Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Wiadomo, że wymiana co 30kkm to żart. Mam zamiar wymieniać co 10-15k maks. Tylko zastanawia mnie czy jakość tego LL-04 jest dobra, czy są może lepsze jakościowo oleje, w które warto zainwestować. Totalnie nie jestem teraz w temacie olei.

LL-04 to tylko aprobata którą olej "musi" spełniać, żeby nadawał się do Twojego silnika.... a spełnia ją mnóstwo olei..

Oryginalny olej który masz teraz zalany jest robiony przez Shella specjalnie dla BMW.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że wymiana co 30kkm to żart. Mam zamiar wymieniać co 10-15k maks. Tylko zastanawia mnie czy jakość tego LL-04 jest dobra, czy są może lepsze jakościowo oleje, w które warto zainwestować. Totalnie nie jestem teraz w temacie olei.

LL-04 to tylko aprobata którą olej "musi" spełniać, żeby nadawał się do Twojego silnika.... a spełnia ją mnóstwo olei..

Oryginalny olej który masz teraz zalany jest robiony przez Shella specjalnie dla BMW.

Jasne, zle się wyraziłem. Chodzi mi właśnie o ten olej który firmuje BMW. W jednym sklepie internetowym BMW powiedzieli mi że na opakowaniu oleju BMW jest Castrol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Muszę wymienić olej, proszę o poradę jaki olej wybrać.

Model: E39

Silnik: M57

Przebieg:230k km (podobno :D)

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: przewaga tras

DPF: brak

Dotychczas: Liqui Moly top tec 4200 5W-30

 

Bierze olej? Jak tak to może Maxlife 5w40, z tego co wiem ma dużo zalepiaczy do starszych aut i mogłby być dobry. Chociaż mi osobiśćie nigdy nie przypadł do gustu.


 

Cześć,

Przymierzam się do pierwszej wymiany oleju po dotarciu. Podobno te longlife nie są rewelacyjne. Prosze o porade jaki olej kupic :)

Model: F36N

Silnik: 430i B48

Przebieg: 2000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: mieszany

Dotychczas: BMW Longlife-04 5W30

 

Każdy olej z normą BMW jest Long Life. Mówi o tym sama norma LL czyli własnie Long Life (to jest skrót) I wcale nie są to złe, to są nowoczesne oleje, których wymagają te silniki. Jedyną ich wadą są ich użytkownicy, którzy wymieniają je co 30 tysięcy. Po taki przebiegu żaden olej nie będzie dobrze smarował.


Od siebie polecę to czego sam używam i mogę rekomendować z czystym sumieniem, PMO 5w30 C3 Extreme z norma LL 04. Ewentualnie AMSOIL 5W30 European Car Formula. Oba w dużej mierze oparte o PAO (chociaż nie wiem, ktory ma więcej, zakładam, że podobna zawartość) Z tym, że PMO sporo tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiadomo, że wymiana co 30kkm to żart. Mam zamiar wymieniać co 10-15k maks. Tylko zastanawia mnie czy jakość tego LL-04 jest dobra, czy są może lepsze jakościowo oleje, w które warto zainwestować. Totalnie nie jestem teraz w temacie olei.

LL-04 to tylko aprobata którą olej "musi" spełniać, żeby nadawał się do Twojego silnika.... a spełnia ją mnóstwo olei..

Oryginalny olej który masz teraz zalany jest robiony przez Shella specjalnie dla BMW.

Jasne, zle się wyraziłem. Chodzi mi właśnie o ten olej który firmuje BMW. W jednym sklepie internetowym BMW powiedzieli mi że na opakowaniu oleju BMW jest Castrol.

 


Nie jest castrol. Teraz oleje bmw robi shell, ale w butelce nie jest zaden z olejow shella. Kazdy olej ktory bedzie z norma LL bedzie dobrym wyborem. Ja obecnie mam wlany eurol elance.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Muszę wymienić olej, proszę o poradę jaki olej wybrać.

Model: E39

Silnik: M57

Przebieg:230k km (podobno :D)

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: przewaga tras

DPF: brak

Dotychczas: Liqui Moly top tec 4200 5W-30

 

Bierze olej? Jak tak to może Maxlife 5w40, z tego co wiem ma dużo zalepiaczy do starszych aut i mogłby być dobry. Chociaż mi osobiśćie nigdy nie przypadł do gustu.



Oleju zbyt wiele nie ubywa, po przejechaniu 10kkm stan był pod max, aktualnie jest mniej więcej 1/4 miedzy min a max. Jeden ze sprzedawców części do BMW twierdzi, że oleje 5W40 są do silników benzynowych, a do diesla ma być 5W30, ja się nie znam. Ten maxlife jest jakiś lepszy od tego który mam dotychczas LM top tec 4200?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxlife to nie jest jakiś super olej. Do starszych czołgów nadaje się idealnie, ale często zasyfia silnik. Rozbierałem dwa silnki po maxlife i szału nie było. Zresztą nie spełnia normy API SN, która jako tako gwarantuje ład i czystość w silniku.



Ktoś wyżej polecał PMO i ja bym się trzymał tego oleju, nic lepszego w tej cenei nie dostaniesz. Do tego silnika Smiało może być PMO 5w40 C3 bądź Extreme. A to ze do diesla musi być 5w30 to jakiś mit, pierwsze słyszę. Może odnosić się to do VW, bo tam dieslowkie pompowtryskiwacze faktycznie wymagają 5w30, ale w BMW nie ma to zastosowania.


A porównujac Liqui Moly 4200 do PMO to dwie różne klasy oleju (na korzyść PMO). Z PMO to jak już to może równać się ta najwyższa seria 5w40 Synthoil , one są też z PAO i wyglądają znośnie. Ale te Top Tec to słabiutko wyglądają.


O To jaki olej wybrać warto popytać mechaników i sprawdzić co się teraz poleca, bo na forach to często ludzie piszą przez pryzmat tego na czym jeżdzą. Mechanik (dobry mechanik oczywiście) wie trochę wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


O To jaki olej wybrać warto popytać mechaników i sprawdzić co się teraz poleca, bo na forach to często ludzie piszą przez pryzmat tego na czym jeżdzą. Mechanik (dobry mechanik oczywiście) wie trochę wiecej.

 

Ja mam inne doświadczenia, w moim przypadku mechanicy polecali to co mieli w beczkach i na czym najwięcej zarabiali. Nie pisze tutaj o byle jakich warsztatach, tylko o sieci serwisów Bosch oraz ASO BMW, Toyoty i VW.


Który wg was będzie lapszy i dlaczego:

Olej nr 1:

Gęstość względna w 15°C, - 0,853

Lepkość CCS przy -35°C, mPa.s - 5740 kg/l

Lepkość kinematyczna w 40°C - 67,30 mm²/s

Lepkość kinematyczna w 100°C - 12,20 mm²/s

Indeks lepkości - 176

Temperatura zapłonu - 230

Temperatura płynięcia COC,°C - -45

TBN, mgKOH/g - 7,0

Popioły siarczanowe - 0,67%

Lepkość HTHS (150o C) mPa*s 3,65

Test Noack (odparowanie) 9,7%


Olej nr2:

Gęstość względna w 15°C - 0,851

Lepkość CCS przy -30°C, mPa.s - 5950

Lepkość kinematyczna w 40°C - 69,80

Lepkość kinematyczna w 100°C - 12,30

Indeks lepkości - 172

Temperatura zapłonu - 234

Temperatura -48

TBN, mg KOH/g - 6,9

Popioły siarczanowe - 0,67

Lepkość HTHS (150o C) mPa*s 3,60

Test Noack (odparowanie), % - 9,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, jest dużo warsztatów które tylko liczą na $$$. Ale są też i takie, w których naprawdę pracują fachowcy i polecą to co uważają za słuszne.



Co do olejów to oba wyglądają nieźle. Patrząc na NOACK i Temperaturę płynięcią strzelam, że mają sporo PAO te oleje. (no chyba, że podałeś przykład jakiegoś Racinga 10w60 to wtedy NOACK nie jest szczególny)

TBNy podobne (zapewne to są jakieś mid sapsy) i są na dobrym poziomie.

HTHS minimalnie lepszy u tego pierwszego, czyli większe opory w silniku ale lepsza ochrona.

no i CCS tutaj już zdecydowanie wygrywa ten pierwszy. Bo niedosyć, że ma niższy parametr to jeszcze zbadany w -35 a ten drugi w -30. To znaczy, że ten pierwszy olej szybciej będzie się rozchodził po silniniku w -35 niż ten drugi -30. (ważny parametr dla wałka rozrządu, który od razu lubi być smarowany)

Indeks lepkośći też w obu dobry (powyżej 170)


No a reszta to marginalne róznice.


Trudno zgadywać po samych parametrach, ale moim zdaniem lekka przewaga tego pierwszego ze względu na dużo lepszy CCS i Index lepkości. Ten drugi ma lepszy NOACK ale nie sądze aby była ta różnica odczuwalna.


Obstawiam, ze to nie jest na pewno zaden motul czy Valvoline, bo tutaj ewidentnie widać dużo PAO. Zresztą oleje Valvo to zawsze TBNy mają ledwo powyżej 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


HTHS minimalnie lepszy u tego pierwszego, czyli większe opory w silniku ale lepsza ochrona.

no i CCS tutaj już zdecydowanie wygrywa ten pierwszy. Bo niedosyć, że ma niższy parametr to jeszcze zbadany w -35 a ten drugi w -30. To znaczy, że ten pierwszy olej szybciej będzie się rozchodził po silniniku w -35 niż ten drugi -30. (ważny parametr dla wałka rozrządu, który od razu lubi być smarowany)

Indeks lepkośći też w obu dobry (powyżej 170)


Trudno zgadywać po samych parametrach, ale moim zdaniem lekka przewaga tego pierwszego ze względu na dużo lepszy CCS i Index lepkości.

 

 

Pierwszy to PMO 5w30 C3

Drugi to PMO 5W30 C3 EXTREME


Czyli ten drugi wg producenta jest lepszy ;-).

Edytowane przez bobwoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie bardzo znam się na polityce PMO, ale gdzie producent twierdzi, że jest lepszy?


Extreme ma oficjalne aprobaty VW, a zwykły tylko normy. Więc można wnioskować, że jest lepszy tym, że zaleca go VW. Przejrzałem wszystko co się dało i nigdzie nie widzę zdania, że jest lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem ten drugi jest lepszy. Widać, ze ma więcej PAO. Niższy NOACK, niższa temperatura płynięcia i niższy indeks lepkości( oleje co mają wiecej PAO mają niższy indeks lepkości, może to dziwne ale tak jest :D )


Do tego drugi ma oficjalne aprobaty. Jak dla mnie oba są na wysokim poziomie z minimalną przewagą drugiego.


Zreszą więcej PAO nie zawsze znaczy lepiej. Tutaj minimalnie jest lepiej, ale nie zawsze. Zresztą gdzieś czytałem, że ten Extreme nie ma 100% PAO tylko jakieś 50-60% ze względu własnie na oficjalne aprobaty. Volkswagen nie dopuszcza olejów 100% PAO dla oficjalnych aprobat.


Zresztą tak jak napisał @Mietek, oba są na dobrym poziomie, różnią sie niewiele i pewnie więcej pokazałaby nam analiza. Dla jednego, który będzie jeździł ostro extreme będzie lepszy bo ma więcej PAO (przez co jest droższy) a dla drugiego ten zwykły.

Edytowane przez mariusz.pasterski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie bardzo znam się na polityce PMO, ale gdzie producent twierdzi, że jest lepszy?


Extreme ma oficjalne aprobaty VW, a zwykły tylko normy. Więc można wnioskować, że jest lepszy tym, że zaleca go VW. Przejrzałem wszystko co się dało i nigdzie nie widzę zdania, że jest lepszy.

 

Linia Extreme jest przez producenta pozycjonowana wyżej jako produkt z większą zawartością PAO o wyższej cenie. Czyli można domniemywać, że jest uważany za lepszy.

Poczytaj ten wątek:

https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=63&t=160&sid=20d1a6e2f0635978a3188dd9dad04a81&start=100


cyt. przedstawiciela PMO:

"Zgodnie z tym co zapowiadaliśmy postanowiliśmy rozdzielić nasze produkty na dwie linie. Jedna o obniżonej zawartości PAO ok 25-30% i druga Extended PAO, czyli największa ilość PAO jaką udało się w umieścić w oleju. W przypadku 5w40 jest to 100% PAO zaś w przypadku 5w30 pewnie jakieś 70% (więcej nie jest już możliwe, ze względu na niemożliwość uzyskania oficjalnych aprobat)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie bardzo znam się na polityce PMO, ale gdzie producent twierdzi, że jest lepszy?


Extreme ma oficjalne aprobaty VW, a zwykły tylko normy. Więc można wnioskować, że jest lepszy tym, że zaleca go VW. Przejrzałem wszystko co się dało i nigdzie nie widzę zdania, że jest lepszy.

 

Linia Extreme jest przez producenta pozycjonowana wyżej jako produkt z większą zawartością PAO o wyższej cenie. Czyli można domniemywać, że jest uważany za lepszy.

Poczytaj ten wątek:

https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=63&t=160&sid=20d1a6e2f0635978a3188dd9dad04a81&start=100

 


Produkcja olejów PAO jest droższa więc co, miałby kosztować mniej? Nie bardzo rozumiem Twój tok rozumowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dalej tam nie widzę słowa "lepszy". Po prostu ma więcej PAO. A więcej PAO=drożej. Co jest w tym dziwnego i niezrozumiałego? Chyba na siłe szukasz dziury w całym.


A swoją drogą, moim zdaniem jest lepszy. Więc nawet jakby pisali, że Extreme jest lepszy to bym się z tym zgodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Produkcja olejów PAO jest droższa więc co, miałby kosztować mniej? Nie bardzo rozumiem Twój tok rozumowania.

 

A co tu jest do rozumienia, po prostu napisałem fakt jak jest. Nigdzie nie napisałem, że ma kosztować mniej lub więcej. Także moim zdaniem linia Extreme jest lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Produkcja olejów PAO jest droższa więc co, miałby kosztować mniej? Nie bardzo rozumiem Twój tok rozumowania.

 

A co tu jest do rozumienia, po prostu napisałem fakt jak jest. Nigdzie nie napisałem, że ma kosztować mniej lub więcej. Także moim zdaniem linia Extreme jest lepsza.

 

W przypadku 5w40 Extreme zdecydowanie linia Extreme jest lepsza od zwykłej. To nie ulega wątpliwości. A w przypadku 5w30 Extreme, również jest minimalnie lepszy do podstawowej serii, ale już bez wielkich różnic.


A @mietek uważa odwrotnie, no cóż każdy ma swój punkt widzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spkojnie Panowie, to tylko moje zdanie. W silniku może i Extreme lepiej się sprawuje, kto to wie.


Tak jak pisałem oba wyglądały mi dobrze (patrząc po samych parametrach) i tak jak napisałem różnice nie są na tyle duże aby jednoznacznie ocenić.


A że jest drożej to zrozumiałe, oleje na PAO potrafią czasami kosztować naprawdę krocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak myslicie, czy taki test jest dobrym sprawdzianem dla oleju?


a tu zestawienie innych

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0

Nie śledziłem losów PMO, ale ten filmik ma prawie rok.. biorąc pod uwagę że to nowe oleje to według mnie ten pomiar nie jest miarodajny.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to jakoś miarodajny test. Może to służyć tylko jako ciekawostka. Zauważ, że w silniku panują zupełnie inne warunki.


Po za tym miarą dobrego oleju jest to jak zachowuje się po dużym przebiegu, a tutaj badane są oleje świeżo nalane z butelki. Tutaj nie zbada nikt tego czy olej trzyma parametry czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością nie jest to tak popularny olej jak np Motul czy Valvo więc jakoś wiele opinii nie uzyskasz, jednak z pewnością jest od nich lepszy. :cool2:


Z pewnością PMO to teraz czołówka tym bardziej, że cenowo jest bardzo znośnie. JA już kiedyś na forum pisałem, że w N52 zmniejszył zużycie oleju (a chyba kazdy wie ile te silniki potrafią pić oleju xD ) A do tego ładniejsza praca silnika jest odczuwalna, nawet po 10 tysiącach ładnie sobie pracuje. Namówiłem też kilku znajomych Beemiarzy na ten olej i każdy zadowolony, nawet jeden z nich ma tutaj konto na tym forum. :mrgreen:


Tego 5w40 Extreme nie stosowałem, ale patrząc na parametry i opinie to jest kosa raczej. Jeśli masz te auto co w podpisie to myślę, ze śmiało możesz go brać. Olejeów 100% PAO w Polsce nie ma jakoś szczególnie dużo. Ani żaden Castrol, ani Motul ani Valvoline czy Total czy Shell nie mają czegoś takiego w swojej ofercie. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie nikt nie ma ofercie olejów 100% PAO. Chyba że oleje wyczynowe do motorspotru. W takim oleju 100% PAO nie rozpuścisz dodatków i po drugie nie uzyskały by oficjalnych aprobat. Castrol, Total, Shell mają w ofercie oprócz przeciętniaków bardzo dobre oleje z dużym udziałem PAO i GTL. Z duża ilością PAO jest także Ravenol VMP 5W-30 USVO, którego używam z powodzeniem. Edytowane przez bobwoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.