Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Co lepiej zastosować przy wymianie oleju? Dodatek do oleju Liqui Moly Engine Flush (2640) 300ml, czy Dodatek do oleju Liqui Moly (2662) 500ml

Czym się różnią


Mój silnik to N52B30 przebieg 150000, leję Motul 0w40


Biorąc pod uwagę czeste podrabianie Motula, zmienić na jakiś inny ?


dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam pytanie odnośnie płukanki i oleju.

Zmieniam właśnie olej z Castrol 5w30 C3, ll-04 na lepszy :D

Chciałbym zastosować płukankę która podejrzewam

nie była nigdy stosowana. Stąd moje pytanie.

Czy mam się czego obawiać? Jeśli nie to jaka by byla najlepsza?

Silnik M57N2

Przebieg 280tyś

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam pytanie odnośnie płukanki i oleju.

Zmieniam właśnie olej z Castrol 5w30 C3, ll-04 na lepszy :D

Chciałbym zastosować płukankę która podejrzewam

nie była nigdy stosowana. Stąd moje pytanie.

Czy mam się czego obawiać? Jeśli nie to jaka by byla najlepsza?

Silnik M57N2

Przebieg 280tyś

Pozdrawiam

 

Spory przelot, ale wlej millers engine flush na 10 min i zlej

Pozniej olej i filtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam silnik m57tu 220tys przejechane. Czy warto robić plukanke im więcej osób tym więcej opini. Auto jeździ na motulu 8100 xclean + 5w30 nie ubywa nic od wymiany do wymiany.

Wiele osob uwaza ze silnik sie rozszczelni. Jak jest juz szrot to moze albo tylko dolewki robiond mial

Ka zrobilem 20-25 wymian z plukanka i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki tak zrobię

Olej wybrałem taki RAVENOL VMP SAE 5W30 lub Eurol Syntence 5W30.

Jakieś opinie ?

Jeśli EUROL to lepiej nowszy EUROL SYNTENCE FS 0w30 z ok.50%PAO (patrz http://www.oil-club.pl/) bo 5w30 jest raczej słaby

 

Może i jest nowszy ale nie posiada specyfikacji BMW Longlife-04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz auto jeszcze na gwarancji??? Posiada 504/507 a to wyzsza i bardziej wymagajaca specyfikacja niz LL-04 Ma C3 ,wiec nie ma problemu jeśli masz DPF

Ja juz drugą wymiane na nim latam i jest super :D

Trudno znależć na naszym rynku olej o takiej zawartość PAO . Ravenol zmienia charakteryski jak na razie dość często, więc nigdy do końca nie wiadomo co się kupiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko przeanalizowałem oba oleje i wychodzi

ze oba spełniając najwyższe normy VW.

Jedynym parametrem który jest lepszy w 0w30 jest jego liczba zasadowa tzn ze potrafi dłużej utrzymać zasadowość oleju.

Ale już lepkość dynamiczna ma lepsza olej 5w30 tzn ze olej lepiej płynie w silniku i go smaruje.

Lepkość kinetyczna maja bardzo podobna tzn ze tworzą gruby film olejowy co dla niezbyt ciaśnie spasowanych silników bmw jest dobrym rozwiązaniem.

Wskaźnik lepkości maja oba bardzo wysoki ten 0w30 nawet wyższy.

Ja już dzisiaj odebrałem swój 5w30 i niedlugo zaleje silnik.

Myśle ze oba to jest dobry wybór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn ,że kupiłeś Eurol Syntence 5w30?

Ow30 tak jak pisałem ma ok 50%bazy syntetycznej(przebadane) a 5w30 jak wiekszość w tej lepkości i tych normach to przeważnie oleje HC z niewielką domieszką PAO (max20%) Ogólnie Eurol jest ok choć mało znany a to duża gwarancja ,że nie podrabiany :)

Pozdrawiam

A nigdy 5w30 nie będzie lepiej płynął niż 0w ...i delikatnie mówiąc między 5w  a 0 w to przepaść przede wszystkim na zastosowaną baze oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kupiłem Eurol 5w30 prosto od dystrybutora. Przywiózł mi do domu

Zobaczymy będzie zapewne lepszy niż castrol.

Nie chciałem 0w30 bo wydawał mi się za rzadki na nasze

warunki pogodowe .

Co do PAO to nie znalazłem żadnych informacji które oleje są robione

w tej technologi i maja ich najwiecej w składzie.

Żadna firma specjalnie się nie chwali ze ma takie oleje.

No chyba ze Amsoil

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem ze dopisałeś na temat lepkości.

Znawca wielkim nie jestem ale z kart charakterystyki

tych olei wynika ze ten 0w30 ma lepkość dynamiczna CCS 6116

a 5w30 5590 im mniejsza tym lepszy. Dobry olej powinien

mieć poniżej 6000. Żeby nie być gołosłownym to wkleję mała definicje



Lepkość dynamiczna CCS – Czym niższa lepkość określana dla danej temperatury (wpisywana w nawiasie obok symbolu CCS np. Lepkość CCS (-30°C)) tym łatwiej olej płynie w silniku i tym szybciej dostarcza ochrony współpracującym elementom silnika – w tym momencie najbardziej narażonym na zużycie jest wałek rozrządu oraz sworznie tłokowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem ze dopisałeś na temat lepkości.

Znawca wielkim nie jestem ale z kart charakterystyki

tych olei wynika ze ten 0w30 ma lepkość dynamiczna CCS 6116

a 5w30 5590 im mniejsza tym lepszy. Dobry olej powinien

mieć poniżej 6000. Żeby nie być gołosłownym to wkleję mała definicje



Lepkość dynamiczna CCS – Czym niższa lepkość określana dla danej temperatury (wpisywana w nawiasie obok symbolu CCS np. Lepkość CCS (-30°C)) tym łatwiej olej płynie w silniku i tym szybciej dostarcza ochrony współpracującym elementom silnika – w tym momencie najbardziej narażonym na zużycie jest wałek rozrządu oraz sworznie tłokowe

 

To zalej sobie 0w30 na lato i przelec tak autosttada kilkset kn albo pocisnij pare razy

Z oleju zrobi sie woda i tyle bedzie chronil silnik. Jak dla mnie tak rzadki olej nie smaruje dobrze oraz jest przyczyna problemow w silnikach. On poprostu zbyt szybko sie zuzywa w turbo silnikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem ze dopisałeś na temat lepkości.

Znawca wielkim nie jestem ale z kart charakterystyki

tych olei wynika ze ten 0w30 ma lepkość dynamiczna CCS 6116

a 5w30 5590 im mniejsza tym lepszy. Dobry olej powinien

mieć poniżej 6000. Żeby nie być gołosłownym to wkleję mała definicje



Lepkość dynamiczna CCS – Czym niższa lepkość określana dla danej temperatury (wpisywana w nawiasie obok symbolu CCS np. Lepkość CCS (-30°C)) tym łatwiej olej płynie w silniku i tym szybciej dostarcza ochrony współpracującym elementom silnika – w tym momencie najbardziej narażonym na zużycie jest wałek rozrządu oraz sworznie tłokowe

 

To zalej sobie 0w30 na lato i przelec tak autosttada kilkset kn albo pocisnij pare razy

Z oleju zrobi sie woda i tyle bedzie chronil silnik. Jak dla mnie tak rzadki olej nie smaruje dobrze oraz jest przyczyna problemow w silnikach. On poprostu zbyt szybko sie zuzywa w turbo silnikach

 



Ja używam 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem ze dopisałeś na temat lepkości.

Znawca wielkim nie jestem ale z kart charakterystyki

tych olei wynika ze ten 0w30 ma lepkość dynamiczna CCS 6116

a 5w30 5590 im mniejsza tym lepszy. Dobry olej powinien

mieć poniżej 6000. Żeby nie być gołosłownym to wkleję mała definicje



Lepkość dynamiczna CCS – Czym niższa lepkość określana dla danej temperatury (wpisywana w nawiasie obok symbolu CCS np. Lepkość CCS (-30°C)) tym łatwiej olej płynie w silniku i tym szybciej dostarcza ochrony współpracującym elementom silnika – w tym momencie najbardziej narażonym na zużycie jest wałek rozrządu oraz sworznie tłokowe

Właściwości oleju silnikowego 5W30 wg. SAE (SAE J300 2015)

Maksymalna lepkość dynamiczna 6600 cP w temp. -30 st.C

Maksymalna temperatura pompowalności 60000 w temp. -35 st.C

Właściwości oleju silnikowego 0W30

Olej silnikowy 0W30 i jego klasyfikacja lepkościowa wg. SAE (SAE J300 2015)

Maksymalna lepkość dynamiczna 6200 cP w temp. -35 st.C

Maksymalna temperatura pompowalności 6000 w temp. -40 st.C

Edytowane przez MADO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem ze dopisałeś na temat lepkości.

Znawca wielkim nie jestem ale z kart charakterystyki

tych olei wynika ze ten 0w30 ma lepkość dynamiczna CCS 6116

a 5w30 5590 im mniejsza tym lepszy. Dobry olej powinien

mieć poniżej 6000. Żeby nie być gołosłownym to wkleję mała definicje



Lepkość dynamiczna CCS – Czym niższa lepkość określana dla danej temperatury (wpisywana w nawiasie obok symbolu CCS np. Lepkość CCS (-30°C)) tym łatwiej olej płynie w silniku i tym szybciej dostarcza ochrony współpracującym elementom silnika – w tym momencie najbardziej narażonym na zużycie jest wałek rozrządu oraz sworznie tłokowe

 

To zalej sobie 0w30 na lato i przelec tak autosttada kilkset kn albo pocisnij pare razy

Z oleju zrobi sie woda i tyle bedzie chronil silnik. Jak dla mnie tak rzadki olej nie smaruje dobrze oraz jest przyczyna problemow w silnikach. On poprostu zbyt szybko sie zuzywa w turbo silnikach

A tu jest akurat całkiem odwrotnie :0 dotyczy parametrów oleju przy niskich temperaturach a w wysokich zachowują sie tak samo jak 5w30 Cały pic w tym ,że 0w przy rozruchu szybciej dociera do węzłów smarnych i szybciej smaruje silnik (i turbo też) więc jeśli producent dopuszcza dla danego silnika oleje 0 to sam miodzio dla motora szczególnie zimą A jak tak ostro ciśniesz to w40 :D

"Olej silnikowy 0W30 dedykowany do wielu nowoczesnych jak i starszych konstrukcji samochodów gwarantujący właściwą i bezawaryjną pracę silnika. Oleje syntetyczne zapewniają wysoką stabilność termiczną i odporność na utlenianie. Pomagają zredukować starzenie się oleju, co skutkuje dłuższą ochroną silnika.

Olej silnikowy 0W30 ma bardzo szerokie zastosowanie w większości silnikach dostępnych na rynku" ...a i cena adekwatna do właściwości

..a woda szybciej zrobi się z 5w30 niż z 0w30 (gorszy jakościowo i to raczej dużo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielokrotnie dobierałem i kupowałem olej korzystając z usług ASO , specjalistycznych sklepów

i wyszukiwarek firm olejowych i nigdy nie spotkałem się żeby do mojego silnika producent zalecał olej 0w30.

Zawsze jest 5w30 lub 5w40.

Dlatego nigdy nie będę lał oleju 0w30 itp.

Temat rzeka :D

Edytowane przez kucy07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy w starych stosowalo sie 0w30? Tam lalo sie 10w40 albo jeszcze co innego i robily setki tysiecy km, a teraz 100-150 i remont silnika


Jesli paramtery pompowalnosci to to po czym dobierasz olej, to dziekuje

w oleju liczy sie hths, tbn, wlasciwosci przy 40 i 100 stopniach oraz noack

Ludzie wymieniaja raz na rok albo wedlug producenta co 30tys i pozniej sa problemy


To ze u mnie producent zaleca 5w30 albo moze byc 0w30 to w zyciu tego nie zaleje n zime 5w30 ok, ale latem 5w40

Spojrzcie w dolot, a zobaczycie za klapa gaszaca zapchany syfem kolektor, to co jest dalej?

U mnie jest czysto, bo olej nie odparwuje tak mocno


Dzieki, ale nie skorzystam z tych eco dupereli, aby mniej palilo

Tylko dlatego i niskiej emisji wymyslono te oleje, aby silnik mial lzej i mniej emitowal zlych substancji

To ze pozniej sie posypie to juz nie ich problem, bo ma przezyc okres gwarancyjny

Jak ktos lata spokojnie, dziadkowo to rzadki olej wystarczy

Najlepiej lac cos z 5w30 jesli ktos chce, ale o wysokich parametrach przy 100 stopniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nikogo nie zmusza i każdy leje co uważa za słuszne Ja mam auto z2008r i fabrycznie było zalane 0w30 a i na pierwszym przeglądzie równiwż 0w30 (wiadomej marki) Lalem juz 5w30 ,5w 40 ale najlepiej spisuje sie na 0w30 bo to najwyższej jakości,oleje dużo lepsze niż większość hydrokraków 5w30 Pozdrawiam i sorry bo to chyba nie o tym wątek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to prawda na zimę 5w30 na lato 5w40

Jesli w tym roku lato będzie długie i upalne to zmnienie olej na 5w40.

Co do 0w to się nie będę wypowiadał bo producent mojego samochodu marka BMW nie zaleca go do mojego silnika.

Olej już mam jutro odbieram filtry i na dniach wymiana.

No i jeszcze płukanka Millers.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Oil Club Polska lub na OCP(PORTAL UŻYTKOWNIKÓW SKODA OCTAVIA) są wykonywane analizy w laboratoriach i na tej podstawie ocenia się skład oleju

Są też OIL CLUB RU i OIL CLUB.DE gdzie jest sporo analiz Producenci niezbyt chętnie chwalą sie składem oleju

W pierwszym moim poście masz link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.