Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

 

Wg. karty charakterystyki top tec 4600 ma dobre parametry z wyjątkiem temperatury płynięcia która wynosi tylko -36, wszystkie te oleje posiadają bazę wyprodukowaną w technologii syntetycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: e90 335d

Silnik: M57n 286KM

Przebieg : 85.000km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 70% miasto

Zużycie bieżące: 50-100ml/ 1000km

Instalacja lpg: brak

Dpf: tak

Dotychczas : Mobil1 ESP Formula 5w/30 do diesla z dpf

 

Ważne: u mnie na naklejce informacyjnej jest zalecenie

stosowania oleju HIGH PERFORMANCE i chcę zmienić na Mobil1

Peak Life 5w/50 (high performance bmw) jest sens i warto?

Mam układ scr (adblue)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja pisałem do kolegi michalll16 który zapewne ma DPF i musi byc LL04. Stosowałem kiedyś motula x-clean 5w30 i był ok ale Valvo okazał się lepszy.

 

Ok zostawmy DPF możesz napisać czemu lepszy? po czym to stwierdziłeś? możesz podać przykład jakiś nie żebym się czepiał tylko chcę się dowiedzieć bo akurat mam porównanie do valvoline i motula a mianowicie jeździłem cały czas na valvoline MST 5w30 ale gdy dla ojca kupiłem auto od klubowicza z forum który nabył te auto jak miało 3 lata i od razu przeszedł na motula x-clean 5w30 i po 8 latach odkupiłem je od niego gdy uszczelniałem pokrywę zaworowa to nie spotkałem się żeby było tak czysto w silniku jak po motulu normalnie walki jak nówka zero nagaru pije do tego ze większość olei zostawia naga.

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale ja pisałem do kolegi michalll16 który zapewne ma DPF i musi byc LL04. Stosowałem kiedyś motula x-clean 5w30 i był ok ale Valvo okazał się lepszy.

 

Ok zostawmy DPF możesz napisać czemu lepszy? po czym to stwierdziłeś? możesz podać przykład jakiś nie żebym się czepiał tylko chcę się dowiedzieć bo akurat mam porównanie do valvoline i motula a mianowicie jeździłem cały czas na valvoline MST 5w30 ale gdy dla ojca kupiłem auto od klubowicza z forum który nabył te auto jak miało 3 lata i od razu przeszedł na motula x-clean 5w30 i po 8 latach odkupiłem je od niego gdy uszczelniałem pokrywę zaworowa to nie spotkałem się żeby było tak czysto w silniku jak po motulu normalnie walki jak nówka zero nagaru pije do tego ze większość olei zostawia naga.

 

Przy x-clean wszystko było ok z wyjątkiem ubytku oleju po przejechaniu 10 kkm, potem przeszedłem na valvo i w tym samym samochodzie przez 12 kkm nie zauważyłem żadnych strat oleju, podobne spostrzeżenia zaobserwowali inni forumowicze, następny plus dla valvo przy samochodach z DPF-em że jest low saps a x-clean mid saps.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guzior2 a jeśli auto nie ma DPFa to czy dla takiego silnika np 530 czy 535 nie było by zdrowiej zalać np. motula x-cess 5w40 LL01 czyż nie jest on zdrowszy dla silnika od 5w30 LL04?

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mowiszdobre to mowisz drogo a wiec Redline Euro-Series 5W40 Motor Oil a jak nie chcesz zbankrutowac na oleju to Valvoline Synpower 5W40.Roznica nie jest wielka a cena tak.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
guzior2 a jeśli auto nie ma DPFa to czy dla takiego silnika np 530 czy 535 nie było by zdrowiej zalać np. motula x-cess 5w40 LL01 czyż nie jest on zdrowszy dla silnika od 5w30 LL04?

 

Jeśli nie ma DPF-a to śmiało LL01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam tyle 123 strony bicia piany z olejami.

 

W dieslu trzeba zwrócić uwagę na lepkość oleju, płynność w niskiej temperaturze oraz na parametr Liczby zasadowej (mgKOH)

Odnośnie liczby zasadowej, im większa tym lepiej, z tego względu iż zachowuje to czystość silnika i neutralizuje szkodliwe związki siarki po spalaniu ropy.

 

I jak niektórzy radzą wymieniać olej co 10 tys km, to jest dobre, bo u siebie przy tak częstych wymianach zaobserwowałem że mój olej do paru tys km jest jasny a po przebiegu 10 tys ma ciemny odcień (ale nie jest jeszcze typowo czarny) jak na silnik diesla to jest rewelacja.

 

Bardzo czarny olej pewnie i smaruje ale już z pewnością nie spełnia swojej roli w utrzymywaniu czystości silnika i neutralizowaniu szkodliwych związków spalania

Tak więc 5w40 lub 0w40 jest olejem idealnym do diesla jak i do benzyny ( jaka marka, to naprawdę nie istotne, ważna jest specyfikacja danego oleju i ważne by był to oryginalny olej a nie niewiadomego pochodzenia z Ukrainy czy Rosji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam jaki olej zalac do mojej e87 poliftowa z przebiegiem 118tys,i jaki filterek proponujecie?

 

Podaj więcej informacji bo nawet nie wiadomo o jaki silnik chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.M54b22 do tej pory ( tj. rok ) wlałem Motul 8100 X Clean 5W40,pobiera 1L na 5 tysięcy kilometrów.Zmieniać czy lać to samo?Przelot 250 tysi.

 

M54 lubią brać olej tak że zmiana moze jedynie troszkę ograniczyć pobór. Najlepiej pozostać przy lepkości 5w40 ale z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w40 lub Motul X-cess 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Millers jest tak samo 100% syntetykiem jak Valvo i Motul. Żaden z nich nie posiada w 100% bazy syntetycznej ponieważ Estry i PAO są słabymi rozpuszczalnikami i dlatego producenci mieszają ze sobą różne bazy aby cały pakiet razem z dodatkami uszlachetniającymi zapewniał najlepszą ochronę. W olejach wyżej wymienionych jest na tyle dużo bazy syntetycznej (80%-->) że w niemczech i japonii mogą być nazywane full syntetykami, natomiast jeśli jakiś olej posiada mniej bazy syntetycznej niż 80% to w tedy w tych obydwu krajach na opakowaniu musi znaleźć się informacja że jest to olej w technologii syntetycznej (HC) a w pozostałych krajach np. Polska owe oleje nadal są nazywane full syntetykami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.