Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Fajnie okrojona ta karta :) nie znam niemieckiego, ale nie ma w niej chyba nic o bazie? :wink:

no i jest od oleju Xtreme, nie zwykły MTS, ale wiele to nie zmienia, bo na stronie, którą wkleiłem można ściągnąć pełniejsza kartę tego oleju i widać z niej, że baza jest ta sama :wink:

 

Nie zacytuję teraz, bo mi się tamto forum nie odpala, ale było mniej więcej tak, że również w Niemczech te wytyczne będą usunięte, bo wszyscy producenci za syntetyk uważają wszystkie HC, HT itp. i nikt z tym już walczył nie będzie, a Valvoline od kilku już jedzie na tych bazach.

 

Zwróć uwagę, że ten MTS 5W30 znalazł się na liście polecanych, bo parametry ma dobre, tylko nazywanie go syntetykiem jest już niestety naciągane...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fajnie okrojona ta karta :) nie znam niemieckiego, ale nie ma w niej chyba nic o bazie? :wink:

no i jest od oleju Xtreme, nie zwykły MTS, ale wiele to nie zmienia, bo na stronie, którą wkleiłem można ściągnąć pełniejsza kartę tego oleju i widać z niej, że baza jest ta sama :wink:

 

No niestety ale chyba wszystkie karty charakterystyki producentów zawierają podstawowe informacje a szkoda.

 

Nie zacytuję teraz, bo mi się tamto forum nie odpala, ale było mniej więcej tak, że również w Niemczech te wytyczne będą usunięte, bo wszyscy producenci za syntetyk uważają wszystkie HC, HT itp. i nikt z tym już walczył nie będzie, a Valvoline od kilku już jedzie na tych bazach.

 

Zwróć uwagę, że ten MTS 5W30 znalazł się na liście polecanych, bo parametry ma dobre, tylko nazywanie go syntetykiem jest już niestety naciągane...

 

No właśnie kiedyś była afera (chyba Mobil vs Castrol) na temat nazewnictwa olejów HC i sąd zadecydował że oleje grupy III można nazywać syntetykami i wszystkie firmy wykorzystały tą decyzję, chyba tylko Niemcy nakazały informowania klientów z jakim olejem mają do czynienia dlatego niemiecka firma Liqui Moly ma czarno na białym podane które oleje są syntetyczne a które w technologii syntetycznej (HC). Spróbuje coś poszukać czy faktycznie zniesiono w niemczech ten nakaz informowania o olejach HC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

No niestety ale chyba wszystkie karty charakterystyki producentów zawierają podstawowe informacje a szkoda.

Karta ze strony, którą podałem ma 14 stron, nie dwie, więc trochę więcej info jest ;)

Wychodzi z niej, że niestety MTS, Extreme też - ma 80-90% w bazie CAS 72623-87-1....

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wychodzi z niej, że niestety MTS, Extreme też - ma 80-90% w bazie CAS 72623-87-1....

 

Tą ilość HC liczy się jakoś inaczej, każdy olej syntetyczny ma domieszki bazy HC żeby dodatki uszlachetniające lepiej się mieszały. Z tego co pamiętam to rozporządzenie było takie, że jeśli syntetyczna baza olejowa stanowi 80% lub więcej to olej zaliczamy do grupy IV, V (zależność PAO czy Estry) poniżej 80% grupa III, III+ czyli technologia syntetyczna (HC). Autor tematu do którego podałeś link na samym dole napisał: "Aby wszystko było jasne - powyżej wymienione zostały oleje godne polecenia, w większości oleje w 100% syntetyczne (lub półsyntetyczne HC zawierające na ogół do 20% bazy HC - nie ma półsyntetyków tych z typowo mineralną bazą olejową w ogóle). "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Tak :) ale jeśli chodzi o ten olej, a w zasadzie te dwa oleje konkretnie ;) to w karcie jest wpis, że to jest 80-90% HC\HT ;) a nie max 20% domieszka HC\HT. Dlatego opis je jako półsyntetyki, a nie syntetyki ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, proszę o poradę odnośnie wyboru właściwego oleju :)

 

Model: E46

Silnik: 318i N42B20A

Przebieg: 188 000 km

Styl jazdy: zróżnicowany

Użytkowanie: trasa 80%

Zużycie bieżące na l/1000km: 500 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Motul X-max 0W40

 

Auto jeździ głównie w trasach, minimum 200 kilometrów, na LPG. Zużycie oleju nie jest miarodajne ani realne, ponieważ silnik ma duże wycieki, uszczelka pokrywy zaworów, podstawa filtra. Auto nie dymi, świece zapłonowe bez nagaru. Wycieki zamierzam zlikwidować i zalać dobry olej. Wszyscy mi mówią, że do tego silnika powinien zalany być 5w30, więc jaki będzie w porządku? Wcześniej myślałem o 5W40 Motul X-cess, a teraz rozważam Liqui Moly Tec 4600 5W-30. Czy usunąć wycieki i zostać przy 0W40 X-max? A może Motul Specific CNG/LPG 5W40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest wasza opinia o tych olejach Mobila, ESP FORMULA 5W30 i SUPER 3000 XE 5w30?

Wiecie, który z nich leją aktualnie w ASO? :D

"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam serdecznie, proszę o poradę odnośnie wyboru właściwego oleju :)

 

Model: E46

Silnik: 318i N42B20A

Przebieg: 188 000 km

Styl jazdy: zróżnicowany

Użytkowanie: trasa 80%

Zużycie bieżące na l/1000km: 500 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Motul X-max 0W40

 

Auto jeździ głównie w trasach, minimum 200 kilometrów, na LPG. Zużycie oleju nie jest miarodajne ani realne, ponieważ silnik ma duże wycieki, uszczelka pokrywy zaworów, podstawa filtra. Auto nie dymi, świece zapłonowe bez nagaru. Wycieki zamierzam zlikwidować i zalać dobry olej. Wszyscy mi mówią, że do tego silnika powinien zalany być 5w30, więc jaki będzie w porządku? Wcześniej myślałem o 5W40 Motul X-cess, a teraz rozważam Liqui Moly Tec 4600 5W-30. Czy usunąć wycieki i zostać przy 0W40 X-max? A może Motul Specific CNG/LPG 5W40?

 

Dobrze Ci mówili ponieważ silniki N42 mają bardzo wąskie kanały olejowe (z którymi z resztą był problem) i jeśli zalejesz olej o większej lepkości to tylko pogorszysz smarowanie. Najlepszy do tego silnika jest 0w30, ewentualnie 5w30. np. ten: http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje-silnikowe/fuchs-0w30-titan-supersyn-longlife-4l-detail

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje dobrać olej markowy i jak najlepszy. Cena nie gra roli. Proszę o propozycje co najlepiej zalać

 

Model: E87

Silnik: 130i 265PS N52B30O0

Przebieg: 145 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: Nie wiadomo

Instalacja LPG: Nie

DPF:Nie

Dotychczas:Nie wiadomo

Edytowane przez daro12347
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Potrzebuje dobrać olej markowy i jak najlepszy. Cena nie gra roli. Proszę o propozycje co najlepiej zalać

 

Model: E87

Silnik: 130i 265PS N52B30O0

Przebieg: 145 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: Nie wiadomo

Instalacja LPG: Nie

DPF:Nie

Dotychczas:Nie wiadomo

 

Ten będzie ok: http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje-silnikowe/amsoil-5w30-100-synthetic-european-engine-oil-4-1-gratis-4-73l-detail

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, potrzebuję porady. ASO proponuje Castrol 0W-30 Edge, co sądzicie o tym oleju? Dodawać dodatek taki jak Archoil 9100?

 

Model: E92 2009r.

Silnik: N57 3.0D 245KM

Przebieg: 190 000 km

Styl jazdy: przeważenie spokojny, autostrady 140-150km/h

Użytkowanie: trasa 80%/ miasto 20%

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: b/d niedawno zakupiłem auto, serwisowany na bieżąco.

DPF: TAK

Obecnie olej: Nie wiem

Dziękuję i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, potrzebuję porady. ASO proponuje Castrol 0W-30 Edge, co sądzicie o tym oleju? Dodawać dodatek taki jak Archoil 9100?

 

Model: E92 2009r.

Silnik: N57 3.0D 245KM

Przebieg: 190 000 km

Styl jazdy: przeważenie spokojny, autostrady 140-150km/h

Użytkowanie: trasa 80%/ miasto 20%

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: b/d niedawno zakupiłem auto, serwisowany na bieżąco.

DPF: TAK

Obecnie olej: Nie wiem

Dziękuję i pozdrawiam :)

 

Zazwyczaj nie polecaliśmy Castrola ze względu na pozostawianie po sobie sporo zanieczyszczeń w silniku ale to bardziej dotyczyło 5wX, z pewnością 0w30 bedzie lepszy i jak już to wybierz ten: http://czescidobmw.pl/oleje-castrol/olej-silnikowy-castrol-edge-professional-bmw-ll04,5419.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Do aut z wymaganą normą C3, kolega, którego listę polecanych olejów wklejałem, wynalazł coś takiego :cool2:

 

Motorex Xperience FS-X 5W40

(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 89,7cSt; indeks lepkości 161; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 7,8; Noack - 4,2%; HTHS - 3,5)

 

http://www.se.motorex.com/File/se/Sweden/TIs%20SV/XPERIENCE%20FSX%205W40.pdf

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry NOACK ale to jak zazwyczaj w olejach Low Saps odbija sie okropnym startem na zimno (6068 jkestesmy niedaleko konca normy SN) i absurdalnie niska temperatura zaplonu (ponizej 205 stopni). Ten olej to nie jest zadna rewelacja.

 

Czytalem ciekawa dyskusje ktora mieliscie na temat olei na bazie estrow + PAO. Jezeli zalezy wam na Estrach to dolewajac do jakiegokolwiek oleju Archoil 9100 bedziecie miec wieksze stezenie trzec bardzo wysokojakosciowych estrow a dodatkowo ilosci bezpopiolowego potasum i nanoboru ktore zrobia z waszzgo oleju tak zwana super bombe ochronna i to nie jest 20 % wiecej bezpopiolowego potasu czy nanoboru tylko tak 15 razy wiecej... stezenie w silniku N52 przy oleju low saps jest np dla boru 15 krotne wieksze od stezenia sredniego oleju low saps. Potas juz nie wspomne ale to dlatego ze potas bezpopiolowy jest za drogi aby go stosowac w olejach low saps a wiec go sie po prostu eliminuje.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Tak, w tamtym wątku olejowym Archoil 9100 jest zalecany do każdego słabszego oleju.

I te dwa parametry też były podane jako najsłabsza strona tego oleju.

Niestety nie da się tu zalinkować dyskusji.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, potrzebuje porady

Model: E60

Silnik: 525d M57 177KM (chip na 215)

Przebieg: 170 000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 60% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: ciezko powiedziec, przejechalem 15tys i nic nie dolewalem a na bagnecie jest ponad polowa miarki

DPF: brak (usuniety)

Dotychczas: Castrol Edge 5W30

 

Rocznie robie 15000 a 20000km

 

Zwazywszy ze auto jest po chipie i ma wyciety DPF to jaki olej polecacie bo castrol ktory dotychczas lalem nie ma najlepszej opini i jego parametry sa do aut z DPFem a ze ja sie go pozbylem moze cos innego bedzie lepsze dla silnika? Moze jest jakis olej na ktorym siknik bedzie mial lepsza kulture pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w tamtym wątku olejowym Archoil 9100 jest zalecany do każdego słabszego oleju.

I te dwa parametry też były podane jako najsłabsza strona tego oleju.

Niestety nie da się tu zalinkować dyskusji.

 

Czytalem i sie zgadzam, tylko ze jak patrzysz na oleje low saps przy poszczegolnych VOA to wszystkie maja bardzo podobne parametry i ilosci srodkow ochronnych jest niska bo rynek olei jest podstawowo rynkiem ceny a wiec trzeba miec tani produkt a dodatki bezpopiolowe kosztuja krocie a wiec latwiej jest zmniejszyc ilosc dodatkow niz stosowac dodatki ultra wyskokiej jakosci bez popiolowe ostaniej generacji... roznice sa kosmetyczne jak chodzi o wartosci srodkow ochronnych pomiedzy olejami. Estry w olejach bez wyjatkow (moze oprocz olei ultra drogich typu red line) sa bardzo niskiej jakosci co tez ma duze znaczenie no bo po prostu te estry spelniaja swoja role w sposob umiarkowany i jak mowie estry to raczej powinnienem mowic ester bo w olejach nie rajdowych nie ma zazwyczaj kombinacji estrow tylko monoskladnik. Powinno sie dodawac do kazdego oleju nawet full saps tak zwany super dodatek (Archoil 9100, Atomex Duo protec, Xenum Mox-G itd), cena niewielka a roznica w ochronnie silnika i jego czystosci potezna.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego moja najbliższa zmiana to będzie Amsoil 5w40 Full Saps plus Archoil ;)

a ciekawe a dlaczego tak a nie Mobil one new life 0W40 + Archoil, to prawdziwe pytanie hein :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja bym wzial mobila + Archoil 9100 bo :

 

lepszy start na zimno przy - 30 CCS: 3015 dla mobila vs 5433 dla Amsoila (ok Mobil to olej 0W a wiec roznica jest bardzo wysoka)

lepszy TBN : 11,8 dla mobila vs 10,8 dla Amsoila (ja zùieniam co 10 tys km a wiec dla mnie roznica jest pomijalna ale jeazeli ktos leci 30 tys w miescie miedzy wymianami...)

Ten sam Noack 8,9 dla mobila vs 8,7 dla Amsoila (0,2% to nie roznica)

lepszy punkt plyniecia dla mobila: -42 do -46 w zaleznosci od dostawydla mobil vs -39 dla amsoil (ok to nie ma zbyt duzego znaczenia jezeli nie maszkasz na alasce)

Lepszy MRV dla mobila (jezeli stosuje sie 9200 albo xado stage 1 mozna zignorowac)

porownywalny HTHS (troche wyzszy dla mobila ale nie ma to znaczenia)

Duzo wyzszy wskaznik lepkosci 185 dla mobila vs 168 dla Amsoila, olej lepiej sie zachowuje przy gwaltowncyh zmaianach temperatur (z minusowej zima to np 230 po nagrzaniu silnika)

 

Amsoil ma troche bardziej agresywne detergenty i chociaz to nie ma duzego znaczenia bo nie sadze ze przesadzili to wole myc silnik estrem. Mimo tego nie maja normy SN, wlasnie przez zbyt mocne detergenty.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.