Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

wydaje mi sie ze co do odczuc po zmianie oleju to zawsze sa na poczatku bo nowy olej jest swiezy .wiec wlewajac nawet jakas lure bedzie czuc ze silnik inaczej pracuje bo inne parametry ma olej po 15 tys a inne nowy :> naprawde
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: e46

Silnik: 330i M54

Przebieg: 121 000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 7000 km na rok

Zużycie oleju 0,2 na 1000 km, wymiana oleju raz na 2 lata.

Obecnie olej: Castrol edge professional 0W/30 LL-04

 

Od nowości lany jest castrol, ale może czas zmienić, aby silnik miał dobrze, a cena nie gra roli. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wolałbym coś, co ma trwalszy film olejowy, czyli, np. Mobil 1 new life 0w/40. Ten "nowy' castrol 0W/40 też ma ciekawe wartości, ale brak szczegółowych danych HTHS, TBN, temp. zapłonu, czyżby były fatalne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wolałbym coś, co ma trwalszy film olejowy, czyli, np. Mobil 1 new life 0w/40. Ten "nowy' castrol 0W/40 też ma ciekawe wartości, ale brak szczegółowych danych HTHS, TBN, temp. zapłonu, czyżby były fatalne?

 

Tu masz kilka informacje o castrolu http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/CF26A98EB5CBC98480257D24003A01AF/$File/BPXE-9MMA3Z.pdf.

 

Tak na szybko to masz wybór z:

Mobil 1 New Life

Castrol Edge A3 0W-40

Motul X-Max

Neste City-Pro 0W-40

Valvoline SYNPOWER 0W-40

Fuchs TITAN Supersyn Longlife 0W-40

Millers Oils XF Longlife 0w40

Shell Helix Ultra 0W-40.

 

Dodatkowo masz jeszcze szeroką gamę produktów 5W-40 z normą LL-01.

Chyba, że chcesz jeszcze mocniejszy olej, wtedy seria Motorsport z Millersa np.: Millers Oils CFS 5w40 NT lub FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego castrola, to nie widziałem na stronie firmowej :idea: Podobno norma LL-01 dla M54 jest korzystniejsza niż LL-04 ...dlaczego, to nie wiem. Pytanie następne, czy niższa cyfra lepkości kinematyczna w 40°C jest zaletą czy wadą?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LL01 lepsze dla benzyn oczywiscie, jak chodzi o twoje drugie pytanie to nie mozna odpowiedziec bo to zmienosc jest waznaw zalezenosci od tempy (indeks) , reszta jest w normie bo ma norme LL01 wlasnie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli masz katy dizla i filtr czastek stalych i eksploatujesz samochod nie narazajac na nowotwory siebie i wszystkich przechodniow (czytaj nie jestes idiota nie wycinasz filtra czastek stalych, nie usuwadz kolektorow, nie wkladasz katow torowych i nie polmjasz sond) to musisz lac LL04 z powodu ekonomicznych ale to nie ma znaczenia tak naprawde ! Pierwszy lepszy dodatek do oleju powaznej firmy czyli liqui moly MOS 2, Archoil 9100 lub 9200 (ten pierwszy lepszy bo czysci jednoczesnie a ochronna i tak jest wystatczajaca), Xenum MOX-G... dodany do najbardziej podlego oleju na rynku stworzy produkt pod wzgledem ochronny ktorego zaden nawet najbardziej zaawansowany aktualnie olej na rynku nie ma. Bedziesz mial olej przewyzszajacy pod wzgledem ochronny oleje Wyscigowe, bez problemow z popiolami ize dodatki ochronne dzisiaj juz sa neutralne dla oleju pozostanie ci tylko wybrac olej odpowiedni pod wzgledem CCS, pompowalnosci, tempy zaplonu, noacku i jestes w domu.

 

I tak trzeba rozroznic dodatki do oleju (czyli skladniki ktore juz tam sa tylko w niewystaczakacej ilosci i z podla jakoscia bo inaczej bys placil 100 zl za litr oleju) od zageszczaczy olejow stosowanych w fiatach panda aby przedluzyc ich zywotnosc bez potrzeby wymiany uszczelek ale to nie fiat panda tylko BMW, jezeli ci cos cieknie to nie zatykasz to szlamem z oleju abo lejesz gestszy olej lub go zagestzasz preparatami typu stop wycieka oleju, stabilizatory lepkosci lub inne wyciszacie popychaczy (i tak wtedy np mozesz juz nie byc w normach silnikow bo te produkty zmieniaja wlasciwosci fizyczne produktu) tylko wymieniasz uszczelki, poychacze, planujesz glowice bo to nie jest FIAT PANDA !

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Model: E46 1998r

Silnik: 320i m52

Przebieg: 274 000 km (Po module świateł wychodzi 374)

Styl jazdy: Agresywny

Użytkowanie: 80% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 40 ml ( ze względu na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą)

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul 5w40 / Amsoil 5w40

rocznie ok 25.000 km

Wymiany co: 15 tys km

 

Plus dodatkowo pytanie Panowie, chciałbym zmienić na 0w40 ze względu na agresywny styl jazdy. Czy nie zaszkodzi to silnikowi ? Ma już około 400 tys km jak na benzynke to dużo. Nie kombinować i prać 5w40 czy może jednak 0w40 ? Polećcie jakiś dobry olej panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46 1998r

Silnik: 320i m52

Przebieg: 274 000 km (Po module świateł wychodzi 374)

Styl jazdy: Agresywny

Użytkowanie: 80% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 40 ml ( ze względu na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą)

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul 5w40 / Amsoil 5w40

rocznie ok 25.000 km

Wymiany co: 15 tys km

 

Plus dodatkowo pytanie Panowie, chciałbym zmienić na 0w40 ze względu na agresywny styl jazdy. Czy nie zaszkodzi to silnikowi ? Ma już około 400 tys km jak na benzynke to dużo. Nie kombinować i prać 5w40 czy może jednak 0w40 ? Polećcie jakiś dobry olej panowie.

 

Nie zaszkodzi silnikowi i możesz zmienić na Mobil1 New Life 0w40, Motul X-max 0w40 lub valvo synpower 0w40, choć ten który stosujesz obecnie to jeden z najlepszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

 

Mam pytanko kupiłem bmw e91 325d i na starcie chciałbym wymienić oleje i filtry,ale mam pytanie co do samego oleju poprzedni własciciel zapisał mi cos takiego : ''5w40 Motul longflife specyfikacja bmw'' rozglądajac sie troche po allegro znalazłem tylko takie cos ale tu jasno pisze,ze do silników benzynowych http://allegro.pl/motul-specific-ll-04-bmw-5w40-5l-tanie-filtry-i4806212611.html więc szukam dalej i tych motuli 5w40 jest pełno X-Clean/X-Cess i do tego jeszcze longlife co najlepiej kupić,ile potrzeba litrów,prośba o poradę!

Zgóry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam Panowie

 

Mam pytanko kupiłem bmw e91 325d i na starcie chciałbym wymienić oleje i filtry,ale mam pytanie co do samego oleju poprzedni własciciel zapisał mi cos takiego : ''5w40 Motul longflife specyfikacja bmw'' rozglądajac sie troche po allegro znalazłem tylko takie cos ale tu jasno pisze,ze do silników benzynowych http://allegro.pl/motul-specific-ll-04-bmw-5w40-5l-tanie-filtry-i4806212611.html więc szukam dalej i tych motuli 5w40 jest pełno X-Clean/X-Cess i do tego jeszcze longlife co najlepiej kupić,ile potrzeba litrów,prośba o poradę!

Zgóry dzięki

 

Do twojego silnika musisz kupić olej z specyfikacją BMW LL-04 ponieważ zapewne posiadasz DPF. Z Motula to np. X-clean + 5w30 ale lepszy był by Low-Saps dlatego polecam Amsoil european car 5w30 lub Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W30. Do tego silnika wchodzi ok 7,5 L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DeVi

 

BMW LongLife01 (LL-01) – silniki benzynowe i wysokoprężne wyprodukowane po 09.2001 serwisowane w procedurze WIV (z wydłużeniem okresów pomiędzy kolejnymi wymianami oleju);

BMW LongLife04 (LL-04) – silniki benzynowe i wysokoprężne spełniające wymagania normy emisji spalin EURO IV (od 2004 roku), serwisowane w procedurze WIV.

 

W sumie guzior2 już Ci wyjaśnił sytuację, ale kawa, kapcie i lektura na pewno nie zaszkodzi: http://www.iparts.pl/artykuly/jaki-olej-do-diesla,110.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie, ile oleju wchodzi FIZYCZNIE do bmw 530d e60 silnik M57N2? Pytam bo wszedzie pisze ze powninno wejsc ok 8,3 l a u mnie juz droga zmiana i drogi raz weszlo ok 7,5l. Na bagnecie na cieplym silniku po zgaszeniu i odczekaniu ok 10 min jest ok 3/4 stanu a na zimnym jest ok polowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.