Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Model: E46

Silnik: 320i M54B22

Przebieg: 186 000 km

Styl jazdy: szybki

Użytkowanie: 50/50 (miasto/trasa)

Zużycie bieżące na l/1000km: auto mam 3dni :-)

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Mobil 10W40

 

Przebieg najprawdopodobniej oryginalny więc nie wiem dlaczego ktoś zalewał 10W40. Czy można zejść na np. 5W ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46

Silnik: 320i M54B22

Przebieg: 186 000 km

Styl jazdy: szybki

Użytkowanie: 50/50 (miasto/trasa)

Zużycie bieżące na l/1000km: auto mam 3dni :-)

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Mobil 10W40

 

Przebieg najprawdopodobniej oryginalny więc nie wiem dlaczego ktoś zalewał 10W40. Czy można zejść na np. 5W ?

 

Nawet powinieneś przejść na 5w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w40, Motul X-cess 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: F11

Silnik: 528i N20

Przebieg: 88 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: 70/30 (miasto/trasa)

Zużycie bieżące na l/1000km: styl agresywny miasto: 700ml, styl normalny trasa: 300-400ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol 0W30

 

EDIT: Samochód mam od dwóch miesięcy i w bagażniku był Castrol 0W30 na dolewki, a dzisiaj się dowiedziałem z hisorii serwisowej, że od nowości był stosowany olej BMW SAE 5W-30 Longlife 01. Chciałbym zmienić olej na innego producenta. Jakiego producenta polecacie?

Edytowane przez chomer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E46

Silnik: 320i M54B22

Przebieg: 186 000 km

Styl jazdy: szybki

Użytkowanie: 50/50 (miasto/trasa)

Zużycie bieżące na l/1000km: auto mam 3dni :-)

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Mobil 10W40

 

Przebieg najprawdopodobniej oryginalny więc nie wiem dlaczego ktoś zalewał 10W40. Czy można zejść na np. 5W ?

 

Nawet powinieneś przejść na 5w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w40, Motul X-cess 5w40

 

No dobra, a jak wygląda temat przejścia z 10W40 na

5W40 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: F11

Silnik: 528i N20

Przebieg: 88 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: 70/30 (miasto/trasa)

Zużycie bieżące na l/1000km: styl agresywny miasto: 700ml, styl normalny trasa: 300-400ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol 0W30

 

EDIT: Samochód mam od dwóch miesięcy i w bagażniku był Castrol 0W30 na dolewki, a dzisiaj się dowiedziałem z hisorii serwisowej, że od nowości był stosowany olej BMW SAE 5W-30 Longlife 01. Chciałbym zmienić olej na innego producenta. Jakiego producenta polecacie?

 

Polecam 0w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 0w40 lub ten https://czescidobmw.pl/partscatalogue/0w40-ll-01-oryginal-bmw,11-0W40~1LL~601-FOEBMW-0-0-83212405944.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46

Silnik: 320i M54B22

Przebieg: 186 000 km

Styl jazdy: szybki

Użytkowanie: 50/50 (miasto/trasa)

Zużycie bieżące na l/1000km: auto mam 3dni :-)

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Mobil 10W40

 

Przebieg najprawdopodobniej oryginalny więc nie wiem dlaczego ktoś zalewał 10W40. Czy można zejść na np. 5W ?

 

Nawet powinieneś przejść na 5w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w40, Motul X-cess 5w40

 

No dobra, a jak wygląda temat przejścia z 10W40 na

5W40 ?

 

Wystarczy płukanka np. LM z serii Pro-Line

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: F32

Silnik: N55

Przebieg: 53000

Styl jazdy: normalny ale czasami lubię dać dechę w podłogę :twisted:

Użytkowanie: głównie miasto czasem trasa 80km.

 

Chciałem zapytać jakiego Millersa polecacie?

Zastanawiam się nad

1.Millers Oils EE LONGLIFE 5W40 (NANODRIVE BMW LL04)

2.Millers Oils EE LONGLIFE 5W30 (NANODRIVE BMW LL04)

3.Millers Oils XF Longlife 0W40 (BMW LL01)

 

Drugie pytanie to czy robić płukanie po Castrolu ? Płukanka millersa czy Liqui Moly Pro Line?

 

Płukanka LM pro line i olej 0w40 z specyfikacją LL01

 

Nawet jak planuje podkręcić auto do 400koni? Na stronie millersa do mojego auta zalecają XF Longlife 5w40 ale ja planuję miedzy interwałami BMW czyli 25/30tys km robić wymianę oleju samemu po przejechaniu około 12 tys (tyle robię rocznie). I tak sie zastanawiam czy nie lepiej kupić Millers Oils CFS 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: F32

Silnik: N55

Przebieg: 53000

Styl jazdy: normalny ale czasami lubię dać dechę w podłogę :twisted:

Użytkowanie: głównie miasto czasem trasa 80km.

 

Chciałem zapytać jakiego Millersa polecacie?

Zastanawiam się nad

1.Millers Oils EE LONGLIFE 5W40 (NANODRIVE BMW LL04)

2.Millers Oils EE LONGLIFE 5W30 (NANODRIVE BMW LL04)

3.Millers Oils XF Longlife 0W40 (BMW LL01)

 

Drugie pytanie to czy robić płukanie po Castrolu ? Płukanka millersa czy Liqui Moly Pro Line?

 

Płukanka LM pro line i olej 0w40 z specyfikacją LL01

 

 

Nawet jak planuje podkręcić auto do 400koni? Na stronie millersa do mojego auta zalecają XF Longlife 5w40 ale ja planuję miedzy interwałami BMW czyli 25/30tys km robić wymianę oleju samemu po przejechaniu około 12 tys (tyle robię rocznie). I tak sie zastanawiam czy nie lepiej kupić Millers Oils CFS 5W40

 

Na stronach firm olejowych podają wszystkie dopuszczalne oleje dlatego nie warto patrzeć który jest na pierwszym miejscu. 0w40 jak najbardziej zapewni bdb ochronę w wysokich temperaturach jak i przy zimnym rozruchu w ujemnych temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jaki olej będzie najlepszy do biturbo (X3 E83 LCI X3 3.0sd 2007) ? Roczne przebiegi 12000 - 15000, jazda "emerycka", brak ubytków i wycieków, aktualnie 280 000 km.

Oczywiscie syntetyk 5w30.

Moi faworyci: Xado, Millers, Amsoil lub BMW twinpower .

 

Wybierz ten: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w30-ll-04-oryginal-bmw,11-5W30~1LL~604-FOEBMW-0-0-83212405948.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej będzie najlepszy do biturbo (X3 E83 LCI X3 3.0sd 2007) ? Roczne przebiegi 12000 - 15000, jazda "emerycka", brak ubytków i wycieków, aktualnie 280 000 km.

Oczywiscie syntetyk 5w30.

Moi faworyci: Xado, Millers, Amsoil lub BMW twinpower .

 

Wybierz ten: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w30-ll-04-oryginal-bmw,11-5W30~1LL~604-FOEBMW-0-0-83212405948.aspx

 

ok, to jeden z moich faworytów. a ktore konkretnie parametry przemawiaja za tym własnie olejem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jaki olej będzie najlepszy do biturbo (X3 E83 LCI X3 3.0sd 2007) ? Roczne przebiegi 12000 - 15000, jazda "emerycka", brak ubytków i wycieków, aktualnie 280 000 km.

Oczywiscie syntetyk 5w30.

Moi faworyci: Xado, Millers, Amsoil lub BMW twinpower .

 

Wybierz ten: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w30-ll-04-oryginal-bmw,11-5W30~1LL~604-FOEBMW-0-0-83212405948.aspx

 

ok, to jeden z moich faworytów. a ktore konkretnie parametry przemawiaja za tym własnie olejem ?

 

Może parametry wg. karty charakterystyki nie wyróżniają się niczym szczególnym w porównaniu do innych ale został on opracowany specjalnie dla nowoczesnych silników bmw i to jego zaleta, aha to jest olej hc, jeśli chciałbyś więcej bazy syntetycznej to musiał bys wybrać 0w30 lub 0w40, ewentualnie Millers.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak planuje podkręcić auto do 400koni? Na stronie millersa do mojego auta zalecają XF Longlife 5w40 ale ja planuję miedzy interwałami BMW czyli 25/30tys km robić wymianę oleju samemu po przejechaniu około 12 tys (tyle robię rocznie). I tak sie zastanawiam czy nie lepiej kupić Millers Oils CFS 5W40

 

Na stronach firm olejowych podają wszystkie dopuszczalne oleje dlatego nie warto patrzeć który jest na pierwszym miejscu. 0w40 jak najbardziej zapewni bdb ochronę w wysokich temperaturach jak i przy zimnym rozruchu w ujemnych temperaturach.

Rozumie, ale czy ten Millers XF LL 0W40 nie zasyfi mi silnika/katalizator, bo to olej FULL SAPS a te inne to juz MID SAPS.

I jeszcze jedno. LM pro line czy AMSOIL Engine and Transmission Flush? Czy oba są dobre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E84

Silnik: N47 20xd

Przebieg: 163400

Styl jazdy: normalny

Uzytkowanie: (trasa/miasto) 80/20

DPF: tak

Dotychczas: Castrol Edge 5W30

 

Na jaki zmienic?

 

Dzięki

 

Polecam ten: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w-30-mst-4l-valvoline,11-5W~630~1MST~14L-FVALVOLIN-0-0-OLEJ~118347~2VLV.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nawet jak planuje podkręcić auto do 400koni? Na stronie millersa do mojego auta zalecają XF Longlife 5w40 ale ja planuję miedzy interwałami BMW czyli 25/30tys km robić wymianę oleju samemu po przejechaniu około 12 tys (tyle robię rocznie). I tak sie zastanawiam czy nie lepiej kupić Millers Oils CFS 5W40

 

Na stronach firm olejowych podają wszystkie dopuszczalne oleje dlatego nie warto patrzeć który jest na pierwszym miejscu. 0w40 jak najbardziej zapewni bdb ochronę w wysokich temperaturach jak i przy zimnym rozruchu w ujemnych temperaturach.

Rozumie, ale czy ten Millers XF LL 0W40 nie zasyfi mi silnika/katalizator, bo to olej FULL SAPS a te inne to juz MID SAPS.

I jeszcze jedno. LM pro line czy AMSOIL Engine and Transmission Flush? Czy oba są dobre?

 

Wszystkie LL01 mają większą zawartość popiołów siarczanych, fosforu i siarki ale to dobrze dla silników benzynowych i dieslów bez DPF-a bo zapewniają lepszą ochronę. Lm i Ams są ok tak że obojętne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E60

Silnik: 530i M54

Przebieg: 215 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: głównie miasto na krótkich dystansach

Zużycie bieżące na l/1000km: 13,8

Instalacja LPG: tak

Dotychczas: MOTUL 8100 X-CESS 5W-40

 

Poprzedni właściciel lał Motula i chciałbym przy nim pozostać. Zastanawiam się tylko, który najlepiej wybrać. Na stronie motula po wybraniu modelu, rocznika i silnika proponują:

 

8100 X-Clean EFE 5W-30

8100 X-Clean+ 5W-30

8100 X-Clean 5W-30

8100 X-Clean 5W-40

8100 X-Max 0W-40

8100 X-Cess 5W-40

Specyfic LL-04 5W-30

 

Zastanawiam się, który będzie najlepszy. Kryterium ceny pomijam, wolę kupić droższy a lepszy. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
Model: E60

Silnik: 530i M54

Przebieg: 215 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: głównie miasto na krótkich dystansach

Zużycie bieżące na l/1000km: 13,8

Instalacja LPG: tak

Dotychczas: MOTUL 8100 X-CESS 5W-40

 

Poprzedni właściciel lał Motula i chciałbym przy nim pozostać. Zastanawiam się tylko, który najlepiej wybrać. Na stronie motula po wybraniu modelu, rocznika i silnika proponują:

 

8100 X-Clean EFE 5W-30

8100 X-Clean+ 5W-30

8100 X-Clean 5W-30

8100 X-Clean 5W-40

8100 X-Max 0W-40

8100 X-Cess 5W-40

Specyfic LL-04 5W-30

 

Zastanawiam się, który będzie najlepszy. Kryterium ceny pomijam, wolę kupić droższy a lepszy. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

 

Do silnika M54 najlepszym wyborem z gamy Motul są 8100 X-Max 0W-40 oraz 8100 X-Cess 5W-40.

 

 

Pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E84

Silnik: N47 20xd

Przebieg: 163400

Styl jazdy: normalny

Uzytkowanie: (trasa/miasto) 80/20

DPF: tak

Dotychczas: Castrol Edge 5W30

 

Na jaki zmienic?

 

Dzięki

 

Polecam ten: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w-30-mst-4l-valvoline,11-5W~630~1MST~14L-FVALVOLIN-0-0-OLEJ~118347~2VLV.aspx

 

Z tej strony śmiało można zamawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E84

Silnik: N47 20xd

Przebieg: 163400

Styl jazdy: normalny

Uzytkowanie: (trasa/miasto) 80/20

DPF: tak

Dotychczas: Castrol Edge 5W30

 

Na jaki zmienic?

 

Dzięki

 

Polecam ten: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w-30-mst-4l-valvoline,11-5W~630~1MST~14L-FVALVOLIN-0-0-OLEJ~118347~2VLV.aspx

 

Z tej strony śmiało można zamawiać?

 

Jak najbardziej tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

e46 325i 2005

Silnik: M54b25

Przebieg: 205 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: miasto/trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

samochód lekko usportowiony przez poprzedniego właściciela - wydech(remus) i filtr stożkowy KNchyba go wywale)

 

Zakupiłem niedawno e46 z niemieckiego komisu. Problem w tym, że nie wiem co było lane i kiedy. Silnik bardzo ładnie pracuje i chciałbym by pracował tak dłużej więc chcę wymienić olej i filtr. Filtr rozumiem najlepiej BMW? Olej Motul 5W40? bo widzę, że najczęściej polecany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.