono

DPF: tak

Dotychczas: Yacco


Postanowiłem napisać bo chyba nikt jeszcze nie ma tego. Kupiłem auto sprowadzone ponad rok temu i śledziłem m.in. to forum chcąc sprawdzić jakiego oleju używacie. Na karteczce z wymiany oleju było u mnie yacco, co prawda nie słyszałem o tym ale chciałem zalać to samo, zacząłem szukać no i jest... teraz już szykuję się do kolejnej wymiany i powiem Wam, że jestem mega zadowolony i kupuje kolejny raz to samo yacco de 0w30. Po głębszym zapoznaniu okazuje się, że to nie jest NoName tylko u nas mało znane. AAA i ma aprobatę BMW co też dobrze świadczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich :wink: Jestem nowym posiadaczem e90 i zastanawiam się jaki olej będzie najlepszy do mojego BMW?

Model: E90

Silnik: 325d

Przebieg: 267tys

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące l/1000km - jeszcze nie wiem

DPF: tak

Dotychczas: nie jestem pewien

 

Polecam 5w30 z specyfikacją LL04 np. Valvoline synpower MST C3 5w30, Motul 8100 X-clean + C3 5w30, SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E36 318i

Silnik: m40b18

Przebieg: 192 000

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: 80% miasto 20% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: ~200 ml (może nawet więcej? :think: )

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul X-cess 5W40


Przebieg patrząc po ogólnym zużyciu całego samochodu MOŻE być realny. Auto poprzednio jeżdziło (a w zasadzie bardziej stało, bo w ostatnich 3 latach pokonywało od 1000 do 200(!) kilometrów rocznie i to raczej w okresie od wiosny do jesieni. Niestety olej przez te 3 lata nie był wymieniany) na oleju GM 10w40.


Potem została zrobiona płukanka Liqui Moly, a olej został wymieniony na Motula 5w40 X-cess. Niestety po ok. 3 tysiacach kolometrów olej zrobił się baaardzo czarny, a coś z hydrauliki zaczęło głośno cykać. Dlatego znowu płukanka, 20 min na wolnych obrotach (cykanie nie ustało) i zlanie tej smoły.


Natępnie założenie nowego filtra oleju, zalanie silnika tylko czystym olejem napędowym i znowu praca na wolnych obrotach przez ~10 min. Czyność powtórzona dwukrotnie - już przy pierwszym razie po ok. 5 min. cykanie ustało, a silnik się zauważalnie wyciszył. Za pierwszym razem ropa zleciała prawie, że czarna, za drugim miała już kolor jasnego miodu.


Po tej operacji płukania filtr oleju oczywiście został wymieniony na nowy, a silnik został zalany olejem Orlen Classic 5W40 (tylko taki "5w" był pod ręką). Zresztą silnik na tym oleju ma pojeżdzić max 1000 kilometrów (w całym zakresie obrotów) żeby się jeszcze wypłukał nagar który mógł tam gdzieś zostać.


I myślę o docelowym zalaniu oleju Motul 0w40 X-max z racji podobno wrażliwej hydrauliki w silniku M40B18. Natomiast chętnie poradzę się kogoś mądrzejszego od siebie, bo ani nie mam instrukcji obsługi gdzie było by napisane jakie oleje, o jakich parametrach powinny być zalewane, ani nie jestem specjalistą, inżynierem, bo gubię się w tych wszystkich normach ACEA, itd. :mrgreen:


Silnik będzie traktowany raczej normalnie, ale rejony powyżej 4,5 tysiąca obrotów też będzie odwiedzał częsciej niż raz w miesiącu :D Realne zużycie oleju ciężko mi określić, bo przez to, że auto długo stało, to silnik się poci np. przy obudowie filtra oleju, czy pod pokrywą zaworów (co oczywiście z czasem zostanie zlikwidowane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.