Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

To faktycznie zbyt krótko aby ocenić, szczególnie, że w dieslu może to być również trudniejsze do wyłapania zmiana kultury pracy czy wkrecanie się :? W takim razie prosiłbym o opinie po dłuższym użytkowaniu za jakiś czas :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W ASO priorytetami jest ekologia i ekonomika podyktowana odgórnie dlatego takież oleje polecają oraz leja. Zawsze dobrze zasięgnąć samemu wiedzy oraz zbadać temat, ponieważ w ASO nie proponują zawsze to co "najlepsze" dla Ciebie oraz silnika.

 

Chodziło mi o to że samochody jeżdżą latami na 5w30 i film olejowy się nie zrywa a o ASO mam podobne zdanie do Twojego.

 

Oleje 5w40 lepiej chronią silnik przed zużyciem oraz wycieraniem poszczególnym elementów w silniku niz 5w30.

 

Tu się nie zgodzę ponieważ 5w40 ma jedynie grubszy film olejowy który zaowocuje dopiero w ekstremalnej sytuacji która nie zdarza się w normalnym użytkowaniu, za zużycie i wycieranie się elementów silnika odpowiada mieszanina baz olejowych + cała masa dodatków uszlachetniających.

 

 

Poranne odpalenie to jedynie chwila, choć również ważna, ale smarowanie w temperaturze roboczej trwa przez całą resztę pracy silnika, więc moim zdaniem to jest priorytetem większym od porannego zimnego startu

 

Przeczytałem sporo materiałów na temat olejów i wszędzie gdzie była o tym mowa to twierdzili że właśnie zimny rozruch jest najbardziej szkodliwy dla silnika a różnica w lepkości zimnego oleju 5w40 a 5w30 jest dość spora i bardzo podobna jak w przypadku 5w30 do 0w30.

 

 

Dla mojego m54 również zalecany olej to 5w30 lecz postanowiłem wybrać 5w40 po zagłębieniu się w temat oraz rozmawiając z mądrymi ludzmi w tym temacie utwierdzając się jedynie w przekonaniu, że dobrze wybrałem, lecz wybór każdy podejmie sam co wybierze, wyraziłem jedynie swoje zdanie :wink:

 

Tu się z Tobą zgodzę, do silnika M54 też głownie polecałem 5w40 lub 0w40, jedynie do silników N42,N46 zalecają oleje lekko bieżne ze względu na bardzo wąskie kanały olejowe i problemy z rozprowadzeniem zimnego oleju po silniku.

 

 

PS. Kolega Pemek z tego forum który ma F10 550i przeszedł na Valvoline synpower Xtreme MST C3 5w30 i bardzo zachwala ponieważ skończył się problem z ubytkami oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się nie zgodzę ponieważ 5w40 ma jedynie grubszy film olejowy który zaowocuje dopiero w ekstremalnej sytuacji która nie zdarza się w normalnym użytkowaniu, za zużycie i wycieranie się elementów silnika odpowiada mieszanina baz olejowych + cała masa dodatków uszlachetniających.

Mój błąd : nie sprecyzowałem. Lepiej chroni silnik w wysokich temperaturach, lecz również w sytuacji np. redukcji, szczególnie w automatach, kiedy to mocne wciśnięcie pedału gazu skutkuje zbiciem nawet 2 biegów w dół, obroty z 2tys windują w okolice czerwonego pola, w takiej sytuacji zerwanie filmu olejowego może mieć miejsce na oleju 5w30 i myślę, że jest to częste z racji tego, że jest to jedna z najbardziej wymagających sytuacji dla oleju - szybko rosnące obroty oraz duże obciązenie , osobiście często zdarzają mi się takie redukcje w automacie

Edytowane przez Rasil7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem sporo materiałów na temat olejów i wszędzie gdzie była o tym mowa to twierdzili że właśnie zimny rozruch jest najbardziej szkodliwy dla silnika a różnica w lepkości zimnego oleju 5w40 a 5w30 jest dość spora i bardzo podobna jak w przypadku 5w30 do 0w30.

Tu muszę się zgodzić połowicznie : olej 5w40 ma większą lepkość względną w stosunku do 5w30 lecz wysokiej klasy oleje 5w40 mają taką samą lub niższą lepkość dynamiczną CCS, co sprawia że wysokiej klasy oleje 5w40 mogą mieć ten parametr taki sam lub lepszy od 5w30, a co za tym idzie lepiej i szybciej rozprowadzać się po silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zacytuje wycinek z artykułu:

 

"Jeśli producent silnika zaprojektował układ smarowania na olej SAE 5W-30 to przy zastosowaniu oleju 5W-40 opory pracy silnika przy 100 °C (jest to najczęstsza temperatura pracy oleju) jak i pompy oleju będą większe. Skutkować to będzie większym zużyciem paliwa lub mniejszą mocą silnika oraz mniejszą ilością przepompowanego oleju przez węzły tarcia, co z kolei może doprowadzić do pogorszenia ochrony przeciwzużyciowej silnika. Ze względu na to zawsze należy stosować taki olej, jaki poleca producent pojazdu."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacytuje wycinek z artykułu:

 

"Jeśli producent silnika zaprojektował układ smarowania na olej SAE 5W-30 to przy zastosowaniu oleju 5W-40 opory pracy silnika przy 100 °C (jest to najczęstsza temperatura pracy oleju) jak i pompy oleju będą większe. Skutkować to będzie większym zużyciem paliwa lub mniejszą mocą silnika oraz mniejszą ilością przepompowanego oleju przez węzły tarcia, co z kolei może doprowadzić do pogorszenia ochrony przeciwzużyciowej silnika. Ze względu na to zawsze należy stosować taki olej, jaki poleca producent pojazdu."

 

Tutaj również poruszany jest parametr lepkości kinetycznej podczas pompowania oleju, użycie oleju 5w40 posiadającego niską lepkość kinetyczną ( za przykład mogę przedstawić Liqui Moly Synthoil 5w40 - 3658 CCS przy minus 30 stopniach - banie laboratoryjne przeprowadzone przez rosjan) równie dobrą jak 5w30 co daje nam taka sama pompowalność oraz dodatkowo grubszy film olejowy co daje nam 2 korzyści dla zimnego rozruchu i pracy w temp. roboczej oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rasil7masz benzyne,wiec dla Ciebie super sprawa, bo moja norma niestety odpada z tym olejem. Dodatek 9100 jest do diesela bardziej, a do beny 9200,ktory niestety jest drozszy. 9100 czysci silnik, a 9200 chroni metalowe elementy, tworzac ochronna warstwe na powierzchni gladzi cylindrow, zatem bardziej sie nadaje do benzyny.

Myśle, że 9100 również nadaje się do benzyny, dobrze czyści ale jego głównym zadaniem jest zmniejszenie tarcia, tutaj urywek opisu produktu :

AR9100 Nanoborate

Zastępując dodatki AW / EP przez AR9100 lub dodając go bezpośrednio do układów hydraulicznych, kompleksowy nośnik estrowy rozpuszcza depozyty węglowe i laki umożliwiając nanoboranom chelatowanie czystego metalu. Jego głównym zadaniem jest: zmniejszenie tarcia i zużycia, utrzymanie systemu smarowania wolnego od nagarów i depozytów, przedłużenie żywotności komponentów oraz rozproszenie ciepła generowanego przez tarcie. Nanoboran zmniejsza tarcie do współczynnika COF rzędu 0,037 czyli dwukrotnie lepiej od współczynnika tarcia wykorzystywanych powszechnie związków „mikro boru” i tradycyjnych dodatków smarnych na bazie cynku, fosforu i innych.

 

AR9100 zawiera zaawansowane estry, które rozpuszczają depozyty węglowe i laki, jest sprawdzonym lekiem na hałasy silników Powerstroke. AR9100 również kilkukrotnie przewyższa dodatki „mikro boru” i tradycyjne technologie chemiczne olejów smarowych w testach smarności i nośności Falex Pin & Vee Block osiągając wyniki rzędu 4000 lbs.

 

AR9100 dodany do oleju za pomocą estrów bezpiecznie i skutecznie usuwa wszelkie depozyty umożliwiając nanoboranom tworzenie silnych wiązań chelatowych. Estry dodatkowo potęgują osiągi środków smarnych. Tarcie zostaje zredukowane nawet o 60-80% a zużycie obniżone nawet o 90%. AR9100 zdecydowanie przewyższa wszelkie najsurowsze wymogi stawiane dzisiejszym systemom smarowania. Wyjątkowe osiągnięcia AR9100 w zakresie redukcji tarcia przynoszą wymierne korzyści w postaci wysoce oczekiwanych oszczędności na kosztach energii i paliw. AR9100 obniża ilość energii potrzebną do działania urządzeń

 

P.S : nie chciałbym uchodzić za osobę wymądrzającą się lub "głupio mądra", jak każdy nie wiem wszystkiego i jeszcze wiele muszę się uczyć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze przeczytam z 2 strony i juz całkiem zgłupieje w temacie oleju heh..pewnie i tak najwazniejsza jest czesta wymiana. Przypuszczam że każdy olej firm takich jak millers valvoline motul liqui moly jest OK, rożnia się nieznacznie parametrami. Co do 5w30 vs 5w40 ile ludzi tyle opini...co oznacza C3 w oznaczeniach oleji ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze przeczytam z 2 strony i juz całkiem zgłupieje w temacie oleju heh..pewnie i tak najwazniejsza jest czesta wymiana. Przypuszczam że każdy olej firm takich jak millers valvoline motul liqui moly jest OK, rożnia się nieznacznie parametrami. Co do 5w30 vs 5w40 ile ludzi tyle opini...co oznacza C3 w oznaczeniach oleji ?
Klasyfikacja ACEA C:

ACEA C1 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także silnikach benzynowych wymagających olejów o niskich wartościach SAPS (low SAPS) i HTHS wyższym, niż 2,9MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.

Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

ACEA C2 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych, wymagających olejów o średnich wartościach SAPS (mid SAPS) które mogą stosować oleje o niskim stopniu tarcia i niskiej lepkości o HTHS wyższym, niż 2,9MPa.s. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC, oraz zapewniają korzyści wynikające z ekonomicznego spalania.

Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

ACEA C3 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych. wymagających olejów o średnich wartościach SAPS (mid SAPS) i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.

Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

ACEA C4 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także silnikach benzynowych wymagających olejów o niskich wartościach SAPS (low SAPS) i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.

Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

SAPS-HTHS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

No to skoro w końcu jest coś innego w wątku niż Motul i Valvoline, to pomieszajcie sobie w głowach jeszcze bardziej :)

 

Wklejam wątek z klubu fiata, bo jest ogólnie dostępny, na forum kosmetyki aut trzeba być zarejestrowanym, żeby go zobaczyć.

http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopic.php?f=68&t=11094

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Tutaj również poruszany jest parametr lepkości kinetycznej podczas pompowania oleju, użycie oleju 5w40 posiadającego niską lepkość kinetyczną ( za przykład mogę przedstawić Liqui Moly Synthoil 5w40 - 3658 CCS przy minus 30 stopniach - banie laboratoryjne przeprowadzone przez rosjan) równie dobrą jak 5w30 co daje nam taka sama pompowalność oraz dodatkowo grubszy film olejowy co daje nam 2 korzyści dla zimnego rozruchu i pracy w temp. roboczej oleju

 

Synthoil od LM to prawdziwy full syntetyk oparty głownie na PAO tak że nie ma się co dziwić jego parametrom, jest już trochę wiekowy i posiada niestety tylko specyfikację LL98 dlatego w nowszych samochodach nie użyjemy go a obecnie niestety firmy olejowe odchodzą od produkowania prawdziwych full syntetyków do normalnego użytku ze względu na koszty produkcji i potem cenę takiego oleju a szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
OK, a skad mam wiedziec który bardziej odpowiedni z oznaczeniem C3 czy bez?

 

Wystarczy że na opakowaniu będzie specyfikacja dla BMW to będziesz wiedział że jest właściwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko do silnikow turbo zaleca sie bardziej 5w40, gdyz wytrzyma wieksza temperature.

Do n57 bmw zaleca 5w30 i 5w40, wiec wybor jest nasz.

W silnikach turbo wszystko pracuje inaczej i nawet wertujac fora vw/audi natknalem sie na opinie uzytkownikow silnikow 2.0 t ktore palily 5w30 na potege, a po zalaniu 5w40 spalanie oleju sie zmniejszylo i to praktycznie do zera.

Teraz pisza, ze 5w30 ma mniejsze opory niz 5w40 nie zawsze jest prawda. Czytalem, ze mobil 1 0w40 jest delikatnie bardziej gesty niz niektore oleje 5w30.

Myslac wiec w ten sam sposob, jak gesty musi byc 10w60 i dlaczego uzywany jest do m3 e92 i zapewne innych e-Mek?

Olej olejowi nierowny niestety.

 

Teraz moje pytania:

Czy millers to prawdziwy syntetyk czy hydro?

Jak to jest z mobilem 1 esp 0w40 jesli chodzi o baze i jakosc oraz czy Cp ma duzo nizsze niz millers xf, ktory ma 6600?

Jaki najlepszy full syntetyk z norma LL04?

 

Co do 5w30 wychodzi, ze do wolnossakow moze niby byc, ale w turbo sie nie nadaje, bo sie spali

 

Nie jest tak, ze podwyzszenie liczby tbn pomaga w dotarciu do cienkich kanalow olejowych? Skoro olej lepiej myje przy wyzszym tbn, to zapewne mam racje.

Zatem dodajac ar9100 do 5w40 bedziemy mieli mniej gesty olej, ktory jednak bedzie mial wlasciwosci, ktore ochronia w extremalnych warunkach

Edytowane przez Punisherrr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja tam się nie znam ale jeżdżę na 5W30 i spalanie oleju w N47D20C mam chyba niskie. 1L na 15 Kkm

Ciekawe co będzie jak zmienię na 5W40

300ml na 15 Kkm?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko do silnikow turbo zaleca sie bardziej 5w40, gdyz wytrzyma wieksza temperature.

Do n57 bmw zaleca 5w30 i 5w40, wiec wybor jest nasz.

W silnikach turbo wszystko pracuje inaczej i nawet wertujac fora vw/audi natknalem sie na opinie uzytkownikow silnikow 2.0 t ktore palily 5w30 na potege, a po zalaniu 5w40 spalanie oleju sie zmniejszylo i to praktycznie do zera.

Teraz pisza, ze 5w30 ma mniejsze opory niz 5w40 nie zawsze jest prawda. Czytalem, ze mobil 1 0w40 jest delikatnie bardziej gesty niz niektore oleje 5w30.

Myslac wiec w ten sam sposob, jak gesty musi byc 10w60 i dlaczego uzywany jest do m3 e92 i zapewne innych e-Mek?

Olej olejowi nierowny niestety.

 

Teraz moje pytania:

Czy millers to prawdziwy syntetyk czy hydro?

Jak to jest z mobilem 1 esp 0w40 jesli chodzi o baze i jakosc oraz czy Cp ma duzo nizsze niz millers xf, ktory ma 6600?

Jaki najlepszy full syntetyk z norma LL04?

 

Co do 5w30 wychodzi, ze do wolnossakow moze niby byc, ale w turbo sie nie nadaje, bo sie spali

 

Ubytki oleju w zdrowym silniku to nie spalanie oleju, wszystko zależy od baz olejowych i różnych dodatków, gorsze oleje łatwo odparowują w wysokich temperaturach, przykładem może być kolega Pemek który ma F10 550i, kiedy stosował ori olej od bmw to ubytki były znaczne a kiedy przeszedł na Valvoline 5w30 to silnik całkowicie przestał brać olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz moje pytania:

Czy millers to prawdziwy syntetyk czy hydro?

Jak to jest z mobilem 1 esp 0w40 jesli chodzi o baze i jakosc oraz czy Cp ma duzo nizsze niz millers xf, ktory ma 6600?

Jaki najlepszy full syntetyk z norma LL04?

Tutaj jest link do potężnej bazy analiz olejowych oraz interpretacja http://www.oil-club.ru/forum/forum/68-katalog-laboratornyh-analizov/

Wystarczy wrzucić w tłumacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo czasu poświęciłem na analizy olejów z w/w linku i stwierdzam że Ravenol robi bardzo dobre oleje, znaczna wiekszość tych olejów to PAO, posiadają bardzo niską temperaturę płynięcia -50stopni oraz duży indeks lepkości co świadczy o bardzo dobrej bazie olejowej, z analiz widma IR wyszło, olej VSI, VST to 100% PAO oraz większość olejów z gamy Ravenol, a ceny są naprawde niskie (120zł za 5l Raveniola 5w40 VST)

Naprawde Panowie powiem Wam, że pozytywnie zaskoczył mnie Ravenol - duży wybór olejów, pełen wachlarz norm, świetna cena i znakomita jakość. Analizy olejowe stawiają oleje Ravenola na bardzo wysokiej półce!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E60

Silnik: 3.0d 218km M57TU

Przebieg: 265 000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: troszeczkę ubywa, ciężko określić

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: nie wiem

 

Dwie osoby poleciły mi już Castrol EDGE Titanium FST C3 5W-30 co sądzicie o tym oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja osobiście mam nie za dobre doświadczenia z Castrolem dlatego nie polecam go, głównie chodzi o szlam w silniku po tym oleju i łatwo odparowuje w wysokich temperaturach, być może te nowsze odmiany jak titanium fst są lepsze ale nie mam wiedzy na ten temat. Warto też zaznaczyć że ten Castrol którego chcesz kupić to olej z grupy III tzw. HC

 

EDIT: Tak dla potwierdzenia tego co napisałem to podaje link do forum mercedesa gdzie samochód od nowości u jednego właściciela i cały ten czas jeździł na Castrolu, po zdjęciu pokrywy zaworów widać to co na fotce, z resztą w sieci więcej jest podobnych informacji na temat tego oleju.

http://www.w211.eu/viewtopic.php?f=29&t=3217&sid=2b3e87aa3a134f1f4b5852c2595159f2&start=165

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej fajnie, że mnie uprzedziłeś bo już miałem zamawiać.. Zapytam więc jaki olej kupić bo nadszedł czas wymiany..

Może olej MANNOL? Akurat sprzedający u którego zamawiałem filtry chciał dorzucić mi ten olej więc zastanawiam się teraz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o podpowiedź odnośnie oleju. Mam BMW E46 Touring poj. 320i benzyna silnik M52

Przebieg aktualnie 270 000 km. Olej wymienisłem 3 miesiące temu poprzednio byl Castrol 5w30 ja zmieniłem na Valvoline Synpower 5w30. Od prawie dwóch miesięcy jeżdżę na LPG i zauważyłem duże zużycie oleju ponad 0,5 l na jakieś 2,5 tys. km. Wiadomo że na LPG silnik bierze olej ale to chyba za duzo ? Może jakiś inny olej powinienem zalać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.